GP KANADY - KVALIFIKACE; Hezké drama si dneska zažili piloti na okruhu v kanadském Montrealu, o vítězi rozhodovaly až poslední sekundy. Nakonec Hamilton vyrovnal rekord kvalifikačních vítězství Senny.
Další horký den v Montrealu, v bývalém olympijském areálu se rozezněly zvuky vozů F1, tentokráte pro kvalifikační jízdy. Hned od začátku nastavily tempo obě ferrari, možná překvapivě na superměkkých pneumatikách, zatímco jiní využili služeb těch s fialovými lemy.
Close enough to the Wall of Champions @alo_oficial? ? pic.twitter.com/V11KFGdOW5
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) June 10, 2017Na třetím místě se pár minut držel Fernando Alonso, než jej vystřídal Esteban Ocon. Zajímavé je, že mercedesy vyjely na ultraměkkých gumách, ale na zahřátí potřebovali ještě kolo navíc. Hamiltonovi se Vettela překonat nepodařilo, ale Bottasovi ano.
Do boje o pomyslné první místo (předpokládáme, že ultraměkká sada pneumatik je rychlejší, takže má Ferrari výhodu) se zamíchaly i red bully a force indie. V celkem třetím pokusu na stejné sadě pneumatik se mercedesy dostaly na první dvě místa v pořadí - Bottas, Hamilton.
Vandoorne gets a little too close to the wallSky Go: https://t.co/bDlvcNroHYBlog: https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 pic.twitter.com/qnUgjdjkw9
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 10, 2017Vypadá to, že pilotům se nelíbí místní zdi a snaží se je obrousit. Nejdříve Vandoorne a po něm Räikkönen. Domácí miláček Lance Stroll se celou dobu pohybuje na hranici vyřazení. Spolu s ním se bojí i piloti Sauberu, Magnussen, který měl výlet mimo trať a výše zmíněny Vandoorne.
Mohly by to být zajímavé souboje, ale veškerá dramata zastavil Pascal Wehrlein, který se zabořil do bariéry za první zatáčkou. V ní vyjel na trávu při brzdění, což jej nasměrovalo do hodin. Zavlály dvojité žluté vlajky, a i když zbýval ještě čas do konce Q1, piloti se už nemohli zlepšit.
Wehrlein hits the wall and brings Q1 to an early end, ruining the final runs some. https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 pic.twitter.com/91IRCQWcl3
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 10, 2017PROVISIONAL CLASSIFICATION (END OF Q1)#CanadianGP ?? #Quali pic.twitter.com/3V6ZmXgUrw
— Formula 1 (@F1) June 10, 2017 2. část kvalifikaceTa začala málem stejně, jako skončila ta první. Carlos Sainz se roztočil v první zatáčce jako Wehrlein, ale naštěstí pro něj nedojel až do bariér. Takže se mohl rozjet a pokračovat. Na čelo se dostaly mercedesy, potom je rozdělil Räikkönen a Vettel se zařadil na 4. příčku. Němec ale chyboval, ve třetí zatáčce mu ustřelila zadní část auta, naštěstí smyk zachránil.
Sainz spins at Turn 1LIVE:Sky Go: https://t.co/bDlvcNroHYBlog: https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/BZCFBPnAI5
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 10, 2017Nejlepší šestku doplnili piloti Red Bullu, za ně se zařadil Massa, piloti Force Indie a nejlepší desítku zakončil Hülkenberg. To znamená, že pár minut před koncem nepostupovali Palmer, Grosjean, Alonso a piloti Toro Rosso.
Abychom nebyli ušetřeni (i když menších) dramat na konci druhé části kvalifikace, Kvjat políbil zeď pravým zadním kolem, čímž si způsobil defekt. Hned jej nezaregistroval a chvíli pokračoval v plné rychlost, což mělo další následky na zadním kole. Odletělo z něj několik úlomků, v lepším případě to odnesl jen ráfek, případně zavěšení.
BREAKING: ELIMINATED DRIVERS, Q211 KVY ?12 ALO13 SAI14 GRO15 PAL#CanadianGP ?? #Quali pic.twitter.com/8387KUX1vW
— Formula 1 (@F1) June 10, 2017Když se Kvjat vracel do boxů, Alonso profrčel okolo a zapsal si na konto rychlejší čas i přes vyvěšené žluté vlajky. Byl přitom jediný, kdo se z těch nepostupujících zlepšil.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (END OF Q2)#CanadianGP ?? #Quali pic.twitter.com/U7Bgqhxr4L
— Formula 1 (@F1) June 10, 20173. část kvalifikace
Vettel chyboval už ve svém prvním kole, ve vlásence. Možná i proto se na první dvě místa dostaly mercedesy. První Hamilton přitom zajel nejrychlejší kolo okruhu v hodnotě 1:11,791 s.
To Sebastian Vettel nevzdal a pořádně šlápl na plyn, výsledkem bylo druhé místo o pouhé 4 tisíciny sekundy. Bitva se tedy rozhodovala ve druhých pokusech. V nich se Hamilton ještě zlepšil na 1:11,459 s - tedy o tři desetiny sekundy. Vettel se zlepšil v dalším kole, ale na Brita nestačil.
Za nejlepší čtyřkou skončili piloti Red Bullu, přičemž Verstappen překonal svého týmového kolegu. Za nimi dojel Massa, Perez, Ocon a desátý Hülkenberg.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.