INDIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel startoval z pole-position, vyhrál závod a ještě zajel nejrychlejší kolo závodu. Button udělal vše co mohl, dojel zaslouženě druhý. Massa znovu v konfliktu s Hamiltonem. Schumacher porazil Rosberga!
Oba vozy Red Bull zůstávají v první zatáčce ve vedení, Button se posunul před Alonsa. Došlo k několika kolizím, jsou vyvěšeny žluté vlajky - Barrichello narazil do Maldonana, Glock kolidoval s Kobajašim. Button bojuje a ve 4. zatáčce jde před Webbera.Dobře odstartoval Schumacher, po prvním kole je na 8. místě. Do boxů jedou Pérez, Glock, Barrichello, Di Resta a Trulli. Kobayashi do boxů nedojel a končí. Webber je stále těsně za Buttonem, od 4. kola může využívat DRS. Do boxů jede také Petrov.Pořadí v 5. kole: Vettel, Button, Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg, Schumacher, Sutil, Senna, Alguersuari, Buemi, Maldonado, Ricciardo, Karthikeyan, D'Ambrosio, Di Resta, Pérez, Petrov, Barrichello, Trulli, Glock.
Vettel si buduje náskok, v 8. kole je 4,5 sec před Buttonem a Webberem. Alonso s Massou jsou 3 sec za Webberem, s menším odstupem je sleduje Hamilton. Torro Rosso tlačí na Alguersuariho, aby předjel Sennu - daří se mu to v 9. kole.Sennu se nyní snaží předjet Maldonado. Ve 13. kole však Maldonado odstupuje pro poruchu vozu, pravděpodobně převodovky. Alguersuari a Buemi předjíždí Sutila, který se už příliš trápí s pneumatikami a jede přezouvat. Button zrychluje, pomalu se blíží k Vettelovi a Webberovi ujel už o 3 sec. V 17. kole jdou do boxů Webber, Alonso a Hamilton, pořadí mezi nimi se nemění. Po výjezdu z boxů musí Alonso bojovat se Schumacherem, zatím zůstává za ním. V boxech je také Massa.Alonso se po dvou kolech dostal před Schumachera. V té době přezouvá Button, Vettel až o kolo později. Vettel zůstává v čele, zhruba 4 sec před Buttonem a 10 sec před Webberem, ke kterému se přibližují jezdci Ferrari.Ve 23. kole udělal Massa drobnou chybu a Hamilton už je těsně za ním, začíná útočit. Po dvou kolech to Hamilton zkouší znovu, je polovinou vozu vedle Massova Ferrari, ale Massa jej zavřel - Hamilton jede pro nové křídlo, Massa po hodinách pokračuje. Incident vyšetřují traťoví komisaři.Buemi odstavuje kouřící vůz mimo trať. Hamilton po návratu na trať bojuje o 8. místo s Alguersuarim, Massa zůstal na 5. příčce. Hamilton se snaží, ale Alguersuari bojuje dobře. Massa dostává penalizaci "průjezd boxy" za způsobení nehody s Hamiltonem, po odpykání trestu je 11.Petrov dostal velmi nepříjemný smyk po mírném výjezdu mimo trať, ale vůz bravurně zvládl. Massa dělá stejnou chybu jako včera - přejíždí vysoký obrubník a poškozuje si zavěšení levého předního kola, závod pro něj definitivně končí.Alonso se stále přibližuje k Webberovi, v 37. kole je už pouze sekundu za ním a Webber jede pro nové pneumatiky - volí tvrdou směs, na které by už měl vydržet do konce závodu.
Do boxů jde také Alonso a na trať se vrací před Webberem! Webber se snaží získat pozici zpět, ale Alonso se mu po zahřátí pneumatik dokáže vzdalovat. Button se ke konci životnosti druhé sady pneumatik znovu začíná přibližovat k Vettelovi, zejména v prvním sektoru trati.Schumacher jede posledních několik kol rychleji než Rosberg a stáhl jej už pod 2 sec. Rosberg už také přezouvá na tvrdou směs, stejně jako Hamilton. O kolo později míří k poslední zastávce také Button - Vettel znovu přezouvá o kolo později a bez problémů zůstává na prvním místě.Button se však nyní snaží dostat z vozu maximum a Vettela pomalu stahuje, už ztrácí pouze 2,7 sec. V 50. kole však znovu zabral Vettel a náskok znovu zvýšil na více než 3 sec. Schumacher se snaží zůstat na trati co nejdéle ve snaze porazit Rosberga, přezouvá až v 51. kole a vjíždí na trať před Rosbergem!Do konce závodu už se nic zásadního neděje. Vettel ani Button neudělali chybu a dojeli bezpečně na prvním a druhém místě. Alonso uhájil třetí místo před Webberem. Schumacher porazil Rosberga a Hamilton po problémech dojel aspoň na 7. místě.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.