O pořadí v cíli rozhodoval až samý závěr zajímavého a otevřeného prvního čínského závodu v Šanghaji.
Debutová čínská Grand Prix se vyznačovala startovním polem v sevření rudých monopostů Ferrari. Z Pole position startoval Rubens Barrichello a pole uzavíral v kvalifikaci chybující Michael Schumacher. Němec startoval z boxové uličky.
Coultharda postihl defekt levého předního kola a také Bruni měl podobné potíže. Italovi však kolo upadlo úplně. Po 42 kolech zamířil k mechanikům potřetí i Barrichello, ale vrátil se zpět do vedení před Jensona Buttona. Raikkonen jezdil stále třetí. Villeneuve se snažil zaútočit na Webbera, ale po chybě se na chvíli ocitl mimo trať.
Za vedoucím Barrichellem následoval Button, Raikkonen, Alonso, Montoya, Sato, Fisichella a bodující osmičku uzavíral Massa. Za bodovanou pozicí jezdil Coulthard, Webber, Villeneuve a M. Schumacher. Divácky přitažlivý duel spolu svedli M. Schumacher a Villeneuve. Poté co Kanaďan kapituloval, zamířil však Němec znovu do boxů. Villeneuve ale našel tempo a znovu začal útočit na Webbera.
5 kol před cílem stáhl Raikkonen druhého Buttona na rozdíl dvou vteřin a až do cíle se mu přibližoval stále více. Závěr vyrovnaného závodu odrážel jeho průběh i obrazně. V jednom záběru byli totiž pod šachovnicí první tři jezdci. Barrichello a Raikkonen byli v boxech 3krát, Button pouze dvakrát. Oslava na stupních vítězů byla bouřlivá a šampaňské teklo proudem. Debut Formule 1 v Číně nemohl dopadnout pro svět Grand Prix lépe…
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.