Premiérový ostrý boj o pozice nastal. Po trénincích, které patřily bezezbytku Bottasovi, si mnoho fanoušků kladlo otázku, zda Hamiltonovi nebude 95. pole-position příliš vzdálené. Nakonec si ho vybojoval i trochu za přispění žlutých vlajek v závěru celé kvalifikace.
Slunečno, vzduch vykazoval 29°C, trať byla podstatně teplejší (46°C), vlhkost vzduchu 40 % a poměrně čerstvý, rychlostí 13,3 km/h vanoucí severní vítr, to byly kulisy první kvalifikace mistrovského závodu F1 na okruhu Mugello. Přestože se spekulovalo, zda se někdo nepokusí o průlom a nenasadí středně tvrdé pneu, nakonec se celá kvalifikace odjela na "červené". Piloti byli před kvalifikací upozorněni, že si komisaři budou všímat průjezdu zatáčkou 14, kterou někteří z nich opravdu silně "střihali". Ale třeba výjezd na cílovou rovinku se u většiny startovního pole odehrával také mimo trať, což bylo tolerováno.
Q1 - 18 minutJako první vyrazili na trať oba Williamsy - Russell vpředu - a byl to také Brit, kdo stanovil první oficiální kvalifikační čas: 1:18,024. Vzápětí jej překonal kolega Latifi (1:17,924) a poté se už časomíra měnila téměř s každým průjezdem vozů. Očekávaný duel Mercedesů v této části pro sebe stejně jako v trénincích rozhodl Bottas - 1,15,749, zatímco Hamilton zaostal o 0,029 vteřiny. V hloubi pole se značně trápil Gasly, čas 1:17,366 ho eliminoval z postupu do Q2. Ačkoliv se novopečený vítěz snažil, jeho druhý pokus rovněž nebyl dostačující - na rozdíl od Vettela, který ho poprvé porazil (1:17,343), a zbraň našel i podruhé - 1:17,072. Pro jistotu se ještě ptal vysílačkou do boxů, jestli opravdu pojede Q2. Snažily se i oba Williamsy a na chvilku do první poloviny druhé desítky pronikly, ale nakonec spadly zpět - u Russella za to mohlo drobné vyjetí z trati v zatáčce 7.
Do Q2 nepostoupili: Gasly, Giovinazzi, Russell, Latifi, Magnussen
Q2 - 15 minutTentokrát si Mercedesy pospíšily a Hamilton s Bottasem vyrazili na okruh jako první. A stejně tak premiérově obhájce titulu převzal od týmového kolegy žezlo - vyšvihl se do vedení časem 1:15,309 (Bottas ovšem ztrácel pouhých 0,013 vteřiny). Verstappen v klidu okupoval třetí pozici (1:15,471), ačkoliv mu na nervy zabrnkal Stroll, kterého mechanici vypustili těsně před něj - také si do radiokomunikace řádně postěžoval. Nadále se trápil Vettel a stále nebyl schopen pokořit hranici 1:17,0 (1:17,066). Druhé pokusy si odpustili piloti Mercedesu a Red Bullu, zato v závěru desítky se strhl tvrdý boj. Vettel sice poprvé zajel čas lepší než 77 vteřin, ale hned o dvě příčky ho připravili shodným časem Räikkönen a Kvjat. Ten měl stejné potíže jako Russell v Q1, na stejném místě také vyzkoušel zónu za okrajem dráhy, ovšem podstatně tvrději. Bratrovražedný souboj u McLarenu rozhodl právě druhými pokusy ve svůj prospěch Sainz, Norrisovi zlepšení vlastního času o 0,031 vteřiny vyneslo jen 11. příčku.
Do Q3 nepostoupili: Norris, Kvjat, Räikkönen, Vettel, Grosjean
Q3 - 12 minutStroll, Sainz a Hamilton - tato trojice vyrazila jako první do boje o Top 10, Sainz ještě v průběhu zaváděcího kola předjel Strolla, takže základní čas položil on. V boxech zůstali pouze Pérez a Ocon - zatímco Esteban čekal na závěr Q3, Pérez se rozhodl využít volné trati v polovině vymezeného času a dokázal se přehoupnout přes svého kolegu, snad aby demonstroval, že s jeho apatií to není tak hrozné. Druhé pokusy zahájil Hamilton, ale už v průběhu jeho rychlého kola se rozblikaly v sektoru 1 žluté vlajky. Příčinou byl Ocon, který v zatáčce 3 nezvládl výjezd a roztočil svůj Renault do hodin. Sice nenarazil zádí do bariéry, ale zůstal stát v kritickém místě, proto pořadatelé rozsvítili dvojité žluté vlajky a inkriminovaný úsek zhatil zbylým závodníkům možnost se zlepšit. Druhý pokus tak dojeli pouze Hamilton (1:15,318), který se jako jediný nezlepšil, zatímco Verstappen si svůj předchozí výkon (1:15,546) stejně jako Leclerc (1:17,739) vylepšili. Monačan tak poněkud překvapivě poskočil před oba Racing Pointy.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.