GP EVROPY - BAKU, 2. TRÉNINK - Jak probíhalo páteční odpoledne v Baku?
Hned na začátku tréninku Ricciardo poděkoval týmu, že opravil jeho vůz po nehodě tak brzy. Očekávalo se, že začátek tréninku nestihne. Už na začátku se objevi drobný problém s obrubníkem, byl trošku uvolněný. Obdobné problémy se dají očekávat, pokud jde o první závod na okruhu. Po dobu tréninku se však další problémy nevyskytly.
První horký okamžik zažil Romain Grosjean, kterému se smýklo auto při brždění do první zatáčky, naštěstí využil únikové zóny a mohl pokračovat. Chvíli po něm na stejném místě zaváhal Räikkönen. Ve třetí zatáčce měl problém Vettel i Guatierrez, který musel vycouvávat. Po chvíli se na čele usadily obě force indie se zcela shodným časem.
V úvodu tréninku se do problému dostalo hodně jezdců, největší problémy dělají zatáčky 1 a 3. U obou se nacházejí únikové zóny, ty jsou však tak úzké, že z nich jezdci musí často složitě couvat. Po čtvrt hodině se do čela dostal Hamilton s Rosbergem, a to s velkým náskokem na ostatní, Britův čas byl 1:45,102 min. Ani po dvaceti minutách nevyjel na trať Marcus Ericsson, který má problém s výfukem, možná celým motorem, na trati má být do deseti minut.
Po 25 minutách přijíždí do boxů Alonso s vypnutým motorem, zřejmě se jedná o technický problém. Alonsovi zničehonic vypnul motor na nejdelší rovince okruhu, následně se začal zapínat a vypínat, na moment se otáčky vyšplhaly přes tisíc a následně spadly na nulu. Alonso následně musel zmáčknout neutrál, který je na vrchní části auta a slouží pro maršály odklízející auta z tratě.
Po půlhodině jde na čelo Rosberg s časem 1:44,913 min. Hamilton měl dobře rozjeté kolo, ale při nájezdu na dlouhou rovinku udělal chybu a ztratil trošku času. Další kolo Hamilton sice nezajel až tak dobře jako to předchozí, ale neudělal chybu a jde na první místo s časem 1:44,223 min. V polovině tréninku Ericsson již vyjel na trať, ale nezajel měřené kolo. Alonsův monopost má problémy s palivovým systémem.
Na trati průběžně vlají žluté vlajky, spousta pilotů si udělala výlet mimo trať v zatáčce č. 1 a 3. 22 minut do konce a Rosberg odstavuje své auto vedle tratě, je nasazen virtuální safety car. "Problém s motorem, s ovládáním," řekl Rosberg do vysílačky, když se mu nedostávalo výkonu. Pokyn z týmu zněl jasně: "Zastav! Zastav! Zastav!" V tréninku se dobře daří force indiím a williamsům, tréninky sice nemají dobrou vypovídající hodnotu, ale například Red Bull a Ferrari se trápí. Alonsův problém byl vyřešen a při 15 minutách do konce je zpátky na trati.
Na trati jsou všichni vyjma Mercedesu. Sainz měl zatím nejtěžší chvilku během tréninku, v první zatáčce dostal smyk, ale ubrzdil to před bariérami. Räikkönen silně probrzdil do páté zatáčky, nejspíše se jedná o technickou závodu, najednou se mu zablokovala zadní kola. Na moment "vyjel" virtuální safety car, ale auto bylo rychle odklizeno. Problémy má i Vettel, tým mu do rádia hlásí, aby zpomalil a dojel do boxů. Prý má problémy s MGU-K, má se jednat o stejné problémy, jaké měl jeho týmový kolega.
V závěru se žádný z jezdců nezlepšil, takže načle zůstaly mercedesy, dále force indie, Bottas a až následně Red Bull, Toro Rosso. Ještě jsme se na konci tréninku dočkali několika výjezdů mimo trať.
#F1 #EuropeanGP Best sectors vs Best laps of FP2: @nico_rosberg lost over 0.6s in S1, @SChecoPerez nailed it pic.twitter.com/Fd3KYIQCxf
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) 17. června 2016Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.