Ferrari prokázalo svoji jasnou převahu i na pouštním okruhu Sakhir.
Renault se dnešním výkonem dostal před Williams na druhé místo v hodnocení Poháru konstruktérů a BAR srovnal bodový zisk s Williamsem. McLaren má za sebou další černý víkend a z předsezonního favorita je rozhodně největší propadák úvodu sezony.
V pouštním žáru zvládli start nejlépe oba piloti Ferrari, kteří uhájili první dvě místa, i když jak Michael Schumacher, tak Barrichello brzdili až na poslední chvíli. Perfektní start měli opět oba Renaulty.
Alonso se spolu s Raikkonenem probíjeli ze zadních pozic, ale vicemistr světa z loňského roku má na techniku letos neuvěřitelnou smůlu. Hned po 7 kolech vybuchl jeho motor Mercedes a Fin musel znovu ze závodu odstoupit. Dramatický souboj spolu svedli Sato a Ralf Schumacher, který na Japonce zaútočil. Vzájemná kolize, jež následovala, bude námětem mnoha diskusí a dost možná i šetření traťových komisařů. Kdo byl viníkem bylo v ten okamžik však jedno. Sato pokračoval v závodě dále stejně jako Ralf, německý jezdec se však propadl až na závěr jezdeckého pole po výměně spoileru.
Sato sváděl souboj posléze i s týmovým kolegou Buttonem, po chybě však o pozici přišel a navíc nevydržel jeho již pravděpodobně poškozený přední spoiler. Po 15. kole následoval za M. Schumacherem Barrichello, Montoya, Trulli, Button, Sato, Coulthard, Webber, Panis a da Matta. Alonso se propracoval na 13. místo s Ralfem Schumacherem za zadním spoilerem. Sato si dojel do boxu k výměně poškozeného předního spoileru. První série zastávek na pořadí mnoho nezměnila, jen vedoucí Schumacher se po rychlých kolech více vzdálil svým soupeřům.
Klien nezvládl brzdný manévr a ocitl se na okamžik mimo trať. Fernando dlouho hledal prostor k předjetí Felipe Massy a Ralf Schumacher se na něj bezprostředně dotáhl. Němec využil úspěšného vybrždění Massy Alonsem a i on se před Sauber dostal.
Po třetině závodu měl Schumacher k dobru 15 vteřin na týmového kolegu s druhým Ferrari a 22 na třetího Montoyu. Sato se výměnou spoileru propadl až za Massu a obě Toyoty zajely do boxů pro další palivo a nové pneumatiky. Fisichella se Sauberem se tak dostal na bodované pozice. Po Toyotách zamířili do boxů i Coulthard, M. Schumacher, Trulli, Montoya, Button a další jezdci. Poté co k mechanikům zamířil i Barrichello, do vedení se opět vrátil vítěz předchozích dvou závodů Schumacher.
V polovině závodu tak bylo jasné, že všichni jezdci zvolili strategii 3 zastávek v boxech. V čele jel i nadále neohroženě M. Schumacher před Barrichellem, Montoyou, Trullim, Buttonem, Coulthardem, Satem, Webberem, Alonsem a Panisem, který již ale ztrácel na vedoucí Ferrari celou minutu. Krásný souboj kolo na kolo spolu svedli Alonso s Webberem. A ten jistě bude mít dohru, alespoň slovní, neboť Španěl nebyl s defenzívou Australana vůbec spokojen a dokonce mu hrozil vztyčenou rukou. Ralf Schumacher atakoval desáté místo Oliviera Panise. Japonec Sato se dostal před Coultharda, ale po 37 z 57 kol zamířil opět do boxů a zařadil se těsně za Williams Schumachera a před Toyotu da Matty.
Ve třetí sérii zastávek pokračoval po Satovi Trulli, Montoya, Button a další. Opět jedním z posledních byli piloti Ferrari. Výborně zvládli strategii a boxy u Buttona, jenž se dostal před Renault Jarna Trulliho. 14 kol před cílem tak vedl opět M. Schumacher, následovali Barrichello, Montoya, Button, Trulli, R. Schumacher, Sato, Alonso, Coulthard, Fisichella, Webber, Panis.
Button ztrácel na Montoyu kolem 3 vteřin a Alonso byl v těsném závěsu za Satem. 10 kol před cílem ze závodu odstoupil Baumgartner, jenž tak byl po Raikkonenovi teprve druhým pilotem, jenž závod vzdal. V závěru se výrazně přibližoval Button k Montoyovi, jenž nedokázal na rychlejší časy Brita odpovědět. Kolumbijec se však začal postupně propadat a když se přes něj protáhl i Trulli, bylo jasné, že jeho FW26 se potýká s vážnými technickými problémy. Týmový kolega Ralf Schumacher klesl boxy na první nebodovanou pozici za Coultharda a Sato byl pod drtivým tlakem Alonsova Renaultu.
McLaren si však vybral další doušek zatraceně hořkého nápoje ve chvíli, kdy nečekaně zajel do boxů 6 kol před cílem Coulthard. Poté co ho mechanici poslali zpět na dráhu, odstavil Skot svůj MP4-19 na konci pitlane a ani jeden z jezdců stáje z Wokingu tak cílovou vlajku nespatřil.
Na poslední bodovanou pozici se tak dostal Ralf Schumacher, jenž měl však v dohledu ještě lepší bodový zisk, než jeden jediný bod. Mezitím se totiž jeho týmový rival propadl až za Alonsa, tedy na 7. pozici a zvuk jeho motoru prozrazoval, že vozu dochází dech s každým metrem dráhy.
Michael Schumacher si jel pro letošní hattrick s náskokem 11 vteřin před Barrichellem a 37 sekund před třetím Buttonem. Za body jeli Webber, Panis, da Matta a Fisichella. Deprimujícím výsledkem skončil závod pro Montoyu, neboť v posledním kole přišel i o ten poslední bod. Poté co ho předjel Ralf, dostal se před něj i Webber, Panis, da Matta a Fisichella.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.