 
            Max Verstappen si v Japonsku připsal první letošní vítězství ve Velké ceně, když odolal nátlaku dvojici McLarenu. Po náročném začátku sezony tak opět ukázal, proč je čtyřnásobným mistrem světa.
Max Verstappen si v Japonsku dojel pro první vítězství letošní sezony. V závodě, který se pomalu rozjížděl, ale postupně nabíral na intenzitě, uhájil vedení i přes dramatický moment při výjezdu z boxů, kde se dostal do těsného kontaktu s Landem Norrisem. V cíli měl Verstappen náskok něco málo přes sekundu.
Závodní den nezačal ideálně – trať po dešti osychala a někteří jezdci, včetně nováčka Isacka Hadjara, hlásili technické potíže ještě před startem. I přesto Verstappen skvěle odstartoval z pole position a hned od úvodu se ujal vedení.
McLaren byl v závodě silný, ale týmová strategie vzbuzuje otázky. Norris i Piastri drželi tempo s Red Bullem, ale kvůli nejednoznačným pokynům a váhavému načasování zastávek v boxech nakonec obsadili druhé a třetí místo. Norris se po své zastávce vrátil na trať těsně vedle Verstappena, přičemž musel dokonce vyjet na trávu. Oba jezdci se následně lišili v názoru, kdo za incident nesl vinu, ale ředitelství závodu případ dál neřešilo.
Mercedes se pokusil narušit tempo závodu tím, že poslal George Russella do boxů jako prvního z čelní skupiny, čímž odstartoval vlnu zastávek. Krátce poté převzal na pár kol vedení mladý Kimi Antonelli, který ještě neabsolvoval svou zastávku a vůbec poprvé ve své kariéře ve Formuli 1 stal lídrem závodu.
V závěrečné třetině závodu se Verstappen pokoušel udržet mírný náskok před Norrisem, který se mu neustále přibližoval. Piastri byl hned za nimi a byl připraven využít jakoukoli příležitost a týmu hlásil, že je jednoznačně rychlejší. McLaren ale neuplatnil týmové pokyny a pořadí tedy na čele zůstalo do konce stabilní.
Do posledního kola vjel Verstappen s náskokem 1,5 sekundy a ten si udržel až do cíle. Red Bull tak konečně slaví první výhru sezony 2025. McLaren si odváží dvě místa na pódiu, čtvrtý skončil Leclerc a za ním oba jezdci Mercedesu.
V top desítce bodovali ještě Hamilton, Hadjar, Albon a Bearman. Domácí jezdec Yuki Tsunoda při svém debutu za Red Bull zůstal bez bodu na dvanáctém místě, a Lawson, který se vrátil k Racing Bulls, dojel až sedmnáctý.
1. Max Verstappen – Red Bull Racing
2. Lando Norris – McLaren +1.423
3. Oscar Piastri – McLaren +2.129
4. Charles Leclerc – Ferrari +16.097
5. George Russell – Mercedes +17.362
6. Kimi Antonelli – Mercedes +18.671
7. Lewis Hamilton – Ferrari +29.182
8. Isack Hadjar – Racing Bulls +37.134
9. Alexander Albon – Williams +40.367
10. Oliver Bearman – Haas F1 Team +54.529
11. Fernando Alonso – Aston Martin +57.333
12. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing +58.401
13. Pierre Gasly – Alpine +62.122
14. Carlos Sainz – Williams +74.157
15. Jack Doohan – Alpine +81.314
16. Nico Hülkenberg – Kick Sauber +81.910
17. Liam Lawson – Racing Bulls +82.436
18. Esteban Ocon – Haas F1 Team +83.241
19. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber +83.561
20. Lance Stroll – Aston Martin +1 kolo
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.