ITÁLIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel neomylně pokračuje v cestě za titulem. Button s klidnou hlavou na druhém místě, Alonso třetí. Hamilton svedl skvělý souboj se Schumacherem.
Vettelevi se start moc nevydařil, Hamilton je vedle něj a ještě se dopředu tlačí Alonso. Sevřený Hamilton má málo místa, možná zavadil o Vettela. Alonso je neústupny, částečně jede po trávě a v první zatáčce se dostává do vedení!Dobřee odstartoval Schumacher, naopak Rosberg dostal v první šikaně několik ran a je mimo hru. Ricciardo zůstal stát na startu. Za Alonsem jedou Vettel, Hamilton, Schumacher, ... Viníkem nehody v první zatáčce je zřejmě Liuzzi, který brzdil pozdě, dostal hodiny a ve velké rychlosti smetl Petrova a Rosberga, Senna musel navíc pro nové křídlo. Odstoupil také D'Ambrosio.Na trati je safety car, pořadí po prvním kole: Alonso, Vettel, Hamilton, Schumacher, Massa, Button, Webber, Di Resta, Maldonado, Perez, Alguersuari, Kovalainen, Trulli, Glock, Buemi, Sutil, Senna, Kobajaši, Barrichello.
Safety car opouští trať po druhém kole. Vettel se drží za Alonsem, za nimi se hodně předjíždí: Schumacher předjel Hamiltona, Webber Buttona, Maldonado Di Restu. Webber to ve 4. kole zkusil na Massu, ale došlo ke kontaktu - Massa dostává hodiny, Webber jede bez křídla a po několika zatáčkách končí v bariéře.
Start Velké ceny Itálie
Vettelovi se podařilo předjet Alonsa a okamžítě ujíždí. Naopak k Alonsovi se dostali Schumacher s Hamiltonem a probíhá souboj mezi všemi třemi. Perez za sebou drží Massu, Alguersuariho a Kobajašiho. Hamilton to marně zkouší na Schumachera, ten mu ujíždí na rovinkách. Massa se v 9. kole posunuje před Maldonada.V 10. kole odstupuje ze závodu Sutil. Ve 12. kole se Hamiltonovi konečně podařilo předjet na brzdy Schumacher před první šikanou, ale ten mu to na následující rovince hravě vrací. Těsně za Hamiltonem už je Button.V 15. kole se Schumacherovi nevydařil výjezd z první šikany, Hamilton to zkouší vnitřkem v Curva Biassono, ale Schumacher mu nenechává místo, Hamilton musí polovinou vozu do trávy, ztrácí rychlost a propadá se za Buttona. Ten má dobrou rychlost a ve Variante Della Roggia předjíždí Schumachera, který dělá další chybu, asi už nemá dobre pneumatiky.
Na konci kola jede Schumacher do boxů. O kolo později přezouvá Button, v dalším kole i Hamilton. Vetel s Alonsem zatím pokračují. Hamilton to nestihl a je znovu za Schumacherem, zatímco Button jim ujíždí!
McLareny pronásledující Schumacherův Mercedes
Perez svádí souboj s Maldonadem. Alonso přezouvá v 19. kole, na jeho druhé místo to nemá vliv. Vettel přezouvá v 21. kole, zůstává v čele. Hamilton to zkouší v každém kole aspoň jednou, ale stále marně, Button se mezi tím dotáhl na sekundu za Alonsa.Ve 27. kole to Hamiltonovi konečně vyšlo - Schumacherovi nevyšel výjezd z druhé zatáčky Lesmo, navíc byl týmem pokárán za kličkování a Hamilton jej předjíždí docela snadno. Po jednom kole se mu podařilo Schumacherovi utrhnout a tím může konečně začít stahovat Buttona s Alonsem.Button začíná na Alonsa útočit od 25. kola, zatím neúspěšně, velmi opatrně. Button podruhé přezouvá pneumatiky v 33. kole, na vjezdu do pit-lane jej zdržuje Barrichello. Perez odstupuje ze závodu.Alonso a Hamilton přezouvají jedno kolo po Buttonovi - Alonso zůstává těsně před Buttonem. Button to zkouší na výjezdu z první šikany, je to vyrovnané, ale nakonec se dopředu dostává Button!Schumacher jede do boxů až v 38. kole a na trať se vrátil těsně za Hamiltonem. Vettel ve 40. kole stále vede, je o něco rychlejší než Button a má náskok 16 sec. Buemi dostal smyk v nájezdu do šikany, ustál to po projetí trávou, své 8. místo neztratil.Pořadí po 40. kole: Vettel, Button, Alonso, Massa, Hamilton, Schumacher, Alguersuari, Buemi, Senna, Di Resta, Maldonado, Barrichello, Kovalainen, Trulli, Glock.Hamilton je nyní nejrychlejším pilotem na trati, konečně si buduje náskok před Schumacherem a během Massovy zastávky se dostává na 4. místo, na Alonsa ztrácí asi 8 sec. Senna se snaží dostat před Buemiho - souboj o 9. místo.Hamilton je v posledním kole velmi blízko třetímu Alonsovi, ale k útoku už to nestačí. Vettel vítězí, za ním přijíždí Button, Alonso a Hamilton. Schumacher nakonec dojel 15 sec za Hamiltonem, před Massou. Bodují ještě Alguersuari, Di Resta, Senna a Buemi.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.