Nejistá povětrnostní situace nad Suzukou na klidu pilotům nepřidala. Zamračené nebe a poměrně silný vítr znamenal pro zúčastněné neponechat nic náhodě. Nebylo totiž vůbec jisté, zda se nebude opakovat situace z třetího tréninku.
Leccos napovídaly i podmínky nad okruhem: vzduch 26 °C, trať byla jen o stupínek teplejší, vlhkost vzduchu dosáhla 85 % a vítr skutečně foukal hodně silně - 17,6 km/h. Ačkoliv predikce naznačovaly, že by hlavní mraky měly Suzuku minout, vyloučit se nedalo nic.
Q1 - 18 minut:První na trať vyjel Vandoorne následovaný Grosjeanem a tito dva také zajeli první výsledky - 1:32,170 resp. 1:30,504. Z "velké šestky" stanovili srovnatelné výkony Vettel (1:29,049) a Räikkönen (1:29,631). Záhy se však ukázalo, že Hamilton je nadále v dobrém rozpoložení - 1:28,702 ho pohodlně usadilo do čela, ačkoliv byl poněkud široký v zatáčce Spoon. Vzápětí v zatáčce 11 vykroužil Vettel hodiny a ve stejné chvíli mezi zatáčkami 7 a 8, tedy zhruba na obdobném místě jako ve třetím tréninku Hülkenberg, nezvládl svůj Sauber Ericsson a po průjezdu únikovou zónou narazil zádí do bariéry a po přetočení urazil i přední kolo svého vozu. Hodiny ukazovaly 9:47 minut odjetých z Q1 a následoala tříminutová pauza. Jen poznamenejme, že piloti bez výjimky nasadili superměkké pneu.
Po ní už špička zůstala v boxech, zato Hülkenberg na opraveném voze usiloval o postup, ale nemohl si být ničím jist. Čtyři minuty před koncem Q1 už bylo jasné, že špička zůstane v boxech, všichni ohrožení vyrazili do boje. Situaci hodlalo komplikovat i několik kapek, ale nakonec zásadně dění na trati neovlivnily. Výborně zajel Leclerc, jenž si časem 1:29,706 vybojoval průběžné 6. místo, vysoko se vyšplhal i Grosjean (1:29,724), takže odsunuli do pozadí Ricciarda. Hülkenberg nakonec úsilí mechaniků nezúročil a byl prvním nepostupujícím.
Do Q2 nepostoupili: Hülkenberg, Sirotkin, Alonso, Vandoorne, Ericsson
Q2 - 15 minut:První čas vykroužil Räikkönen - 1:28,595, ale vzápětí ho zdolala dvojice Mercedesů - Hamilton (1:28,017) byl pomalejší než Bottas (1:27,987). Před týmového kolegu se vklínil ještě Vettel (1:27,279), zatímco trable nastaly u Red Bullu, Ricciarda mechanici zkoušeli v boxové uličce roztlačit, ale nakonec ho vrátili do garáže, Verstappen si stěžoval také, ale stihl zajet čas 1:28,249. Piloti většinou brázdili Suzuku na červeně označených pneumatikách, jen Mercedes a Haas si dovolili risk a nasadili měkkou směs - a jenom Magnussen díky deštíku v závěru neuspěl.
Ricciardo nakonec z vozu vystoupil a další potíže s pohonnou jednotkou ho opět stály cenné umístění. V závěru Q2 opět začalo krápat, na což doplatil především Leclerc, jenž mezi zatáčkami 9 a 10 chytil parádní hodiny. V tu chvíli už bylo jasné, že časy zlepšit nepůjde, takže závěr Q2 už doběhl v absolutním klidu.
Do Q3 nepostoupili: Leclerc, Magnussen, Sainz jr., Stroll, Ricciardo
Q3 - 12 minut:Před poslední částí poněkud klesla intenzita větru, zato logicky stoupla vlhkost vzduchu. U Ferrari nasadili pneumatiky do přechodných podmínek, což byla zásadní chyba. Trať byla v té chvíli ještě suchá a Räikkönen i Vettel museli po jednom kole do boxů k výměně. A čas je potom tlačil, Vettel navíc chytil smyk a proto zaostal o téměř pět vteřin. Bottas tahal tentokrát za kratší konec, byl pomalejší než v Q2.
Druhé pokusy už byly jen symbolické - Hamilton i Bottas s obtížemi projeli první zatáčku a poté své jízdy vzdali, zoufalý Vettel marně plul tratí a před podjezdem dokonce vyjel mimo trať. Rozhodly tedy první minuty poslední části kvalifikace a nepovedený poker Ferrari.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.