Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Oscar Piastri před domácím publikem v Melbourne zajel nejrychlejší čas třetího tréninku a povzbudil fanoušky McLarenu před odpolední kvalifikací. Red Bull se po problémech z pátečních tréninků opět našel a Max Verstappen ukázal, že jeho obavy o průchod do Q3 byly možná zbytečné.
I třetí trénink odstartoval dramatický, nehodou Olivera Bearmana. Mladý jezdec Haasu měl v pátek těžkou havárii, kvůli níž se nedostal do druhého tréninku. Sotva se však ve třetím tréninku vrátil na trať, přišel další problém – ztratil kontrolu nad vozem a vyjel do štěrku v zatáčce číslo 11. Červená vlajka byla nevyhnutelná a jeho trénink skončil dříve, než pořádně začal.
Zničil pravou stranu svého VF-25 a ve druhém tréninku se už nedostal zpět na trať, přestože se mechanici týmu Haas snažili vůz ze všech sil opravit.
Po restartu se na trať vydal Esteban Ocon a zajel první měřený čas 1:20,063. Poté se objevili i Verstappen a Liam Lawson, kteří vyjeli společně z garáže Red Bullu. Lawson však kvůli technickému problému svůj pokus vzdal a vrátil se do boxů. To Verstappen rozjel ostré kolo a dostal se do vedení s časem 1:17,632.
S postupujícím časem se trať rychle zlepšovala a jezdci zrychlovali. Verstappen nejprve vylepšil svůj čas na 1:16,646, ale poté ho překonal Oscar Piastri. George Russell byl druhý a Lewis Hamilton čtvrtý. Mezitím Carlos Sainz hlásil dotek se zdí a tým Ferrari kontroloval možné poškození jeho vozu.
V polovině tréninku se Verstappen držel v čele před Piastrim, Leclercem a Lando Norrisem. Hamilton, který se trápil s rychlostí, se ptal inženýra na důvod svého ztraceného času. „Ztrácíme sedm desetin v zatáčkách šest a deset,“ přišla odpověď. Hamilton ale zrychlil a posunul se na třetí místo, přičemž za Verstappenem zaostal jen o 0,031 sekundy.
V závěrečných minutách se jezdci pokusili o poslední rychlá kola. Leclerc předvedl silný závěr a dostal se na čtvrté místo. Verstappen se vrátil do vedení, ale poté přišel čas Piastriho s nejrychlejším kolem 1:15,921 a stal se prvním jezdcem, který se dostal pod hranici 1:16.
První tři jezdci – Piastri, Russell a Verstappen – se nakonec vešli do rozdílu pouhých 0,081 sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci. Red Bull sice vypadal, že se vrátil do hry, ale McLaren ukázal, že bude v boji o pole position velmi silným soupeřem.
1 Oscar Piastri McLaren 1:15.921
2 George Russell Mercedes +0.039
3 Max Verstappen Red Bull Racing +0.081
4 Charles Leclerc Ferrari +0.267
5 Andrea Kimi Antonelli Mercedes +0.285
6 Carlos Sainz Williams +0.331
7 Alexander Albon Williams +0.337
8 Lewis Hamilton Ferrari +0.457
9 Juki Cunoda Racing Bulls +0.534
10 Lando Norris McLaren +0.676
11 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +0.786
12 Isack Hadjar Racing Bulls +0.811
13 Pierre Gasly Alpine +0.900
14 Lance Stroll Aston Martin +1.027
15 Jack Doohan Alpine +1.124
16 Nico Hülkenberg Kick Sauber +1.225
17 Fernando Alonso Aston Martin +1.349
18 Esteban Ocon Haas F1 Team +1.452
19 Oliver Bearman Haas F1 Team žádný čas
20 Liam Lawson Red Bull Racing žádný čas
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.