GP Německa - kvalifikace; Jak probíhala kvalifikace na německý závod.
Kvalifikace začala s lehce potemnělou oblohou a 10% šancí na déšť. Teploty byly 26°C pro vzduch a 39°C pro asfalt. Některé piloty budou čekat penalizace - Grosjean se propadne o 5 míst za výměnu převodovku. Hamilton naopak penalizaci unikl, byl vyšetřován za nebezpečné vypuštění z garáže ve 3. tréninku, když Grosjean musel zastavit, aby do úřadujícího mistra světa nevrazil.
Nejdříve na trať vyrazily manory a haasy. Po 5 minutách se na trať vydali o další jezdci včetně Rosbega, jemuž se celkem hodně zakouřilo z auta při opuštění garáže - zřejmě olej v turbu, což je celkem běžné. Na moment se na čelo podíval Button s Bottasem, než se do čela dostal Rosberg a po něm Hamilton na měkké sadě pneumatik - druhé nejměkčí pro tento víkend.
Za mercedesy se po prvních pokusech zařadili: Ricciardo, Räikkönen, Verstappen, Vettel, Bottas, Pérez, Hülkenberg a Alonso, co se první desítky týče. Ve stejný čas byli mimo postup: Harjanto, Grosjean, Magnussen, Palmer, Nasr a Ericsson. Wehrlein se v tu dobu vyhříval na pěkném 13. místě - do konce Q1 zbývalo asi 5 minut.
Dvě minuty před koncem Q2 se Grosjean zachraňuje, zatímco Ericsson probržďuje a moc se nezlepšuje. Na moment se zachraňují oba piloti Renaultu a Palmerovi to nakonec vyšlo a postupuje, Magnussena na poslední chvíli vytlačilo toro rosso Carlose Sainze. Nahnáno měl i Button, ten se ale na poslední chvíli vyhoupl na 10. příčku.
Z Q1 vypadávají: Magnussen, Wehrlein, Kvajt, Harjanto, Nasr a Ericsson.
Druhá část kvalifikaceMercedesy se na trať vydaly jako první a Hamilton byl už od začátku na čele s časem 1:14,748. Za ně se poté zařadily red bully - 3. Verstappen a 4. Ricciardo se ztrátou půl vteřiny na týmového kolegu. Za Ricciarda se zařadil Bottas, za ním dvojice force indie, Massa a dvojice haasu. To své rychlé kolo nezajeli piloti ferrari. Ti se vklínili mezi a za red bull - Räikkönen 4. a Vettel 6.
Massa se potýkal hlavně s provozem, v druhé zatáčce jej znatelně zbrzdil Carlos Sainz. Mimo postup po prvních pokusech, kdy jsou všichni v garážích: Gutierrez, Grosjean, Sainz, Alonso, Button a Palmer. Sainz je vyšetřován za blokování Massy. Všichni mimo první šestky - mercedesy, red bully a ferrari - vyjeli znova na trať. Vettel nakonec na trati.
Button se zlepšil na 9. příčku, Gutierrez se zlepšil před Button, Alonso pouze 12., Grosjean 14., Hülkenber jde na 6. místo, Pérez na 5., Sainz ani Palmer se nezlepšují. Alonso se nezlepšil hlavně kvůli vyjetí na obrubník ve 12. zatáčce, kde dokonce ztratil kousek podlahy, která se odlomila po kontaktu s obrubníkem.
Z Q2 vypadávají: Gutierrez, Button, Sainz, Alonso, Grosjean a Palmer.
Třetí část kvalifikace
Na rozdíl od minulé kalifikace se na konci boxové uličky netvoří žádné kolony formulí. Na trať vyjeli Vettel, Räikkönen, oba mercedesy... Nakonec v garážích zůstaly jen williamsy. 1:15,619 min pro Vettela. Rosberg vzdal svůj první pokus. Räikkönen překonává Vettela a před něj jde Hamilton s časem 1:14,486. Verstappen se řadí na 2. místo se ztrátou 6 desetin sekundy.
Ricciardo se svým pokusem dotahuje téměř i na Hamiltona, jde na druhé místo pouze se ztrátou čtvrt sekundy. Rosberg měl elektronický problém, kvůli kterému nemohl dokončit první rychlé kolo, jeho auto je již v pořádku. Pořadí po prvních pokusech: Hamilton, Red Bull, Ferrari a Force India. Williamsy a Rosberg zatím bez času.
Rosberg je jediný na trati, první sektor se mu povedl i v druhém na Hamiltona získal a... jde do čela s časem 1:14,363 min. Massa se řadí na 6. místo mezi piloty Ferrari. Hamiltonovi se podařil první sektor, v druhém trošku probržďuje. Nakonec na Rosberga ztratil desetinu! Vetel se zlepšuje jen na 6. příčku, Räikönen zůstává na 5. místě. Mercedesy, Red Bull, Ferrari a promíchané force indie a williamsy, to je pořadí v první desítce.
PROVISIONAL CLASSIFICATION - END OF QUALIFYINGROS edges out HAMRed Bulls edge out Ferraris#GermanGP #Quali pic.twitter.com/YueoVFY6Tt
— Formula 1 (@F1) July 30, 2016Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.