GP KANADY - KVALIFIKACE; Hezké drama si dneska zažili piloti na okruhu v kanadském Montrealu, o vítězi rozhodovaly až poslední sekundy. Nakonec Hamilton vyrovnal rekord kvalifikačních vítězství Senny.
Další horký den v Montrealu, v bývalém olympijském areálu se rozezněly zvuky vozů F1, tentokráte pro kvalifikační jízdy. Hned od začátku nastavily tempo obě ferrari, možná překvapivě na superměkkých pneumatikách, zatímco jiní využili služeb těch s fialovými lemy.
Close enough to the Wall of Champions @alo_oficial? ? pic.twitter.com/V11KFGdOW5
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) June 10, 2017Na třetím místě se pár minut držel Fernando Alonso, než jej vystřídal Esteban Ocon. Zajímavé je, že mercedesy vyjely na ultraměkkých gumách, ale na zahřátí potřebovali ještě kolo navíc. Hamiltonovi se Vettela překonat nepodařilo, ale Bottasovi ano.
Do boje o pomyslné první místo (předpokládáme, že ultraměkká sada pneumatik je rychlejší, takže má Ferrari výhodu) se zamíchaly i red bully a force indie. V celkem třetím pokusu na stejné sadě pneumatik se mercedesy dostaly na první dvě místa v pořadí - Bottas, Hamilton.
Vandoorne gets a little too close to the wallSky Go: https://t.co/bDlvcNroHYBlog: https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 pic.twitter.com/qnUgjdjkw9
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 10, 2017Vypadá to, že pilotům se nelíbí místní zdi a snaží se je obrousit. Nejdříve Vandoorne a po něm Räikkönen. Domácí miláček Lance Stroll se celou dobu pohybuje na hranici vyřazení. Spolu s ním se bojí i piloti Sauberu, Magnussen, který měl výlet mimo trať a výše zmíněny Vandoorne.
Mohly by to být zajímavé souboje, ale veškerá dramata zastavil Pascal Wehrlein, který se zabořil do bariéry za první zatáčkou. V ní vyjel na trávu při brzdění, což jej nasměrovalo do hodin. Zavlály dvojité žluté vlajky, a i když zbýval ještě čas do konce Q1, piloti se už nemohli zlepšit.
Wehrlein hits the wall and brings Q1 to an early end, ruining the final runs some. https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 pic.twitter.com/91IRCQWcl3
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 10, 2017PROVISIONAL CLASSIFICATION (END OF Q1)#CanadianGP ?? #Quali pic.twitter.com/3V6ZmXgUrw
— Formula 1 (@F1) June 10, 2017 2. část kvalifikaceTa začala málem stejně, jako skončila ta první. Carlos Sainz se roztočil v první zatáčce jako Wehrlein, ale naštěstí pro něj nedojel až do bariér. Takže se mohl rozjet a pokračovat. Na čelo se dostaly mercedesy, potom je rozdělil Räikkönen a Vettel se zařadil na 4. příčku. Němec ale chyboval, ve třetí zatáčce mu ustřelila zadní část auta, naštěstí smyk zachránil.
Sainz spins at Turn 1LIVE:Sky Go: https://t.co/bDlvcNroHYBlog: https://t.co/b3qcRtGXrA#SkyF1 #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/BZCFBPnAI5
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) June 10, 2017Nejlepší šestku doplnili piloti Red Bullu, za ně se zařadil Massa, piloti Force Indie a nejlepší desítku zakončil Hülkenberg. To znamená, že pár minut před koncem nepostupovali Palmer, Grosjean, Alonso a piloti Toro Rosso.
Abychom nebyli ušetřeni (i když menších) dramat na konci druhé části kvalifikace, Kvjat políbil zeď pravým zadním kolem, čímž si způsobil defekt. Hned jej nezaregistroval a chvíli pokračoval v plné rychlost, což mělo další následky na zadním kole. Odletělo z něj několik úlomků, v lepším případě to odnesl jen ráfek, případně zavěšení.
BREAKING: ELIMINATED DRIVERS, Q211 KVY ?12 ALO13 SAI14 GRO15 PAL#CanadianGP ?? #Quali pic.twitter.com/8387KUX1vW
— Formula 1 (@F1) June 10, 2017Když se Kvjat vracel do boxů, Alonso profrčel okolo a zapsal si na konto rychlejší čas i přes vyvěšené žluté vlajky. Byl přitom jediný, kdo se z těch nepostupujících zlepšil.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (END OF Q2)#CanadianGP ?? #Quali pic.twitter.com/U7Bgqhxr4L
— Formula 1 (@F1) June 10, 20173. část kvalifikace
Vettel chyboval už ve svém prvním kole, ve vlásence. Možná i proto se na první dvě místa dostaly mercedesy. První Hamilton přitom zajel nejrychlejší kolo okruhu v hodnotě 1:11,791 s.
To Sebastian Vettel nevzdal a pořádně šlápl na plyn, výsledkem bylo druhé místo o pouhé 4 tisíciny sekundy. Bitva se tedy rozhodovala ve druhých pokusech. V nich se Hamilton ještě zlepšil na 1:11,459 s - tedy o tři desetiny sekundy. Vettel se zlepšil v dalším kole, ale na Brita nestačil.
Za nejlepší čtyřkou skončili piloti Red Bullu, přičemž Verstappen překonal svého týmového kolegu. Za nimi dojel Massa, Perez, Ocon a desátý Hülkenberg.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.