KANADA - ZÁVOD: Lewis Hamilton využil pole-position a vyhrál. Rosberg v druhé polovině závodu tlačil, ale nedokázal se přiblížit pod sekundu. Räikkönen daroval třetí místo Bottasovi.
Jezdci se řadí na startovním roštu. Button je poslední, navíc si musí v prvních třech kolech odbýt penalizaci v podobě průjezdu boxy. A aby neměl málo smůly, pokazila se mu láhev na pití.
Hamilton na startu udržel první místo. Räikkönen se tlačí vedle Rosberga, ale nakonec se pořadí nemění. Ve druhém sektoru jsou vyvěšeny žluté vlajky, ale zatím žádná nehoda není vidět. Button hned na konci prvního kola provádí trestný průjezd boxy.
Pořadí na konci 3. kola: Hamilton, Rosberg, Räikkönen, Bottas, Grosjean, Hülkenberg, Maldonado, Kvjat, Ricciardo, Perez, Ericsson, Massa, Alonso, Vettel, Sainz, Nasr, Verstappen, Merhi, Stevens, Button.
Alonso bojuje s Massou, ale nakonec zezadu útočí Vettel a prozatím dvojici rozděluje. Massa dohnal Ericssona a připravuje útok, do souboje se však opět chystá zasáhnout Vettel. Vpředu se podařilo poodjet Hamiltonovi, Räikkönen se drží Rosberga.
Lewis Hamilton po startu začal lehce ujíždět (foto: Daimler AG)
V 8. kole je v boxech Vettel a zastávka je pomalá. Massovi se po tvrdém souboji v 9. kole podařilo probojovat před Ericssona a musí stáhnout pětisekundový náskok Péreze. Ten však mezi tím pomocí DRS předjel Riccciarda v nájezdu do poslední šikany.
Massovi se daří, zvládl Péreze a v 19. kole už visí na Kvjatovi. Čelo závodu se roztahuje – Hamilton má náskok 3,5 s, podobný náskok má Rosberg před Räikkönenem i Räikkönen před Bottasem, další mezery jsou ještě větší.
Vettel se znovu dotáhl za Alonsa. V tvrdém souboji došlo i ke kontaktu, nakonec se Vettelovi podařilo Alonsa předjet na cílové rovince. S piloty Toro Rosso to má podstatně jednodušší. Na řadě je Maldonado.
Räikkönen mění pneumatiky ve 27. kole, zastávka je bezproblémová a Räikkönen se stihl vrátit na 4. místě, ale na výjezdu z vlásenky neustál přetáčivý smyk a po hodinách se propadá za Hülkenberga. Problém má ve stejném místě i Rosberg, ten pro změnu probrzdil, ještě na starých pneumatikách.
Diváci mají v Montrealu ve druhé zatáčce hezký výhled na cílovou rovinkui na výjezd z boxů (foto: Lotus F1 Team)
Piloti Mercedesu dostávají nové pneumatiky ve 29. a 30. kole. Verstappen nedělá problémy Kvjatovi a nechává jej předjet. Teď bude muset bránit pozici před Pérezem. Rosbergovi sedí měkké pneumatiky – stáhl Hamiltona na jedinou sekundu. Než se mu však podařilo dostat do DRS zóny, Hamilton se probudil a začíná se znovu pomalu vzdalovat.
Vettel je podruhé v boxech ve 36. kole a vrací se na 9. místě. Na konci prvního sektoru se po trati prochází svišť! Po průjezdu Grosjeana se rozhodl schoulit u zídky. Rosberg musí chladit brzdy, ale pak se znovu dotahuje na Hamiltona.
Räikkönen se už dlouho trápí za Bottasem a rozhodl se pro další zastávku ve 41. kole. Vettel je už několik kol těsně za Hülkenbergem. Rosberg se drží jen málo přes jednu sekundu za Hamiltonem, který navíc dostává zprávu, že musí šetřit palivo. Na rozdíl od Rosberga však má v lepším stavu brzdy.
Vettel konečně našel místo k útoku v závěrečné šikaně, ale nezvykle vnějškem. Je to těsné, Hülkenberg dělá hodiny. Alonso ve 48. kole odstupuje ze závodu. Vettel už brzy stáhne 5. Maldonada.
Sebastian Vettel po startu z 18. místa dojel do cíle jako pátý, hned za svýmtýmovým kolegou Kimim Räikkönenem, jenž chyboval (foto: Scuderia Ferrari)
Grosjean předjíždí o kolo Stevense, ale předčasně se vrací do závodní stopy. Má roztrženou pneumatiku a naštěstí zrovna projíždí kolem vjezdu do pit-lane. Dostává penalizaci 5 s. Stevens má poškozené křídlo a také jede do boxů.
V 55. kole Vettel předjel Maldonada. V 58. kole odstupuje ze závodu Button s druhým mclarenem. Verstappen je těsně za Ericssonem. Chvílemi to vypadá, jako by po zkušenosti z Monaka byl až příliš opatrný.
Massa v 62. kole předjel Maldonada. Grosjean dostává 6 kol před koncem zprávu, že musí rychle předjet Kvjata a ujet mu o 5s, aby měl dva body (nyní je 10.).
Rosberg v posledních pěti kolech přestává tlačit na pilu, Hamilton přijíždí do cíle s třísekundovým náskokem. Na stupních vítězů bude Bottas, Vettel po stíhací jízdě jen jednu pozici za Räikkönenem. Bodují oba piloti Lotusu.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.