Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Oscar Piastri před domácím publikem v Melbourne zajel nejrychlejší čas třetího tréninku a povzbudil fanoušky McLarenu před odpolední kvalifikací. Red Bull se po problémech z pátečních tréninků opět našel a Max Verstappen ukázal, že jeho obavy o průchod do Q3 byly možná zbytečné.
I třetí trénink odstartoval dramatický, nehodou Olivera Bearmana. Mladý jezdec Haasu měl v pátek těžkou havárii, kvůli níž se nedostal do druhého tréninku. Sotva se však ve třetím tréninku vrátil na trať, přišel další problém – ztratil kontrolu nad vozem a vyjel do štěrku v zatáčce číslo 11. Červená vlajka byla nevyhnutelná a jeho trénink skončil dříve, než pořádně začal.
Zničil pravou stranu svého VF-25 a ve druhém tréninku se už nedostal zpět na trať, přestože se mechanici týmu Haas snažili vůz ze všech sil opravit.
Po restartu se na trať vydal Esteban Ocon a zajel první měřený čas 1:20,063. Poté se objevili i Verstappen a Liam Lawson, kteří vyjeli společně z garáže Red Bullu. Lawson však kvůli technickému problému svůj pokus vzdal a vrátil se do boxů. To Verstappen rozjel ostré kolo a dostal se do vedení s časem 1:17,632.
S postupujícím časem se trať rychle zlepšovala a jezdci zrychlovali. Verstappen nejprve vylepšil svůj čas na 1:16,646, ale poté ho překonal Oscar Piastri. George Russell byl druhý a Lewis Hamilton čtvrtý. Mezitím Carlos Sainz hlásil dotek se zdí a tým Ferrari kontroloval možné poškození jeho vozu.
V polovině tréninku se Verstappen držel v čele před Piastrim, Leclercem a Lando Norrisem. Hamilton, který se trápil s rychlostí, se ptal inženýra na důvod svého ztraceného času. „Ztrácíme sedm desetin v zatáčkách šest a deset,“ přišla odpověď. Hamilton ale zrychlil a posunul se na třetí místo, přičemž za Verstappenem zaostal jen o 0,031 sekundy.
V závěrečných minutách se jezdci pokusili o poslední rychlá kola. Leclerc předvedl silný závěr a dostal se na čtvrté místo. Verstappen se vrátil do vedení, ale poté přišel čas Piastriho s nejrychlejším kolem 1:15,921 a stal se prvním jezdcem, který se dostal pod hranici 1:16.
První tři jezdci – Piastri, Russell a Verstappen – se nakonec vešli do rozdílu pouhých 0,081 sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci. Red Bull sice vypadal, že se vrátil do hry, ale McLaren ukázal, že bude v boji o pole position velmi silným soupeřem.
1 Oscar Piastri McLaren 1:15.921
2 George Russell Mercedes +0.039
3 Max Verstappen Red Bull Racing +0.081
4 Charles Leclerc Ferrari +0.267
5 Andrea Kimi Antonelli Mercedes +0.285
6 Carlos Sainz Williams +0.331
7 Alexander Albon Williams +0.337
8 Lewis Hamilton Ferrari +0.457
9 Juki Cunoda Racing Bulls +0.534
10 Lando Norris McLaren +0.676
11 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +0.786
12 Isack Hadjar Racing Bulls +0.811
13 Pierre Gasly Alpine +0.900
14 Lance Stroll Aston Martin +1.027
15 Jack Doohan Alpine +1.124
16 Nico Hülkenberg Kick Sauber +1.225
17 Fernando Alonso Aston Martin +1.349
18 Esteban Ocon Haas F1 Team +1.452
19 Oliver Bearman Haas F1 Team žádný čas
20 Liam Lawson Red Bull Racing žádný čas
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.