Vítězství sice získal Fernando Alonso, hrdinou závodu byl však Michael Schumacher a jeho stíhací jízda.
Jen pět kol dnes odjezdil vítěz z Melbourne. Fisichella odstoupil po smyku a poškození pravé strany vozu o pneumatikovou bezpečnostní bariéru. Únik Raikkonenova McLarenu se zastavil na 3,5 vteřinách a následně v 8. kole Fin přenechal vedení Alonsovi poté, co výrazně zpomalil, s technickými problémy zamířil k mechanikům a odstoupil. Jen o kolo později následoval jeho příkladu debutant Friesacher s úplně novým Minardi.
Za vedoucím Alonsem ztrácel po deseti kolech Button 8 vteřin. Třetí Trulli tou dobou působil jako brzdící element a za jeho Toyotou se sjížděla konkurence v čele se čtvrtým Webberem. Šest jezdců jelo ve čtyřech vteřinách, zezadu skupinu stlačoval Barrichello. V 15. kole předjel Alonso posledního Alberse o kolo a jeho náskok před Butonem činil něco málo přes deset vteřin, avšak Brit začal svoji ztrátu snižovat. Po kolizi s jedním z jezdů Sauberu musel pro nový přední spoiler Massa. První zajel k pravidelné zastávce v boxech Barrichello, ale zakrátko se objevil v boxech znovu a rovnou zamířil do garáže. Na poslední bodovanou příčku se tak posunul Heidfeld.
V technické části byl sice Webber s Williamsem rychlejší, ale na rovných úsecích na Toyotu Trulliho nestačil. Druhý Button boj o vítězství nevzdával a zajel nejrychlejší kolo. Jako by povzbudil týmového kolegu Sata. Japonec ztratil za Webberem nervy a nasadil k předjetí. Jeho manévr sice nevyšel dokonale, ale v šikaně udržel jezdce Williamsu přece jen za sebou.
Ve 22. kole tankovali Trulli a Webber, o kolo později Alonso a Sato. Poté ještě Button. Díky velkému množství paliva z kvalifikace se posunul M. Schumacher až na 3. místo, zajel přitom nejrychlejší kolo závodu a ještě atakoval druhého Buttona. Výborně se první úsek podařil McLarenu, Wurz se po dotankování dostal před Sata. Podobně vyšla strategie i Ferrari. Sedminásobný šampion se vrátil před polovinou závodu od mechaniků na 3. pozici s obrovskými ovacemi domácích tifosi!
Pořadí po prvních zastávkách bylo následující: Alonso, +10s Button, +25s M. Schumacher, +35s Wurz, +39s Sato, +54s Trulli, Webber, Villeneuve, Heidfeld, R. Schumacher, Liuzzi, Coulthard, Massa, Karthikeyan a Monteiro. Webber však byl příliš rychlý a jeho zaváhání využil skvěle jedoucí Villeneuve. M. Schumacher stupňoval svůj tlak a po vteřinách se stále více přibližoval druhému Buttonovi. Massovi se ani podruhé před Coultharda čistě dostat nepodařilo a přestože byl v zatáčce s přehledem dříve Skot, Massa se opřel o jeho vůz a ještě bývalému jezdci McLarenu zahrozil zvednutou rukou.
Po dvou třetinách závodu snížil Schumacher svoji ztrátu na Buttona z 15 na pouhé 3 vteřiny a pravidelně se objevoval v zrcátcích Britova BAR007. Co však bylo podstatné, tou dobou bylo jeho Ferrari nejrychlejším vozem na dráze, neboť rozdíl mezi Alonsem a Butonem se neměnil! Ve 42. kole zamířil naposledy pro palivo Alonso a klesl na třetí pozici. Startovní pole vedl Button před Schumacherem, jenž ztrácel pouhé 4 desetiny vteřiny. BAR i Ferrari hráli vabank, druhým měl být po poslední zastávce ten, kdo vydrží na dráze déle. Suchumi zmírnil tlak, 16 kol před cílem však zaútočil rychlostí dravce ve chvíli, kdy Brita zablokoval o kolo zpět jedoucí Williams a ujal se vedení. Aby neponechal nic náhodě, zajel další své nejrychlejší kolo, zatímco Button zamířil pro palivo.
O kolo později ho Suchumi následoval a na dráhu se vrátil jen 4 vteřiny za Alonsem. Do cíle zbývalo dost času, konkrétně 13 kol a Schumacherovo Ferrari se blížilo žlutomodrému Renaultu každou zatáčkou. Poslední kola byla ve znamení tohoto duelu a ostatní jezdci byli odsouzeni do role statistů. Mladší bratr Michaela Ralf Schumacher překonal posledními boxy oba Williamsy a dostal se za Trulliho na poslední bodovanou pozici.
5 kol před cílem Schumacher zintenzívnil svůj tlak na maximum, ale Alonso skvěle odolával ledově přesnou defenzivní stopou a nedával obhájci titulu prostor k útoku. Další série útoků přišla tři kola před cílem a svoji porážku Španěl odvrátil v poslední chvíli.
Hrdinou závodu byl bezesporu Michael Schumacher, ale Fernando Alonso svoje vedení udržel a pod šachovnicovou vlajkou projel po zásluze první i v dnešním závodě, čímž triumfoval potřetí v řadě za sebou. Na stupně vítězů se po těžkém úvodu sezony vrátil J. Button a čtvrté místo patřilo Wurzovi při jeho závodní premiéře v barvách McLarenu. Páté místo Sata podtrhuje úspěch BAR a dnešním šestým místem potvrdil Villeneuve důvěru šéfa Sauberu v jeho osobu. Poslední bodované příčky obsadili jezdci Toyoty.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.