Drtivé vítězství kombinace Raikkonen – McLaren. Alonso na Fina nestačil, ale odvrátil útoky jezdců Toyoty.
Za Raikkonenem následoval Alonso, R. Schumacher, Webber, Trulli, Fisichella, Montoya, M. Schumacher, Coulthard, Massa, Villeneuve, Heidfeld, Liuzzi, Barrichello, Karthikeyan a Monteiro. Tým Minardi zprovoznil vůz Friesacher a Rakušan se vrátil do závodu. Kimi Raikkonen nasadil k trháku a přidával jedno nejrychlejší kolo za druhým. Po šesti kolech ztrácel domácí Alonso 3,5 vteřiny a osmý M. Schumacher vteřin 15. V sedmém kole měl velké problémy Montoya, který ale hodiny zvládl a vůz udržel na dráze. Ztratil však kontakt s Fisichellou a jen těsně udržel pozici před sedminásobným šampionem s Ferrari.
Po deseti kolech skončil dnešní závod pro Liuzziho s vozem Red Bull. Ital udělal chybu a po smyku zůstal stát v kačírku v 7. zatáčce. O pět kol později napodobil loňského šampiona FIA F3000 Patrick Friesacher s Minardi a i on v závodě již nepokračoval. Kimi Raikkonen přidal další nejrychlejší kola ve ¼ závodu a náskok před Alonsem zvýšil na 18 vteřin! Ale prvním jezdcem u mechaniků byl podle očekávání Mark Webber v 18. kole. Ke druhému Španělovi se však výrazněji přiblížil R. Schumacher s Trullim. Němec zamířil do boxů ve 24. kole a o kolo později i vedoucí Fin, který se vrátil po bezchybné práci mechaniků a perfektní strategii týmu na první pozici těsně před Alonsa.
Ve 27. kole zajel pro palivo i Španěl a vrátil se na dráhu s dostatečným náskokem před oběma Toyotami. Trullimu sice při výjezdu od mechaniků šlehaly z výfuků plameny, ale dostal se před týmového kolegu. Montoyu zastihly problémy s tankovací hadicí a musel do boxů dvakrát, čímž klesl až za Massu na aktuální 13. místo.
Až v polovině závodu zajel pro benzín Michael Schumacher z druhé pozice a zařadil se mezi Renaulty a Toyoty. Perfektně vyšla zastávka u mechaniků také Fisichellovi, který se dostal na druhé místo za Raikkonena se ztrátou 25 vteřin. Jako poslední zajel pro palivo Barrichello, ale zase se zařadil za Heidfelda na 12. místo.
Za jasně vedoucím Raikkonenem následoval Fisichella, Alonso, M. Schumacher, Trulli, R. Schumacher, Webber, Coulthard, Massa, Montoya, Heidfeld, Barrichello. Po 40 kolech se však obrátilo štěstí k Fisichellovi zády. Začal ztrácet a zamířil do boxů, kde mu mechanici vyměnili přední spoiler a dlouze čistili nasávací otvory bočních tanků. Pravděpodobně ho postihly problémy s chlazením oleje.
Sérii plánovaných druhých zastávek otevřel ve 44. kole opět Mark Webber. O kolo později se o vzrušení ale postaral M. Schumacher, který jel s největší pravděpodobností původně jen na jednu zastávku v boxech. Němec musel zajet k výměně zadních pneumatik Bridgestone, které byly totálně zničené. Následně ho však postihl problém i levé přední gumy a s pokulhávajícím F2005 musel obkroužit prakticky celé kolo, než zajel do boxů a nadějně se vyvíjející závod vzdal.
17 kol před cílem zamířil pro palivo s výrazným náskokem Kimi Raikkonen a udržel s přehledem vedení. Domácí jezdec ho následoval o kolo později a následně i oba jezdci Toyoty. Po skončení ruchu v boxech bylo pořadí následující: Raikkonen, Alonso, Trulli, R. Schumacher, Webber, Fisichella, Montoya, Coulthard, Barrichello, Heidfeld, Massa, Monteiro, Karthikeyan a Villeneuve.
Fisichella v závěru ještě útočil na Webbera a Montoya se musel nechat předjet o kolo vítězným Raikkonenem. Giancarlo Fisichella si k útoku na Australana vybral vnitřní stopu cílové rovinky a k obrovské radosti šéfa týmu Briatoreho jezdce Williamsu bezpečně předjel. Schumacher však nebyl jediným, kdo měl potíže s pneumatikami. Felipe Massa vzdal závod těsně před cílem a pro změnu se jednalo o gumy Michelin, ale spolu s oběma jezdci Jordanu byl ještě klasifikován.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.