Poslední příprava na kvalifikaci probíhala zpočátku na trati ještě vlhké po noční přeháňce, takže první třetina byla pouze o zkoumání rychlosti osychání bývalého vojenského letiště. Jakmile bylo možné přejít na slicks, začaly opět úřadovat Mercedesy.
Trať byla po předchozí spršce mokrá a značně chladná, pokud teplota vzduchu činila 17°C, tak trať byla jen o tři stupně teplejší a během jízd se teplota zvýšila o pouhý 1°C. Vanul poměrně silný západní vítr o hodnotě 23,8 km/s, což bylo více než při včerejších trénincích, poněkud poklesla vlhkost vzduchu - 84 %.
Jako první na trať vyrazil Esteban Gutiérrez následován Vettelem, ale stejně jako všichni ostatní jenom testovali, v jakém stavu se trať nachází. Většina pilotů volila zeleně označené pneumatiky do přechodných podmínek, výjimečně se objevily i modré, což nebylo nic jiného než možná příprava na neděli, kdy se stále objevuje nebezpečí bouřek. Bylo ale jasné, že přechod na slicks ještě nějakou chvíli potrvá, což potvrdil Verstappen v radiokomunikaci, že trať je pro hladké pneu nezpůsobilá.
Po 13 minutách se na scénu dostavili první stateční - Force Indie v rukou Péreze a Hülkenberga vyrazily na trať se středně tvrdými pneumatikami. První čas 1:42,634 však stanovil Rosberg a bylo to na těch nejtvrdších pneu, které měly týmy na Silverstone k dispozici. Že se podmínky měnily opravdu rychle naznačilo i jeho další kolo, které už bylo o 6 vteřin lepší (1:36,069).
Pak se do hry dostali na kratičkou dobu Ferrari - Vettel nejdříve zajel čas 1:33,863, poté se ale značně "pochlapil" a vytáhl z rukávu hodnotu 1:33,203. Za něj se zařadil Räikkönen (1:33,376), ale jak se říká, všeho dočasu. Britští fanoušci se po Palmerovi a Buttonovi, který je také z kokpitu neopomněl zamaváním pozdravit, dočkali Hamiltona a trojnásobný mistr světa smetl dosavadní časy excelentním kolem 1:31,286! Rosberg, který se chvíli předtím výkonem 1:33,591 vklínil mezi obě Ferrari přijal hozenou rukavici, ale na Hamiltona neměl (1:31,331).
Vzruch do této tahanice mohly přinést Red Bully, které opravdu kromě instalačních kol na profilovaných pneumatikách čekaly více než půl hodiny. Ale stálo to za to - nejdřív Ricciardo prolétl do závěsu Mercedesů časem 1:31,004, aby se před něj posunul kolega Verstappen (1:31,760). Hamilton nejspíš vycítil nebezpečí a o několik setin se zlepšil (1:31,234), ale když celé startovní pole chystalo k závěrečnému vyvrcholení, rozevlály se nad Silverstone červené vlajky.
Marcus Ericcson v čase 39:34 vyjel ze zatáčky Stowe na obrubník, to stačilo, aby zadek jeho vozu lehce sklouzl a pilot už vládu nad vozem nezískal. Po smyku naletěl příčně přední částí svého vozu do bariéry a o síle nárazu svědčí i to, že volant v jeho voze nezůstal na svém místě. Zjevně otřesený Švéd vystoupil z vozu sám, ale jeho auto bylo s největší pravděpodobnostní pro kvalifikaci na odpis. Zatímco technický delegát FIA Jo Bauer prohlížel vrak sauberu dopravený do boxů, pořadatelé se snažili dát dohromady bariéru, poškozenou v místě nájezdu do boxů.
Nakonec byl trénink restartován v 55. minutě, takže ještě všichni piloti (pochopitelně s výjimkou Ericssona, který putoval do zdravotnického centra) dostali příležitost si vylepšit čas. Nejdramatičtěji dopadl tento pokus pro Vettela, který po průjezdu cílovou čarou opět musel konstatovat technické problémy - na první pohled šlo opět o převodovku, což po vzteklém gestu také Sebastian hlásil radiokomunikací do boxů.
S ohledem na nevypočitatelnost podnebí v hrabství Northamptonshire se dá očekávat i méně předvídatelná kvalifikace - snad s jedinou výjimkou. Pokud Mercedesy nepotká nějaká zásadní komplikace, budou asi stát v první řadě opět Stříbrné šípy, jde jen o to, v jakém pořadí.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.