Oscar Piastri dominoval třetímu tréninku na Grand Prix v Bahrajnu, když zajel čas 1:31.646. Tento výkon mu zajistil první místo, přičemž na druhého jezdce mimo tým McLaren měl náskok přes osm desetin sekundy.
McLaren dominuje třetím tréninkem v Bahrajnu, kdy si Oscar Piastri zajistil první místo a Lando Norris ho následoval na druhé pozici, což znamená, že tým McLaren míří do kvalifikace jako ten, koho je třeba porazit. Před závodem se teploty na trati šplhaly až na 46°C, což přidalo na náročnosti, zejména po pátečních problémech s přehříváním zadních pneumatik. Pirelli reagovalo na situaci snížením tlaku pneumatik o 1 psi, ale hlavní otázkou zůstávalo, zda se někdo dokáže přiblížit dominantnímu výkonu McLarenu.
V úvodu třetího tréninku si jen tři jezdci stihli zapsat časy, přičemž Lewis Hamilton vedl s časem 1:34.8, o vteřinu před Estebanem Oconem. Po tomto klidnějším začátku se do akce dostali McLaren a Max Verstappen, přičemž Norris zajel čas 1:33.7, než jeho kolo přerušil malý problém. Piastri však na poslední chvíli přidal a přetlačil Norrise o půl sekundy.
Isack Hadjar, Kimi Antonelli, Liam Lawson a George Russell zůstali v boxech ještě 25 minut po zahájení hodinového tréninku. Max Verstappen je následoval, když se vrátil do boxů kvůli úpravám nastavení vozu.
Během tréninku musel být vyhlášen virtuální bezpečnostní automobil (VSC), když Nico Hülkenberg zastavil na trati, protože jeho auto se zaseklo ve třetí rychlostní stupni. Německý jezdec informoval tým Sauber, že auto se samo přepnulo do režimu proti zablokování motoru, ale oprava se nezdála možná, takže ho marshals odtáhli na bezpečné místo.
Po znovuzahájení tréninku vedl Piastri s časem 1:33.3, přičemž Verstappen se dostal na druhé místo, o 0,2 sekundy za McLareny. George Russell měl problémy a skončil až na 12. místě po svém prvním rychlém kole. Když zbývalo 25 minut, všechny vozy konečně začaly zaznamenávat časy.
Mezitím Charles Leclerc ztratil zrcátko, které odletělo z jeho Ferrari a musel zajet do boxů pro jeho výměnu. Russell měl také problémy, když ve třetí zatáčce udělal celé otočení. "Mám snad nejméně gripu, jaký jsem kdy zažil v autě F1," stěžoval si Brit.
Teplota na trati klesla na 40°C v posledních 15 minutách, přičemž Norris a Verstappen vyrazili na nové měkké pneumatiky pro simulaci kvalifikace. Verstappen zajel čas 1:33.0, ale Piastri předvedl fenomenální první sektor a postavil se na čelo s časem 1:31.6.
Jak ostatní soupeři závodili s novými měkkými pneumatikami, Pierre Gasly uvedl, že "nemůže uvěřit", jak rychlé McLareny jsou. Trénink skončil s Piastrim na prvním místě, náskokem 0,668 sekundy před Norrisem, přičemž Leclerc skončil třetí, s odstupem více než osmi desetin sekundy na australského jezdce.
1. Oscar Piastri (McLaren) – 1:31.646
2. Lando Norris (McLaren) – +0.668
3. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.834
4. George Russell (Mercedes) – +1.181
5. Kimi Antonelli (Mercedes) – +1.270
6. Pierre Gasly (Alpine) – +1.328
7. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +1.377
8. Max Verstappen (Red Bull) – +1.381
9. Carlos Sainz (Williams) – +1.446
10. Lewis Hamilton (Ferrari) – +1.465
11. Esteban Ocon (Haas) – +1.594
12. Jack Doohan (Alpine) – +1.701
13. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.724
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – +1.902
15. Alexander Albon (Williams) – +2.208
16. Oliver Bearman (Haas) – +2.689
17. Lance Stroll (Aston Martin) – +2.717
18. Gabriel Bortoleto (Sauber) – +2.872
19. Nico Hülkenberg (Sauber) – +2.990
20. Yuki Tsunoda (Red Bull) – +3.319
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.