GP EVROPY - BAKU, 2. TRÉNINK - Jak probíhalo páteční odpoledne v Baku?
Hned na začátku tréninku Ricciardo poděkoval týmu, že opravil jeho vůz po nehodě tak brzy. Očekávalo se, že začátek tréninku nestihne. Už na začátku se objevi drobný problém s obrubníkem, byl trošku uvolněný. Obdobné problémy se dají očekávat, pokud jde o první závod na okruhu. Po dobu tréninku se však další problémy nevyskytly.
První horký okamžik zažil Romain Grosjean, kterému se smýklo auto při brždění do první zatáčky, naštěstí využil únikové zóny a mohl pokračovat. Chvíli po něm na stejném místě zaváhal Räikkönen. Ve třetí zatáčce měl problém Vettel i Guatierrez, který musel vycouvávat. Po chvíli se na čele usadily obě force indie se zcela shodným časem.
V úvodu tréninku se do problému dostalo hodně jezdců, největší problémy dělají zatáčky 1 a 3. U obou se nacházejí únikové zóny, ty jsou však tak úzké, že z nich jezdci musí často složitě couvat. Po čtvrt hodině se do čela dostal Hamilton s Rosbergem, a to s velkým náskokem na ostatní, Britův čas byl 1:45,102 min. Ani po dvaceti minutách nevyjel na trať Marcus Ericsson, který má problém s výfukem, možná celým motorem, na trati má být do deseti minut.
Po 25 minutách přijíždí do boxů Alonso s vypnutým motorem, zřejmě se jedná o technický problém. Alonsovi zničehonic vypnul motor na nejdelší rovince okruhu, následně se začal zapínat a vypínat, na moment se otáčky vyšplhaly přes tisíc a následně spadly na nulu. Alonso následně musel zmáčknout neutrál, který je na vrchní části auta a slouží pro maršály odklízející auta z tratě.
Po půlhodině jde na čelo Rosberg s časem 1:44,913 min. Hamilton měl dobře rozjeté kolo, ale při nájezdu na dlouhou rovinku udělal chybu a ztratil trošku času. Další kolo Hamilton sice nezajel až tak dobře jako to předchozí, ale neudělal chybu a jde na první místo s časem 1:44,223 min. V polovině tréninku Ericsson již vyjel na trať, ale nezajel měřené kolo. Alonsův monopost má problémy s palivovým systémem.
Na trati průběžně vlají žluté vlajky, spousta pilotů si udělala výlet mimo trať v zatáčce č. 1 a 3. 22 minut do konce a Rosberg odstavuje své auto vedle tratě, je nasazen virtuální safety car. "Problém s motorem, s ovládáním," řekl Rosberg do vysílačky, když se mu nedostávalo výkonu. Pokyn z týmu zněl jasně: "Zastav! Zastav! Zastav!" V tréninku se dobře daří force indiím a williamsům, tréninky sice nemají dobrou vypovídající hodnotu, ale například Red Bull a Ferrari se trápí. Alonsův problém byl vyřešen a při 15 minutách do konce je zpátky na trati.
Na trati jsou všichni vyjma Mercedesu. Sainz měl zatím nejtěžší chvilku během tréninku, v první zatáčce dostal smyk, ale ubrzdil to před bariérami. Räikkönen silně probrzdil do páté zatáčky, nejspíše se jedná o technickou závodu, najednou se mu zablokovala zadní kola. Na moment "vyjel" virtuální safety car, ale auto bylo rychle odklizeno. Problémy má i Vettel, tým mu do rádia hlásí, aby zpomalil a dojel do boxů. Prý má problémy s MGU-K, má se jednat o stejné problémy, jaké měl jeho týmový kolega.
V závěru se žádný z jezdců nezlepšil, takže načle zůstaly mercedesy, dále force indie, Bottas a až následně Red Bull, Toro Rosso. Ještě jsme se na konci tréninku dočkali několika výjezdů mimo trať.
#F1 #EuropeanGP Best sectors vs Best laps of FP2: @nico_rosberg lost over 0.6s in S1, @SChecoPerez nailed it pic.twitter.com/Fd3KYIQCxf
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) 17. června 2016George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.