VC ITÁLIE - ZÁVOD; Jak probíhal nedělní závod v italském chrámu rychlosti?
Start probíhal celkem dramaticky, Hamilton na prvním místě neodstartoval velmi dobře a propadl se na 6. místo za Ricciarda. Do čela se dostal Rosberg a za ním se umístila obě ferrari a Bottas. Špatný start měl i Verstappen, který se propadl až na 12. místo. V prvních dvou kolech se Hamilton dostal před Ricciarda a vydal se stíhat Bottase.
Ve třetím kole měli kolizi Palmer a Nasr, Nasr po několika kolech odstoupil ze závodu a Brit musel do boxů pro nové křídlo. Hamilton se zasekl za Bottasem, ale nehodlá měnit strategii. Mercedesy jako jediné z první desítky startovaly na měkkých pneumatikách, což jim umožní jednu zastávku v boxech.
Po 8 kolech odstoupil ze závodu i Palmer. Po deseti kolech se Hamiltonovi Bottase podařilo zdolat. Verstappen se zatím propracoval na 9. místo a stíhá Massu. Pneumatiky se hlásí o slovo, ve 14. kole jsou v boxech Bottas, Verstappen a Alonso.
Valtteri Bottas po výměně pneumatik létal, v Curva Grande překonal Buttona i Sainze. V 16. kole zajel k mechanikům Räikkönen a dostal super-měkké pneumatiky. To znamená, že bude muset do boxů ještě jednou. Kolo po Finovi si jede pro super-měkkou směs i Vettel; Ricciardo dostal měkkou směs. Na výjezdu z boxů se potkala obě ferrari, ale nebudou spolu zřejmě bojovat. Mezitím se Nasr vrací do závodu s 10kolovou ztrátou.
Jezdci, kteří jeli na více zastávek, se po svých prvních zastávkách seřadili ve stejném pořadí jako před nimi. Pouze Grosjean si polepšil, protože za sebou ještě neměl zastávku u mechaniků, piloti s čerstvými pneumatikami jej ale postupně překonávají. Před polovinou závodu se největší souboj odehrával mezi Ricciardem a Bottasem o 5. místo.
V 25. kole zajel k mechanikům Rosberg z prvního místa a přezul na střední pneumatiky. Hamilton byl u mechaniků o kolo později a zařadil se až za obě ferrari na 4. místo. V polovině závodu končí Wehrlein, kterému tým zběsile hlásil do vysílačky, aby zastavil. Žluté vlajky vlají na konci cílové rovinky.
V 31. kole zahájil druhou vlnu zastávek v boxech Bottas. Přezul na měkkou sadu, na které dojede do konce závodu. V 34. kole zamířil k mechanikům Vettel a přezul na měkkou směs, s níž dojede až do konce závodu. O kolo později zajel na zastávku Räikkönen a má také žlutou měkkou sadu. O další kolo později byl v boxech Verstappen ke své poslední zastávce, zařadil se na 9. příčku za Péreze.
Nepovedená zastávka proběhla u Kvjata, který byl v boxech příliš rychlý, za což dostal 5sekundovou penalizaci. V 38. kole zajel k mechanikům Ricciardo a dostal super-měkkou sadu, ve stejném kole Kvjat odstupuje ze závodu. O tři kola později chyboval Hamilton v první zatáčce a trošku si zaskákal na retardérech. Karty jsou ale jasně rozdány, Hamilton měl ztrátu 13 sekund na týmového kolegu a jel s náskokem 13 sekund na Vettela.
Pěkný souboj předvedli piloti mclarenu, Button se v první šikaně dostal před Alonsa a chvíli se ještě kočkovali. Jedná se o souboj o 12. místo. Na konci se rýsoval ještě zajímavý souboj o Bottasovo 5. místo, Ricciardo totiž nasadil měkčí pneumatiky. A Ricciardo se také před Bottase pěkným manévrem v první zatáčce dostal.
Poslední kola se nesla v poklidném tempu, v posledním kole se ještě Button pokoušel dostat na 11. místo Grosjeana. Alonso zajel pro čerstvé pneumatiky a zajel nejrychlejší kolo závodu. Rosberg na Monze poprvé vítězí, druhý dojíždí Hamilton, za ním obě ferrari, Ricciardo a Bottas.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.