Skok do zámoří na kanadskou Grand Prix přináší velké problémy favoritům. Po divokých trénincích se v kvalifikaci děly věci poměrně dost překvapivé.
I. část kvalifikaceMcLaren například avizoval, že závod pro něj bude problematický, což nakonec naznačil i fakt, že Jenson Button do kvalifikace vůbec nevyjel. Ačkoliv se někdo domníval, že Alonso s přehledem projde první částí kvalifikace a bude atakovat až její poslední část, spasil se jen těsně postupem o stupínek výš. Ovšem co měl říkat takový Sebastian Vettel, který se po čtyřech minutách vrátil zpět do boxů avizujíc problémy s řízením. Na trať se dostal dvě a půl minuty před koncem první kvalifikační části a stihl jen dvě rychlá kola - a bez postupu.
Jeho kolega Kimi Räikkönen dokonce chvíli vedl, než se ovšem dostaly ke slovu letos dominující Mercedesy. Jejich tahanice o průběžný nejlepší čas vynášela časy opravdu na ostří nože - Hamilton se vylepšil až na 1:15. 979, na což našel Rosberg odpověď pouze ve výkonu 1:16.002, ovšem pak si role vyměnili - Rosberg 1:15.893, Hamilton 1:15.895. Oběma však vypálil nakonec rybník Grosjean.
Vedle Vettela měl problém technického rázu i Felipe Massa, díky tomu zůstal "sedět" pod postupující skupinou, naproti tomu Pastor Maldonoado si vyzkoušel ve druhé zatáčce, jak se točí hodiny.
Sebastian Vettel s poruchou ERS nedokázal postoupit do Q2 (foto: Scuderia Ferrari)
II. část kvalifikaceMercedes vypadal, jako kdyby si hodlal se soupeři tak trochu pohrávat. Osm minut před koncem této části vyrazily oba stříbrné šípy na trať, bez potíží prolomily hranici 1:15,0 a zase se vrátily do boxů. Ostatní piloti za nimi jen tak povlávali a předváděli soukromý boj o pozice. Nejlépe se vedlo Lotusům, jenže Maldonado opět ničil své šance poměrně dosti rozevlátým jezdeckým stylem, v čemž ho při zdolávání poslední šikany před cílem napodobil Felipe Nasr. Statečně hájil čest Ferrari Kimi Räikkönen, dokázal zlepšit svůj původní čas 1:15,602 zajetý v první polovině druhé kvalifikační části, ale k Mercedesům to má pořád daleko.
Fernando Alonso vyrazil do závěrečného pokusu hodně odvážně, ale drobné chyby nakonec odsoudily dvojnásobného mistra světa na nepostupovou pozici. Posledním, kdo přeťal cílovou čáru, byl Daniil Kvjat, který doslova utekl hrobníkovi z lopaty - poskočil na osmé místo.
Vettel si stěžoval na nedostatek výkonu, přesto však doufá, že se mu podaří do závodu odstartovat na voze, který mu umožní negativní výsledek z kvalifikace smazat.
Lewis Hamilton si připisal 44. pole position kariéry (foto: Daimler AG)
III. část kvalifikacePrvním na trati byl Nico Hülkenberg následovaný Icemanem Kimi Räikkönenem. Fin se také chvíli časem 1:15,126 hřál chvíli na výsluní, ale jen do chvíle, než na montrealský okruh vyrazilo duo Mercedesu. Hamilton i Rosberg dokázali opět stlačit časy pod 1:15,0; opět se opakovala historie z II. kvalifikační části - Hamilton vyjel první, Rosberg za ním a tentokrát se rozdíl mezi nimi poněkud zvětšil: 1:14.393 oproti 1:14,702. Rosberg si ovšem stěžoval na malý přítlak zadní části vozu, což inženýři přičítali použitým pneumatikám. Ricciardo do první části finální kvalifikační jízdy vůbec nevyrazil, šetřil pneumatiky.
Poslední jízdy zahájil Räikkönen, ale zlepšení nestačilo na stlačení času pod pro "zbytek světa" nedostupného limitu 1:15,0. Jak moc se týmy soustředily na zajetí dobrého času a co je to stálo nervů dokazuje i případ Lotusu - oba vozy vyjely z boxů prakticky stejně a bok po boku pokračovaly až do druhé zatáčky, než pustil Maldonado Grosjeana před sebe.
Mercedes boys už své časy nezlepšili, Hamilton dosáhl výkonu 1:14,570, Rosberg byl tradičně horší (1:14,835), což ho na rozdíl od kolegy značně rozladilo. Hamilton si pochopitelně mohl oddechnout, že první část jeho odvetné mise je za ním, dal to najevo uvolněným postojem. V sedmi závodech ho Rosberg porazil jen jednou.
Kostky jsou tedy vrženy, ale překvapení se opět nekonalo. Máme tu opět jednu řadu ryze v podání Mercedesu, jednu finskou a třetí v barvě Lotusu. Teď už to chce jen vydržet do zítřejšího večera, abychom se dozvěděli rozluštění sedmé tajenky letošního šampionátu F1.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.