MAĎARSKO - ZÁVOD; V divokém závodě byli nejrychlejší piloti McLarnu, Hamilton však doplatil na špatné rozhodnutí a agresivitu. Vettel dojel před Alonsem a Hamiltonem a zvětšuje náskok.
Před startem prší, čeká nás další mokrá velká cena. Jezdci budou startovat na přechodných pneumatikách.Vettel si na startu udržel první místo, za ním bojují mclareny, dokonce se dotkly, vpředu je nakonec Hamilton. Alonso hned na startu předjel Massu. Perfektně odstartovaly oba mercedesy a po bravurně zvládnuté první zatáčce a Alonsově chybě jsou před oběma Ferrari.Hamilton velmi tvrdě a na různých místech útočí na Vettela, ale oběma to klouže a předvádějí nádherný souboj. Hamiltonovi se nakonec vydařil útok na začátku 5. kola, kde Vettela přiměl k chybě. Vettel se okamžitě musí bránit Buttonovi, ale ten zatím není tak agresivní jako Hamilton.Schumacher se postupně propadá zpět za oba vozy Ferrari i za Webbera. Alonsovi se nedaří zdolat Rosberga a roste jeho ztráta na vedoucí trojici. Alonso dělá další chybu a je za Massou, před kterého se znovu a dostává o kolo později.Pořadí na konci 6. kola: Hamilton, Vettel, Button, Rosberg, Alonso, Massa, Webber, Schumacher, Di Resta, Kobayashi, Petrov, Buemi, Barrichello, Alguersuari, Maldonado, Kovalainen, Sutil, Heidfeld, Glock, Perez, Trulli, D'Ambrosio, Ricciardo, Liuzzi.Massa dělá ve 2. zatáčce stejnou chybu jako Alonso a Vettel, ale na rozdíl od nich dostává hodiny a zádí naráží do bariéry. Podařilo se mu rozjet a pokračuje na 9. místě. Alonsovi se konečně podařilo předjet Rosberga a může začít stahovat pětisekundovou ztrátu na Buttona.Hamilton ujíždí, v 8. kole je už 5s před Vettelem, se kterým drží tempo Button. V 11. kole Webber a Massa přezouvají na suché pneumatiky, následují je Petrov, Barrichello a další jezdci ve druhé půli startovního pole.O kolo později přezouvá i Button. Hamilton, Vettel a Alonso pokračují na suchých, jsou mezi nimi pětisekundové rozestupy. Webberovi se na suchých pneumatikách začíná dařit a do boxů spěchají i první tři jezdci.Přezouvá také Rosberg. Schumacher výměnu odkládá, ale už je viditelně pomalejší a brzdí Hamiltona. Buttonovi se dřívější výměna vyplatila, je těsně za Vettelem, který ještě nemá pneumatiky dostatečně zahřáté a snadno jej předjíždí! Podobný manévr předvádí Webber, když se dostává před Alonsa, ale v zápětí dělá chybu a Ferrari má stále v těsném závěsu.V 15. kole všichni jedou na suchých pneumatikách, pořadí: Hamilton, Button, Vettel, Webber, Alonso, Rosberg, Di Resta, Schumacher, Massa, Kobayashi, Barrichello, Petrov, Maldonado, Buemi, Alguersuari, Kovalainen, Heidfeld, Sutil, Perez, Glock, Trulli, D'Ambrosio, Ricciardo, Liuzzi.Maldonado dostává penalizaci za překročení rychlosti v boxech, musí projet pit-lane. Hamilton vede 7s před Buttonem, za kterým se drží Vettel, Webber ztrácí 8s a musí odrážet Alonsovy útoky, který se střídá s Hamiltonem ve zlepšování nejrychlejšího kola.Zhruba v polovině závodu má přijít další déšť. Massa hledá příležitost k předjetí Schumachera, zatím se mu to nedaří ani s DRS. Trulli zastavil a odstupuje ze závodu. Jezdci se nejčastěji snaží předjíždět vnitřkem v nájezdu do první zatáčky, ale často probrzdí a musí projet únikovou zónou, jak předvádí Heidfeld nebo Maldonado.Heidfeldův Renault při odjezdu