George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Druhý trénink na Velkou cenu Kanady se nesl ve znamení dominance Mercedesu. Nejrychlejší čas zajel George Russell, přičemž jeho týmový kolega Kimi Antonelli doplnil první trojku. Mezi oba stříbrné vozy se vmáčkl Lando Norris z McLarenu, zatímco Charles Leclerc kvůli dopolední havárii zcela vynechal odpolední program. Jeho Ferrari totiž potřebuje výměnu monokoku a podle předpisů smí vůz zpět na trať až po schválení nového dílu v sobotu.
Ferrari tak muselo sledovat pokračující akci pouze z garáže, a to ještě bolestněji poté, co Lewis Hamilton lehce vyjel na trávu právě ve čtvrté zatáčce, kde havaroval Leclerc. Krizovější moment však zažil domácí Lance Stroll. Čerstvě po zákroku na zápěstí skončil v bariéře po nárazu ve výjezdu ze sedmé zatáčky a poškodil zavěšení svého Aston Martinu. Po jeho nehodě pokračovalo na trati už jen 18 jezdců.
Max Verstappen si stěžoval na nervózní chování Red Bullu v pomalejších zatáčkách a Hamilton hlásil problémy se zadní přilnavostí, když opustil trať v závěrečné šikaně. Na čele ale dál udával tempo Russell, který se díky času 1:12.887 usadil na špici výsledkové listiny a dal Mercedesu naději na silný víkend v Montrealu.
Alex Albon se postaral o nechtěný moment, když minul své stanoviště v boxech a s omluvou pokračoval dál po pit lane. V garáži Williamsu to vyvolalo nejeden pobavený výraz. Na trati zatím George Russell dál stupňoval tempo a přepisoval tabulky nejrychlejším časem 1:12.123.
Franco Colapinto zopakoval svůj smyk z prvního tréninku téměř na chlup přesně. Opět ho zradila zadní náprava ve druhé zatáčce. McLareny se zpočátku držely mimo špičku, ale Lando Norris poté našel rychlost a vyskočil do první trojky, než ho překonal týmový kolega Piastri. Mercedes si však i tak udržel dvojité vedení, když Kimi Antonelli poskočil na druhé místo.
McLaren ale ve druhé polovině tréninku ukázal, že ještě neřekl poslední slovo. Norris stáhl ztrátu na Russella na pouhých 0,028 sekundy. Mezitím Fernando Alonso opustil trať v zatáčkách 4/5, zatímco Gasly, Hadjar a Lawson nadávali na provoz. Gasly navíc jen tak tak zvládl ukočírovat přetáčivý Alpine za Norrisovým McLarenem.
Závěrečná fáze už se nesla ve znamení závodních simulací, ale pořadí se nezměnilo. Russell zůstal nejrychlejší, Norris druhý a Antonelli třetí. Mercedes tak i podruhé v pátek naznačil, že v Montrealu má co nabídnout.
1. George Russell – Mercedes – 1:12.123
2. Lando Norris – McLaren – +0.028
3. Kimi Antonelli – Mercedes – +0.288
4. Alexander Albon – Williams – +0.322
5. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.335
6. Oscar Piastri – McLaren – +0.439
7. Carlos Sainz – Williams – +0.508
8. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.530
9. Max Verstappen – Red Bull Racing – +0.543
10. Liam Lawson – Racing Bulls – +0.628
11. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.676
12. Pierre Gasly – Alpine – +0.751
13. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – +0.773
14. Nico Hülkenberg – Kick Sauber – +0.791
15. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +0.816
16. Oliver Bearman – Haas – +0.957
17. Esteban Ocon – Haas – +1.052
18. Franco Colapinto – Alpine – +1.775
19. Lance Stroll – Aston Martin – bez času (havaroval)
20. Charles Leclerc – Ferrari – nezúčastnil se (poškození z FP1)
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.