KOREA - ZÁVOD; Vettel na startu vybojoval vedení a další bezchybnou jízdou je udržel. Red Bull má pohár konstruktérů. Hamilton v dlouhém souboji porazil Webbera.
V Koreji je pořád chladno, trať se ohřála pouze na 24 °C a dokonce trochu zapršelo před závodem i během zahřívacího kola, ale startovat se bude na suchých pneumatikách. Kolem poloviny závodu je očekáván déšť.Hamilton si na startu podržel první místo před Vettelem, ale ten jej zkouší předjet i v dalších zatáčkách a nakonec se mu to daří. Výborně odstartoval Massa a navíc se ve třetí zatáčce spolu s Alonsem dostali před Buttona. Souboje Buttona s Massou využil Webber a oba předjel.Na 10. místo postoupil Schumacher a o několik míst si pomohli také piloti Williamsu. Po třech kolech jsou mezi jezdci zhruba sekundové rozestupy, až mezi Rosbergem a Petrovem narůstá větší mezera. Jezdci začínájí hlásit místy mokrou trať. Buemi předjíždí Maldonada, Schumacher Di Restu.
Pořadí na konci 4. kola: Vettel, Hamilton, Webber, Massa, Alonso, Button, Rosberg, Petrov, Di Resta, Schumacher, Alguersuari, Sutil, Kobajaši, Buemi, Maldonado, Barrichello, Pérez, Senna, Kovalainen, Trulli, Glock, Ricciardo, D'Ambrosio, Liuzzi.
Start Velké ceny Koreje 2011 (foto: Red Bull Racing)
Vettel se vzdálil Hamiltonovi na 2 sec, Webber ztrácí další 3 sec a nedaří se mu ujet dvojici vozů Ferrari. Na trati leží přítlačné křídlo neznámého původu. V některých částech okruhu stále nepatrně poprchá.Di Resta jako první přezouvá v 11. kole. Vettel vede už 3,5 sec před Hamiltonem, Webber je 5 sec za ním, další 3 sec ztrácí Massa, za kterým bojují Alonso i Button s využitím DRS, už je těsně za nimi i Rosberg.Z vedoucích jezdců jede do boxů jako první Button ve snaze dostat se před obě Ferrari, jenže v boxové uličce se před něj dostal Rosberg. Button mu to oplatil hned po návratu na trať díky přejetí bílé čáry, souboj pokračuje na trati.Přezouvají také Webber, Massa, Petrov a Schumacher. Bez zastávky zatím pokračují Vettel, Hamilton a Alonso. Po dlouhém a pěkném souboji se nakonec Button dostává definitivně před Rosberga.Režie ukazuje jak Alonso na výjezdu z pit-lane přejel bílou čáru stejně jako Button a vjel do stopy Schumacherovi. Přezouvají také Vettel a Hamilton. Petrov doslova torpéduje Schumachera ve 3. zatáčce a na trati je safety car. Kdo ještě nepřezul, spěchá k mechanikům.Safety car vede vozy od 16. kola v pořadí: Vettel, Hamilton, Webber, Button, Rosberg, Massa, Alonso, Alguersuari, Di Resta, Sutil, Maldonado, Buemi, Pérez, Kobajaši, Barrichello, Senna, Kovalainen, Trulli, Glock, Ricciardo, D'Ambrosio, Liuzzi.
Vítězný Vettel projíždí cílem Velké ceny Koreje (foto: Red Bull Racing)
Na konci 20. kola je závod restartován, ke změnám pořadí nedochází. Maldonado dostává penalizaci "průjezd boxy" za nedovolenou stopu při vjezdu do boxů. Nehoda mezi Petrovem a Schumacherem bude vyšetřována po závodě. Ricciardo je pro změnu vyšetřován pro nebezpečný odjezd od mechaniků - rovněž se rozhodne až po závodě.Mezi Vettelem, Hamiltonem a Webberem se udržují asi sekundové rozestupy, Button je zatím pomalejší, ztrácí na Webbera 5 sec. Rosberg ve snaze udržet za sebou Massu brzdí příliš pozdě a tvrdě, toho nakonec využívají Massa i Alonso.Vettel se vzdálil Hamiltonovi na 3 sec, zato Webber začíná na Hamiltona útočit. Hamilton odolává útokům už celé kolo, a už dostává povel k zajetí do boxů pro nové pneumatiky. Do boxů zajíždí i Webber a pořadí mezi nimi se neměni, ale po návratu na trať nádherný souboj pokračuje.Mezi tím jsou v boxech Vettel a Button. Webber s Hamiltonem tvrdě bojují bok po boku už celá tři kola, Button toho využívá ke smazání ztráty a po výjezdu z boxů je už kousek za nimi.Hamilton si pozici před Webberem udržel, ale Webber se stále drží do sekundy za ním. Závod dočasně vede Alonso, který ještě nebyl podruhé v boxech. V boxech se už vystřídali všichni, pořadí na prvních místech: Vettel, Hamilton, Webber, Button, Alonso, Massa.Vettel má bezpečný náskok 11 sec před Hamiltonem a Webberem, které už dohnal Button. 4 sec za Buttonem jede Alonso a rychle se přibližuje. Webber znovu předjel Hamiltona, ale ten mu to opět vrací a po krátkém souboji je těsně za Webberem Button.V posledních kolech se už nic nezměnilo, Vettel vítězí, za ním přijíždí Hamilton, Webber, Button a Alonso. Massa od poslední zastávky ztratil na Alonsa téměř 10s. Alguersuari se nakonec dostal před Rosberga a je 7., bodují ještě Buemi a Di Resta. Red Bull má pohár konstruktérů!
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.