Skok do zámoří na kanadskou Grand Prix přináší velké problémy favoritům. Po divokých trénincích se v kvalifikaci děly věci poměrně dost překvapivé.
I. část kvalifikaceMcLaren například avizoval, že závod pro něj bude problematický, což nakonec naznačil i fakt, že Jenson Button do kvalifikace vůbec nevyjel. Ačkoliv se někdo domníval, že Alonso s přehledem projde první částí kvalifikace a bude atakovat až její poslední část, spasil se jen těsně postupem o stupínek výš. Ovšem co měl říkat takový Sebastian Vettel, který se po čtyřech minutách vrátil zpět do boxů avizujíc problémy s řízením. Na trať se dostal dvě a půl minuty před koncem první kvalifikační části a stihl jen dvě rychlá kola - a bez postupu.
Jeho kolega Kimi Räikkönen dokonce chvíli vedl, než se ovšem dostaly ke slovu letos dominující Mercedesy. Jejich tahanice o průběžný nejlepší čas vynášela časy opravdu na ostří nože - Hamilton se vylepšil až na 1:15. 979, na což našel Rosberg odpověď pouze ve výkonu 1:16.002, ovšem pak si role vyměnili - Rosberg 1:15.893, Hamilton 1:15.895. Oběma však vypálil nakonec rybník Grosjean.
Vedle Vettela měl problém technického rázu i Felipe Massa, díky tomu zůstal "sedět" pod postupující skupinou, naproti tomu Pastor Maldonoado si vyzkoušel ve druhé zatáčce, jak se točí hodiny.
Sebastian Vettel s poruchou ERS nedokázal postoupit do Q2 (foto: Scuderia Ferrari)
II. část kvalifikaceMercedes vypadal, jako kdyby si hodlal se soupeři tak trochu pohrávat. Osm minut před koncem této části vyrazily oba stříbrné šípy na trať, bez potíží prolomily hranici 1:15,0 a zase se vrátily do boxů. Ostatní piloti za nimi jen tak povlávali a předváděli soukromý boj o pozice. Nejlépe se vedlo Lotusům, jenže Maldonado opět ničil své šance poměrně dosti rozevlátým jezdeckým stylem, v čemž ho při zdolávání poslední šikany před cílem napodobil Felipe Nasr. Statečně hájil čest Ferrari Kimi Räikkönen, dokázal zlepšit svůj původní čas 1:15,602 zajetý v první polovině druhé kvalifikační části, ale k Mercedesům to má pořád daleko.
Fernando Alonso vyrazil do závěrečného pokusu hodně odvážně, ale drobné chyby nakonec odsoudily dvojnásobného mistra světa na nepostupovou pozici. Posledním, kdo přeťal cílovou čáru, byl Daniil Kvjat, který doslova utekl hrobníkovi z lopaty - poskočil na osmé místo.
Vettel si stěžoval na nedostatek výkonu, přesto však doufá, že se mu podaří do závodu odstartovat na voze, který mu umožní negativní výsledek z kvalifikace smazat.
Lewis Hamilton si připisal 44. pole position kariéry (foto: Daimler AG)
III. část kvalifikacePrvním na trati byl Nico Hülkenberg následovaný Icemanem Kimi Räikkönenem. Fin se také chvíli časem 1:15,126 hřál chvíli na výsluní, ale jen do chvíle, než na montrealský okruh vyrazilo duo Mercedesu. Hamilton i Rosberg dokázali opět stlačit časy pod 1:15,0; opět se opakovala historie z II. kvalifikační části - Hamilton vyjel první, Rosberg za ním a tentokrát se rozdíl mezi nimi poněkud zvětšil: 1:14.393 oproti 1:14,702. Rosberg si ovšem stěžoval na malý přítlak zadní části vozu, což inženýři přičítali použitým pneumatikám. Ricciardo do první části finální kvalifikační jízdy vůbec nevyrazil, šetřil pneumatiky.
Poslední jízdy zahájil Räikkönen, ale zlepšení nestačilo na stlačení času pod pro "zbytek světa" nedostupného limitu 1:15,0. Jak moc se týmy soustředily na zajetí dobrého času a co je to stálo nervů dokazuje i případ Lotusu - oba vozy vyjely z boxů prakticky stejně a bok po boku pokračovaly až do druhé zatáčky, než pustil Maldonado Grosjeana před sebe.
Mercedes boys už své časy nezlepšili, Hamilton dosáhl výkonu 1:14,570, Rosberg byl tradičně horší (1:14,835), což ho na rozdíl od kolegy značně rozladilo. Hamilton si pochopitelně mohl oddechnout, že první část jeho odvetné mise je za ním, dal to najevo uvolněným postojem. V sedmi závodech ho Rosberg porazil jen jednou.
Kostky jsou tedy vrženy, ale překvapení se opět nekonalo. Máme tu opět jednu řadu ryze v podání Mercedesu, jednu finskou a třetí v barvě Lotusu. Teď už to chce jen vydržet do zítřejšího večera, abychom se dozvěděli rozluštění sedmé tajenky letošního šampionátu F1.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.