Nejistá povětrnostní situace nad Suzukou na klidu pilotům nepřidala. Zamračené nebe a poměrně silný vítr znamenal pro zúčastněné neponechat nic náhodě. Nebylo totiž vůbec jisté, zda se nebude opakovat situace z třetího tréninku.
Leccos napovídaly i podmínky nad okruhem: vzduch 26 °C, trať byla jen o stupínek teplejší, vlhkost vzduchu dosáhla 85 % a vítr skutečně foukal hodně silně - 17,6 km/h. Ačkoliv predikce naznačovaly, že by hlavní mraky měly Suzuku minout, vyloučit se nedalo nic.
Q1 - 18 minut:První na trať vyjel Vandoorne následovaný Grosjeanem a tito dva také zajeli první výsledky - 1:32,170 resp. 1:30,504. Z "velké šestky" stanovili srovnatelné výkony Vettel (1:29,049) a Räikkönen (1:29,631). Záhy se však ukázalo, že Hamilton je nadále v dobrém rozpoložení - 1:28,702 ho pohodlně usadilo do čela, ačkoliv byl poněkud široký v zatáčce Spoon. Vzápětí v zatáčce 11 vykroužil Vettel hodiny a ve stejné chvíli mezi zatáčkami 7 a 8, tedy zhruba na obdobném místě jako ve třetím tréninku Hülkenberg, nezvládl svůj Sauber Ericsson a po průjezdu únikovou zónou narazil zádí do bariéry a po přetočení urazil i přední kolo svého vozu. Hodiny ukazovaly 9:47 minut odjetých z Q1 a následoala tříminutová pauza. Jen poznamenejme, že piloti bez výjimky nasadili superměkké pneu.
Po ní už špička zůstala v boxech, zato Hülkenberg na opraveném voze usiloval o postup, ale nemohl si být ničím jist. Čtyři minuty před koncem Q1 už bylo jasné, že špička zůstane v boxech, všichni ohrožení vyrazili do boje. Situaci hodlalo komplikovat i několik kapek, ale nakonec zásadně dění na trati neovlivnily. Výborně zajel Leclerc, jenž si časem 1:29,706 vybojoval průběžné 6. místo, vysoko se vyšplhal i Grosjean (1:29,724), takže odsunuli do pozadí Ricciarda. Hülkenberg nakonec úsilí mechaniků nezúročil a byl prvním nepostupujícím.
Do Q2 nepostoupili: Hülkenberg, Sirotkin, Alonso, Vandoorne, Ericsson
Q2 - 15 minut:První čas vykroužil Räikkönen - 1:28,595, ale vzápětí ho zdolala dvojice Mercedesů - Hamilton (1:28,017) byl pomalejší než Bottas (1:27,987). Před týmového kolegu se vklínil ještě Vettel (1:27,279), zatímco trable nastaly u Red Bullu, Ricciarda mechanici zkoušeli v boxové uličce roztlačit, ale nakonec ho vrátili do garáže, Verstappen si stěžoval také, ale stihl zajet čas 1:28,249. Piloti většinou brázdili Suzuku na červeně označených pneumatikách, jen Mercedes a Haas si dovolili risk a nasadili měkkou směs - a jenom Magnussen díky deštíku v závěru neuspěl.
Ricciardo nakonec z vozu vystoupil a další potíže s pohonnou jednotkou ho opět stály cenné umístění. V závěru Q2 opět začalo krápat, na což doplatil především Leclerc, jenž mezi zatáčkami 9 a 10 chytil parádní hodiny. V tu chvíli už bylo jasné, že časy zlepšit nepůjde, takže závěr Q2 už doběhl v absolutním klidu.
Do Q3 nepostoupili: Leclerc, Magnussen, Sainz jr., Stroll, Ricciardo
Q3 - 12 minut:Před poslední částí poněkud klesla intenzita větru, zato logicky stoupla vlhkost vzduchu. U Ferrari nasadili pneumatiky do přechodných podmínek, což byla zásadní chyba. Trať byla v té chvíli ještě suchá a Räikkönen i Vettel museli po jednom kole do boxů k výměně. A čas je potom tlačil, Vettel navíc chytil smyk a proto zaostal o téměř pět vteřin. Bottas tahal tentokrát za kratší konec, byl pomalejší než v Q2.
Druhé pokusy už byly jen symbolické - Hamilton i Bottas s obtížemi projeli první zatáčku a poté své jízdy vzdali, zoufalý Vettel marně plul tratí a před podjezdem dokonce vyjel mimo trať. Rozhodly tedy první minuty poslední části kvalifikace a nepovedený poker Ferrari.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.