Grand Prix Velké Británie má pro vývoj šampionátu důležitý význam - z toho důvodu je nesmírně důležitá i kvalifikace. Diváci na okruhu Silverstone byli po úspěšných trénincích domácího miláčka natěšeni na jeho další pole-position.
První část kvalifikace poznamenalo proměnlivé počasí, nad tratí, kde teplota vozovky oscilovala kolem 20 stupňů (vzduch byl ještě o čtyři stupně studenější), se proháněla oblaka a nutila týmy a piloty k zamyšlení, jakou zvolit strategii. Problém byl v tom, že předpověď byla nejasná a nedalo se odhadnout přesně, jak dlouho bude - třebaže jen drobně - pršet.
1. část kvalifikace (18 minut):Oba Red Bully a Nico Hülkenberg stihli zajet měřené časy, ostatní museli po nesmělých pokusech na slicks přejít také na intermediate jako zmíněná trojice, ale to déšť sílil. Po osmi minutách přišla kritická chvíle pro Daniela Ricciarda: za zatáčkou Stowe začal jít jeho motor nečistě a za "sedmnáctkou" mu definitivně zhasl. Vedení závodu vyvěsilo červenou vlajku, kvalifikaci na tři minuty přerušilo, čímž dostali ostatní piloti novou šanci, protože oblačnost postupně odcházela od okruhu. Nicméně celé pole absolvovalo zbytek jízd na zeleně označených pneumatikách. Jen Fernando Alonso, s ohledem na očekávanou penalizaci, zkusil zariskovat a do měřeného kola najel 0,255 vteřiny před odmávnutím. Na superměkké směsi časem 1:37,598 dokázal tuto část vyhrát. Dominující Hamilton na intermediate byl o více než půl vteřiny pomalejší (1:39,069), ale na konci se podařilo zrychlit Verstappenovi, který tak Lewise odsunul na třetí místo - 1:38,912. To byla ale teprve příprava.
Do Q2 nepostoupili: Stroll, Ericsson, Magnussen, Wehrlein, Ricciardo
2. část kvalifikace (15 minut):Trať sice byla ještě mokrá, podle slov Vettela nejvíc mezi zatáčkami Luffield a Copse, ale široké pláště ji postupně vysušovaly, takže piloti sázeli jeden rychlý čas za druhým. Bottas, který dostal penalizaci v podobě pěti míst, zkusil alternativní přístup a vyjel na měkkých pneu, což by mu dávalo výhodu při startu. První časy byly zakrátko překonávány o tři až pět vteřin, takže boj o pozice naplno začal až v závěru. Ještě předtím si Vettel stěžoval na blokování ze strany Péreze, ale komisaři tento incident pouze zaznamenali.
Souboj se postupně víc a víc soustředil na obvyklý duel Mercedes-Ferrari. Hamiltonovi se podařilo vykouzlit 1:29,097, na což Bottas odpověděl výkionem 1:29,687. Nestačili ani Vettel (1:29,907), ani Räikkönen (1:30,535). V překvapivě dobrých výkonech pokračoval Hülkenberg, který se dokonce dostal mezi oba vozy Ferrari (1:30,081), ale ještě tu byly poslední pokusy. Hamilton se zastavil na 1:27,893 a byl prozatím jediný, kdo pokořil hranici 1:28,0. Bottas i nadále zůstával za ním časem 1:28,732. Smolnou část kvalifikace prožil Sainz jr., na jehož voze se dlouho pracovalo a dostal se na trať pouze ke dvěma rychlým kolům.
Do třetí části nepostoupili: Palmer, Kvjat, Alonso, Sainz jr. a Massa.
3. část kvalifikace (12 minut):Piloti už bez výjimky na superměkké směsi začali poslední část už na suché trati, takže se dalo předpokládat další zlepšení, i když ne tak radikální. Hamilton opět stanovil maximum výkonem 1:27,231, za ním se ale uvelebil Vettel (1:27,430) a odsunul Bottase na třetí místo (1:27,580). Průběžné pořadí po prvních pokusech bylo Hamilton, Bottas, Vettel, Räikkönen, Verstappen, Hülkenberg, Pérez, Ocon, Grosjean a Vandoorne.
Druhé pokusy, toť bitva o všechno - piloti bez výjimky měli na zlepšení jediný pokus. Nejlépe ho zvládl Hamilton, Bottas se bohužel dopustil ve třetí zatáčce Village chyby, probrzdil, a i když si čas zlepšil, nakonec ho toto zaváhání stálo minimálně dvě místa. Ostrý souboj spolu svedli Grosjean a Vandoorne - po první části je dělila jediná tisícina, ve druhé mladý Belgičan potvrdil lepšící se formu McLarenu.
Vyšetřování HamiltonaHamilton tak před rozjásanými davy mohl po kvalifikaci sdělit své dojmy dvojici Jenson Button a David Coulthard, ale pořád se nad ním ještě vznášel Damoklův meč. Romain Grosjean si na britského pilota stěžoval, že ovlivnil jeho výkon překážením na trati, takže komisaři se museli zabývat i tímto protestem.
Nakonec byl Hamilton pět minut po šestnácté hodině potvrzen jako vítěz kvalifikace. "Komisaři zkoumali na videu záznamy o telemetrii a dospěli k závěru, že pilot Grosjean mohl být přítomností pilota Hamiltona potenciálně v zatáčce 16 ovlivněn, nebylo mu nicméně bráněno". Hamilton tak může definitivně slavit 67. pole position.
Romain Grosjean byl výrokem komisařů značně překvapen: "Pokud ztráta 0,35 - 0,4 vteřiny v jedné zatáčce není zabránění v jízdě, pak mě to opravdu zaráží. Jenom to otevírá prostor pro špatné pojetí kvalifikace - pravidla jsou snad jasná. I když vím, že před námi jde o mistrovský titul, pořád se nacházíme na nějaké pozici, v níž hodláme tvrdě bojovat stejným způsobem jako ti na čele startovního pole, a v tom mi právě dnes bylo zabráněno. Co k tomu říci? Možná, kdyby se jednalo o nějakého jiného pilota, rozhodnutí by také bylo odlišné, někdy cítím, že existuje dvojí způsob rozhodování. Myslím, že pro Hamiltona je tento závod hodně důležitý," zdůraznil Grosjean reakci na otázku, zda bylo při rozhodování preferováno Hamiltonovo postavení nejen v blížícím se závodě, ale i postavení v průběžné klasifikaci.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.