KOREA - ZÁVOD; Vettel na startu vybojoval vedení a další bezchybnou jízdou je udržel. Red Bull má pohár konstruktérů. Hamilton v dlouhém souboji porazil Webbera.
V Koreji je pořád chladno, trať se ohřála pouze na 24 °C a dokonce trochu zapršelo před závodem i během zahřívacího kola, ale startovat se bude na suchých pneumatikách. Kolem poloviny závodu je očekáván déšť.Hamilton si na startu podržel první místo před Vettelem, ale ten jej zkouší předjet i v dalších zatáčkách a nakonec se mu to daří. Výborně odstartoval Massa a navíc se ve třetí zatáčce spolu s Alonsem dostali před Buttona. Souboje Buttona s Massou využil Webber a oba předjel.Na 10. místo postoupil Schumacher a o několik míst si pomohli také piloti Williamsu. Po třech kolech jsou mezi jezdci zhruba sekundové rozestupy, až mezi Rosbergem a Petrovem narůstá větší mezera. Jezdci začínájí hlásit místy mokrou trať. Buemi předjíždí Maldonada, Schumacher Di Restu.
Pořadí na konci 4. kola: Vettel, Hamilton, Webber, Massa, Alonso, Button, Rosberg, Petrov, Di Resta, Schumacher, Alguersuari, Sutil, Kobajaši, Buemi, Maldonado, Barrichello, Pérez, Senna, Kovalainen, Trulli, Glock, Ricciardo, D'Ambrosio, Liuzzi.
Start Velké ceny Koreje 2011 (foto: Red Bull Racing)
Vettel se vzdálil Hamiltonovi na 2 sec, Webber ztrácí další 3 sec a nedaří se mu ujet dvojici vozů Ferrari. Na trati leží přítlačné křídlo neznámého původu. V některých částech okruhu stále nepatrně poprchá.Di Resta jako první přezouvá v 11. kole. Vettel vede už 3,5 sec před Hamiltonem, Webber je 5 sec za ním, další 3 sec ztrácí Massa, za kterým bojují Alonso i Button s využitím DRS, už je těsně za nimi i Rosberg.Z vedoucích jezdců jede do boxů jako první Button ve snaze dostat se před obě Ferrari, jenže v boxové uličce se před něj dostal Rosberg. Button mu to oplatil hned po návratu na trať díky přejetí bílé čáry, souboj pokračuje na trati.Přezouvají také Webber, Massa, Petrov a Schumacher. Bez zastávky zatím pokračují Vettel, Hamilton a Alonso. Po dlouhém a pěkném souboji se nakonec Button dostává definitivně před Rosberga.Režie ukazuje jak Alonso na výjezdu z pit-lane přejel bílou čáru stejně jako Button a vjel do stopy Schumacherovi. Přezouvají také Vettel a Hamilton. Petrov doslova torpéduje Schumachera ve 3. zatáčce a na trati je safety car. Kdo ještě nepřezul, spěchá k mechanikům.Safety car vede vozy od 16. kola v pořadí: Vettel, Hamilton, Webber, Button, Rosberg, Massa, Alonso, Alguersuari, Di Resta, Sutil, Maldonado, Buemi, Pérez, Kobajaši, Barrichello, Senna, Kovalainen, Trulli, Glock, Ricciardo, D'Ambrosio, Liuzzi.
Vítězný Vettel projíždí cílem Velké ceny Koreje (foto: Red Bull Racing)
Na konci 20. kola je závod restartován, ke změnám pořadí nedochází. Maldonado dostává penalizaci "průjezd boxy" za nedovolenou stopu při vjezdu do boxů. Nehoda mezi Petrovem a Schumacherem bude vyšetřována po závodě. Ricciardo je pro změnu vyšetřován pro nebezpečný odjezd od mechaniků - rovněž se rozhodne až po závodě.Mezi Vettelem, Hamiltonem a Webberem se udržují asi sekundové rozestupy, Button je zatím pomalejší, ztrácí na Webbera 5 sec. Rosberg ve snaze udržet za sebou Massu brzdí příliš pozdě a tvrdě, toho nakonec využívají Massa i Alonso.Vettel se vzdálil Hamiltonovi na 3 sec, zato Webber začíná na Hamiltona útočit. Hamilton odolává útokům už celé kolo, a už dostává povel k zajetí do boxů pro nové pneumatiky. Do boxů zajíždí i Webber a pořadí mezi nimi se neměni, ale po návratu na trať nádherný souboj pokračuje.Mezi tím jsou v boxech Vettel a Button. Webber s Hamiltonem tvrdě bojují bok po boku už celá tři kola, Button toho využívá ke smazání ztráty a po výjezdu z boxů je už kousek za nimi.Hamilton si pozici před Webberem udržel, ale Webber se stále drží do sekundy za ním. Závod dočasně vede Alonso, který ještě nebyl podruhé v boxech. V boxech se už vystřídali všichni, pořadí na prvních místech: Vettel, Hamilton, Webber, Button, Alonso, Massa.Vettel má bezpečný náskok 11 sec před Hamiltonem a Webberem, které už dohnal Button. 4 sec za Buttonem jede Alonso a rychle se přibližuje. Webber znovu předjel Hamiltona, ale ten mu to opět vrací a po krátkém souboji je těsně za Webberem Button.V posledních kolech se už nic nezměnilo, Vettel vítězí, za ním přijíždí Hamilton, Webber, Button a Alonso. Massa od poslední zastávky ztratil na Alonsa téměř 10s. Alguersuari se nakonec dostal před Rosberga a je 7., bodují ještě Buemi a Di Resta. Red Bull má pohár konstruktérů!
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.