Poslední příprava na kvalifikaci probíhala zpočátku na trati ještě vlhké po noční přeháňce, takže první třetina byla pouze o zkoumání rychlosti osychání bývalého vojenského letiště. Jakmile bylo možné přejít na slicks, začaly opět úřadovat Mercedesy.
Trať byla po předchozí spršce mokrá a značně chladná, pokud teplota vzduchu činila 17°C, tak trať byla jen o tři stupně teplejší a během jízd se teplota zvýšila o pouhý 1°C. Vanul poměrně silný západní vítr o hodnotě 23,8 km/s, což bylo více než při včerejších trénincích, poněkud poklesla vlhkost vzduchu - 84 %.
Jako první na trať vyrazil Esteban Gutiérrez následován Vettelem, ale stejně jako všichni ostatní jenom testovali, v jakém stavu se trať nachází. Většina pilotů volila zeleně označené pneumatiky do přechodných podmínek, výjimečně se objevily i modré, což nebylo nic jiného než možná příprava na neděli, kdy se stále objevuje nebezpečí bouřek. Bylo ale jasné, že přechod na slicks ještě nějakou chvíli potrvá, což potvrdil Verstappen v radiokomunikaci, že trať je pro hladké pneu nezpůsobilá.
Po 13 minutách se na scénu dostavili první stateční - Force Indie v rukou Péreze a Hülkenberga vyrazily na trať se středně tvrdými pneumatikami. První čas 1:42,634 však stanovil Rosberg a bylo to na těch nejtvrdších pneu, které měly týmy na Silverstone k dispozici. Že se podmínky měnily opravdu rychle naznačilo i jeho další kolo, které už bylo o 6 vteřin lepší (1:36,069).
Pak se do hry dostali na kratičkou dobu Ferrari - Vettel nejdříve zajel čas 1:33,863, poté se ale značně "pochlapil" a vytáhl z rukávu hodnotu 1:33,203. Za něj se zařadil Räikkönen (1:33,376), ale jak se říká, všeho dočasu. Britští fanoušci se po Palmerovi a Buttonovi, který je také z kokpitu neopomněl zamaváním pozdravit, dočkali Hamiltona a trojnásobný mistr světa smetl dosavadní časy excelentním kolem 1:31,286! Rosberg, který se chvíli předtím výkonem 1:33,591 vklínil mezi obě Ferrari přijal hozenou rukavici, ale na Hamiltona neměl (1:31,331).
Vzruch do této tahanice mohly přinést Red Bully, které opravdu kromě instalačních kol na profilovaných pneumatikách čekaly více než půl hodiny. Ale stálo to za to - nejdřív Ricciardo prolétl do závěsu Mercedesů časem 1:31,004, aby se před něj posunul kolega Verstappen (1:31,760). Hamilton nejspíš vycítil nebezpečí a o několik setin se zlepšil (1:31,234), ale když celé startovní pole chystalo k závěrečnému vyvrcholení, rozevlály se nad Silverstone červené vlajky.
Marcus Ericcson v čase 39:34 vyjel ze zatáčky Stowe na obrubník, to stačilo, aby zadek jeho vozu lehce sklouzl a pilot už vládu nad vozem nezískal. Po smyku naletěl příčně přední částí svého vozu do bariéry a o síle nárazu svědčí i to, že volant v jeho voze nezůstal na svém místě. Zjevně otřesený Švéd vystoupil z vozu sám, ale jeho auto bylo s největší pravděpodobnostní pro kvalifikaci na odpis. Zatímco technický delegát FIA Jo Bauer prohlížel vrak sauberu dopravený do boxů, pořadatelé se snažili dát dohromady bariéru, poškozenou v místě nájezdu do boxů.
Nakonec byl trénink restartován v 55. minutě, takže ještě všichni piloti (pochopitelně s výjimkou Ericssona, který putoval do zdravotnického centra) dostali příležitost si vylepšit čas. Nejdramatičtěji dopadl tento pokus pro Vettela, který po průjezdu cílovou čarou opět musel konstatovat technické problémy - na první pohled šlo opět o převodovku, což po vzteklém gestu také Sebastian hlásil radiokomunikací do boxů.
S ohledem na nevypočitatelnost podnebí v hrabství Northamptonshire se dá očekávat i méně předvídatelná kvalifikace - snad s jedinou výjimkou. Pokud Mercedesy nepotká nějaká zásadní komplikace, budou asi stát v první řadě opět Stříbrné šípy, jde jen o to, v jakém pořadí.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.