Tradiční tisková konference pořádaná po závodě s piloty, kteří se umístili na prvních třech místech. Lewis Hamilton, Sebastian Vettel a Sergio Pérez odpovídali na dotazy za velice specifického doprovodu a v hodně uvolněném duchu.
Lewisi, byl to pro vás zvláštní den hned z několika hledisek. Bylo zřejmé, že s Nicem to byl opět dramatický start. Byli jste u sebe hodně blízko. Ovšem Nico potom odpadl, takže jednoduché počty říkají - doufám, že je to spočítané správně - že vám v Austinu stačí získat o devět bodů více než Vettel a o dva více než Nico, a budete opět mistrem světa. Ale nejdřív nám řekněte váš názor na start.
Hamilton: Odstartoval jsem dobře. Klíčovým bodem bylo dostat se do Nicova závětří. Rozhodl jsem jsem se pro vnější stranu, on si držel vnitřní, ale když jsem vyjel zpoza jeho vozu, nebyl jsem dostatečně rychlý. V brzdné zóně nemělo smysl jít do rizika, navíc Nico skvěle držel závodní stopu. Vypadalo to, že si to rozdáme o vedení. Říkal jsem si »bezva, uděláme dobrou show«, ale pak to vypadalo, že chyboval při nájezdu do první zatáčky, byl poněkud široký, a tak jsem ho předjel. Už tam to vypadalo... nebo možná ještě předtím, že měl nějaké problémy. Pro tým to je nešťastná okolnost, tvrdě na obou vozech pracujeme, abychom o tomto víkendu dokončili závod a získali Pohár konstruktérů. Posledních pět kol jsem se soustředil, kontroloval svůj vůz... samozřejmě jsem po tu dobu vstřebával myšlenku - kolikrát jsem už byl v této pozici a přesto jsem si ji tolik vážil a cítil se opravdu jako požehnaný. Miluji pilotování svého vozu a miluji takové chvíle. Takže jsem opravdu vděčný.
Vettel: Mával jsi divákům už pět kol před cílem?
Hamilton: Ne, to děláš ty.
Vettel: Ne, dělal to Mansell, ale v posledním kole - ty jsi ho trumfl, když máváš už pět kol před cílem.
Hamilton: Ne, já nemával.
Sebastiane, vy ten pocit také dobře znáte, už jste ho mnohokrát prožil. Dnes to byla trochut těžší práce, jak jste se obával. Zdálo se, že za svým kolegou ztrácíte čas. Požádal byste tým, aby mu nařídil vás pustit dopředu? Později jste se dostali opravdu hodně blízko - můžeme to vidět i na videu. Mohl byste se k tomu vyjádřit?
Vettel: Myslím, že jsme si to oba užili. Pochopitelně, dojel jsem vpředu, tak jsem si to užil asi víc. Myslím, že by bylo špatné rozhodnout ten boj skrze týmové rádio. V úvodních kolech jsme byli hodně blízko, snažil jsem se jít dopředu venkem, ale to se nepovedlo. Chtěl jsem potom přidat, ale na trati byl safety car, takže jsem si říkal, že restart by mohl být dobrou šanci, zkusil jsem to vnitřkem a byli jsme opravdu velmi, velmi blízko. Bylo od něj dobré, že mi poskytl prostor na trati, takže to byl skvělý souboj. Pak bylo prioritou dohnat Williams a dostat se před Valtteriho. Zkusili jsme zůstat na trati o něco déle než on, Bottas se pak dostal mezi jiné vozy, nám ještě pneumatiky fungovaly, což pro nás bylo klíčové. Nevěděl jsem, jak je důležité po zastávce zdolat Péreze. Zvládl jsem to poměrně rychle, ale v tu chvíli mi ještě nedošlo, jak zásadní to bylo. Asi jsem ho v zatáčce 13 trochu překvapil, je to docela ošidné jet tam venkem, ale podařilo se mi to - bylo to podstatné, protože jak se ukázalo, ostatní se za ním zdrželi. Proto říkám, ano, byl to velmi dobrý závod. Fantastické auto, ještě jsme kousek za Mercedesem, ale už jsme zase blíž, než to bylo včera.
