Oscar Piastri zajel v kvalifikaci na Velkou cenu Číny vynikající čas a získal první pole position v kariéře. Lando Norris skončil třetí, zatímco Liam Lawson opět neprošel první fází kvalifikace a skončil na posledním místě.
McLaren s Oscarem Piastrim ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Číny, kdy jeho jezdec zajel vynikající čas 1:30.641, čímž porazil George Russella, a Lando Norris obsadil třetí příčku.
Liam Lawson se bohužel znovu potýkal s problémy. Po silném opotřebení pneumatik během sobotní Sprintu, kdy absolvoval 19 kol, došlo v boxech k úpravám nastavení. Zatímco Ferrari Charlese Leclerca podstoupilo výrazné změny, vůz Lewise Hamiltona zůstal téměř beze změn.
Před začátkem kvalifikace čekalo 15 jezdců na konci boxové uličky, kde nejen že čekali na zelené světlo, ale také snižovali tlak v pneumatikách podle předpisů Pirelli. Lance Stroll byl první, kdo zajel čas 1:33.0, ale brzy se propadl na 12. místo. Nejrychlejší byl Oscar Piastri s časem 1:31.6, zatímco Norris přišel o svůj čas kvůli porušení limitů trati. Max Verstappen se dostal na první místo, přičemž Jack Doohan, který si v Sprintu připsal dva trestné body za kolizi, skončil v hodinách.
Když zbývalo pět minut do konce kvalifikace, byli v ohrožení Kimi Antonelli, Liam Lawson, Doohan, Charles Leclerc a Norris. Antonelli se posunul na třetí místo, Norris na sedmé a Leclerc se ocitl až na 13. místě. Lawson a Doohan zůstali v boxech a stále bojovali s časem.
Když všichni jezdci kromě Verstappena dokončili poslední letící kolo, Norris se dostal na první místo, následován kolegy z Racing Bulls, Isackem Hadjarem a Yukim Tsunodou.
Liam Lawson se nakonec opět ocitl mezi těmi, kdo neprošli první fází kvalifikace, a skončil na posledním, 20. místě. Spolu s ním vypadli i Pierre Gasly, Oliver Bearman, Doohan a Gabriel Bortoleto.
V druhé části kvalifikace na Čínskou Grand Prix se na trati objevil mix nových a použitých měkkých pneumatik, což ještě více zamíchalo kartami. George Russell a Kimi Antonelli se drželi na čele, než přišel nástup McLarenů, které se dostaly na vrchol. Lando Norris předstihl Oscara Piastriho o 0,4 sekundy a usadil se na první pozici.
Max Verstappen obsadil třetí místo, zatímco v nebezpečí eliminace byli Lance Stroll, Esteban Ocon, Isack Hadjar, Fernando Alonso a Carlos Sainz, kteří se nacházeli na hranici postupu do Q3.
Po druhém pokusu se Kimi Antonelli, jenž klesl na šestou příčku, potýkal s technickými problémy, když na rádiu uvedl, že „kouzlo je zaseknuté“. Po úpravách se vydal na nový letící pokus, avšak nezlepšil svůj čas a skončil až na deváté pozici. Alex Albon si vylepšil čas a dostal se na desáté místo, zatímco Ocon, Hülkenberg, Alonso, Stroll a Sainz byli eliminováni.
V Q3 vypukl napínavý boj o pole position. Verstappen nejprve stanovil čas 1:30.9, který však Oscar Piastri překonal o dvě desetiny sekundy. Lewis Hamilton obsadil třetí příčku. Norris se ještě pokusil předstihnout Verstappena, ale nakonec skončil o 0,09 sekundy za Piastrim.
Během druhého pokusu musel Verstappen kvůli zablokované dráze Hadjarem ubrat tempo, aby se vyhnul kolizi. I když zajel nejlepší sektor, nedokázal se celkově zlepšit.
Piastri si po skvělém výkonu připsal svou první pole position a v rádiu poděkoval týmu: „Velmi pěkně udělané. Děkuji. V helmu jsem malinko zakřičel, abych vám nepropíchnul uši, ale díky všem.“
1. Oscar Piastri - McLaren - 1:30.641
2. George Russell - Mercedes - +0.082
3. Lando Norris - McLaren - +0.152
4. Max Verstappen - Red Bull Racing - +0.176
5. Lewis Hamilton - Ferrari - +0.286
6. Charles Leclerc - Ferrari - +0.380
7. Isack Hadjar - Racing Bulls - +0.438
8. Andrea Kimi Antonelli - Mercedes - +0.462
9. Yuki Tsunoda - Racing Bulls - +0.997
10. Alexander Albon - Williams - +1.065
11. Esteban Ocon - Haas - 1:31.625
12. Nico Hülkenberg - Sauber - 1:31.632
13. Fernando Alonso - Aston Martin - 1:31.688
14. Lance Stroll - Aston Martin - 1:31.773
15. Carlos Sainz - Williams - 1:31.840
16. Pierre Gasly - Alpine - 1:31.992
17. Oliver Bearman - Haas - 1:32.018
18. Jack Doohan - Alpine - 1:32.092
19. Gabriel Bortoleto - Sauber - 1:32.141
20. Liam Lawson - Red Bull - 1:32.492
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.
Oscar Piastri zazářil v Šanghaji a senzačně si dojel pro svou první pole position v kariéře. Mladý Australan překonal očekávání a porazil zkušenější soupeře, čímž si zajistil nejlepší startovní pozici pro Velkou cenu Číny.
Liamu Lawsonovi se i ve druhém závodním víkendu po sobě nedaří dosáhnout očekávaného výkonu. V kvalifikaci na Velkou cenu Číny skončil na poslední pozici.
Oscar Piastri zajel v kvalifikaci na Velkou cenu Číny vynikající čas a získal první pole position v kariéře. Lando Norris skončil třetí, zatímco Liam Lawson opět neprošel první fází kvalifikace a skončil na posledním místě.
Lewis Hamilton si dominantně dojel pro vítězství ve sprintu v Číně, zatímco Max Verstappen podlehl útoku Oscara Piastriho a skončil třetí.
Dnes by legendární brazilský závodník Ayrton Senna oslavil své 65. narozeniny. I po více než třiceti letech od jeho tragické smrti ve Velké ceně San Marina v roce 1994 zůstává Senna ikonou a inspirací pro mnoha lidí po celém světě.
Lewis Hamilton si v kvalifikaci na sprint dojel pro pole position, čímž předvedl působivý výkon. Jeho týmový kolega Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtým místem na startovním roštu. Zatímco Hamilton potvrdil svou rychlost a adaptaci na nový monopost, Leclerc bude muset v samotném sprintu bojovat o lepší umístění.
Tým Williams se ocitl v hledáčku komisařů kvůli problémům s dodáním požadovaných záběrů, které slouží k monitorování předního a zadního křídla. Nedostatek těchto dat, která jsou klíčová pro technické kontroly, znamená, že tým bude muset své opomenutí vysvětlit před sportovními komisaři.
Lewis Hamilton získal první jiskru naděje pro Ferrari díky získání pole position v kvalifikaci na sprint ve Velké ceně Číny, což nezůstalo bez povšimnutí ani u Helmuta Marka z Red Bullu, který mu věnoval neobvyklou chválu.
Helmut Marko přiznal, že po „hrozném“ pátečním tréninku v Číně měl Red Bull obavy o kvalifikaci kvůli problémům s opotřebením pneumatik. Tým se však rychle vzpamatoval a dosáhl lepších výsledků, než očekávali.