KOREA - ZÁVOD; Vettel na startu vybojoval vedení a další bezchybnou jízdou je udržel. Red Bull má pohár konstruktérů. Hamilton v dlouhém souboji porazil Webbera.
V Koreji je pořád chladno, trať se ohřála pouze na 24 °C a dokonce trochu zapršelo před závodem i během zahřívacího kola, ale startovat se bude na suchých pneumatikách. Kolem poloviny závodu je očekáván déšť.Hamilton si na startu podržel první místo před Vettelem, ale ten jej zkouší předjet i v dalších zatáčkách a nakonec se mu to daří. Výborně odstartoval Massa a navíc se ve třetí zatáčce spolu s Alonsem dostali před Buttona. Souboje Buttona s Massou využil Webber a oba předjel.Na 10. místo postoupil Schumacher a o několik míst si pomohli také piloti Williamsu. Po třech kolech jsou mezi jezdci zhruba sekundové rozestupy, až mezi Rosbergem a Petrovem narůstá větší mezera. Jezdci začínájí hlásit místy mokrou trať. Buemi předjíždí Maldonada, Schumacher Di Restu.
Pořadí na konci 4. kola: Vettel, Hamilton, Webber, Massa, Alonso, Button, Rosberg, Petrov, Di Resta, Schumacher, Alguersuari, Sutil, Kobajaši, Buemi, Maldonado, Barrichello, Pérez, Senna, Kovalainen, Trulli, Glock, Ricciardo, D'Ambrosio, Liuzzi.
Start Velké ceny Koreje 2011 (foto: Red Bull Racing)
Vettel se vzdálil Hamiltonovi na 2 sec, Webber ztrácí další 3 sec a nedaří se mu ujet dvojici vozů Ferrari. Na trati leží přítlačné křídlo neznámého původu. V některých částech okruhu stále nepatrně poprchá.Di Resta jako první přezouvá v 11. kole. Vettel vede už 3,5 sec před Hamiltonem, Webber je 5 sec za ním, další 3 sec ztrácí Massa, za kterým bojují Alonso i Button s využitím DRS, už je těsně za nimi i Rosberg.Z vedoucích jezdců jede do boxů jako první Button ve snaze dostat se před obě Ferrari, jenže v boxové uličce se před něj dostal Rosberg. Button mu to oplatil hned po návratu na trať díky přejetí bílé čáry, souboj pokračuje na trati.Přezouvají také Webber, Massa, Petrov a Schumacher. Bez zastávky zatím pokračují Vettel, Hamilton a Alonso. Po dlouhém a pěkném souboji se nakonec Button dostává definitivně před Rosberga.Režie ukazuje jak Alonso na výjezdu z pit-lane přejel bílou čáru stejně jako Button a vjel do stopy Schumacherovi. Přezouvají také Vettel a Hamilton. Petrov doslova torpéduje Schumachera ve 3. zatáčce a na trati je safety car. Kdo ještě nepřezul, spěchá k mechanikům.Safety car vede vozy od 16. kola v pořadí: Vettel, Hamilton, Webber, Button, Rosberg, Massa, Alonso, Alguersuari, Di Resta, Sutil, Maldonado, Buemi, Pérez, Kobajaši, Barrichello, Senna, Kovalainen, Trulli, Glock, Ricciardo, D'Ambrosio, Liuzzi.
Vítězný Vettel projíždí cílem Velké ceny Koreje (foto: Red Bull Racing)
Na konci 20. kola je závod restartován, ke změnám pořadí nedochází. Maldonado dostává penalizaci "průjezd boxy" za nedovolenou stopu při vjezdu do boxů. Nehoda mezi Petrovem a Schumacherem bude vyšetřována po závodě. Ricciardo je pro změnu vyšetřován pro nebezpečný odjezd od mechaniků - rovněž se rozhodne až po závodě.Mezi Vettelem, Hamiltonem a Webberem se udržují asi sekundové rozestupy, Button je zatím pomalejší, ztrácí na Webbera 5 sec. Rosberg ve snaze udržet za sebou Massu brzdí příliš pozdě a tvrdě, toho nakonec využívají Massa i Alonso.Vettel se vzdálil Hamiltonovi na 3 sec, zato Webber začíná na Hamiltona útočit. Hamilton odolává útokům už celé kolo, a už dostává povel k zajetí do boxů pro nové pneumatiky. Do boxů zajíždí i Webber a pořadí mezi nimi se neměni, ale po návratu na trať nádherný souboj pokračuje.Mezi tím jsou v boxech Vettel a Button. Webber s Hamiltonem tvrdě bojují bok po boku už celá tři kola, Button toho využívá ke smazání ztráty a po výjezdu z boxů je už kousek za nimi.Hamilton si pozici před Webberem udržel, ale Webber se stále drží do sekundy za ním. Závod dočasně vede Alonso, který ještě nebyl podruhé v boxech. V boxech se už vystřídali všichni, pořadí na prvních místech: Vettel, Hamilton, Webber, Button, Alonso, Massa.Vettel má bezpečný náskok 11 sec před Hamiltonem a Webberem, které už dohnal Button. 4 sec za Buttonem jede Alonso a rychle se přibližuje. Webber znovu předjel Hamiltona, ale ten mu to opět vrací a po krátkém souboji je těsně za Webberem Button.V posledních kolech se už nic nezměnilo, Vettel vítězí, za ním přijíždí Hamilton, Webber, Button a Alonso. Massa od poslední zastávky ztratil na Alonsa téměř 10s. Alguersuari se nakonec dostal před Rosberga a je 7., bodují ještě Buemi a Di Resta. Red Bull má pohár konstruktérů!
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.