ABÚ ZABÍ - ZÁVOD; Hamiltonovi spadlo vítězství do klína v prvním kole. Pilot McLarenu pak odjel bezchybný závod před Alonsem. Vettel poprvé nedojel!
V první zatáčce si Vettel hlídá první místo, Alonso jde před Webbera. Schumacher na startu předjel Rosberga. Vettel dostává hodiny ve druhé zatáčce a je na posledním místě s poškozeným zadním kolem! Smyk způsobil patrně defekt pneumatiky. Alonso se dostal i před Buttona, ten se snaží vrátit na 2. místo.Vettel odjíždí velmi pomalu celé kolo a jede do boxů, kde se mechanikům nedaří sundat zadní kolo. Vettel poprvé v letošní sezóně odstupuje ze závodu! Mezi jezdci v čele se zvětšují rozestupy, Alonso už setřásl Buttona. Rosbergovi se po několika pokusech podařilo přes velký odpor vrátit před Schumachera.
Pořadí na konci 5. kola: Hamilton, Alonso, Button, Webber, Massa, Rosberg, Schumacher, Sutil, Di Resta, Buemi, Petrov, Alguersuari, Kovalainen, Barrichello, Kobajaši, Maldonado, Glock, Liuzzi, Ricciardo, D'Ambrosio, Senna, Pérez.
Buemi bojuje s Di Restou, několikrát si vyměňují pořadí v DRS zónách. S opotřebovanou první sadou pneumatik se Alonso začíná pomalu přibližovat k Hamiltonovi, zatímco Button na něj ztrácí už 7 sec a musí si znovu začít dávat pozor na Webbera, který se přiblížil pod jednu sekundu.
Nádherný souboj mezi Buemim a Di Restou pokračuje, až ve 14. kole dělá Di Resta chybu a Buemi jde asi definitivně dopředu. Webber poprvé zaútočil na Buttona a předjel ho, ale oba vozy se doktly a následně udělal Webber drobnou chybu, kterou Button využil k návratu před něj.Massa otevírá první zastávky v boxech v 15. kole. Alonso ztrácí na Hamiltona už méně než 2 sec a oba jedou současně do boxů, pořadí mezi nimi se nemění. Webber vydržel na trati déle než Button ve snaze dostat se před něj, ale plán mu nevyšel, mechanici Red Bullu byli pomalí a Webber je až za Massou.Petrov dělá chybu a ztrácí dvě místa. Buemi jede pomalu, odváží vůz do boxů a odstupuje ze závodu. Button jede pomaleji než pronásledovatelé Massa a Webber, pravděpodobně mu nefunguje KERS. Kobajaši předjíždí Maldonada v boji o bodované 10. místo.V 22. kole vede Hamilton stále 3 sec před Alonsem, dalších 14s ztrácí Button a 2-3 sec za ním jedou Massa a Webber. Ze závodu odstupuje také Alguersuari. Maldonado dostává penalizaci průjezd boxy za ignorování modrých vlajek.Hamilton zrychluje, zvětšil náskok před Alonsem na 6 sec. Zato Button už má těsně za zády Massu a Webbera, ale bránit se teď musí hlavně Massa. A pozici neubránil, Webber jde před Massu. Ne však na dlouho, na další DRS rovince je Massa opět před ním.Button díky souboji Webbera s Massou znovu získává náskok a navíc zrychluje, možná znovu rozchodil KERS. Alonso po delší době bere Hamiltonovi nejrychlejší kolo závodu, zatímco Hamilton se prodírá mezi pomalejšími jezdci - nákok se tak zase zmenšuje.Webber je podruhé v boxech, Massa zatím jede dál. O kolo později přezouvá i Button a nechává si nasadit tvrdší směs, která by měla vydržet do konce závodu. Webber má stále měkké pneumatiky, takže bude muset do boxů ještě jednou.Senna je dalším potrestaným za nedodržování modrých vlajek. Webber výrazně zlepšuje nejrychlejší kolo závodu a během čtyř kol se dotahuje těsně za Buttona. Mezi tím zastavuje také Hamilton a stejně jako Button volí tvrdou směs, aby už nemusel do boxů.Alonso teď jede velmi rychle ve snaze smazat Hamiltonův náskok před svojí poslední zastávkou. Webber se po několika pokusech dostává před Buttona a vydává se na stíhací jízdu. Plán Ferrari nevyšel, Hamilton se po Alonsově zastávce vrací na první místo, asi 4 sec před Alonsem.
Massa nabral svým předním křídlem upadlou část Maldonadova vozu, křídlo je zřejmě v pořádku. Webber na druhý pokus předjíždí Rosberga a dál ujíždí Buttonovi skoro o sekundu na kolo, Massovi v některých kolech dokonce o 2 sec.Massa si nerozumí s tvrdšími pneumatikami, ve snaze udržet tempo dělá hodiny a ztrácí dalších několik sekund, v 50. kole je už skoro půl minuty za Webberem! Button však na Webbera ztrácí jen 9 sec, na něj překvapivá strategie stačit nebude.Pouze 3 kola před cílem odstupuje ze závodu také Ricciardo. Webber na začátku posledního kola povinně přezouvá na tvrdší směs, na trať se vrací bezpečně před Massou, ke kterému se už pod 3 sec přiblížil Rosberg.Hamilton už nedělá chybu, bezpečně přijíždí do cíle pro své třetí letošní vítězství. Alonso přes velkou snahu neměl šanci s Hamiltonem držet krok. Třetí přijíždí Button a před posledním závodem se vyostřuje boj o druhé místo v šampionátu. Letos poprvé nedojel Vettel a poprvé není na stupních vítězů žádný Red Bull!
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.