Ačkoliv se neustále opakuje, že volné tréninky nejsou pro samotnou kvalifikaci rozhodující, ten druhý má do jisté míry výsadní postavení, protože simuluje právě boj o pozice. V tomto směru má Mercedes navrch.
Daly se očekávat jak závodní simulace, tak kvalifikační pokusy "nanečisto". Opět se potvrdilo, že Stříbrné šípy se cítí nejkomfortněji na středně tvrdých Pirelli, oba piloti dokázali zdolat své největší soupeře a v interní bitvě si opět vyšlápl na obhájce titulu stále lepší Valtteri Bottas.
Bottas si svůj nejlepší čas nešetřil na pozdní dobu, dosáhl ho poměrně brzy a tím přinutil reagovat italskou stáj - Vettel a Leclerc jako první přezuli na měkkou směs. Charles byl svižnější než čtyřnásobný šampion po jeho boku, ale na Mercedes to opět nestačilo - když piloti německé stáje nasadili měkkou směs, hned šli do vedení. Nejdřív to byl Hamilton, kdo se vyšvihl na špici časem 1:17,410, ale Valtteri při svém prvním pokusu na "červené" okamžitě převzal nejrychlejší čas.
Verstappen měl po dopoledních problémech k dispozici agregát specifikace 2. V Red Bullu se asi hodně lidem zvýšil tep, když Max hlásil do boxů pokles výkonu a zamířil po pouhých 15 kolech k mechanikům. Stihl ještě poslední čtvrthodinu, ale klidné spaní v "nápojovém ráji" asi nikdo mít nebude. Gasly svedl souboj s překvapením v podobě Grosjeana, druhý Haas na trati se pohyboval ještě ve staré specifikaci - tým chtěl porovnat rozdíly v inovacích.
Opět se připomenul McLaren, Sainz jr. prokázal lepšící se formu a opět vybojoval svou pozici na Kvjatovi. Ruský pilot jakoby rovněž zrál, otázkou je, zda ho opět nezradí technika. K nim lze přiřadit ještě veterána Räikkönena, jenž byl zároveň posledním pilotem, který se dokázal zlepšit.
Rozpačité výkony pokračují v Racing Point. Lance Stroll po incidentu v zatáčce Campsa musel usednout do staršího provedení bez aerodynamických vylepšení, ale i tak měl lepší čas než Pérez na vylepšené verzi. A zmiňovat, kdo je poslední, je už obehranou písničkou. I když je to tak trochu vice versa čelních pozic, můžete si vsadit, kdo získá totálního černého Petra...
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.