Dramatická podívaná ukončila letošní sezonu netradičně v Brazílii. Triumfoval Williams, Ferrari nestačilo.
Start na mokré dráze sliboval vzrušení, kterého se diváci také dočkali. Jezdci startovali na suchých i přechodných pneumatikách. Ihned za první šikanou zaútočil výborně startující Raikkonen a vedoucího Barrichella překonal. Vzrušující souboje spolu sváděla trojice Montoya, Massa a Button. S osychající tratí chyboval Michael Schumacher a jeho stíhací jízda musela po smyku začínat nanovo. Barrichello k veliké radosti svých domácích fanoušků vedoucí McLaren překonal a ujal se vedení. Buttonův motor Honda zakouřil již před startem a ve čtvrtém kole Brit ze závodu odstoupil.
Kimi Raikkonen se dlouhou předposlední částí dostal těsně za Montoyu, navíc měl k dispozici podstatně čerstvější pneumatiky. Pilot Williamsu však kontroloval situaci a nedovolil Raikkonenovi sebemenší útok. Navíc přidal další nejrychlejší kolo závodu. Barrichello ztrácel na vedoucí duo 20. vteřin. M. Schumacher s druhým Ferrari vytrvale útočil na svého mladšího bratra, ale na dlouhých rovinkách na Williams nestačil. Nakonec se ještě Ralf protáhl kolem Sata. V závěru se ještě do bitvy mezi Montoyou a Raikkonenem přimíchal Villeneuve o kolo zpět, ale Kolumbijec si své jediné vítězství sezony vzít nenechal.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.