INDIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel startoval z pole-position, vyhrál závod a ještě zajel nejrychlejší kolo závodu. Button udělal vše co mohl, dojel zaslouženě druhý. Massa znovu v konfliktu s Hamiltonem. Schumacher porazil Rosberga!
Oba vozy Red Bull zůstávají v první zatáčce ve vedení, Button se posunul před Alonsa. Došlo k několika kolizím, jsou vyvěšeny žluté vlajky - Barrichello narazil do Maldonana, Glock kolidoval s Kobajašim. Button bojuje a ve 4. zatáčce jde před Webbera.Dobře odstartoval Schumacher, po prvním kole je na 8. místě. Do boxů jedou Pérez, Glock, Barrichello, Di Resta a Trulli. Kobayashi do boxů nedojel a končí. Webber je stále těsně za Buttonem, od 4. kola může využívat DRS. Do boxů jede také Petrov.Pořadí v 5. kole: Vettel, Button, Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg, Schumacher, Sutil, Senna, Alguersuari, Buemi, Maldonado, Ricciardo, Karthikeyan, D'Ambrosio, Di Resta, Pérez, Petrov, Barrichello, Trulli, Glock.
Vettel si buduje náskok, v 8. kole je 4,5 sec před Buttonem a Webberem. Alonso s Massou jsou 3 sec za Webberem, s menším odstupem je sleduje Hamilton. Torro Rosso tlačí na Alguersuariho, aby předjel Sennu - daří se mu to v 9. kole.Sennu se nyní snaží předjet Maldonado. Ve 13. kole však Maldonado odstupuje pro poruchu vozu, pravděpodobně převodovky. Alguersuari a Buemi předjíždí Sutila, který se už příliš trápí s pneumatikami a jede přezouvat. Button zrychluje, pomalu se blíží k Vettelovi a Webberovi ujel už o 3 sec. V 17. kole jdou do boxů Webber, Alonso a Hamilton, pořadí mezi nimi se nemění. Po výjezdu z boxů musí Alonso bojovat se Schumacherem, zatím zůstává za ním. V boxech je také Massa.Alonso se po dvou kolech dostal před Schumachera. V té době přezouvá Button, Vettel až o kolo později. Vettel zůstává v čele, zhruba 4 sec před Buttonem a 10 sec před Webberem, ke kterému se přibližují jezdci Ferrari.Ve 23. kole udělal Massa drobnou chybu a Hamilton už je těsně za ním, začíná útočit. Po dvou kolech to Hamilton zkouší znovu, je polovinou vozu vedle Massova Ferrari, ale Massa jej zavřel - Hamilton jede pro nové křídlo, Massa po hodinách pokračuje. Incident vyšetřují traťoví komisaři.Buemi odstavuje kouřící vůz mimo trať. Hamilton po návratu na trať bojuje o 8. místo s Alguersuarim, Massa zůstal na 5. příčce. Hamilton se snaží, ale Alguersuari bojuje dobře. Massa dostává penalizaci "průjezd boxy" za způsobení nehody s Hamiltonem, po odpykání trestu je 11.Petrov dostal velmi nepříjemný smyk po mírném výjezdu mimo trať, ale vůz bravurně zvládl. Massa dělá stejnou chybu jako včera - přejíždí vysoký obrubník a poškozuje si zavěšení levého předního kola, závod pro něj definitivně končí.Alonso se stále přibližuje k Webberovi, v 37. kole je už pouze sekundu za ním a Webber jede pro nové pneumatiky - volí tvrdou směs, na které by už měl vydržet do konce závodu.
Do boxů jde také Alonso a na trať se vrací před Webberem! Webber se snaží získat pozici zpět, ale Alonso se mu po zahřátí pneumatik dokáže vzdalovat. Button se ke konci životnosti druhé sady pneumatik znovu začíná přibližovat k Vettelovi, zejména v prvním sektoru trati.Schumacher jede posledních několik kol rychleji než Rosberg a stáhl jej už pod 2 sec. Rosberg už také přezouvá na tvrdou směs, stejně jako Hamilton. O kolo později míří k poslední zastávce také Button - Vettel znovu přezouvá o kolo později a bez problémů zůstává na prvním místě.Button se však nyní snaží dostat z vozu maximum a Vettela pomalu stahuje, už ztrácí pouze 2,7 sec. V 50. kole však znovu zabral Vettel a náskok znovu zvýšil na více než 3 sec. Schumacher se snaží zůstat na trati co nejdéle ve snaze porazit Rosberga, přezouvá až v 51. kole a vjíždí na trať před Rosbergem!Do konce závodu už se nic zásadního neděje. Vettel ani Button neudělali chybu a dojeli bezpečně na prvním a druhém místě. Alonso uhájil třetí místo před Webberem. Schumacher porazil Rosberga a Hamilton po problémech dojel aspoň na 7. místě.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.