INDIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel startoval z pole-position, vyhrál závod a ještě zajel nejrychlejší kolo závodu. Button udělal vše co mohl, dojel zaslouženě druhý. Massa znovu v konfliktu s Hamiltonem. Schumacher porazil Rosberga!
Oba vozy Red Bull zůstávají v první zatáčce ve vedení, Button se posunul před Alonsa. Došlo k několika kolizím, jsou vyvěšeny žluté vlajky - Barrichello narazil do Maldonana, Glock kolidoval s Kobajašim. Button bojuje a ve 4. zatáčce jde před Webbera.Dobře odstartoval Schumacher, po prvním kole je na 8. místě. Do boxů jedou Pérez, Glock, Barrichello, Di Resta a Trulli. Kobayashi do boxů nedojel a končí. Webber je stále těsně za Buttonem, od 4. kola může využívat DRS. Do boxů jede také Petrov.Pořadí v 5. kole: Vettel, Button, Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg, Schumacher, Sutil, Senna, Alguersuari, Buemi, Maldonado, Ricciardo, Karthikeyan, D'Ambrosio, Di Resta, Pérez, Petrov, Barrichello, Trulli, Glock.
Vettel si buduje náskok, v 8. kole je 4,5 sec před Buttonem a Webberem. Alonso s Massou jsou 3 sec za Webberem, s menším odstupem je sleduje Hamilton. Torro Rosso tlačí na Alguersuariho, aby předjel Sennu - daří se mu to v 9. kole.Sennu se nyní snaží předjet Maldonado. Ve 13. kole však Maldonado odstupuje pro poruchu vozu, pravděpodobně převodovky. Alguersuari a Buemi předjíždí Sutila, který se už příliš trápí s pneumatikami a jede přezouvat. Button zrychluje, pomalu se blíží k Vettelovi a Webberovi ujel už o 3 sec. V 17. kole jdou do boxů Webber, Alonso a Hamilton, pořadí mezi nimi se nemění. Po výjezdu z boxů musí Alonso bojovat se Schumacherem, zatím zůstává za ním. V boxech je také Massa.Alonso se po dvou kolech dostal před Schumachera. V té době přezouvá Button, Vettel až o kolo později. Vettel zůstává v čele, zhruba 4 sec před Buttonem a 10 sec před Webberem, ke kterému se přibližují jezdci Ferrari.Ve 23. kole udělal Massa drobnou chybu a Hamilton už je těsně za ním, začíná útočit. Po dvou kolech to Hamilton zkouší znovu, je polovinou vozu vedle Massova Ferrari, ale Massa jej zavřel - Hamilton jede pro nové křídlo, Massa po hodinách pokračuje. Incident vyšetřují traťoví komisaři.Buemi odstavuje kouřící vůz mimo trať. Hamilton po návratu na trať bojuje o 8. místo s Alguersuarim, Massa zůstal na 5. příčce. Hamilton se snaží, ale Alguersuari bojuje dobře. Massa dostává penalizaci "průjezd boxy" za způsobení nehody s Hamiltonem, po odpykání trestu je 11.Petrov dostal velmi nepříjemný smyk po mírném výjezdu mimo trať, ale vůz bravurně zvládl. Massa dělá stejnou chybu jako včera - přejíždí vysoký obrubník a poškozuje si zavěšení levého předního kola, závod pro něj definitivně končí.Alonso se stále přibližuje k Webberovi, v 37. kole je už pouze sekundu za ním a Webber jede pro nové pneumatiky - volí tvrdou směs, na které by už měl vydržet do konce závodu.
Do boxů jde také Alonso a na trať se vrací před Webberem! Webber se snaží získat pozici zpět, ale Alonso se mu po zahřátí pneumatik dokáže vzdalovat. Button se ke konci životnosti druhé sady pneumatik znovu začíná přibližovat k Vettelovi, zejména v prvním sektoru trati.Schumacher jede posledních několik kol rychleji než Rosberg a stáhl jej už pod 2 sec. Rosberg už také přezouvá na tvrdou směs, stejně jako Hamilton. O kolo později míří k poslední zastávce také Button - Vettel znovu přezouvá o kolo později a bez problémů zůstává na prvním místě.Button se však nyní snaží dostat z vozu maximum a Vettela pomalu stahuje, už ztrácí pouze 2,7 sec. V 50. kole však znovu zabral Vettel a náskok znovu zvýšil na více než 3 sec. Schumacher se snaží zůstat na trati co nejdéle ve snaze porazit Rosberga, přezouvá až v 51. kole a vjíždí na trať před Rosbergem!Do konce závodu už se nic zásadního neděje. Vettel ani Button neudělali chybu a dojeli bezpečně na prvním a druhém místě. Alonso uhájil třetí místo před Webberem. Schumacher porazil Rosberga a Hamilton po problémech dojel aspoň na 7. místě.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.