KOREA - ZÁVOD; Vettel na startu vybojoval vedení a další bezchybnou jízdou je udržel. Red Bull má pohár konstruktérů. Hamilton v dlouhém souboji porazil Webbera.
V Koreji je pořád chladno, trať se ohřála pouze na 24 °C a dokonce trochu zapršelo před závodem i během zahřívacího kola, ale startovat se bude na suchých pneumatikách. Kolem poloviny závodu je očekáván déšť.Hamilton si na startu podržel první místo před Vettelem, ale ten jej zkouší předjet i v dalších zatáčkách a nakonec se mu to daří. Výborně odstartoval Massa a navíc se ve třetí zatáčce spolu s Alonsem dostali před Buttona. Souboje Buttona s Massou využil Webber a oba předjel.Na 10. místo postoupil Schumacher a o několik míst si pomohli také piloti Williamsu. Po třech kolech jsou mezi jezdci zhruba sekundové rozestupy, až mezi Rosbergem a Petrovem narůstá větší mezera. Jezdci začínájí hlásit místy mokrou trať. Buemi předjíždí Maldonada, Schumacher Di Restu.
Pořadí na konci 4. kola: Vettel, Hamilton, Webber, Massa, Alonso, Button, Rosberg, Petrov, Di Resta, Schumacher, Alguersuari, Sutil, Kobajaši, Buemi, Maldonado, Barrichello, Pérez, Senna, Kovalainen, Trulli, Glock, Ricciardo, D'Ambrosio, Liuzzi.
Start Velké ceny Koreje 2011 (foto: Red Bull Racing)
Vettel se vzdálil Hamiltonovi na 2 sec, Webber ztrácí další 3 sec a nedaří se mu ujet dvojici vozů Ferrari. Na trati leží přítlačné křídlo neznámého původu. V některých částech okruhu stále nepatrně poprchá.Di Resta jako první přezouvá v 11. kole. Vettel vede už 3,5 sec před Hamiltonem, Webber je 5 sec za ním, další 3 sec ztrácí Massa, za kterým bojují Alonso i Button s využitím DRS, už je těsně za nimi i Rosberg.Z vedoucích jezdců jede do boxů jako první Button ve snaze dostat se před obě Ferrari, jenže v boxové uličce se před něj dostal Rosberg. Button mu to oplatil hned po návratu na trať díky přejetí bílé čáry, souboj pokračuje na trati.Přezouvají také Webber, Massa, Petrov a Schumacher. Bez zastávky zatím pokračují Vettel, Hamilton a Alonso. Po dlouhém a pěkném souboji se nakonec Button dostává definitivně před Rosberga.Režie ukazuje jak Alonso na výjezdu z pit-lane přejel bílou čáru stejně jako Button a vjel do stopy Schumacherovi. Přezouvají také Vettel a Hamilton. Petrov doslova torpéduje Schumachera ve 3. zatáčce a na trati je safety car. Kdo ještě nepřezul, spěchá k mechanikům.Safety car vede vozy od 16. kola v pořadí: Vettel, Hamilton, Webber, Button, Rosberg, Massa, Alonso, Alguersuari, Di Resta, Sutil, Maldonado, Buemi, Pérez, Kobajaši, Barrichello, Senna, Kovalainen, Trulli, Glock, Ricciardo, D'Ambrosio, Liuzzi.
Vítězný Vettel projíždí cílem Velké ceny Koreje (foto: Red Bull Racing)
Na konci 20. kola je závod restartován, ke změnám pořadí nedochází. Maldonado dostává penalizaci "průjezd boxy" za nedovolenou stopu při vjezdu do boxů. Nehoda mezi Petrovem a Schumacherem bude vyšetřována po závodě. Ricciardo je pro změnu vyšetřován pro nebezpečný odjezd od mechaniků - rovněž se rozhodne až po závodě.Mezi Vettelem, Hamiltonem a Webberem se udržují asi sekundové rozestupy, Button je zatím pomalejší, ztrácí na Webbera 5 sec. Rosberg ve snaze udržet za sebou Massu brzdí příliš pozdě a tvrdě, toho nakonec využívají Massa i Alonso.Vettel se vzdálil Hamiltonovi na 3 sec, zato Webber začíná na Hamiltona útočit. Hamilton odolává útokům už celé kolo, a už dostává povel k zajetí do boxů pro nové pneumatiky. Do boxů zajíždí i Webber a pořadí mezi nimi se neměni, ale po návratu na trať nádherný souboj pokračuje.Mezi tím jsou v boxech Vettel a Button. Webber s Hamiltonem tvrdě bojují bok po boku už celá tři kola, Button toho využívá ke smazání ztráty a po výjezdu z boxů je už kousek za nimi.Hamilton si pozici před Webberem udržel, ale Webber se stále drží do sekundy za ním. Závod dočasně vede Alonso, který ještě nebyl podruhé v boxech. V boxech se už vystřídali všichni, pořadí na prvních místech: Vettel, Hamilton, Webber, Button, Alonso, Massa.Vettel má bezpečný náskok 11 sec před Hamiltonem a Webberem, které už dohnal Button. 4 sec za Buttonem jede Alonso a rychle se přibližuje. Webber znovu předjel Hamiltona, ale ten mu to opět vrací a po krátkém souboji je těsně za Webberem Button.V posledních kolech se už nic nezměnilo, Vettel vítězí, za ním přijíždí Hamilton, Webber, Button a Alonso. Massa od poslední zastávky ztratil na Alonsa téměř 10s. Alguersuari se nakonec dostal před Rosberga a je 7., bodují ještě Buemi a Di Resta. Red Bull má pohár konstruktérů!
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.