z boxů začíná hořet a zcela jej zachvátily plameny po návratu na trať, pilot rychle zastavuje a opouští vůz. Do boxů ke druhým zastávkám postupně zajíždí i jezdci první desítky, nejdéle z nich na trati zůstává Vettel.Schumacher dostává smyk při obraně pozice před Massou a odstupuje ze závodu, aniž by byl vůz viditelně poškozen. O chvíli později má Rosberg pomalý výjezd ze 3. zatáčky a Massa, kterému evidentně pomohla výměna rozbitého zadního křídla, se snadno dostává i před něj.Pořadí na konci 30. kola (podruhé nepřezul pouze Kobayashi): Hamilton, Button, Vettel, Webber, Alonso, Kobayashi, Massa, Rosberg, Di Resta, Barrichello, Alguersuari, Petrov, Buemi, Sutil, Perez, Maldonado, Kovalainen, Glock, D'Ambrosio, Ricciardo, Liuzzi.Vettel zlepšuje nejrychlejší kolo, ale stále je 6s za Buttonem, který ztrácí 7s na Hamiltona. Alonso je stále těsně za Webberem. Alonso jako první z předních jezdců potřetí přezouvá, zůstává na měkké směsi.Alonso je po výměně pneumatik téměř o 4s rychlejší! Po tomto zjištění okamžitě přezouvá i Webber a v dalším kole Hamilton. Pořadí po třetích zastávkách: Hamilton, Button, Alonso, Vettel, Webber, Rosberg, Alguersuari, Massa, ... Jezdci na měkčí směsi - např. Alonso - však budou muset pravděpodobně ještě jednou zastavit.Vettel znovu zrychluje a předjíždí Alonsa. Předpověď se naplňuje se zpožděním - déšť přichází ve 47. kole a Hamilton okamžitě dostává hodiny, se štěstím zůstává na trati - ale je mezi Buttonem a Vettelem.Alonso přezouvá a zůstává na suchých pneumatikách. V čele jedou stále na suchých pneumatikách v rozmezí dvou sekund Button, Hamilton a Vettel, 10s za nimi Webber a Alonso. Massa se dostává na 6. místo před Rosberga, na Alonsa ztrácí téměř půl minuty.Button dělá chybu a do vedení přebírá Hamilton. Podobné chyby dělá Vettel. Button na konci kola využívá DRS a jde znovu před Hamiltona, ale ten odpovídá hned v další zatáčce! Vettel s mclareny na mokru nedrží tempo a ztrácí už 6s.Hamilton přezouvá na přechodné pneumatiky. Webber už také přezul, je zpět za Alonsem, který před sebou vidí Hamiltona a rychle se k němu přibližuje. Hamiltonův pokus s pneumatikami nevyšel, Alonso na suchých jej okamžitě předjíždí a Hamilton se vrací pro suché pneumatiky, je 20s za Alonsem.Hamilton navíc dostává penalizaci za nebezpečnou otočku, kterou udělal před Di Restovým vozem po hodinách před několika koly, když začínalo pršet. Hamilton je rychlý a po penalizaci se rychle dostává před Massu. Alonso dělá hodiny, ale na pořadí to nemá vliv.Tuhý souboj svádí jezdci mezi 10. a 15. místem, na čele je klid - Button pomalu zvětšuje náskok před Vettelem, Alonso ztrácí dalších 16s. Hamilton však již dohnal 4. Webbera a během předjíždění jezdců o kolo se mu podařilo dostat před něj, ale neujíždí mu. Alonso se rychle přibližuje k Vettelovi, při současném tempu to však do konce závodu nestihne.Button už pomalu změnšuje svůj náskok, aby bezpečně dojel do cíle a při své 200. grand prix zopakoval své první vítězství na této trati v roce 2006! Za ním přijíždí Vettel a Alonso. Hamilton neujel Webberovi, ale 4. místo si už pohlídal, Massa je 6. Vítězem "zbytku světa" je dnes Di Resta, těsně uhájil pořadí před Buemim a Rosbergem. Boduje také Alguersuari.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.