ABÚ ZABÍ - ZÁVOD; Hamiltonovi spadlo vítězství do klína v prvním kole. Pilot McLarenu pak odjel bezchybný závod před Alonsem. Vettel poprvé nedojel!
V první zatáčce si Vettel hlídá první místo, Alonso jde před Webbera. Schumacher na startu předjel Rosberga. Vettel dostává hodiny ve druhé zatáčce a je na posledním místě s poškozeným zadním kolem! Smyk způsobil patrně defekt pneumatiky. Alonso se dostal i před Buttona, ten se snaží vrátit na 2. místo.Vettel odjíždí velmi pomalu celé kolo a jede do boxů, kde se mechanikům nedaří sundat zadní kolo. Vettel poprvé v letošní sezóně odstupuje ze závodu! Mezi jezdci v čele se zvětšují rozestupy, Alonso už setřásl Buttona. Rosbergovi se po několika pokusech podařilo přes velký odpor vrátit před Schumachera.
Pořadí na konci 5. kola: Hamilton, Alonso, Button, Webber, Massa, Rosberg, Schumacher, Sutil, Di Resta, Buemi, Petrov, Alguersuari, Kovalainen, Barrichello, Kobajaši, Maldonado, Glock, Liuzzi, Ricciardo, D'Ambrosio, Senna, Pérez.
Buemi bojuje s Di Restou, několikrát si vyměňují pořadí v DRS zónách. S opotřebovanou první sadou pneumatik se Alonso začíná pomalu přibližovat k Hamiltonovi, zatímco Button na něj ztrácí už 7 sec a musí si znovu začít dávat pozor na Webbera, který se přiblížil pod jednu sekundu.
Nádherný souboj mezi Buemim a Di Restou pokračuje, až ve 14. kole dělá Di Resta chybu a Buemi jde asi definitivně dopředu. Webber poprvé zaútočil na Buttona a předjel ho, ale oba vozy se doktly a následně udělal Webber drobnou chybu, kterou Button využil k návratu před něj.Massa otevírá první zastávky v boxech v 15. kole. Alonso ztrácí na Hamiltona už méně než 2 sec a oba jedou současně do boxů, pořadí mezi nimi se nemění. Webber vydržel na trati déle než Button ve snaze dostat se před něj, ale plán mu nevyšel, mechanici Red Bullu byli pomalí a Webber je až za Massou.Petrov dělá chybu a ztrácí dvě místa. Buemi jede pomalu, odváží vůz do boxů a odstupuje ze závodu. Button jede pomaleji než pronásledovatelé Massa a Webber, pravděpodobně mu nefunguje KERS. Kobajaši předjíždí Maldonada v boji o bodované 10. místo.V 22. kole vede Hamilton stále 3 sec před Alonsem, dalších 14s ztrácí Button a 2-3 sec za ním jedou Massa a Webber. Ze závodu odstupuje také Alguersuari. Maldonado dostává penalizaci průjezd boxy za ignorování modrých vlajek.Hamilton zrychluje, zvětšil náskok před Alonsem na 6 sec. Zato Button už má těsně za zády Massu a Webbera, ale bránit se teď musí hlavně Massa. A pozici neubránil, Webber jde před Massu. Ne však na dlouho, na další DRS rovince je Massa opět před ním.Button díky souboji Webbera s Massou znovu získává náskok a navíc zrychluje, možná znovu rozchodil KERS. Alonso po delší době bere Hamiltonovi nejrychlejší kolo závodu, zatímco Hamilton se prodírá mezi pomalejšími jezdci - nákok se tak zase zmenšuje.Webber je podruhé v boxech, Massa zatím jede dál. O kolo později přezouvá i Button a nechává si nasadit tvrdší směs, která by měla vydržet do konce závodu. Webber má stále měkké pneumatiky, takže bude muset do boxů ještě jednou.Senna je dalším potrestaným za nedodržování modrých vlajek. Webber výrazně zlepšuje nejrychlejší kolo závodu a během čtyř kol se dotahuje těsně za Buttona. Mezi tím zastavuje také Hamilton a stejně jako Button volí tvrdou směs, aby už nemusel do boxů.Alonso teď jede velmi rychle ve snaze smazat Hamiltonův náskok před svojí poslední zastávkou. Webber se po několika pokusech dostává před Buttona a vydává se na stíhací jízdu. Plán Ferrari nevyšel, Hamilton se po Alonsově zastávce vrací na první místo, asi 4 sec před Alonsem.
Massa nabral svým předním křídlem upadlou část Maldonadova vozu, křídlo je zřejmě v pořádku. Webber na druhý pokus předjíždí Rosberga a dál ujíždí Buttonovi skoro o sekundu na kolo, Massovi v některých kolech dokonce o 2 sec.Massa si nerozumí s tvrdšími pneumatikami, ve snaze udržet tempo dělá hodiny a ztrácí dalších několik sekund, v 50. kole je už skoro půl minuty za Webberem! Button však na Webbera ztrácí jen 9 sec, na něj překvapivá strategie stačit nebude.Pouze 3 kola před cílem odstupuje ze závodu také Ricciardo. Webber na začátku posledního kola povinně přezouvá na tvrdší směs, na trať se vrací bezpečně před Massou, ke kterému se už pod 3 sec přiblížil Rosberg.Hamilton už nedělá chybu, bezpečně přijíždí do cíle pro své třetí letošní vítězství. Alonso přes velkou snahu neměl šanci s Hamiltonem držet krok. Třetí přijíždí Button a před posledním závodem se vyostřuje boj o druhé místo v šampionátu. Letos poprvé nedojel Vettel a poprvé není na stupních vítězů žádný Red Bull!
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.