Nejistá povětrnostní situace nad Suzukou na klidu pilotům nepřidala. Zamračené nebe a poměrně silný vítr znamenal pro zúčastněné neponechat nic náhodě. Nebylo totiž vůbec jisté, zda se nebude opakovat situace z třetího tréninku.
Leccos napovídaly i podmínky nad okruhem: vzduch 26 °C, trať byla jen o stupínek teplejší, vlhkost vzduchu dosáhla 85 % a vítr skutečně foukal hodně silně - 17,6 km/h. Ačkoliv predikce naznačovaly, že by hlavní mraky měly Suzuku minout, vyloučit se nedalo nic.
Q1 - 18 minut:První na trať vyjel Vandoorne následovaný Grosjeanem a tito dva také zajeli první výsledky - 1:32,170 resp. 1:30,504. Z "velké šestky" stanovili srovnatelné výkony Vettel (1:29,049) a Räikkönen (1:29,631). Záhy se však ukázalo, že Hamilton je nadále v dobrém rozpoložení - 1:28,702 ho pohodlně usadilo do čela, ačkoliv byl poněkud široký v zatáčce Spoon. Vzápětí v zatáčce 11 vykroužil Vettel hodiny a ve stejné chvíli mezi zatáčkami 7 a 8, tedy zhruba na obdobném místě jako ve třetím tréninku Hülkenberg, nezvládl svůj Sauber Ericsson a po průjezdu únikovou zónou narazil zádí do bariéry a po přetočení urazil i přední kolo svého vozu. Hodiny ukazovaly 9:47 minut odjetých z Q1 a následoala tříminutová pauza. Jen poznamenejme, že piloti bez výjimky nasadili superměkké pneu.
Po ní už špička zůstala v boxech, zato Hülkenberg na opraveném voze usiloval o postup, ale nemohl si být ničím jist. Čtyři minuty před koncem Q1 už bylo jasné, že špička zůstane v boxech, všichni ohrožení vyrazili do boje. Situaci hodlalo komplikovat i několik kapek, ale nakonec zásadně dění na trati neovlivnily. Výborně zajel Leclerc, jenž si časem 1:29,706 vybojoval průběžné 6. místo, vysoko se vyšplhal i Grosjean (1:29,724), takže odsunuli do pozadí Ricciarda. Hülkenberg nakonec úsilí mechaniků nezúročil a byl prvním nepostupujícím.
Do Q2 nepostoupili: Hülkenberg, Sirotkin, Alonso, Vandoorne, Ericsson
Q2 - 15 minut:První čas vykroužil Räikkönen - 1:28,595, ale vzápětí ho zdolala dvojice Mercedesů - Hamilton (1:28,017) byl pomalejší než Bottas (1:27,987). Před týmového kolegu se vklínil ještě Vettel (1:27,279), zatímco trable nastaly u Red Bullu, Ricciarda mechanici zkoušeli v boxové uličce roztlačit, ale nakonec ho vrátili do garáže, Verstappen si stěžoval také, ale stihl zajet čas 1:28,249. Piloti většinou brázdili Suzuku na červeně označených pneumatikách, jen Mercedes a Haas si dovolili risk a nasadili měkkou směs - a jenom Magnussen díky deštíku v závěru neuspěl.
Ricciardo nakonec z vozu vystoupil a další potíže s pohonnou jednotkou ho opět stály cenné umístění. V závěru Q2 opět začalo krápat, na což doplatil především Leclerc, jenž mezi zatáčkami 9 a 10 chytil parádní hodiny. V tu chvíli už bylo jasné, že časy zlepšit nepůjde, takže závěr Q2 už doběhl v absolutním klidu.
Do Q3 nepostoupili: Leclerc, Magnussen, Sainz jr., Stroll, Ricciardo
Q3 - 12 minut:Před poslední částí poněkud klesla intenzita větru, zato logicky stoupla vlhkost vzduchu. U Ferrari nasadili pneumatiky do přechodných podmínek, což byla zásadní chyba. Trať byla v té chvíli ještě suchá a Räikkönen i Vettel museli po jednom kole do boxů k výměně. A čas je potom tlačil, Vettel navíc chytil smyk a proto zaostal o téměř pět vteřin. Bottas tahal tentokrát za kratší konec, byl pomalejší než v Q2.
Druhé pokusy už byly jen symbolické - Hamilton i Bottas s obtížemi projeli první zatáčku a poté své jízdy vzdali, zoufalý Vettel marně plul tratí a před podjezdem dokonce vyjel mimo trať. Rozhodly tedy první minuty poslední části kvalifikace a nepovedený poker Ferrari.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.