George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Druhý trénink na Velkou cenu Kanady se nesl ve znamení dominance Mercedesu. Nejrychlejší čas zajel George Russell, přičemž jeho týmový kolega Kimi Antonelli doplnil první trojku. Mezi oba stříbrné vozy se vmáčkl Lando Norris z McLarenu, zatímco Charles Leclerc kvůli dopolední havárii zcela vynechal odpolední program. Jeho Ferrari totiž potřebuje výměnu monokoku a podle předpisů smí vůz zpět na trať až po schválení nového dílu v sobotu.
Ferrari tak muselo sledovat pokračující akci pouze z garáže, a to ještě bolestněji poté, co Lewis Hamilton lehce vyjel na trávu právě ve čtvrté zatáčce, kde havaroval Leclerc. Krizovější moment však zažil domácí Lance Stroll. Čerstvě po zákroku na zápěstí skončil v bariéře po nárazu ve výjezdu ze sedmé zatáčky a poškodil zavěšení svého Aston Martinu. Po jeho nehodě pokračovalo na trati už jen 18 jezdců.
Max Verstappen si stěžoval na nervózní chování Red Bullu v pomalejších zatáčkách a Hamilton hlásil problémy se zadní přilnavostí, když opustil trať v závěrečné šikaně. Na čele ale dál udával tempo Russell, který se díky času 1:12.887 usadil na špici výsledkové listiny a dal Mercedesu naději na silný víkend v Montrealu.
Alex Albon se postaral o nechtěný moment, když minul své stanoviště v boxech a s omluvou pokračoval dál po pit lane. V garáži Williamsu to vyvolalo nejeden pobavený výraz. Na trati zatím George Russell dál stupňoval tempo a přepisoval tabulky nejrychlejším časem 1:12.123.
Franco Colapinto zopakoval svůj smyk z prvního tréninku téměř na chlup přesně. Opět ho zradila zadní náprava ve druhé zatáčce. McLareny se zpočátku držely mimo špičku, ale Lando Norris poté našel rychlost a vyskočil do první trojky, než ho překonal týmový kolega Piastri. Mercedes si však i tak udržel dvojité vedení, když Kimi Antonelli poskočil na druhé místo.
McLaren ale ve druhé polovině tréninku ukázal, že ještě neřekl poslední slovo. Norris stáhl ztrátu na Russella na pouhých 0,028 sekundy. Mezitím Fernando Alonso opustil trať v zatáčkách 4/5, zatímco Gasly, Hadjar a Lawson nadávali na provoz. Gasly navíc jen tak tak zvládl ukočírovat přetáčivý Alpine za Norrisovým McLarenem.
Závěrečná fáze už se nesla ve znamení závodních simulací, ale pořadí se nezměnilo. Russell zůstal nejrychlejší, Norris druhý a Antonelli třetí. Mercedes tak i podruhé v pátek naznačil, že v Montrealu má co nabídnout.
1. George Russell – Mercedes – 1:12.123
2. Lando Norris – McLaren – +0.028
3. Kimi Antonelli – Mercedes – +0.288
4. Alexander Albon – Williams – +0.322
5. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.335
6. Oscar Piastri – McLaren – +0.439
7. Carlos Sainz – Williams – +0.508
8. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.530
9. Max Verstappen – Red Bull Racing – +0.543
10. Liam Lawson – Racing Bulls – +0.628
11. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.676
12. Pierre Gasly – Alpine – +0.751
13. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – +0.773
14. Nico Hülkenberg – Kick Sauber – +0.791
15. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +0.816
16. Oliver Bearman – Haas – +0.957
17. Esteban Ocon – Haas – +1.052
18. Franco Colapinto – Alpine – +1.775
19. Lance Stroll – Aston Martin – bez času (havaroval)
20. Charles Leclerc – Ferrari – nezúčastnil se (poškození z FP1)
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.