GRAND PRIX AZERBAJDŽÁNU: Ačkoliv nepršelo, dnes to byla Formule 1 se vším, co k ní patří. Ač mnoho lidí ve vítězství Hamiltona na městském okruhu v Baku nevěřilo, byl připravený a využil zaváhání svých soupeřů. V celkovém hodnocení šampionátu jde do čela.
Hamiltonovi spadlo vítězství do klína poté, co jeho týmového kolegu Bottase, jedoucího si pro vítězství, zastavil defekt pneumatiky od zbytků z monopostů Red Bull.
Už start závodu přinesl dramatické okamžiky. Kimi Raikkonen se dostal do několika kontaktů, které vyvrcholily nárazem Ocona do bariéry. Tohle se bude po závodě vyšetřovat. Sirotkin skončil se zlomeným závěsem kola poté, co kolidoval s Alonsem, ruský pilot neměl mnoho místa, zavíral ho Hülkenberg. Alonso měl defekt na obou pravých pneumatikách a poškozenou podlahu, v zvodě ale pokračoval a dojel na sedmé pozici.
Nico Hülkenberg se spolu se Sainzem drželi velmi slušně v závodě, německý poliot však trefil zeď a musel odstoupit. Španěl dojel na páté pozici, což je jeho nejlepší výsledek při působení v týmu Renault.
Ještě před kolizí býků, kdy Ricciardo zezadu narazil do podivně bránícího se Verstappena a výjezdem bezpečnostního vozu, hrálo vše do karet jedničky Ferrari Vettela. Ricciardo jezdící za Verstappenem byl v průběhu první poloviny závodu o něco rychlejší a voze se dokonce v jedné ze zatáček lehce dotkly, vše vyvrcholilo ale těžkým nárazem, při kterém se záď Verstappenova monopostu na chvíli zvedla do vzduchu. Helmut Marko byl velmi rozhořčený a zmínil nedostatek vzájemného respektu jeho pilotů.
Při výjezdu bezpečnostního vozu chyboval Grosjean, který při zahřívání pneumatik trefil zeď ohraničující dráhu a ze závodu odstoupil.
Vettel po restartu nezvládl útok na Bottase a později se propadl až za kolegu Raikkonena a Pereze, aby dokončil výborně rozjetý závod až jako čtvrtý.
Charles Leclerc z týmu Sauber dokončil závod na vynikající šesté pozici a získal tak své první body do šampionátu. Do cíle dojelo pouze třináct vozů. Na bodech skončili za Alonsem ještě Stroll, Vandoorne a Hartley.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.