KVALIFIKACE - SPA-FRANCORCHAMPS; Jak probíhala příprava na závod v Belgii?
Trať ve Spa-Francorchamps přivítala jezdce pěkným počasím. Už před kvalifikací se vědělo o penalizacích - Hamilton a Alonso budou startovat z konce startovního pole. Další penalizace si odnesl Ericsson a Gutierrez.
Nejdříve se na čelo dostal tandem Haasu. Po chvíli je ale překonal Rosberg s časem 1:48,019 min a po něm šel na čelo místní specialista Kimi Räikkönen a o chvíli později Sebastian Vettel. Na 4. a 5. místě jsou obě force indie. Komisaři mezitím vymazali Nasrův čas, protože si zkrátil trať v zatáčce č. 4. - Le Raidillon. Na 7. místě se vyhřívá Wehrlein. Magnussenův čas smazán, také vyjel mimo trať.
Alonso stojí v boxech, tým našel anomálii v datech, měl by stihnout vyjet na trať. Pět minut do konce první části vyjel, ale nedojel dále než do prvního sektoru trati a končí v kvalifikaci. Mezi časy chybí tři jména včetně toho Alonsova. Spolu s ním vypadne i Hamilton, který zajel jedno kolo, aby se vešel do limitu 107 %, je ale poslední a na trať už nevyjede.
Před koncem jsou v ohrožení (od konce) Alonso, Nasr, Magnussen, Hamilton a Ocon. Před hranicí vypadnutí jsou Kvjat, Palmer, Sainz a Button. Palmer a Magnussen se zachraňují, Wehrlein šel dokonce na 8. místo! Potom ale nastala bitva o volná místa, Massa se dokonce vyšvihl na první místo.
Z kvalifikace vypadávají: Nasr, Ocon, Kvjat, Ericsson, Hamilton a Alonso (bez času).
Druhá část kvalifikace
Ve druhé části kvalifikace se strthla velká taktická bitva, protože Rosberg, Ricciardo i Ferrari vyrazili na trať na měkkých, nikoliv super-měkkých pneumatikách. S pneumatikami, na kterých zajednou nejrychlejší kolo v této části kvalifikace, budou startovat. A super-měkká pneumatika se ve Spa hodně rychle opotřebovává.
Rosberg šel do čela s časem 1:46,999 min. piloti Force Indie se řadí na 2. a 3. místo, ale na super-měkkých pneumatikách. Před ně jde Verstappen na super-měkké gumě a za dvojici Force Indie se řadí oba piloti Ferrari a za ně Ricciardo. První desítku doplnili Gutierrez, Button a Magnussen. Piloti Williamsu ale ještě nezajeli měřená kola - oba piloti na super-měkkých pneumatikách. Massa jde na 5. a Bottas na 6. místo.
Williams posunul Vettela a Ricciarda na nebezpečné 8., resp. 9. místo. Vettel vyjel na trať na super-měkkých pneumatikách, zatímco Ricciardo stojí v boxech. Button se na konci posouvá na 10. místo a už jej nikdo z dvojice Renaultu, Haasu ani Sainz s Wehrleinem nepřekoval. Ricciardo se tedy udržel na 9. místě a na rozdíl od Vettela si ušetřil sadu super-měkkých pneumatik. Ten své rychlé kolo nedokončil, takže bude startovat na měkkých pneumatikách.
Z druhé části kvalifikace vypadávají: Grosjean, Magnussen, Gutierrez, Palmer, Sainz a Wehrlein.
Třetí část kvalifikace
Po prvních pokusech jde do čela Nico Rosberg s časem 1:46,744 min, druhý Verstappen za ním zaostal jen o desetinu a půl. Na provizorním třetím místě je Vettel a po něm obě force indie. Za nimi Bottas a potom Ricciardo, kterému se nepovedl první sektor. Räikkönen chyboval a zamířil do boxů. Massa a Button nezajili kolo ve stejný čas jako ostatní.
Massa při svém jediném pokusu probrzdil už v první zatáčce, Brazilec se řadí na 8. místo. Ostatní piloti se mezitím připravují na své poslední pokusy. Riccirdo ztrácí už v prvním sektoru půl sekundy, ve druhém stahuje Rosberga na 3 desetiny. Jde na 3. místo. Button jde na 8. místo. Verstappen se nezlepšuje. Ani Hülkenberg, ani Rosberg.
Zlepšují se oba piloti Ferrari, Räikkönen jde na 3. místo a Vettel na 4. příčku. Verstappen zůstává 2. a stává se nejmladším pilotem, který startoval v první řadě. Rosberg vyhrál, zatímco Hamilton bude startovat z poslední řady.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.