George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Druhý trénink na Velkou cenu Kanady se nesl ve znamení dominance Mercedesu. Nejrychlejší čas zajel George Russell, přičemž jeho týmový kolega Kimi Antonelli doplnil první trojku. Mezi oba stříbrné vozy se vmáčkl Lando Norris z McLarenu, zatímco Charles Leclerc kvůli dopolední havárii zcela vynechal odpolední program. Jeho Ferrari totiž potřebuje výměnu monokoku a podle předpisů smí vůz zpět na trať až po schválení nového dílu v sobotu.
Ferrari tak muselo sledovat pokračující akci pouze z garáže, a to ještě bolestněji poté, co Lewis Hamilton lehce vyjel na trávu právě ve čtvrté zatáčce, kde havaroval Leclerc. Krizovější moment však zažil domácí Lance Stroll. Čerstvě po zákroku na zápěstí skončil v bariéře po nárazu ve výjezdu ze sedmé zatáčky a poškodil zavěšení svého Aston Martinu. Po jeho nehodě pokračovalo na trati už jen 18 jezdců.
Max Verstappen si stěžoval na nervózní chování Red Bullu v pomalejších zatáčkách a Hamilton hlásil problémy se zadní přilnavostí, když opustil trať v závěrečné šikaně. Na čele ale dál udával tempo Russell, který se díky času 1:12.887 usadil na špici výsledkové listiny a dal Mercedesu naději na silný víkend v Montrealu.
Alex Albon se postaral o nechtěný moment, když minul své stanoviště v boxech a s omluvou pokračoval dál po pit lane. V garáži Williamsu to vyvolalo nejeden pobavený výraz. Na trati zatím George Russell dál stupňoval tempo a přepisoval tabulky nejrychlejším časem 1:12.123.
Franco Colapinto zopakoval svůj smyk z prvního tréninku téměř na chlup přesně. Opět ho zradila zadní náprava ve druhé zatáčce. McLareny se zpočátku držely mimo špičku, ale Lando Norris poté našel rychlost a vyskočil do první trojky, než ho překonal týmový kolega Piastri. Mercedes si však i tak udržel dvojité vedení, když Kimi Antonelli poskočil na druhé místo.
McLaren ale ve druhé polovině tréninku ukázal, že ještě neřekl poslední slovo. Norris stáhl ztrátu na Russella na pouhých 0,028 sekundy. Mezitím Fernando Alonso opustil trať v zatáčkách 4/5, zatímco Gasly, Hadjar a Lawson nadávali na provoz. Gasly navíc jen tak tak zvládl ukočírovat přetáčivý Alpine za Norrisovým McLarenem.
Závěrečná fáze už se nesla ve znamení závodních simulací, ale pořadí se nezměnilo. Russell zůstal nejrychlejší, Norris druhý a Antonelli třetí. Mercedes tak i podruhé v pátek naznačil, že v Montrealu má co nabídnout.
1. George Russell – Mercedes – 1:12.123
2. Lando Norris – McLaren – +0.028
3. Kimi Antonelli – Mercedes – +0.288
4. Alexander Albon – Williams – +0.322
5. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.335
6. Oscar Piastri – McLaren – +0.439
7. Carlos Sainz – Williams – +0.508
8. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.530
9. Max Verstappen – Red Bull Racing – +0.543
10. Liam Lawson – Racing Bulls – +0.628
11. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.676
12. Pierre Gasly – Alpine – +0.751
13. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – +0.773
14. Nico Hülkenberg – Kick Sauber – +0.791
15. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +0.816
16. Oliver Bearman – Haas – +0.957
17. Esteban Ocon – Haas – +1.052
18. Franco Colapinto – Alpine – +1.775
19. Lance Stroll – Aston Martin – bez času (havaroval)
20. Charles Leclerc – Ferrari – nezúčastnil se (poškození z FP1)
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.