GP Německa - kvalifikace; Jak probíhala kvalifikace na německý závod.
Kvalifikace začala s lehce potemnělou oblohou a 10% šancí na déšť. Teploty byly 26°C pro vzduch a 39°C pro asfalt. Některé piloty budou čekat penalizace - Grosjean se propadne o 5 míst za výměnu převodovku. Hamilton naopak penalizaci unikl, byl vyšetřován za nebezpečné vypuštění z garáže ve 3. tréninku, když Grosjean musel zastavit, aby do úřadujícího mistra světa nevrazil.
Nejdříve na trať vyrazily manory a haasy. Po 5 minutách se na trať vydali o další jezdci včetně Rosbega, jemuž se celkem hodně zakouřilo z auta při opuštění garáže - zřejmě olej v turbu, což je celkem běžné. Na moment se na čelo podíval Button s Bottasem, než se do čela dostal Rosberg a po něm Hamilton na měkké sadě pneumatik - druhé nejměkčí pro tento víkend.
Za mercedesy se po prvních pokusech zařadili: Ricciardo, Räikkönen, Verstappen, Vettel, Bottas, Pérez, Hülkenberg a Alonso, co se první desítky týče. Ve stejný čas byli mimo postup: Harjanto, Grosjean, Magnussen, Palmer, Nasr a Ericsson. Wehrlein se v tu dobu vyhříval na pěkném 13. místě - do konce Q1 zbývalo asi 5 minut.
Dvě minuty před koncem Q2 se Grosjean zachraňuje, zatímco Ericsson probržďuje a moc se nezlepšuje. Na moment se zachraňují oba piloti Renaultu a Palmerovi to nakonec vyšlo a postupuje, Magnussena na poslední chvíli vytlačilo toro rosso Carlose Sainze. Nahnáno měl i Button, ten se ale na poslední chvíli vyhoupl na 10. příčku.
Z Q1 vypadávají: Magnussen, Wehrlein, Kvajt, Harjanto, Nasr a Ericsson.
Druhá část kvalifikaceMercedesy se na trať vydaly jako první a Hamilton byl už od začátku na čele s časem 1:14,748. Za ně se poté zařadily red bully - 3. Verstappen a 4. Ricciardo se ztrátou půl vteřiny na týmového kolegu. Za Ricciarda se zařadil Bottas, za ním dvojice force indie, Massa a dvojice haasu. To své rychlé kolo nezajeli piloti ferrari. Ti se vklínili mezi a za red bull - Räikkönen 4. a Vettel 6.
Massa se potýkal hlavně s provozem, v druhé zatáčce jej znatelně zbrzdil Carlos Sainz. Mimo postup po prvních pokusech, kdy jsou všichni v garážích: Gutierrez, Grosjean, Sainz, Alonso, Button a Palmer. Sainz je vyšetřován za blokování Massy. Všichni mimo první šestky - mercedesy, red bully a ferrari - vyjeli znova na trať. Vettel nakonec na trati.
Button se zlepšil na 9. příčku, Gutierrez se zlepšil před Button, Alonso pouze 12., Grosjean 14., Hülkenber jde na 6. místo, Pérez na 5., Sainz ani Palmer se nezlepšují. Alonso se nezlepšil hlavně kvůli vyjetí na obrubník ve 12. zatáčce, kde dokonce ztratil kousek podlahy, která se odlomila po kontaktu s obrubníkem.
Z Q2 vypadávají: Gutierrez, Button, Sainz, Alonso, Grosjean a Palmer.
Třetí část kvalifikace
Na rozdíl od minulé kalifikace se na konci boxové uličky netvoří žádné kolony formulí. Na trať vyjeli Vettel, Räikkönen, oba mercedesy... Nakonec v garážích zůstaly jen williamsy. 1:15,619 min pro Vettela. Rosberg vzdal svůj první pokus. Räikkönen překonává Vettela a před něj jde Hamilton s časem 1:14,486. Verstappen se řadí na 2. místo se ztrátou 6 desetin sekundy.
Ricciardo se svým pokusem dotahuje téměř i na Hamiltona, jde na druhé místo pouze se ztrátou čtvrt sekundy. Rosberg měl elektronický problém, kvůli kterému nemohl dokončit první rychlé kolo, jeho auto je již v pořádku. Pořadí po prvních pokusech: Hamilton, Red Bull, Ferrari a Force India. Williamsy a Rosberg zatím bez času.
Rosberg je jediný na trati, první sektor se mu povedl i v druhém na Hamiltona získal a... jde do čela s časem 1:14,363 min. Massa se řadí na 6. místo mezi piloty Ferrari. Hamiltonovi se podařil první sektor, v druhém trošku probržďuje. Nakonec na Rosberga ztratil desetinu! Vetel se zlepšuje jen na 6. příčku, Räikönen zůstává na 5. místě. Mercedesy, Red Bull, Ferrari a promíchané force indie a williamsy, to je pořadí v první desítce.
PROVISIONAL CLASSIFICATION - END OF QUALIFYINGROS edges out HAMRed Bulls edge out Ferraris#GermanGP #Quali pic.twitter.com/YueoVFY6Tt
— Formula 1 (@F1) July 30, 2016Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.