Sergio, vítáme vás zpět na stupních vítězů. Vaše zastávka při druhém výjezdu safety caru byla zjevně důležitá a pro vás správná. Musel jste ale vydržet na trati čtyřicet kol na měkké sadě. Ve vaší kariéře už jste se dostal na stupně vítězů, přesto - je to jeden z nejlepších dnů vaší kariéry zvláště když se za několik týdnů pojede vaše domácí Grand Prix?
Pérez: Rozhodně to je velký okamžik v mé kariéře. Z pozice, ve které se nyní nacházíme, je velice obtížné dosáhnout na stupně vítězů, ale ti, kdo sledují můj výkon, mohou cítit, že to je jeden z nejlepších okamžiků v mé kariéře, o čemž jsem pevně přesvědčen. Před závodem jsem nic takového nečekal, ale začal jsem docela dobře. Bohužel Hülkenberg rychle odstoupil, vyjel safety car. Když se na trati objevil podruhé, rozhodli jsme se k výměně pneumatik. Nebylo moc těch, kteří by to zkusili také. Při restartu jsem byl za Massou a Nasrem, poněkud jsem se za nimi zdržel, a tak jsme se s týmem rozhodli, že budu šetřit pneumatiky, aby mi vydržely až do konce závodu. Fungovalo to dobře, ale kolo před cílem jsem si říkal, že jsme stupně vítězů ztratili. Bylo velice těžké za sebou Bottase a Räikkönena udržet, protože mi hlavně přední pneumatiky neumožňovaly brzdit tak, jak bych potřeboval. Byly už opravdu hodně sjeté, bylo nebezpečí, že vyletím z trati, ale rozhodl jsem se riskovat a dojet do cíle i s tím, že mi stupně vítězů uniknou. Utěšoval jsem se, že budou aspoň nějaké body, ale oni měli v posledním kole kontakt a já se podruhé u Force India dostal na bronzový stupínek. Je to pro nás skvělá zpráva, navíc s tímto týmem zůstávám, takže doufám, že si tuto pozici udržíme do konce sezóny.
Dotazy z plénaAndrea Cremonesi (La Gazzetta dello Sport): Lewisi, Nico má stálé problémy se svým vozem, odpadl už potřetí ze čtyř závodů. Máte v této souvislosti obavy o spolehlivost? Zdálo se, že jste ke konci závodu měl problém s DRS, můžete nám sdělit, jaké jste měl ve voze pocity?
Hamilton: Nevím přesně, co se s autem dělo. Nemyslím, že to bylo DRS, ale vzadu se něco dělo, což bylo důvodem určitého poklesu rychlosti. Spolehlivost je samozřejmě něco, na co jsme v posledním roce a půl zaměřili maximální pozornost... trochu s tím bojujeme a Nico má neuvěřitelnou smůlu. V tuto chvíli nevím, co se stalo s jeho vozem, ale jsem přesvědčen, že velice odpovědně zapracujeme na tom, aby došlo k nápravě, aby v dalších závodech k problémům nedošlo. To je pro nás prvotní zájem.
(v tiskovém centru se objevila skupina pitbabes, Vettel na ně upozorňuje si bere slovo)
Vettel: Ty jsi je čekal... to jsou ty dívky, o kterých jsi mi říkal, že na tebe měly čekat před tvým pokojem č. 708 v hotelu Radisson, ale mám dojem, že tam čekaly celý den, tak si teď mohou sednout. Posaďte se, jako doma.
Hamilton: O čem to mluvíš?
Vettel: Posaďte se, jak se řekne rusky »sednout«?
Livio Oricchio (GloboEsporte.com): Lewisi, půjdete do dalších závodů s náladou jakou máte dnes nebo s tou, kterou jste měl ve čtvrtek, když jste přijel do Soči?
