KANADA - ZÁVOD; Daniel Ricciardo využil slabé chvilky Mercedesu a skvěle zvítězil před Rosbergem a Vettelem.
Vozy se řadí na startu závodu na 70 kol, pouze Gutierrez bude startovat z pit-lane. Je sucho, a to bude platit až do cíle. Trať je rozpálená už na 50 °C.Hamilton odstartoval o něco lépe, ale Rosberg má vnitřek první zatáčky a je nekompromisní, Hamilton musí vyjet trochu mimo trať a propadá se za Vettela. Možná došlo i k lehkému kontaktu mezi oběma mercedesy.V nájezdu do třetí zatáčky brzdí přiliš pozdě Chilton, nedaří se mu vyhnout Bianchimu a obě Marussie jsou po ošklivé nehodě mimo hru. Na trati je safety-car. Po nehodě na trati zůstalo hodně trosek a velké olejové skvrny.Vozy jsou seřazeny za safety-car v pořadí: Rosberg, Vettel, Hamilton, Bottas, Massa, Ricciardo, Vergne, Alonso, Räikkönen, Button, Perez, Hülkenberg, Magnussen, Sutil, Grosjean, Kvjat, Maldonado, Kobajaši, Ericsson, Gutierrez.Závod je restartován v 7. kole a nikomu se situaci nepodařilo využít. Hamilton se místo útoku na Vettela musí spíš bránit před Bottasem. Perezovi se v 9. kole podařilo předjet Buttona. Ericsson je v boxech a vypadá to na odstoupení ze závodu. Kvyat dělá hodiny ve druhé zatáčce, pokračuje dál.Hamiltonovi na konci 10. kola předjel Vettela a může stíhat Rosberga, ale vypadá to, že jsou pořád zhruba stejně rychlí. Od 12. kola jsou tu první zastávky. Ve 13. kole jede k mechanikům Ricciardo, o kolo později Bottas a Button. V 15. kole přezouvají Vettel a Massa. Vettel zůstal před oběma piloty stáje Williams.Alonsovi vyšla zastávka dobře, posunul se před Vergneho. Massa se naopak propadl i za Vergneho, ale díky motoru Mercedes se před něj hravě vrací. Räikkönen vydržel na trati o dvě kola déle než Alonso a zůstal za Kvjatem.Rosberg poprvé přezouvá v 17. kole. Zastávka je dobrá, ale po výjezdu na studených pneumatikách má velké štěstí, že se vynul zdi. Hamiltona čeká zastávka hned v dalším kole a jeho ztráta na týmového kolegu se asi o půl sekundy zvětšuje.Pořadí na konci 20. kola: Rosberg, Hamilton, Perez, Hülkenberg, Vettel, Bottas, Ricciardo, Maldonado, Alonso, Vergne, Massa, Kvjat, Räikkönen, Button, Magnussen, Gutierrez, Grosjean, Sutil, Kobajaši.Oba vozy Force India zatím pokračují bez zastávky. Räikkönen útočí na Kvjata v závěrečné šikaně. Ruský pilot se snaží brzdit co nejpozději a nakonec si raději rovná trati napříč šikanou. Vettel podobně zkusil vybrzdit Hülkenberga ve vlásence, ale přestřelil a zůstal za ním. Maldonado odstavuje poškozený Lotus v garáži.Hamilton ve 23. kole stáhl Rosbergův náskok pod sekundu a může využít DRS. Kobajaši dělá hodiny a má zlomené zavěšení zadního kola, odstupuje ze závodu. Rosberg probrzdil šinaku na konci 25. kola - pustí před sebe Hamiltona, aby nedostal penalizaci?Massa v první zatáčce předjel Alonsa. Rosberg zatím zůstává před Hamiltonem. Viditelně nešetří pneumatiky, opět se mu podařilo vzdálit na více než 1s. Button předjel Kvjata v nájezdu do Vlásenky. Bottas útočí na Vettela.Traťoví komisaři rozhodli, že Rosberg nebude penalizován, souboj pokračuje! Perez jede poprvé do boxů až ve 34. kole. O kolo později je v boxech Bottas - pravděpodobně se snaží vyměnit pneumatiky dříve než Vettela získat tak výhodu, protože Vettelovi se i přes viditelně slabší motor daří bránit