KANADA - ZÁVOD; Lewis Hamilton si vybojoval vítězství na trati, zatímco Alonso s Vettelem taktizovali a nahráli tím Grosjeanovi a Pérezovi.
Je odstartováno a Vettel si bezpečně drží první místo. Webber musí hájit pozici před Rosbergem, ale ten se rychle začíná soustředit spíš na útočícího Massu. První kolo se obešlo bez nehod, ani pořadí se moc nezměnilo. O jedno místo si polepšil Räikkönen, ve druhém kole předjíždí Massa Rosberga a Kovalainen Sennu. Začíná se používat DRS.Pořadí na konci 3. kola: Vettel, Hamilton, Alonso, Webber, Massa, Rosberg, Di Resta, Grosjean, Schumacher, Button, Räikkönen, Kobajaši, Pérez, Hülkenberg, Kovalainen, Senna, Ricciardo, Vergne, Maldonado, Petrov, de la Rosa, Glock, Pic, Karthikeyan.
Startovní pole je zatím velmi vyrovnané. Na konci 5. kola má Vettel náskok méně než 2 sec, další rozepstupy jsou ještě menší, pouze Di Resta ztrácí 4 sec na Massu. Ale Massa dělá chybu, po hodinách v první šikaně se propadá na 12. příčku za Kobajašiho.
Rosberg dostává povel k šetření pneumatik. Mezi prvními jezdci dál nepatrně narůstají rozestupy, vláček za sebou vytváří Di Resta. Ve 12. kole zahajuje Massa první zastávky v boxech - přezouvá na měkkou směs. Následují jej Di Resta a Schumacher, Grosjeanovi se tím otevírá cesta ke stažení 8s ztráty na Rosberga.Button se už hodně trápí s pneumatikami, ve 13. kole ho předjíždí Räikkönen a Button se musí bránit před Kobajašim. Grosjean využívá volný prostor a zlepšuje nejrychlejší kolo závodu, ale hned zrychluje i Rosberg. Button přezouvá v 15. kole.V 16. kole jede do boxů Vettel, závod nyní vede Hamilton před Alonsem. V dalším kole jede k mechanikům Hamilton, Alonso jede dál. Hamilton je po návratu na trať před Vettelem, který se ztrátu pozice snaží napravit na trati. Alonso přezouvá až na konci 18. kola a je první!Radost však Alonsovi moc dlouho nevydržela - Hamilton už má zahřáté pneumatiky a může použít DRS, díky kterému Alonsa snadno předjíždí. Vettela za sebou Alonso udržel, ale Hamilton rychle ujíždí - asi o půl sekundy na kolo. Vydrží to jeho pneumatiky?Většina jezdců už přezula, ve 24. kole už jedou na původní sadě jen 4. Räikkönen, 5. Péreze, 10. Maldonado, 18. de la Rosa a na posledních dvou místech Pic a Glock. Schumacher je po zastávkách na 13. místě a zoufale se potřebuje dostat před Di Restu a Kobajašiho. Zcela bezradný Button je další 3s za ním.Pořadí na konci 29. kola: Hamilton, Alonso, Vettel, Räikkönen, Pérez, Webber, Rosberg, Grosjean, Massa, Maldonado, Di Resta, Kobajaši, Schumacher, Hülkenberg, Button, Ricciardo, Vergne, Kovalainen, Petrov, Senna, Pic, Glock.Räikkönen a Pérez jedou zřejmě na jedinou zastávku - stále nebyli v boxech. De la Rosa odstoupil ze závodu kvůli technice. Hamilton přestal ujíždět, hlídá sí 3 sec náskok. Alonso poodjel Vettelovi, který jej už nemůže ohrožovat s pomocí DRS.
Nejrychlejší kolo průběžně zlepšuje Rosberg, který se dotáhl těsně za 6. Webera, jehož brzdí Räikkönen s Pérezem stále jedoucími na původní sadě měkkých pneumatik. Rosberg za nimi čas ztrácet nehodlá a hned míří ke druhé zastávce.Räikkönen jede do boxů ve 41. kole a přezouvá na super měkkou směs, na které by měl zřejmě vydržet do konce závodu. Na trať vjíždí před 8. Rosbergem, který jej vzápětí předjíždí. Pérez vydržel na trati o kolo déle a je mezi Rosbergem a Räikkönenem.Alonso před druhou zastávkou začíná tlačit na pilu - pomalu stahuje Hamiltona, zatímco Vettelovi už jel o 3-4 sec. Schumachera neopouští smůla - jede do boxů a odstupuje ze závodu. Vergne dostává penalizaci průjezd pit-lane za překročení rychlosti v boxech.Hamilton jede do boxů v 50. kole, na trať vjíždí před Webberem. Webber přezouvá v dalším kolem a stihá se vrátit před Räikkönenem. Alonso s Vettelem jedou dál, ale jsou momentálně o sekundu na kolo pomalejší než Hamilton. Zkusí dojet do cíle bez druhé zastávky?Rosberg se snaží předjet Massu v poslední šikaně, ale manévr nevyšel, Rosberg si zkrátil trať a musel pozici vrátit Massovi, čehož využil i Pérez. Na konci kola Mexičan předjíždí Massu a ten se musí bránit pozici před Webberem a Räikkönenem.Massa jede do boxů v 58. kole. Alonso dál vede závod 3 sec před Vettelem, ale Hamilton je už pouze 3 sec za Vettelem. V 60. kole se rozestupy mezi nimi zmenšují na 2 sec. Räikkönen se nepouští Webbera.
Na konci 61. kola je Hamilton těsně za Vettelem a může použít DRS. Do 62. kola vjíždí Hamilton před Vettelem a stíhá Alonsa! V 64. kole Hamilton předjíždí Alonsa a je zpět na čele závodu. Vettel nakonec jede do boxů a propadá se až za Grosjeana a Péreze, Alonso zkouší dojet do cíle na 2. místě.
Alonso už hodně ztrácí, nakonec za sebou neudržel ani Grosjeana. Vettel demonstruje snahu o dojetí Péreze - nejprve zajel nejrychlejší kolo závodu a nakonec zbrousil "Zeď šampionů". Alonsovy pneumatiky zcela kolabují a je před ním i Pérez, Vettel ztrácí méně než 3 sec. Glock odstoupil ze závodu, Ricciardo dělá hodiny. A Vettel předjíždí Alonsa!Hamilton je v cíli a po skvěle odvedené práci letos konečně vítězí. Na stupně vítězů jej doprovodí Grosjean s Pérezem, až za nimi dojeli Vettel a Alonso! Rosberg za sebou udržel Webbera s Räikkönenem. Bodují ještě Kobajaši a Massa.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.