M. Schumacher zvítězil i ve 2. závodě způsobem start–cíl, na stupně ho doprovodili Montoya a Button.
A jak tomu bylo v podrobnostech? Pod starostlivými pohledy techniků stájí Formule 1 k obloze se vydalo všech 20 pilotů do zahřívacího kola 5,5 km dlouhého malajského okruhu. Startovní pole uzavírali Alonso se Satem od kterých se očekávalo dramatické předjíždění směrem k předním pozicím. O drama se postaral hned v samém začátku Raikkonen, jenž vytočil hodiny.
Na startu měl problémy Webber a propadl se na hranici první desítky. Suverénní vedení obou Ferrari však trvalo pouze jedno kolo, neboť Barrichello výrazně zpomalil a propadl se za Montoyu a Raikkonena, ale před Buttona a Trulliho. Alonso předvedl fantastický start a Pantano, jenž startoval z boxů se nevyvaroval hodin. Po druhém kole vedl M. Schumacher, následoval Montoya, Raikkonen, Barrichello, Button, Trulli, Coulthard, Alonso, Webber a R. Schumacher uzavíral Top10. Dále pak Massa, Heidfeld, da Matta, Klien, Fisichella a Panis.
Ve 4. kole měl problémy Webber, jenž musel po defektu zamířit do boxů pro novou pneumatiku. Sato útočil na Kliena, ale po smyku skončil v záchytné zóně, v závodě však pokračoval. M. Schumacher zajel v 5. kole prozatímní nejrychlejší kolo závodu. Již v 8. kole zamířil do boxu Fisichella, jenž musel v 1. zatáčce uhýbat soupeřům až na trávu. Následoval ho Schumi s Ferrari a zařadil se za svého mladšího bratra. Vedení převzal Montoya. K mechanikům zamířili dále Alonso, Klien, Raikkonen a Barrichello, jehož v boxové uličce přibrzdil Trulli, který se tak prací mechaniků posunul minimálně o jednu pozici. Po R. Schumacherovi čekali mechanici také Montoyu. Přes veškeré úsilí zůstal JPM na druhé pozici za Schumacherem se ztrátou 6 vteřin. Button proti Trullimu v boxu ztratil a přes souboj kolo na kolo v prvních třech zatáčkách se musel zařadit za Itala.
V 15. kole bylo pořadí následující: M. Schumacher, Montoya, Raikkonen, Trulli, Button, Barrichello, Coulthard, Alonso, R. Schumacher, Massa, Sato, Klien, Fisichella, Panis, da Matta a Pantano, který jel jen na dvě zastávky. Montoya se stal držitelem nejrychlejšího kola, přesto se jeho ztráta na Ferrari výrazněji nesnížila. Fisichella bránil pozici před oběma Toyotami, ale Panis místo na předjetí nedokázal najít ani po Italově chybě. Webber, druhý z kvalifikace, se tou dobou pohyboval až na 19. místě.
Michael Schumacher kontroloval situaci a zvýšil náskok o další vteřinu. Trulli se snažil co nejvíce přiblížit Raikkonenovi a jako první zahájil po 20. kolech další sérii zastávek v boxech. Také Alonso s druhým Renaultem výrazně přidal a kolo před dotankováním paliva a výměnou pneumatik zaútočil vnějškem na Coultharda, jenž ani příliš velký odpor nekladl. Oba poté zamířili do boxů, kde však stál Španěl podstatně déle a na trať se vrátil znovu za jezdcem McLarenu. Po 26 kolech pokračovalo drama Webbera, jenž ztratil kontrolu na svým R4, vyjel z dráhy a závod vzdal.
Druhou zastávkou se dostal Button před Raikkonena, tím i na provizorní 3. pozici a svůj náskok zvyšoval! 29 kol před cílem skončila GP Malajsie pro Ralfa Schumachera defektem motoru BMW. Ve stejném okamžiku zajel Montoya nejrychlejší kolo, přesto stále ztrácel 6 vteřin. Za Schumacherem a Montoyou následoval po polovině závodu Button, Raikkonen, Barrichello, Trulli, Coulthard, Sato, Alonso, Massa, Panis, da Matta, Klien, Fisichella, ale Sata ještě čekala další zastávka v boxech.
22 kol před cílem se začal s technickými problémy potýkat Nick Heidfeld s Jordanem. Montoya jezdil rychleji, jak Schumacher s Ferrari a bylo otázkou, zda si ho Schumi nechává přiblížit s vírou, že Kolumbijec také uštve své BMW a nebo zda se schylovalo k dramatickému závěru. Button potvrzoval, že naděje v novou Hondu jsou oprávněné, neboť s jistotou kontroloval 3. pozici a dovolil si, aby jeho motor točil 19 200 otáček za minutu prakticky po celém závodním víkendu.
Poslední sérii zastávek v boxu zahájil Montoya, ale o kolo později ho následoval vedoucí muž závodu. Vše proběhlo bez problémů a Schumi mířil ke svému dalšímu vítězství. Kimi Raikkonen pokračuje v traumatizujícím úvodu sezony. Poté co v Austrálii odstoupil po prvních kolech, v Sepangu mu do cíle chybělo kol 16. Vše nasvědčovalo poruše motoru. Po druhé zastávce v boxech jezdil Kimi pomalejší kola a zdá se, že McLaren v předtuše problémů omezil otáčky podobně, jako v případě Coultharda v Melbourne. Na poslední bodovanou pozici se tak prozatím posunul Sato.
Po 44 kolech vedl Schumacher před Montoyou a Buttonem. Následoval Barrichello, Trulli, Coulthard, Alonso, Sato, Massa, Panis, da Matta, Klien, Fisichella, Pantano. 10 kol před cílem dramaticky zpomalil Panis a zajel do boxů, které však se vzteklým gestem pouze projel a vydal se znovu na trať. V úplném závěru dostal sympatický Francouz ještě penalizaci průjezdu boxem za překročení rychlosti.
3. kolo před cílem vyvolalo infarktovou situaci u BAR, neboť jeden z vozů zadýmil a zůstal stát v oblaku kouře vedle tratě. Button, jenž si jel pro své první pódiové umístění to k úlevě týmu nebyl, přesto škoda výborného výkonu Sata, který se dnes měřil s ceněným Alonsem a nedopadlo to pro něj neúspěšně. Radost zavládla naopak v boxu Sauberu, neboť se na poslední bodovanou pozici dostal Felipe Massa.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.