pozici.Ve 36. kole si pneumatiky nechvává vyměnit Vettel A opět je před Bottasem. Hamilton trochu ztratil, na konci 37. kola je 2s za Rosbergem. Stěžuje si na ztrátu výkonu, ale v dalších kolech se znovu přibližuje. Skoro o dvě sekundy na kolo teď jedou pomaleji oba mercedesy.Ve vlásence udělal hodiny Räikkönen. Hülkenberg jede do boxů ve 41. kole - ještě o 7 kol později než Sutil. Vettel se po druhých zastávkách propadl za Ricciarda. Oba teď brzdí Perez a zezadu se přibližuje Hülkenberg.Ve 44. kole míří ke druhé zastávce Rosberg. Levé přední kolo se nedaří připevnit a Rosberg stojí dlouhých 4,5 s. V dalším kole je tu Hamilton a zastávku má velmi rychlou. Na trať vjíždí před Rosbergem, ale oba jsou za Massou! Ten však ještě jednou zastaví.Hamilton dělá chybu a Rosberg je zase před ním! U Hamiltona na vypadá na problém se zadními brzdami. Jede do boxů a končí. Ale pozor, u Rosberga to vypadá velmi podobně! Jede o 5s na kolo pomaleji než ostatní.Massa je v boxech a Rosberg znovu vede, už ale nemá žádný náskok. V dalších kolech to však začíná vypadat, že problémy s brzdami pominuly, Rosberg je schopen alespoň držet dostatečnou rychlost, aby jej Perez nemohl předjet. Kvjat končí mimo trati, asi kvůli poruše.Rosberg dostává zprávu, že teplota jeho brzd je už zase v pořádku a má se pokusit poodjet Perezovi. Bottas útočí na Hülkenberga, ale brzdí příliš pozdě a útok se mu nevydařil, naopak třetí vzadu se směje - Massa jde před Bottase i Hülkenberga.Pořadí na konci 57. kola: Rosberg, Perez, Ricciardo, Vettel, Massa, Hülkenberg, Bottas, Alonso, Button, Vergne, Magnussen, Räikkönen, Grosjean, Gutierrez, Sutil.Massa teď velmi rychle stahuje vedoucí čtveřici, kterou za sebou drží Rosberg s vozem v ne úplně nejlepším stavu. Naopak Bottasovi se teď nedaří, v první zatáčce ho vnějškem předjel Alonso.Rosberg má čím dál větší problémy udržet vedení - čtvrtý Vettel na něj v 61. kole ztrácí pouze 1,3s a už dosloval přiletěl i Massa. První útok na Vettela zkouší útok Massa v 64. kole, ale zatím se musí stáhnout.V 66. kole se Ricciardo velmi odvážně protlačil před Pereze v první zatáčce. Trochu však vyjel mimo trať a donutil Pereze hodně zpomalit, jezdci za nimi situaci naštěstí ustáli. Ricciardo teď může zkusit stáhnout Rosbergův sekundový náskok a zaútočit na první vítězství v F1.Perez hlási problém s brzdami. Gutierrez je v boxech a vystupuje z vozu. Perez teď brzdí Vettela a Massu, zatímco Ricciardo už je v DRS zóně za Rosbergem. A využívá hned první pořádnou příležitost, v závěrečné šikaně je bezpečně před Rosbergem!Ve stejném místě předjíždí Vettel Pereze. A toho využívá i Massa, jede na cílové rovince v nájezdu do posledního kola těsně za Perezem. Zkouší útok na brzdy v nájezdu do první zatáčky, ale Perez brzdí hodně brzy a dostává velkou ránu od Massy, po které čeká oba závodníky velmi tvrdý čelní náraz do bariéry z pneumatik!Na trati je safety-car a závod je tím rozhodnut: Ricciardo poprvé v kariéře vítězí v F1! Rosberg je druhý, Vettel třetí. Čtvrté místo spadlo do klína Buttonovi, za kterým přijíždí Alonso a Bottas. Díky závěrečné nehodě má bod Räikkönen.
Danielu Ricciardovi gratulujeme k prvnímu vítězství a doufáme, že Sergio Perez a Felipe Massa budou v pořádku.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.