BRAZÍLIE - ZÁVOD; Vettel byl opět nejrychlejším, ale po problémech s převodovkou daroval vítězství Webberovi. Button svedl pěkný souboj s Alonsem.
Pro začátek závodu zvolili všichni jezdci měkkou směs pneumatik. Během závodu není vyloučen déšť, ale v první půlhodině by mělo být sucho. Alonso se v Senna-S dostal před Hamiltona. Ve čtvrté zatáčce se Hamilton snaží získat pozici zpět, ale Alonso situaci zvládl.
Na konci prvního kola mají přední jezdci bezpečné rozestupy, pouze Massa je blízko za Hamiltonem a Schumacher v první zatáčce předjíždí Di Restu, který se před něj dostal v prvním kole. Začátek závodu vůbec nevyšel Barrichellovi, který se po nevydařeném startu z 12. místa propadl na 20.
Vettel si začíná budovat náskok, ve 3. kole už vede před Webberem o 2,5 sec. Je povoleno využívání DRS a Alonso se drží do sekundy za Buttonem. Senna na 9. místě za sebou drží Schumachera a Di Restu.
Hamilton se zbavil dotírajícího Massy a dotahuje dvojici Button - Alonso. Na konci 9. kola je Schumacher těsně za Sennou a v nájezdu do levé první zatáčky jej vnějškem předjíždí, ale oba vozy se několikrát dotýkají a Schumacher musí jet pro novou levou zadní pneumatiku a je poslední. Senna jede do boxů o kolo později, mechanici přední křídlo nemění.
Mezi tím se Alonso v 6. zatáčce dostává před Buttona, který má okamžitě problémy s Hamiltonem - pravděpodobně má v horším stavu pneumatiky. A problémy s převodovkou začíná mít Vettel - přestává být použitelný druhý rychlostní stupeň, o dvě kola později i třetí.
Start posledního závodu sezóny 2011 (foto: Red Bull Racing)
V 16. kole přezouvá Button, zůstává na měkkých pneumatikách. V následujícím kole jedou do boxů Vettel, Alonso, Hamilton a Rosberg, závod dočasně vede Webber. Pořadí v trojici Alonso-Button-Hamilton se nemění. Senna dostává penalizaci "průjezd boxy" za nehodu se Schumacherem.
Pro nové pneumatiky jede také Webber a vrací se za Vettela. Rosberg je po první zastávce za Alguersuarim, který ještě nepřezouval, a nemůže se před něj dostat. Závod zatím vede Massa, jeden z posledních na původní sadě pneumatik - a právě jej předjíždí Vettel, který se tím vrací do vedení. Rosberg v 21. kole konečně předjíždí Alguersuariho. Massa už musí k mechanikům a na trať se vrací daleko za Hamiltonem.
V boxech už nebyl pouze Trulli a na konci 22. kola máme pořadí: Vettel, Webber, Alonso, Button, Hamilton, Massa, Sutil, Kobayashi, Petrov, Di Resta, Kobayashi, Buemi, Perez, Alguersuari, Barrichello, Senna, Maldonado, Trulli, Kovalainen, Liuzzi, Glock, Schumacher, D'Ambrosio, Ricciardo.
Velmi nebezpečný kousek se podařil mechanikům Virginu, když Glockovo špatně přišroubované kolo na výjezdu z pit-lane málem přeskočilo bariéru. Schumacher se prokousává dopředu, ve 27. kole předjel Trulliho a jede na 19. místě. Maldonado svůj vůz odstavuje mimo dráhu a v závodě končí.
Webberovi se daří ujíždět Alonsovi a už smazal Vettelův náskok - vyhraje letos poprvé? A ve 30. kole jde Webber pohodlně před Vettela, který neklade odpor. Schumacher už je 17. Ke druhé zastávce jede jako první z předních jezdců opět Button, tentokrát volí tvrdší směs.
Vettel s poškozenou převodovkou nedokáže držet tempo s týmovým kolegou, ale osmisekundový náskok před Alonsem si zatím v klidu drží. V 33. kole přezouvá Hamilton, zůstává za Buttonem, ale na rozdíl od něj volí měkkou směs. Vzhledem k tomu, že zhruba za deset minut by mělo začít pršet, to nyní vypadá jako lepší strategie.
Pérez dělá hodiny na výjezdu z pit-lane, pokračuje v pořádku dál. Alonso volí také další měkkou směs, na trať se vrací opět před piloty McLarenu. Na problém s převodovkou to začíná vypadat i u Hamiltona.
Massa opět odkládá druhou zastávku a začíná zdržovat Buttona, který na předjetí potřebuje jediné kolo. Už přezul i Webber, ve 39. kole je v boxech Vettel a piloti Red Bullu jsou nadále před Alonsem. S Massou se teď musí vypořádat Hamilton.
Massa těsně stíhaný Hamiltonem (foto: Scuderia Ferrari)
Massa se brání dobře, souboj s Hamiltonem je zajímavý. Udělají další nehodu? Hamiltonovi se nepodařilo Massu předjet a raději míří do boxů pro tvrdé pneumatiky - zřejmě dostává zprávu, že déšť se konat nebude. V dalším kole jede do boxů Massa a na trať vjíždí znovu těsně před Hamiltonem.Vettel, který nyní drží nejrychlejší kolo, dostává další instrukce k šetření prevodovky. Hamilton zpomaluje a do rádia hlásí definitivní konec převodovky, odstupuje ze závodu! Sutil bojuje tvrdě o 6. místo s Rosbergem.
V 50. kole je pořadí: Webber, Vettel, Alonso, Button, Massa, Sutil, Rosberg, Di Resta, Kobayashi, Petrov, Alguersuari, Buemi, Barrichello, Perez, Schumacher, Kovalainen, Senna, Trulli, D'Ambrosio, Liuzzi, Ricciardo.
V 52. kole je v boxech potřetí Button, na trať se stihá vrátit před Massou. Perez útočí ve 4. zatáčce na Barrichella, který dostává lehký smyk mimo ideální stopu a 13. pozici nemá šanci ubránit.
V boxech je potřetí také Alonso a na trať se vrací 4 sec před Buttonem. Webber nyní vede 8 sec před Vettelem. Alonso ztrácí na Vettela více než půl minuty, ale piloti Red Bullu budou muset ještě jednou do boxů. Button se snaží - zlepšuje nejrychlejší kolo a stahuje Alonsa na méně než 3 sec!
Button jede skvěle, během dvou kol se dostává těsně za Alonsa! V boxech se postupně střídají piloti Red Bullu - bez vlivu na pořadí. Button je v 61. kole pod sekundu za Alonsem a zkusí využít DRS.
Button se pokusil o útok na konci cílové rovinky, ale správně včas přibrzdil, vrátil se do ideální stopy a připravil si Alonsa ke snadnému předjetí pomocí DRS před 4. zatáčkou. A Button dál jede rychle ve víře, že převodovka by mohla Vettela ještě více zpomalit.
Do konce závodu se už nic nemění - Webber dojel, Vettel už rychlost neztratil, Button ujel Alonsovi, Massa přijel půl minuty za Alonsem. Sutil porazil Rosberga! Bodují ještě Di Resta, Kobajaši a Petrov.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.