Max Verstappen si v Japonsku připsal první letošní vítězství ve Velké ceně, když odolal nátlaku dvojici McLarenu. Po náročném začátku sezony tak opět ukázal, proč je čtyřnásobným mistrem světa.
Max Verstappen si v Japonsku dojel pro první vítězství letošní sezony. V závodě, který se pomalu rozjížděl, ale postupně nabíral na intenzitě, uhájil vedení i přes dramatický moment při výjezdu z boxů, kde se dostal do těsného kontaktu s Landem Norrisem. V cíli měl Verstappen náskok něco málo přes sekundu.
Závodní den nezačal ideálně – trať po dešti osychala a někteří jezdci, včetně nováčka Isacka Hadjara, hlásili technické potíže ještě před startem. I přesto Verstappen skvěle odstartoval z pole position a hned od úvodu se ujal vedení.
McLaren byl v závodě silný, ale týmová strategie vzbuzuje otázky. Norris i Piastri drželi tempo s Red Bullem, ale kvůli nejednoznačným pokynům a váhavému načasování zastávek v boxech nakonec obsadili druhé a třetí místo. Norris se po své zastávce vrátil na trať těsně vedle Verstappena, přičemž musel dokonce vyjet na trávu. Oba jezdci se následně lišili v názoru, kdo za incident nesl vinu, ale ředitelství závodu případ dál neřešilo.
Mercedes se pokusil narušit tempo závodu tím, že poslal George Russella do boxů jako prvního z čelní skupiny, čímž odstartoval vlnu zastávek. Krátce poté převzal na pár kol vedení mladý Kimi Antonelli, který ještě neabsolvoval svou zastávku a vůbec poprvé ve své kariéře ve Formuli 1 stal lídrem závodu.
V závěrečné třetině závodu se Verstappen pokoušel udržet mírný náskok před Norrisem, který se mu neustále přibližoval. Piastri byl hned za nimi a byl připraven využít jakoukoli příležitost a týmu hlásil, že je jednoznačně rychlejší. McLaren ale neuplatnil týmové pokyny a pořadí tedy na čele zůstalo do konce stabilní.
Do posledního kola vjel Verstappen s náskokem 1,5 sekundy a ten si udržel až do cíle. Red Bull tak konečně slaví první výhru sezony 2025. McLaren si odváží dvě místa na pódiu, čtvrtý skončil Leclerc a za ním oba jezdci Mercedesu.
V top desítce bodovali ještě Hamilton, Hadjar, Albon a Bearman. Domácí jezdec Yuki Tsunoda při svém debutu za Red Bull zůstal bez bodu na dvanáctém místě, a Lawson, který se vrátil k Racing Bulls, dojel až sedmnáctý.
1. Max Verstappen – Red Bull Racing
2. Lando Norris – McLaren +1.423
3. Oscar Piastri – McLaren +2.129
4. Charles Leclerc – Ferrari +16.097
5. George Russell – Mercedes +17.362
6. Kimi Antonelli – Mercedes +18.671
7. Lewis Hamilton – Ferrari +29.182
8. Isack Hadjar – Racing Bulls +37.134
9. Alexander Albon – Williams +40.367
10. Oliver Bearman – Haas F1 Team +54.529
11. Fernando Alonso – Aston Martin +57.333
12. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing +58.401
13. Pierre Gasly – Alpine +62.122
14. Carlos Sainz – Williams +74.157
15. Jack Doohan – Alpine +81.314
16. Nico Hülkenberg – Kick Sauber +81.910
17. Liam Lawson – Racing Bulls +82.436
18. Esteban Ocon – Haas F1 Team +83.241
19. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber +83.561
20. Lance Stroll – Aston Martin +1 kolo
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.