KVALIFIKACE - SPA-FRANCORCHAMPS; Jak probíhala příprava na závod v Belgii?
Trať ve Spa-Francorchamps přivítala jezdce pěkným počasím. Už před kvalifikací se vědělo o penalizacích - Hamilton a Alonso budou startovat z konce startovního pole. Další penalizace si odnesl Ericsson a Gutierrez.
Nejdříve se na čelo dostal tandem Haasu. Po chvíli je ale překonal Rosberg s časem 1:48,019 min a po něm šel na čelo místní specialista Kimi Räikkönen a o chvíli později Sebastian Vettel. Na 4. a 5. místě jsou obě force indie. Komisaři mezitím vymazali Nasrův čas, protože si zkrátil trať v zatáčce č. 4. - Le Raidillon. Na 7. místě se vyhřívá Wehrlein. Magnussenův čas smazán, také vyjel mimo trať.
Alonso stojí v boxech, tým našel anomálii v datech, měl by stihnout vyjet na trať. Pět minut do konce první části vyjel, ale nedojel dále než do prvního sektoru trati a končí v kvalifikaci. Mezi časy chybí tři jména včetně toho Alonsova. Spolu s ním vypadne i Hamilton, který zajel jedno kolo, aby se vešel do limitu 107 %, je ale poslední a na trať už nevyjede.
Před koncem jsou v ohrožení (od konce) Alonso, Nasr, Magnussen, Hamilton a Ocon. Před hranicí vypadnutí jsou Kvjat, Palmer, Sainz a Button. Palmer a Magnussen se zachraňují, Wehrlein šel dokonce na 8. místo! Potom ale nastala bitva o volná místa, Massa se dokonce vyšvihl na první místo.
Z kvalifikace vypadávají: Nasr, Ocon, Kvjat, Ericsson, Hamilton a Alonso (bez času).
Druhá část kvalifikace
Ve druhé části kvalifikace se strthla velká taktická bitva, protože Rosberg, Ricciardo i Ferrari vyrazili na trať na měkkých, nikoliv super-měkkých pneumatikách. S pneumatikami, na kterých zajednou nejrychlejší kolo v této části kvalifikace, budou startovat. A super-měkká pneumatika se ve Spa hodně rychle opotřebovává.
Rosberg šel do čela s časem 1:46,999 min. piloti Force Indie se řadí na 2. a 3. místo, ale na super-měkkých pneumatikách. Před ně jde Verstappen na super-měkké gumě a za dvojici Force Indie se řadí oba piloti Ferrari a za ně Ricciardo. První desítku doplnili Gutierrez, Button a Magnussen. Piloti Williamsu ale ještě nezajeli měřená kola - oba piloti na super-měkkých pneumatikách. Massa jde na 5. a Bottas na 6. místo.
Williams posunul Vettela a Ricciarda na nebezpečné 8., resp. 9. místo. Vettel vyjel na trať na super-měkkých pneumatikách, zatímco Ricciardo stojí v boxech. Button se na konci posouvá na 10. místo a už jej nikdo z dvojice Renaultu, Haasu ani Sainz s Wehrleinem nepřekoval. Ricciardo se tedy udržel na 9. místě a na rozdíl od Vettela si ušetřil sadu super-měkkých pneumatik. Ten své rychlé kolo nedokončil, takže bude startovat na měkkých pneumatikách.
Z druhé části kvalifikace vypadávají: Grosjean, Magnussen, Gutierrez, Palmer, Sainz a Wehrlein.
Třetí část kvalifikace
Po prvních pokusech jde do čela Nico Rosberg s časem 1:46,744 min, druhý Verstappen za ním zaostal jen o desetinu a půl. Na provizorním třetím místě je Vettel a po něm obě force indie. Za nimi Bottas a potom Ricciardo, kterému se nepovedl první sektor. Räikkönen chyboval a zamířil do boxů. Massa a Button nezajili kolo ve stejný čas jako ostatní.
Massa při svém jediném pokusu probrzdil už v první zatáčce, Brazilec se řadí na 8. místo. Ostatní piloti se mezitím připravují na své poslední pokusy. Riccirdo ztrácí už v prvním sektoru půl sekundy, ve druhém stahuje Rosberga na 3 desetiny. Jde na 3. místo. Button jde na 8. místo. Verstappen se nezlepšuje. Ani Hülkenberg, ani Rosberg.
Zlepšují se oba piloti Ferrari, Räikkönen jde na 3. místo a Vettel na 4. příčku. Verstappen zůstává 2. a stává se nejmladším pilotem, který startoval v první řadě. Rosberg vyhrál, zatímco Hamilton bude startovat z poslední řady.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.