Hamilton: Omlouvám se, neslyším ani slovo. Mám tu super, super rozptýlení (hledí na mávající pitbabes a fotografuje si je). Co jste říkal?
Oricchio: Velice se omlouvám, že vás svou otázkou ruším, ale ptám se, jestli pojedete na další závod s náladou, jakou u vás vidíme teď, nebo zda budete cítit napětí, které jsme tu u vás pozorovali v několika posledních dnech. A Sebastiane, Kimi říkal, že můžete v šampionátu počitat s jeho podporou, ale dnes to tak rozhodně nevypadalo.
Hamilton: Myslím, že podobnou náladu mám po většinu letošní sezóny, jsem o tom přesvědčen. Jsem opravdu vděčný, že se nacházím právě v této pozici. Pro mě to je dnes velice šťastný okamžik. Samozřejmě, když jsem se včera kvalifikoval jako druhý, ačkoliv jsem chtěl vyhrát a vyniknout, určitě to nebyl příjemný pocit. Ale dnes jsem šel do závodu s pozitivním přístupem, stejným jako v každém závodě. Jsem rád, že můj vůz drží pohromadě, v posledních kolech jsem jakoby hladil kokpit a prosil auto, aby vydrželo pohromadě.
Vettel: Já v posledních kolech nehladil nic.
Hamilton: Fajn, nevím, co se odehrává v jeho hlavě, ale jak jsem řekl, jsem vděčný za dnešek a do příštích závodů chci jít se stejnou energií jako teď.
Vettel: Ohledně vaší otázky, myslím, že v desátém kole o takových věcech nepřemýšlíte. V té chvíli jsme závodili. Prostě jsme závodníci, takže jsme to tak cítili... Kolem nikdo nebyl. Lewis má třeba problémy s Nicem, ale to je jiný příběh. Lewis v podstatě kontroloval průběh závodu a dokazoval, že je velmi rychlý, takže by nemělo smysl žádat o výměnu pozic. Jak jsem řekl, někde kolem desátého nebo patnáctého kola je na takové věci příliš brzy.
Angelique Belokopytova (AutoDigest): Jen bych poznamenala pro Sebastiana, »sednout« se v ruštině řekne сaдитеcь, takže si to zatím můžete trénovat. Takže Checo, obecně lidé o Finech říkají, že jsou chladní. Ale dnes jsme viděli jejich opravdu žhavý souboj, takže kdyby byl dnes na startovním roštu ještě jeden Mexičan, byl by to také pořádně horký boj? Čekám, že mi i přes nádherný výhled před sebou odpovíte.
Pérez: Myslím, že v první řadě máme štěstí, že tu je tolik krásných dívek.
Hamilton: Je to vůbec nejlepší tisková konference.
Pérez: Přinejmenším nejméně nudná. Jen si jí užijte, Matteo, ty také. Díky, byl to krásný víkend a zvláště fanoušci byli skvělí. Ti, kteří tvrdí, že Rusové jsou chladní, nezažili, co se tady dělo.
Belokopytova: Na to jsem se neptala, já jsem mluvila o Finech...
SP: Nějak jsem se nesoustředil, omlouvám se.
Belokopytova: ... dva Finové spolu svedli dramatickou bitvu a jak jsme viděli, zlikvidovali se navzájem. Pokud by byl na startovním roštu kromě vás ještě jeden Mexičan...
Pérez: Stejně si myslím, že jsem té otázce nerozuměl.
Belokopytova: Pokud by byl na startovním roštu ještě jeden Mexičan, byla by to ještě pikantnější bitva než mezi Bottasem a Räikkönenem?
Pérez: Bylo to poslední kolo, takže nezáleží na tom, jestli to jsou Finové nebo Mexičani. Bojuje se o stupně vítězů a do takového boje se dá úplně všechno. Budiž, pro ně to nedopadlo dobře, ale mně to pomohlo.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.