VC ITÁLIE - ZÁVOD; Jak probíhal nedělní závod v italském chrámu rychlosti?
Start probíhal celkem dramaticky, Hamilton na prvním místě neodstartoval velmi dobře a propadl se na 6. místo za Ricciarda. Do čela se dostal Rosberg a za ním se umístila obě ferrari a Bottas. Špatný start měl i Verstappen, který se propadl až na 12. místo. V prvních dvou kolech se Hamilton dostal před Ricciarda a vydal se stíhat Bottase.
Ve třetím kole měli kolizi Palmer a Nasr, Nasr po několika kolech odstoupil ze závodu a Brit musel do boxů pro nové křídlo. Hamilton se zasekl za Bottasem, ale nehodlá měnit strategii. Mercedesy jako jediné z první desítky startovaly na měkkých pneumatikách, což jim umožní jednu zastávku v boxech.
Po 8 kolech odstoupil ze závodu i Palmer. Po deseti kolech se Hamiltonovi Bottase podařilo zdolat. Verstappen se zatím propracoval na 9. místo a stíhá Massu. Pneumatiky se hlásí o slovo, ve 14. kole jsou v boxech Bottas, Verstappen a Alonso.
Valtteri Bottas po výměně pneumatik létal, v Curva Grande překonal Buttona i Sainze. V 16. kole zajel k mechanikům Räikkönen a dostal super-měkké pneumatiky. To znamená, že bude muset do boxů ještě jednou. Kolo po Finovi si jede pro super-měkkou směs i Vettel; Ricciardo dostal měkkou směs. Na výjezdu z boxů se potkala obě ferrari, ale nebudou spolu zřejmě bojovat. Mezitím se Nasr vrací do závodu s 10kolovou ztrátou.
Jezdci, kteří jeli na více zastávek, se po svých prvních zastávkách seřadili ve stejném pořadí jako před nimi. Pouze Grosjean si polepšil, protože za sebou ještě neměl zastávku u mechaniků, piloti s čerstvými pneumatikami jej ale postupně překonávají. Před polovinou závodu se největší souboj odehrával mezi Ricciardem a Bottasem o 5. místo.
V 25. kole zajel k mechanikům Rosberg z prvního místa a přezul na střední pneumatiky. Hamilton byl u mechaniků o kolo později a zařadil se až za obě ferrari na 4. místo. V polovině závodu končí Wehrlein, kterému tým zběsile hlásil do vysílačky, aby zastavil. Žluté vlajky vlají na konci cílové rovinky.
V 31. kole zahájil druhou vlnu zastávek v boxech Bottas. Přezul na měkkou sadu, na které dojede do konce závodu. V 34. kole zamířil k mechanikům Vettel a přezul na měkkou směs, s níž dojede až do konce závodu. O kolo později zajel na zastávku Räikkönen a má také žlutou měkkou sadu. O další kolo později byl v boxech Verstappen ke své poslední zastávce, zařadil se na 9. příčku za Péreze.
Nepovedená zastávka proběhla u Kvjata, který byl v boxech příliš rychlý, za což dostal 5sekundovou penalizaci. V 38. kole zajel k mechanikům Ricciardo a dostal super-měkkou sadu, ve stejném kole Kvjat odstupuje ze závodu. O tři kola později chyboval Hamilton v první zatáčce a trošku si zaskákal na retardérech. Karty jsou ale jasně rozdány, Hamilton měl ztrátu 13 sekund na týmového kolegu a jel s náskokem 13 sekund na Vettela.
Pěkný souboj předvedli piloti mclarenu, Button se v první šikaně dostal před Alonsa a chvíli se ještě kočkovali. Jedná se o souboj o 12. místo. Na konci se rýsoval ještě zajímavý souboj o Bottasovo 5. místo, Ricciardo totiž nasadil měkčí pneumatiky. A Ricciardo se také před Bottase pěkným manévrem v první zatáčce dostal.
Poslední kola se nesla v poklidném tempu, v posledním kole se ještě Button pokoušel dostat na 11. místo Grosjeana. Alonso zajel pro čerstvé pneumatiky a zajel nejrychlejší kolo závodu. Rosberg na Monze poprvé vítězí, druhý dojíždí Hamilton, za ním obě ferrari, Ricciardo a Bottas.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.