Všechno od nuly, to bylo heslo třetího tréninku, který se na rozdíl od pátku jel na suché trati. To znamenalo pro všechny týmy zhuštěný program, některé dokonce určité procedury vynechaly a soustředily se na to, co je čeká v 8 hodin našeho času.
Od samého začátku třetího tréninku, jemuž vládly docela jiné teploty než včera (vzduch 27°C, trať 35°C, více než dvojnásobně silný vítr vanoucí proti směru jízdy na cílové rovince a 65% vlhkosti vzduchu), bylo jasné, že nikdo nechce promarnit ani minutu - s výjimkou Ferrari. Rudé oře maranellské si v klidu hověly v boxech a sledovaly snažení konkurence na tvrdé směsi. Prvním nositelem základního času 1:36,392 byl Ricciardo a záhy se za ním seřadilo pole v dvojicích - Red Bull a Toro Rosso si zabraly první čtyři místa, za nimi figurovaly oba Williamsy a pak dvojice Mercedesů.
Teprve po dvaceti minutách vyrazili na trať Vettel a Räikkönen, už rovnou na středně tvrdých pneu, ale rozhodně neoslnili (Seb 1:38,659, Kimi 1:39,363). Kdo by čekal další snižování časů, ten by se zlou potázal, naopak ambiciózní duo mladíků "béčka" Red Bullu nadále atakovalo špičku průběžného pořadí. Ovšem jen do té doby, než v závěru druhé dvacetiminutovky vyrazily na bíle označených gumách Mercedesy. Rosberg se jako jediný dostal o pět tisícin pod hodnotu 1:34,0, Hamilton maličko zaváhal před vracečkou za tunelem a tudíž ztratil rozhodující desetiny.
Ferrari v té chvíli za sebou mělo pouze Manory, ale jejich poslední pokusy v závěrečných sedmi minutách nebyly přesvědčivé. Po střední pasáži v kvalifikační simulaci se sice dostaly do první desítky, ale na její chvost a tudíž se u Italů mohlo začít mohutně dumat, co vymyslet na důležitou pozdější hodinu. Mercedes ještě jednou vyjel, ale spíš jen kontroloval situaci, Ricciardo nabuzený dobrým časem (1:34,755, kterým vedl než začal kralovat Mercedes) sice zaznamenal zlepšení, ale pořád mu chyběla půlvteřina.
Byli jsme opět svědky mnoha návštěv za okrajem trati, tentokrát byly nejfrekventovanější zatáčky před podjezdem trati a tradičně Spoon. V první si jízdu za obrubníkem vyzkoušeli například Hülkenberg, v druhé se prohnali mnohem širším obloukem Alonso, Räikkönen; Maldonado a Kvjat si to střihli pro jistotu v obou případech místy, kterými se běžně nezávodí. Ruský pilot navíc ještě zničil první tvrdou sadu masivním probržděním před závěrečnou šikanou, kde krátce poté ztratil Stevens kousek předního spoileru.
Hamiltona tak před kvalifikací může těšit jen nejvyšší rychlost měřená v úseku 130R, kde společně s Grosjeanem dosáhli 312,0 km/h, Rosberg byl o 0,5 km/h pomalejší.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.