GRAND PRIX AZERBAJDŽÁNU: Ačkoliv nepršelo, dnes to byla Formule 1 se vším, co k ní patří. Ač mnoho lidí ve vítězství Hamiltona na městském okruhu v Baku nevěřilo, byl připravený a využil zaváhání svých soupeřů. V celkovém hodnocení šampionátu jde do čela.
Hamiltonovi spadlo vítězství do klína poté, co jeho týmového kolegu Bottase, jedoucího si pro vítězství, zastavil defekt pneumatiky od zbytků z monopostů Red Bull.
Už start závodu přinesl dramatické okamžiky. Kimi Raikkonen se dostal do několika kontaktů, které vyvrcholily nárazem Ocona do bariéry. Tohle se bude po závodě vyšetřovat. Sirotkin skončil se zlomeným závěsem kola poté, co kolidoval s Alonsem, ruský pilot neměl mnoho místa, zavíral ho Hülkenberg. Alonso měl defekt na obou pravých pneumatikách a poškozenou podlahu, v zvodě ale pokračoval a dojel na sedmé pozici.
Nico Hülkenberg se spolu se Sainzem drželi velmi slušně v závodě, německý poliot však trefil zeď a musel odstoupit. Španěl dojel na páté pozici, což je jeho nejlepší výsledek při působení v týmu Renault.
Ještě před kolizí býků, kdy Ricciardo zezadu narazil do podivně bránícího se Verstappena a výjezdem bezpečnostního vozu, hrálo vše do karet jedničky Ferrari Vettela. Ricciardo jezdící za Verstappenem byl v průběhu první poloviny závodu o něco rychlejší a voze se dokonce v jedné ze zatáček lehce dotkly, vše vyvrcholilo ale těžkým nárazem, při kterém se záď Verstappenova monopostu na chvíli zvedla do vzduchu. Helmut Marko byl velmi rozhořčený a zmínil nedostatek vzájemného respektu jeho pilotů.
Při výjezdu bezpečnostního vozu chyboval Grosjean, který při zahřívání pneumatik trefil zeď ohraničující dráhu a ze závodu odstoupil.
Vettel po restartu nezvládl útok na Bottase a později se propadl až za kolegu Raikkonena a Pereze, aby dokončil výborně rozjetý závod až jako čtvrtý.
Charles Leclerc z týmu Sauber dokončil závod na vynikající šesté pozici a získal tak své první body do šampionátu. Do cíle dojelo pouze třináct vozů. Na bodech skončili za Alonsem ještě Stroll, Vandoorne a Hartley.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.