GP EVROPY - BAKU, 2. TRÉNINK - Jak probíhalo páteční odpoledne v Baku?
Hned na začátku tréninku Ricciardo poděkoval týmu, že opravil jeho vůz po nehodě tak brzy. Očekávalo se, že začátek tréninku nestihne. Už na začátku se objevi drobný problém s obrubníkem, byl trošku uvolněný. Obdobné problémy se dají očekávat, pokud jde o první závod na okruhu. Po dobu tréninku se však další problémy nevyskytly.
První horký okamžik zažil Romain Grosjean, kterému se smýklo auto při brždění do první zatáčky, naštěstí využil únikové zóny a mohl pokračovat. Chvíli po něm na stejném místě zaváhal Räikkönen. Ve třetí zatáčce měl problém Vettel i Guatierrez, který musel vycouvávat. Po chvíli se na čele usadily obě force indie se zcela shodným časem.
V úvodu tréninku se do problému dostalo hodně jezdců, největší problémy dělají zatáčky 1 a 3. U obou se nacházejí únikové zóny, ty jsou však tak úzké, že z nich jezdci musí často složitě couvat. Po čtvrt hodině se do čela dostal Hamilton s Rosbergem, a to s velkým náskokem na ostatní, Britův čas byl 1:45,102 min. Ani po dvaceti minutách nevyjel na trať Marcus Ericsson, který má problém s výfukem, možná celým motorem, na trati má být do deseti minut.
Po 25 minutách přijíždí do boxů Alonso s vypnutým motorem, zřejmě se jedná o technický problém. Alonsovi zničehonic vypnul motor na nejdelší rovince okruhu, následně se začal zapínat a vypínat, na moment se otáčky vyšplhaly přes tisíc a následně spadly na nulu. Alonso následně musel zmáčknout neutrál, který je na vrchní části auta a slouží pro maršály odklízející auta z tratě.
Po půlhodině jde na čelo Rosberg s časem 1:44,913 min. Hamilton měl dobře rozjeté kolo, ale při nájezdu na dlouhou rovinku udělal chybu a ztratil trošku času. Další kolo Hamilton sice nezajel až tak dobře jako to předchozí, ale neudělal chybu a jde na první místo s časem 1:44,223 min. V polovině tréninku Ericsson již vyjel na trať, ale nezajel měřené kolo. Alonsův monopost má problémy s palivovým systémem.
Na trati průběžně vlají žluté vlajky, spousta pilotů si udělala výlet mimo trať v zatáčce č. 1 a 3. 22 minut do konce a Rosberg odstavuje své auto vedle tratě, je nasazen virtuální safety car. "Problém s motorem, s ovládáním," řekl Rosberg do vysílačky, když se mu nedostávalo výkonu. Pokyn z týmu zněl jasně: "Zastav! Zastav! Zastav!" V tréninku se dobře daří force indiím a williamsům, tréninky sice nemají dobrou vypovídající hodnotu, ale například Red Bull a Ferrari se trápí. Alonsův problém byl vyřešen a při 15 minutách do konce je zpátky na trati.
Na trati jsou všichni vyjma Mercedesu. Sainz měl zatím nejtěžší chvilku během tréninku, v první zatáčce dostal smyk, ale ubrzdil to před bariérami. Räikkönen silně probrzdil do páté zatáčky, nejspíše se jedná o technickou závodu, najednou se mu zablokovala zadní kola. Na moment "vyjel" virtuální safety car, ale auto bylo rychle odklizeno. Problémy má i Vettel, tým mu do rádia hlásí, aby zpomalil a dojel do boxů. Prý má problémy s MGU-K, má se jednat o stejné problémy, jaké měl jeho týmový kolega.
V závěru se žádný z jezdců nezlepšil, takže načle zůstaly mercedesy, dále force indie, Bottas a až následně Red Bull, Toro Rosso. Ještě jsme se na konci tréninku dočkali několika výjezdů mimo trať.
#F1 #EuropeanGP Best sectors vs Best laps of FP2: @nico_rosberg lost over 0.6s in S1, @SChecoPerez nailed it pic.twitter.com/Fd3KYIQCxf
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) 17. června 2016Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.