Všechno od nuly, to bylo heslo třetího tréninku, který se na rozdíl od pátku jel na suché trati. To znamenalo pro všechny týmy zhuštěný program, některé dokonce určité procedury vynechaly a soustředily se na to, co je čeká v 8 hodin našeho času.
Od samého začátku třetího tréninku, jemuž vládly docela jiné teploty než včera (vzduch 27°C, trať 35°C, více než dvojnásobně silný vítr vanoucí proti směru jízdy na cílové rovince a 65% vlhkosti vzduchu), bylo jasné, že nikdo nechce promarnit ani minutu - s výjimkou Ferrari. Rudé oře maranellské si v klidu hověly v boxech a sledovaly snažení konkurence na tvrdé směsi. Prvním nositelem základního času 1:36,392 byl Ricciardo a záhy se za ním seřadilo pole v dvojicích - Red Bull a Toro Rosso si zabraly první čtyři místa, za nimi figurovaly oba Williamsy a pak dvojice Mercedesů.
Teprve po dvaceti minutách vyrazili na trať Vettel a Räikkönen, už rovnou na středně tvrdých pneu, ale rozhodně neoslnili (Seb 1:38,659, Kimi 1:39,363). Kdo by čekal další snižování časů, ten by se zlou potázal, naopak ambiciózní duo mladíků "béčka" Red Bullu nadále atakovalo špičku průběžného pořadí. Ovšem jen do té doby, než v závěru druhé dvacetiminutovky vyrazily na bíle označených gumách Mercedesy. Rosberg se jako jediný dostal o pět tisícin pod hodnotu 1:34,0, Hamilton maličko zaváhal před vracečkou za tunelem a tudíž ztratil rozhodující desetiny.
Ferrari v té chvíli za sebou mělo pouze Manory, ale jejich poslední pokusy v závěrečných sedmi minutách nebyly přesvědčivé. Po střední pasáži v kvalifikační simulaci se sice dostaly do první desítky, ale na její chvost a tudíž se u Italů mohlo začít mohutně dumat, co vymyslet na důležitou pozdější hodinu. Mercedes ještě jednou vyjel, ale spíš jen kontroloval situaci, Ricciardo nabuzený dobrým časem (1:34,755, kterým vedl než začal kralovat Mercedes) sice zaznamenal zlepšení, ale pořád mu chyběla půlvteřina.
Byli jsme opět svědky mnoha návštěv za okrajem trati, tentokrát byly nejfrekventovanější zatáčky před podjezdem trati a tradičně Spoon. V první si jízdu za obrubníkem vyzkoušeli například Hülkenberg, v druhé se prohnali mnohem širším obloukem Alonso, Räikkönen; Maldonado a Kvjat si to střihli pro jistotu v obou případech místy, kterými se běžně nezávodí. Ruský pilot navíc ještě zničil první tvrdou sadu masivním probržděním před závěrečnou šikanou, kde krátce poté ztratil Stevens kousek předního spoileru.
Hamiltona tak před kvalifikací může těšit jen nejvyšší rychlost měřená v úseku 130R, kde společně s Grosjeanem dosáhli 312,0 km/h, Rosberg byl o 0,5 km/h pomalejší.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.