BELGIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel a Red Bull byli nejrychlejší a zaslouženě zvítězili. Rychlejší byl možná jen Hamilton, který havaroval. Schumacher si připomněl Spa 1991!
Před startem je trať suchá, ale je poměrně chladno - pouze 16 °C, asfalt 23 °C. Zahřívací kolo je za námi a jezdci startují do první La Source, kde dochází k několika kolizím. Na prvním místě zůstává Vettel, ale za ním je po skvělém startu Rosberg.Massa předjel Hamiltona, ten mu to však vrací ještě před Eau Rouge. Rosbergovi se podařil průjezd Eau Rouge a na konci rovinky předjíždí Vettela! Obě Ferrari se nakonec dostávají před Hamiltona a zavěšují se za dvojici Rosberg - Vettel.Ve třetím kole už Rosberg vedení neuhájil a Vettel začíná ujíždět. Rosberg musí od pátého kola bránit pozici před Alonsem, který svedl ostrý a úspěšný souboj s Massou. Massa navíc ztratil rychlost a propadl se za Hamiltona. Jedním z pilotů, kteří musí měnit křídlo, je i Button.Start opět vůbec nevyšel Webberovi, navíc mezi prvními přezouvá pneumatiky a je až ve druhé desítce. O dvě kola později přezouvá i Vettel a závod znovu vede Rosberg. Ne však dlouho, po dvou kolech jde před něj Alonso.V 8. kole předjíždí Rosberga i Hamilton, nyní se přes něj musí dostat Massa. Schumacherovi se výborně vydařil start a už na konci druhého kola byl 13. Alonso jede do boxů. Nejrychlejší kola teď zajíždí Vettel a v 10. kole je už těsně za Massou, 6s za vedoucím Hamiltonem, přestože už přezouval pneumatiky.
Alonso na výjezdu z La Source předjíždí Sutila a na rovince za Eau Rouge i Webbera. Massa i Hamilton jsou v boxech, Vettel předjíždí Rosberga a znovu vede závod. Massa je po návratu na trať stále za Rosbergem.
Kolize Hamiltona s Kobajašim
Hamilton předjíždí i Kobajašiho, ten ale odvrací útok vnějškem v nájezdu do Les Combes. Brit jde hodně pozdě na brzdy a v tom Kobajaši již začíná zatáčet, ale Hamilton zatím jede rovně a dostává od Kobajašiho ránu do zadního kola. Po hodinách a nárazu do bariéry je ze závodu venku, na trati je safety car.Za safety car jedou vozy v pořadí Alonso, Webber, Vettel, Massa, Rosberg, Sutil, Perez, Petrov, Schumacher, Barrichello, Button, Maldonado, Button, Di Resta, Kobajaši, Senna, Trulli, D'Ambrosio, Liuzzi, Kovalainen, Glock, Ricciardo.Po výjezdu safety car jezdci rychle přezouvají pneumatiky, všichni už mají aspoň jednu zastávku za sebou, druhou už stihli Vettel, Schumacher, Button, Senna, Kovalainen. Glock byl v boxech už třikrát.Závod je restartován v 17. kole. Webber chvílemi útočí na Alonsa, chvílemi pro změnu brání pozici před Vettelem. Button rychle předjíždí Petrova i Pereze. Vettel se nakonec dostává před Webbera a okamžitě i před Alonsa.Stále velmi rychlý je i Rosberg a po několika pokusech předjíždí Massu! Button postupuje dopředu, už je před Schumacherem a o kolo později i před Sutilem, pouze půl sekundy za Massou.Vettela začínají trápit pneumatiky, Alonsovi dosud ujel pouze o 5 sec. Alonso se navíc zbavil Webbera a má šanci Vettelův náskok začít stahovat, ale pneumatiky se po dalších dvou kolech také začínají projevovat. Button předjíždí i Massu a stahuje 4. Rosberga - na jeho předjetí potřebuje jediné kolo.Button je stále velmi rychlý, 3. Webbera stahuje o půl sekundy na kolo, v 26. kole ztrácí 8s. Alonso jede podruhé do boxů, o kolo později přezouvá už potřetí Vettel. Po zastávkách je nejrychlejším pilotem opět Alonso.Button za sebou na starých pneumatikách neudržel Vettela a na konci kola už míří k mechanikům. Do čela se tak vrací Vettel, Button je 4. - před Webberem. Alonso ztrácí na Vettela 12 kol před cílem 6 sec.
Vettel opět vítězí (foto: Red Bull Racing)
Dopředu stále postupuje i Schumacher, v 34. kole předjíží Sutila a už je 6. - pouze 2,5 sec za Rosbergem! Alonsovo Ferrari na konci závodu nestačí na Red Bully - Vettel si v klidu drží náskok a Webber se 8 kol před cílem dostává před bezmocného Alonsa.
Schumacher je pouze 1 sec za Rosbergem, začíná využívat DRS a piloti Mercedesu svádí vyrovnaný souboj. Alonso dál ztrácí a začíná se nebezpečně přibližovat Button. Rosberg dostává nepříjemnou zprávu - musí šetřit palivo.
Button nepolevuje tři kola před cílem předjíždí Alonsa. Ve stejném místě se Schumacher dostává před Rosberga. Vettel už začíná spotřebovávat svůj náskok pro bezpečný dojezd do cíle.
Do konce závodu už nepřichází žádné překvapeni, Vettel vítězí a Red Bull získává double! Button skvělou jízdou po zpackané kvalifikaci vybojoval 10 míst a je na bedně. Alonso je zklamaný a mužem závodu se musí stát Schumacher!
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.