ITÁLIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel neomylně pokračuje v cestě za titulem. Button s klidnou hlavou na druhém místě, Alonso třetí. Hamilton svedl skvělý souboj se Schumacherem.
Vettelevi se start moc nevydařil, Hamilton je vedle něj a ještě se dopředu tlačí Alonso. Sevřený Hamilton má málo místa, možná zavadil o Vettela. Alonso je neústupny, částečně jede po trávě a v první zatáčce se dostává do vedení!Dobřee odstartoval Schumacher, naopak Rosberg dostal v první šikaně několik ran a je mimo hru. Ricciardo zůstal stát na startu. Za Alonsem jedou Vettel, Hamilton, Schumacher, ... Viníkem nehody v první zatáčce je zřejmě Liuzzi, který brzdil pozdě, dostal hodiny a ve velké rychlosti smetl Petrova a Rosberga, Senna musel navíc pro nové křídlo. Odstoupil také D'Ambrosio.Na trati je safety car, pořadí po prvním kole: Alonso, Vettel, Hamilton, Schumacher, Massa, Button, Webber, Di Resta, Maldonado, Perez, Alguersuari, Kovalainen, Trulli, Glock, Buemi, Sutil, Senna, Kobajaši, Barrichello.
Safety car opouští trať po druhém kole. Vettel se drží za Alonsem, za nimi se hodně předjíždí: Schumacher předjel Hamiltona, Webber Buttona, Maldonado Di Restu. Webber to ve 4. kole zkusil na Massu, ale došlo ke kontaktu - Massa dostává hodiny, Webber jede bez křídla a po několika zatáčkách končí v bariéře.
Start Velké ceny Itálie
Vettelovi se podařilo předjet Alonsa a okamžítě ujíždí. Naopak k Alonsovi se dostali Schumacher s Hamiltonem a probíhá souboj mezi všemi třemi. Perez za sebou drží Massu, Alguersuariho a Kobajašiho. Hamilton to marně zkouší na Schumachera, ten mu ujíždí na rovinkách. Massa se v 9. kole posunuje před Maldonada.V 10. kole odstupuje ze závodu Sutil. Ve 12. kole se Hamiltonovi konečně podařilo předjet na brzdy Schumacher před první šikanou, ale ten mu to na následující rovince hravě vrací. Těsně za Hamiltonem už je Button.V 15. kole se Schumacherovi nevydařil výjezd z první šikany, Hamilton to zkouší vnitřkem v Curva Biassono, ale Schumacher mu nenechává místo, Hamilton musí polovinou vozu do trávy, ztrácí rychlost a propadá se za Buttona. Ten má dobrou rychlost a ve Variante Della Roggia předjíždí Schumachera, který dělá další chybu, asi už nemá dobre pneumatiky.
Na konci kola jede Schumacher do boxů. O kolo později přezouvá Button, v dalším kole i Hamilton. Vetel s Alonsem zatím pokračují. Hamilton to nestihl a je znovu za Schumacherem, zatímco Button jim ujíždí!
McLareny pronásledující Schumacherův Mercedes
Perez svádí souboj s Maldonadem. Alonso přezouvá v 19. kole, na jeho druhé místo to nemá vliv. Vettel přezouvá v 21. kole, zůstává v čele. Hamilton to zkouší v každém kole aspoň jednou, ale stále marně, Button se mezi tím dotáhl na sekundu za Alonsa.Ve 27. kole to Hamiltonovi konečně vyšlo - Schumacherovi nevyšel výjezd z druhé zatáčky Lesmo, navíc byl týmem pokárán za kličkování a Hamilton jej předjíždí docela snadno. Po jednom kole se mu podařilo Schumacherovi utrhnout a tím může konečně začít stahovat Buttona s Alonsem.Button začíná na Alonsa útočit od 25. kola, zatím neúspěšně, velmi opatrně. Button podruhé přezouvá pneumatiky v 33. kole, na vjezdu do pit-lane jej zdržuje Barrichello. Perez odstupuje ze závodu.Alonso a Hamilton přezouvají jedno kolo po Buttonovi - Alonso zůstává těsně před Buttonem. Button to zkouší na výjezdu z první šikany, je to vyrovnané, ale nakonec se dopředu dostává Button!Schumacher jede do boxů až v 38. kole a na trať se vrátil těsně za Hamiltonem. Vettel ve 40. kole stále vede, je o něco rychlejší než Button a má náskok 16 sec. Buemi dostal smyk v nájezdu do šikany, ustál to po projetí trávou, své 8. místo neztratil.Pořadí po 40. kole: Vettel, Button, Alonso, Massa, Hamilton, Schumacher, Alguersuari, Buemi, Senna, Di Resta, Maldonado, Barrichello, Kovalainen, Trulli, Glock.Hamilton je nyní nejrychlejším pilotem na trati, konečně si buduje náskok před Schumacherem a během Massovy zastávky se dostává na 4. místo, na Alonsa ztrácí asi 8 sec. Senna se snaží dostat před Buemiho - souboj o 9. místo.Hamilton je v posledním kole velmi blízko třetímu Alonsovi, ale k útoku už to nestačí. Vettel vítězí, za ním přijíždí Button, Alonso a Hamilton. Schumacher nakonec dojel 15 sec za Hamiltonem, před Massou. Bodují ještě Alguersuari, Di Resta, Senna a Buemi.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.