Dramatický závod na německém Nürburgringu se stal opět kořistí obou pilotů italské stáje Ferrari.
Williams byl díky BMW prakticky doma, jeho závod však neměl šťastný průběh, když spolu kolidovali oba jeho jezdci v prvním kole. Montoya pak zachránil jediný bod. Naopak opět bodoval Fisichella a letos podruhé i Webber. Renault pokračuje ve výborné sérii a v po šesté bodovali oba jeho jezdci.
Sedmý závod začal dramaticky již od prvního okamžiku. Startovní manévr opět vyšel Trullimu a Alonsovi. Italovi však Michael Schumacher nedal v první zatáčce dost prostoru a vedoucí pozici udržel. Velmi pozdě brzdil Takuma Sato, který neodhadl brzdný bod a vyvezl z ideální stopy sebe i uhýbajícího Trulliho.
Po 38 kolech zajel ke své druhé a plánovaně poslední zastávce Barrichello, jenž po výjezdu z boxové uličky udržel za svým spoilerem Jensona Buttona, jenž však jel na tři zastávky v boxech a tudíž ho poslední pitstop teprve čekal. Brit tempu Ferrari nestačil a Barrichello se mu začal vzdalovat. Výjezd z boxů na Nürburgringu dnes přinášel vedoucímu jezdci starosti. Po problémech s Panisem se ve stejném místě potýkal i s Webberem. Australanovu bojovnost ocenil hrozící levačkou.
Ve 42. kole se zastavil u mechaniků potřetí Alonso, později i Panis, M. Schumacher, Sato, Trulli a Button. Barrichello těsně uhájil druhou pozici před Satem, ale o kolo později Japonec neodolal lákavé příležitosti být ze dne na den slavným a poslal svůj BAR po vnitřní stopě na konci cílové rovinky před Brazilce. Barrichello, který byl v zatáčce jasně první tvrdému kontaktu rozumně zabránil, ale Sato přišel o přední spoiler. Svými dnešními eskapádami však pravděpodobně rozzlobil formulové bohy, neboť po jeho výměně odstavil monopost s kouřícím motorem na cílové rovince.
V samém závěru bylo pořadí následující: M. Schumacher, Barrichello, Button, Trulli, Alonso, Fisichella, Webber, Montoya, Massa, Heidfeld, Panis, Klien, Pantano a obě Minardi. Odstupy mezi jezdci byly poměrně velké a o jediné vzrušení se již starali pouze Fisichella a stíhající Webber, které vzájemně dělily 4 vteřiny.
Opět se ukázalo, že strategie dvou zastávek v boxech byla velmi dobrou, neboť jak Barrichello, tak i Fisichella a Webber tuto s úspěchem využili. Gratulace Ferrari, čest poraženým…
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.