Nejistá povětrnostní situace nad Suzukou na klidu pilotům nepřidala. Zamračené nebe a poměrně silný vítr znamenal pro zúčastněné neponechat nic náhodě. Nebylo totiž vůbec jisté, zda se nebude opakovat situace z třetího tréninku.
Leccos napovídaly i podmínky nad okruhem: vzduch 26 °C, trať byla jen o stupínek teplejší, vlhkost vzduchu dosáhla 85 % a vítr skutečně foukal hodně silně - 17,6 km/h. Ačkoliv predikce naznačovaly, že by hlavní mraky měly Suzuku minout, vyloučit se nedalo nic.
Q1 - 18 minut:První na trať vyjel Vandoorne následovaný Grosjeanem a tito dva také zajeli první výsledky - 1:32,170 resp. 1:30,504. Z "velké šestky" stanovili srovnatelné výkony Vettel (1:29,049) a Räikkönen (1:29,631). Záhy se však ukázalo, že Hamilton je nadále v dobrém rozpoložení - 1:28,702 ho pohodlně usadilo do čela, ačkoliv byl poněkud široký v zatáčce Spoon. Vzápětí v zatáčce 11 vykroužil Vettel hodiny a ve stejné chvíli mezi zatáčkami 7 a 8, tedy zhruba na obdobném místě jako ve třetím tréninku Hülkenberg, nezvládl svůj Sauber Ericsson a po průjezdu únikovou zónou narazil zádí do bariéry a po přetočení urazil i přední kolo svého vozu. Hodiny ukazovaly 9:47 minut odjetých z Q1 a následoala tříminutová pauza. Jen poznamenejme, že piloti bez výjimky nasadili superměkké pneu.
Po ní už špička zůstala v boxech, zato Hülkenberg na opraveném voze usiloval o postup, ale nemohl si být ničím jist. Čtyři minuty před koncem Q1 už bylo jasné, že špička zůstane v boxech, všichni ohrožení vyrazili do boje. Situaci hodlalo komplikovat i několik kapek, ale nakonec zásadně dění na trati neovlivnily. Výborně zajel Leclerc, jenž si časem 1:29,706 vybojoval průběžné 6. místo, vysoko se vyšplhal i Grosjean (1:29,724), takže odsunuli do pozadí Ricciarda. Hülkenberg nakonec úsilí mechaniků nezúročil a byl prvním nepostupujícím.
Do Q2 nepostoupili: Hülkenberg, Sirotkin, Alonso, Vandoorne, Ericsson
Q2 - 15 minut:První čas vykroužil Räikkönen - 1:28,595, ale vzápětí ho zdolala dvojice Mercedesů - Hamilton (1:28,017) byl pomalejší než Bottas (1:27,987). Před týmového kolegu se vklínil ještě Vettel (1:27,279), zatímco trable nastaly u Red Bullu, Ricciarda mechanici zkoušeli v boxové uličce roztlačit, ale nakonec ho vrátili do garáže, Verstappen si stěžoval také, ale stihl zajet čas 1:28,249. Piloti většinou brázdili Suzuku na červeně označených pneumatikách, jen Mercedes a Haas si dovolili risk a nasadili měkkou směs - a jenom Magnussen díky deštíku v závěru neuspěl.
Ricciardo nakonec z vozu vystoupil a další potíže s pohonnou jednotkou ho opět stály cenné umístění. V závěru Q2 opět začalo krápat, na což doplatil především Leclerc, jenž mezi zatáčkami 9 a 10 chytil parádní hodiny. V tu chvíli už bylo jasné, že časy zlepšit nepůjde, takže závěr Q2 už doběhl v absolutním klidu.
Do Q3 nepostoupili: Leclerc, Magnussen, Sainz jr., Stroll, Ricciardo
Q3 - 12 minut:Před poslední částí poněkud klesla intenzita větru, zato logicky stoupla vlhkost vzduchu. U Ferrari nasadili pneumatiky do přechodných podmínek, což byla zásadní chyba. Trať byla v té chvíli ještě suchá a Räikkönen i Vettel museli po jednom kole do boxů k výměně. A čas je potom tlačil, Vettel navíc chytil smyk a proto zaostal o téměř pět vteřin. Bottas tahal tentokrát za kratší konec, byl pomalejší než v Q2.
Druhé pokusy už byly jen symbolické - Hamilton i Bottas s obtížemi projeli první zatáčku a poté své jízdy vzdali, zoufalý Vettel marně plul tratí a před podjezdem dokonce vyjel mimo trať. Rozhodly tedy první minuty poslední části kvalifikace a nepovedený poker Ferrari.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.