GRAND PRIX AZERBAJDŽÁNU: Ačkoliv nepršelo, dnes to byla Formule 1 se vším, co k ní patří. Ač mnoho lidí ve vítězství Hamiltona na městském okruhu v Baku nevěřilo, byl připravený a využil zaváhání svých soupeřů. V celkovém hodnocení šampionátu jde do čela.
Hamiltonovi spadlo vítězství do klína poté, co jeho týmového kolegu Bottase, jedoucího si pro vítězství, zastavil defekt pneumatiky od zbytků z monopostů Red Bull.
Už start závodu přinesl dramatické okamžiky. Kimi Raikkonen se dostal do několika kontaktů, které vyvrcholily nárazem Ocona do bariéry. Tohle se bude po závodě vyšetřovat. Sirotkin skončil se zlomeným závěsem kola poté, co kolidoval s Alonsem, ruský pilot neměl mnoho místa, zavíral ho Hülkenberg. Alonso měl defekt na obou pravých pneumatikách a poškozenou podlahu, v zvodě ale pokračoval a dojel na sedmé pozici.
Nico Hülkenberg se spolu se Sainzem drželi velmi slušně v závodě, německý poliot však trefil zeď a musel odstoupit. Španěl dojel na páté pozici, což je jeho nejlepší výsledek při působení v týmu Renault.
Ještě před kolizí býků, kdy Ricciardo zezadu narazil do podivně bránícího se Verstappena a výjezdem bezpečnostního vozu, hrálo vše do karet jedničky Ferrari Vettela. Ricciardo jezdící za Verstappenem byl v průběhu první poloviny závodu o něco rychlejší a voze se dokonce v jedné ze zatáček lehce dotkly, vše vyvrcholilo ale těžkým nárazem, při kterém se záď Verstappenova monopostu na chvíli zvedla do vzduchu. Helmut Marko byl velmi rozhořčený a zmínil nedostatek vzájemného respektu jeho pilotů.
Při výjezdu bezpečnostního vozu chyboval Grosjean, který při zahřívání pneumatik trefil zeď ohraničující dráhu a ze závodu odstoupil.
Vettel po restartu nezvládl útok na Bottase a později se propadl až za kolegu Raikkonena a Pereze, aby dokončil výborně rozjetý závod až jako čtvrtý.
Charles Leclerc z týmu Sauber dokončil závod na vynikající šesté pozici a získal tak své první body do šampionátu. Do cíle dojelo pouze třináct vozů. Na bodech skončili za Alonsem ještě Stroll, Vandoorne a Hartley.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.