Oscar Piastri dominoval třetímu tréninku na Grand Prix v Bahrajnu, když zajel čas 1:31.646. Tento výkon mu zajistil první místo, přičemž na druhého jezdce mimo tým McLaren měl náskok přes osm desetin sekundy.
McLaren dominuje třetím tréninkem v Bahrajnu, kdy si Oscar Piastri zajistil první místo a Lando Norris ho následoval na druhé pozici, což znamená, že tým McLaren míří do kvalifikace jako ten, koho je třeba porazit. Před závodem se teploty na trati šplhaly až na 46°C, což přidalo na náročnosti, zejména po pátečních problémech s přehříváním zadních pneumatik. Pirelli reagovalo na situaci snížením tlaku pneumatik o 1 psi, ale hlavní otázkou zůstávalo, zda se někdo dokáže přiblížit dominantnímu výkonu McLarenu.
V úvodu třetího tréninku si jen tři jezdci stihli zapsat časy, přičemž Lewis Hamilton vedl s časem 1:34.8, o vteřinu před Estebanem Oconem. Po tomto klidnějším začátku se do akce dostali McLaren a Max Verstappen, přičemž Norris zajel čas 1:33.7, než jeho kolo přerušil malý problém. Piastri však na poslední chvíli přidal a přetlačil Norrise o půl sekundy.
Isack Hadjar, Kimi Antonelli, Liam Lawson a George Russell zůstali v boxech ještě 25 minut po zahájení hodinového tréninku. Max Verstappen je následoval, když se vrátil do boxů kvůli úpravám nastavení vozu.
Během tréninku musel být vyhlášen virtuální bezpečnostní automobil (VSC), když Nico Hülkenberg zastavil na trati, protože jeho auto se zaseklo ve třetí rychlostní stupni. Německý jezdec informoval tým Sauber, že auto se samo přepnulo do režimu proti zablokování motoru, ale oprava se nezdála možná, takže ho marshals odtáhli na bezpečné místo.
Po znovuzahájení tréninku vedl Piastri s časem 1:33.3, přičemž Verstappen se dostal na druhé místo, o 0,2 sekundy za McLareny. George Russell měl problémy a skončil až na 12. místě po svém prvním rychlém kole. Když zbývalo 25 minut, všechny vozy konečně začaly zaznamenávat časy.
Mezitím Charles Leclerc ztratil zrcátko, které odletělo z jeho Ferrari a musel zajet do boxů pro jeho výměnu. Russell měl také problémy, když ve třetí zatáčce udělal celé otočení. "Mám snad nejméně gripu, jaký jsem kdy zažil v autě F1," stěžoval si Brit.
Teplota na trati klesla na 40°C v posledních 15 minutách, přičemž Norris a Verstappen vyrazili na nové měkké pneumatiky pro simulaci kvalifikace. Verstappen zajel čas 1:33.0, ale Piastri předvedl fenomenální první sektor a postavil se na čelo s časem 1:31.6.
Jak ostatní soupeři závodili s novými měkkými pneumatikami, Pierre Gasly uvedl, že "nemůže uvěřit", jak rychlé McLareny jsou. Trénink skončil s Piastrim na prvním místě, náskokem 0,668 sekundy před Norrisem, přičemž Leclerc skončil třetí, s odstupem více než osmi desetin sekundy na australského jezdce.
1. Oscar Piastri (McLaren) – 1:31.646
2. Lando Norris (McLaren) – +0.668
3. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.834
4. George Russell (Mercedes) – +1.181
5. Kimi Antonelli (Mercedes) – +1.270
6. Pierre Gasly (Alpine) – +1.328
7. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +1.377
8. Max Verstappen (Red Bull) – +1.381
9. Carlos Sainz (Williams) – +1.446
10. Lewis Hamilton (Ferrari) – +1.465
11. Esteban Ocon (Haas) – +1.594
12. Jack Doohan (Alpine) – +1.701
13. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.724
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – +1.902
15. Alexander Albon (Williams) – +2.208
16. Oliver Bearman (Haas) – +2.689
17. Lance Stroll (Aston Martin) – +2.717
18. Gabriel Bortoleto (Sauber) – +2.872
19. Nico Hülkenberg (Sauber) – +2.990
20. Yuki Tsunoda (Red Bull) – +3.319
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.