Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Oscar Piastri před domácím publikem v Melbourne zajel nejrychlejší čas třetího tréninku a povzbudil fanoušky McLarenu před odpolední kvalifikací. Red Bull se po problémech z pátečních tréninků opět našel a Max Verstappen ukázal, že jeho obavy o průchod do Q3 byly možná zbytečné.
I třetí trénink odstartoval dramatický, nehodou Olivera Bearmana. Mladý jezdec Haasu měl v pátek těžkou havárii, kvůli níž se nedostal do druhého tréninku. Sotva se však ve třetím tréninku vrátil na trať, přišel další problém – ztratil kontrolu nad vozem a vyjel do štěrku v zatáčce číslo 11. Červená vlajka byla nevyhnutelná a jeho trénink skončil dříve, než pořádně začal.
Zničil pravou stranu svého VF-25 a ve druhém tréninku se už nedostal zpět na trať, přestože se mechanici týmu Haas snažili vůz ze všech sil opravit.
Po restartu se na trať vydal Esteban Ocon a zajel první měřený čas 1:20,063. Poté se objevili i Verstappen a Liam Lawson, kteří vyjeli společně z garáže Red Bullu. Lawson však kvůli technickému problému svůj pokus vzdal a vrátil se do boxů. To Verstappen rozjel ostré kolo a dostal se do vedení s časem 1:17,632.
S postupujícím časem se trať rychle zlepšovala a jezdci zrychlovali. Verstappen nejprve vylepšil svůj čas na 1:16,646, ale poté ho překonal Oscar Piastri. George Russell byl druhý a Lewis Hamilton čtvrtý. Mezitím Carlos Sainz hlásil dotek se zdí a tým Ferrari kontroloval možné poškození jeho vozu.
V polovině tréninku se Verstappen držel v čele před Piastrim, Leclercem a Lando Norrisem. Hamilton, který se trápil s rychlostí, se ptal inženýra na důvod svého ztraceného času. „Ztrácíme sedm desetin v zatáčkách šest a deset,“ přišla odpověď. Hamilton ale zrychlil a posunul se na třetí místo, přičemž za Verstappenem zaostal jen o 0,031 sekundy.
V závěrečných minutách se jezdci pokusili o poslední rychlá kola. Leclerc předvedl silný závěr a dostal se na čtvrté místo. Verstappen se vrátil do vedení, ale poté přišel čas Piastriho s nejrychlejším kolem 1:15,921 a stal se prvním jezdcem, který se dostal pod hranici 1:16.
První tři jezdci – Piastri, Russell a Verstappen – se nakonec vešli do rozdílu pouhých 0,081 sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci. Red Bull sice vypadal, že se vrátil do hry, ale McLaren ukázal, že bude v boji o pole position velmi silným soupeřem.
1 Oscar Piastri McLaren 1:15.921
2 George Russell Mercedes +0.039
3 Max Verstappen Red Bull Racing +0.081
4 Charles Leclerc Ferrari +0.267
5 Andrea Kimi Antonelli Mercedes +0.285
6 Carlos Sainz Williams +0.331
7 Alexander Albon Williams +0.337
8 Lewis Hamilton Ferrari +0.457
9 Juki Cunoda Racing Bulls +0.534
10 Lando Norris McLaren +0.676
11 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +0.786
12 Isack Hadjar Racing Bulls +0.811
13 Pierre Gasly Alpine +0.900
14 Lance Stroll Aston Martin +1.027
15 Jack Doohan Alpine +1.124
16 Nico Hülkenberg Kick Sauber +1.225
17 Fernando Alonso Aston Martin +1.349
18 Esteban Ocon Haas F1 Team +1.452
19 Oliver Bearman Haas F1 Team žádný čas
20 Liam Lawson Red Bull Racing žádný čas
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.