Ačkoliv se neustále opakuje, že volné tréninky nejsou pro samotnou kvalifikaci rozhodující, ten druhý má do jisté míry výsadní postavení, protože simuluje právě boj o pozice. V tomto směru má Mercedes navrch.
Daly se očekávat jak závodní simulace, tak kvalifikační pokusy "nanečisto". Opět se potvrdilo, že Stříbrné šípy se cítí nejkomfortněji na středně tvrdých Pirelli, oba piloti dokázali zdolat své největší soupeře a v interní bitvě si opět vyšlápl na obhájce titulu stále lepší Valtteri Bottas.
Bottas si svůj nejlepší čas nešetřil na pozdní dobu, dosáhl ho poměrně brzy a tím přinutil reagovat italskou stáj - Vettel a Leclerc jako první přezuli na měkkou směs. Charles byl svižnější než čtyřnásobný šampion po jeho boku, ale na Mercedes to opět nestačilo - když piloti německé stáje nasadili měkkou směs, hned šli do vedení. Nejdřív to byl Hamilton, kdo se vyšvihl na špici časem 1:17,410, ale Valtteri při svém prvním pokusu na "červené" okamžitě převzal nejrychlejší čas.
Verstappen měl po dopoledních problémech k dispozici agregát specifikace 2. V Red Bullu se asi hodně lidem zvýšil tep, když Max hlásil do boxů pokles výkonu a zamířil po pouhých 15 kolech k mechanikům. Stihl ještě poslední čtvrthodinu, ale klidné spaní v "nápojovém ráji" asi nikdo mít nebude. Gasly svedl souboj s překvapením v podobě Grosjeana, druhý Haas na trati se pohyboval ještě ve staré specifikaci - tým chtěl porovnat rozdíly v inovacích.
Opět se připomenul McLaren, Sainz jr. prokázal lepšící se formu a opět vybojoval svou pozici na Kvjatovi. Ruský pilot jakoby rovněž zrál, otázkou je, zda ho opět nezradí technika. K nim lze přiřadit ještě veterána Räikkönena, jenž byl zároveň posledním pilotem, který se dokázal zlepšit.
Rozpačité výkony pokračují v Racing Point. Lance Stroll po incidentu v zatáčce Campsa musel usednout do staršího provedení bez aerodynamických vylepšení, ale i tak měl lepší čas než Pérez na vylepšené verzi. A zmiňovat, kdo je poslední, je už obehranou písničkou. I když je to tak trochu vice versa čelních pozic, můžete si vsadit, kdo získá totálního černého Petra...
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.