Grand Prix Velké Británie má pro vývoj šampionátu důležitý význam - z toho důvodu je nesmírně důležitá i kvalifikace. Diváci na okruhu Silverstone byli po úspěšných trénincích domácího miláčka natěšeni na jeho další pole-position.
První část kvalifikace poznamenalo proměnlivé počasí, nad tratí, kde teplota vozovky oscilovala kolem 20 stupňů (vzduch byl ještě o čtyři stupně studenější), se proháněla oblaka a nutila týmy a piloty k zamyšlení, jakou zvolit strategii. Problém byl v tom, že předpověď byla nejasná a nedalo se odhadnout přesně, jak dlouho bude - třebaže jen drobně - pršet.
1. část kvalifikace (18 minut):Oba Red Bully a Nico Hülkenberg stihli zajet měřené časy, ostatní museli po nesmělých pokusech na slicks přejít také na intermediate jako zmíněná trojice, ale to déšť sílil. Po osmi minutách přišla kritická chvíle pro Daniela Ricciarda: za zatáčkou Stowe začal jít jeho motor nečistě a za "sedmnáctkou" mu definitivně zhasl. Vedení závodu vyvěsilo červenou vlajku, kvalifikaci na tři minuty přerušilo, čímž dostali ostatní piloti novou šanci, protože oblačnost postupně odcházela od okruhu. Nicméně celé pole absolvovalo zbytek jízd na zeleně označených pneumatikách. Jen Fernando Alonso, s ohledem na očekávanou penalizaci, zkusil zariskovat a do měřeného kola najel 0,255 vteřiny před odmávnutím. Na superměkké směsi časem 1:37,598 dokázal tuto část vyhrát. Dominující Hamilton na intermediate byl o více než půl vteřiny pomalejší (1:39,069), ale na konci se podařilo zrychlit Verstappenovi, který tak Lewise odsunul na třetí místo - 1:38,912. To byla ale teprve příprava.
Do Q2 nepostoupili: Stroll, Ericsson, Magnussen, Wehrlein, Ricciardo
2. část kvalifikace (15 minut):Trať sice byla ještě mokrá, podle slov Vettela nejvíc mezi zatáčkami Luffield a Copse, ale široké pláště ji postupně vysušovaly, takže piloti sázeli jeden rychlý čas za druhým. Bottas, který dostal penalizaci v podobě pěti míst, zkusil alternativní přístup a vyjel na měkkých pneu, což by mu dávalo výhodu při startu. První časy byly zakrátko překonávány o tři až pět vteřin, takže boj o pozice naplno začal až v závěru. Ještě předtím si Vettel stěžoval na blokování ze strany Péreze, ale komisaři tento incident pouze zaznamenali.
Souboj se postupně víc a víc soustředil na obvyklý duel Mercedes-Ferrari. Hamiltonovi se podařilo vykouzlit 1:29,097, na což Bottas odpověděl výkionem 1:29,687. Nestačili ani Vettel (1:29,907), ani Räikkönen (1:30,535). V překvapivě dobrých výkonech pokračoval Hülkenberg, který se dokonce dostal mezi oba vozy Ferrari (1:30,081), ale ještě tu byly poslední pokusy. Hamilton se zastavil na 1:27,893 a byl prozatím jediný, kdo pokořil hranici 1:28,0. Bottas i nadále zůstával za ním časem 1:28,732. Smolnou část kvalifikace prožil Sainz jr., na jehož voze se dlouho pracovalo a dostal se na trať pouze ke dvěma rychlým kolům.
Do třetí části nepostoupili: Palmer, Kvjat, Alonso, Sainz jr. a Massa.
3. část kvalifikace (12 minut):Piloti už bez výjimky na superměkké směsi začali poslední část už na suché trati, takže se dalo předpokládat další zlepšení, i když ne tak radikální. Hamilton opět stanovil maximum výkonem 1:27,231, za ním se ale uvelebil Vettel (1:27,430) a odsunul Bottase na třetí místo (1:27,580). Průběžné pořadí po prvních pokusech bylo Hamilton, Bottas, Vettel, Räikkönen, Verstappen, Hülkenberg, Pérez, Ocon, Grosjean a Vandoorne.
Druhé pokusy, toť bitva o všechno - piloti bez výjimky měli na zlepšení jediný pokus. Nejlépe ho zvládl Hamilton, Bottas se bohužel dopustil ve třetí zatáčce Village chyby, probrzdil, a i když si čas zlepšil, nakonec ho toto zaváhání stálo minimálně dvě místa. Ostrý souboj spolu svedli Grosjean a Vandoorne - po první části je dělila jediná tisícina, ve druhé mladý Belgičan potvrdil lepšící se formu McLarenu.
Vyšetřování HamiltonaHamilton tak před rozjásanými davy mohl po kvalifikaci sdělit své dojmy dvojici Jenson Button a David Coulthard, ale pořád se nad ním ještě vznášel Damoklův meč. Romain Grosjean si na britského pilota stěžoval, že ovlivnil jeho výkon překážením na trati, takže komisaři se museli zabývat i tímto protestem.
Nakonec byl Hamilton pět minut po šestnácté hodině potvrzen jako vítěz kvalifikace. "Komisaři zkoumali na videu záznamy o telemetrii a dospěli k závěru, že pilot Grosjean mohl být přítomností pilota Hamiltona potenciálně v zatáčce 16 ovlivněn, nebylo mu nicméně bráněno". Hamilton tak může definitivně slavit 67. pole position.
Romain Grosjean byl výrokem komisařů značně překvapen: "Pokud ztráta 0,35 - 0,4 vteřiny v jedné zatáčce není zabránění v jízdě, pak mě to opravdu zaráží. Jenom to otevírá prostor pro špatné pojetí kvalifikace - pravidla jsou snad jasná. I když vím, že před námi jde o mistrovský titul, pořád se nacházíme na nějaké pozici, v níž hodláme tvrdě bojovat stejným způsobem jako ti na čele startovního pole, a v tom mi právě dnes bylo zabráněno. Co k tomu říci? Možná, kdyby se jednalo o nějakého jiného pilota, rozhodnutí by také bylo odlišné, někdy cítím, že existuje dvojí způsob rozhodování. Myslím, že pro Hamiltona je tento závod hodně důležitý," zdůraznil Grosjean reakci na otázku, zda bylo při rozhodování preferováno Hamiltonovo postavení nejen v blížícím se závodě, ale i postavení v průběžné klasifikaci.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.