BELGIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel a Red Bull byli nejrychlejší a zaslouženě zvítězili. Rychlejší byl možná jen Hamilton, který havaroval. Schumacher si připomněl Spa 1991!
Před startem je trať suchá, ale je poměrně chladno - pouze 16 °C, asfalt 23 °C. Zahřívací kolo je za námi a jezdci startují do první La Source, kde dochází k několika kolizím. Na prvním místě zůstává Vettel, ale za ním je po skvělém startu Rosberg.Massa předjel Hamiltona, ten mu to však vrací ještě před Eau Rouge. Rosbergovi se podařil průjezd Eau Rouge a na konci rovinky předjíždí Vettela! Obě Ferrari se nakonec dostávají před Hamiltona a zavěšují se za dvojici Rosberg - Vettel.Ve třetím kole už Rosberg vedení neuhájil a Vettel začíná ujíždět. Rosberg musí od pátého kola bránit pozici před Alonsem, který svedl ostrý a úspěšný souboj s Massou. Massa navíc ztratil rychlost a propadl se za Hamiltona. Jedním z pilotů, kteří musí měnit křídlo, je i Button.Start opět vůbec nevyšel Webberovi, navíc mezi prvními přezouvá pneumatiky a je až ve druhé desítce. O dvě kola později přezouvá i Vettel a závod znovu vede Rosberg. Ne však dlouho, po dvou kolech jde před něj Alonso.V 8. kole předjíždí Rosberga i Hamilton, nyní se přes něj musí dostat Massa. Schumacherovi se výborně vydařil start a už na konci druhého kola byl 13. Alonso jede do boxů. Nejrychlejší kola teď zajíždí Vettel a v 10. kole je už těsně za Massou, 6s za vedoucím Hamiltonem, přestože už přezouval pneumatiky.
Alonso na výjezdu z La Source předjíždí Sutila a na rovince za Eau Rouge i Webbera. Massa i Hamilton jsou v boxech, Vettel předjíždí Rosberga a znovu vede závod. Massa je po návratu na trať stále za Rosbergem.
Kolize Hamiltona s Kobajašim
Hamilton předjíždí i Kobajašiho, ten ale odvrací útok vnějškem v nájezdu do Les Combes. Brit jde hodně pozdě na brzdy a v tom Kobajaši již začíná zatáčet, ale Hamilton zatím jede rovně a dostává od Kobajašiho ránu do zadního kola. Po hodinách a nárazu do bariéry je ze závodu venku, na trati je safety car.Za safety car jedou vozy v pořadí Alonso, Webber, Vettel, Massa, Rosberg, Sutil, Perez, Petrov, Schumacher, Barrichello, Button, Maldonado, Button, Di Resta, Kobajaši, Senna, Trulli, D'Ambrosio, Liuzzi, Kovalainen, Glock, Ricciardo.Po výjezdu safety car jezdci rychle přezouvají pneumatiky, všichni už mají aspoň jednu zastávku za sebou, druhou už stihli Vettel, Schumacher, Button, Senna, Kovalainen. Glock byl v boxech už třikrát.Závod je restartován v 17. kole. Webber chvílemi útočí na Alonsa, chvílemi pro změnu brání pozici před Vettelem. Button rychle předjíždí Petrova i Pereze. Vettel se nakonec dostává před Webbera a okamžitě i před Alonsa.Stále velmi rychlý je i Rosberg a po několika pokusech předjíždí Massu! Button postupuje dopředu, už je před Schumacherem a o kolo později i před Sutilem, pouze půl sekundy za Massou.Vettela začínají trápit pneumatiky, Alonsovi dosud ujel pouze o 5 sec. Alonso se navíc zbavil Webbera a má šanci Vettelův náskok začít stahovat, ale pneumatiky se po dalších dvou kolech také začínají projevovat. Button předjíždí i Massu a stahuje 4. Rosberga - na jeho předjetí potřebuje jediné kolo.Button je stále velmi rychlý, 3. Webbera stahuje o půl sekundy na kolo, v 26. kole ztrácí 8s. Alonso jede podruhé do boxů, o kolo později přezouvá už potřetí Vettel. Po zastávkách je nejrychlejším pilotem opět Alonso.Button za sebou na starých pneumatikách neudržel Vettela a na konci kola už míří k mechanikům. Do čela se tak vrací Vettel, Button je 4. - před Webberem. Alonso ztrácí na Vettela 12 kol před cílem 6 sec.
Vettel opět vítězí (foto: Red Bull Racing)
Dopředu stále postupuje i Schumacher, v 34. kole předjíží Sutila a už je 6. - pouze 2,5 sec za Rosbergem! Alonsovo Ferrari na konci závodu nestačí na Red Bully - Vettel si v klidu drží náskok a Webber se 8 kol před cílem dostává před bezmocného Alonsa.
Schumacher je pouze 1 sec za Rosbergem, začíná využívat DRS a piloti Mercedesu svádí vyrovnaný souboj. Alonso dál ztrácí a začíná se nebezpečně přibližovat Button. Rosberg dostává nepříjemnou zprávu - musí šetřit palivo.
Button nepolevuje tři kola před cílem předjíždí Alonsa. Ve stejném místě se Schumacher dostává před Rosberga. Vettel už začíná spotřebovávat svůj náskok pro bezpečný dojezd do cíle.
Do konce závodu už nepřichází žádné překvapeni, Vettel vítězí a Red Bull získává double! Button skvělou jízdou po zpackané kvalifikaci vybojoval 10 míst a je na bedně. Alonso je zklamaný a mužem závodu se musí stát Schumacher!
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.