NĚMECKO - ZÁVOD; Lewis Hamilton vyhrál strategickou bitvu s Alonsem a Webberem. Vettel na domácím okruhu závodil pouze s Massou.
Před startem je vlhká trať, ale zatím neprší a jezdci budou startovat na suchých pneumatikách - celá první desítka zvolila měkkou směs. Výborně odstartoval Hamilton, od první zatáčky vede závod.Na startu se obě Ferrari tlačí před Vettela, nakonec se před něj dostal pouze Alonso, zatímco Massa se propadl až za Rosberga. Start nevyšel Buttonovi, je až desátý.
Di Resta s Heidfeldem se roztočili ve třetí zatáčce a jedou poslendí, ale rychle se jim daří předjíždět. O incident se zajímají traťový komisaři. Ve druhém kole dělá chybu i Alonso a je znovu za Vettelem. Nejbojovnější jsou obě Ferrari - Massa se snaží vrátit před Rosberga, Alonso před Vettela.
Pořadí po třech kolech: Hamilton, Webber, Vettel, Alonso, Rosberg, Massa, Sutil, Schumacher, Petrov, Button, Kobajaši, Barrichello, Maldonado, Alguersuari, Perez, Kovalainen, Buemi, Glock, Liuzzi, Heidfeld, Di Resta, D'Ambrosio, Ricciardo, Chandhok.
Hamilton se marně snaží setřást Webbera - už vedl o 2 sec, ale teď je Webber zpět do sekundy za ním. Alonso a Massa se stále pokouší o předjetí Vettela a Rosberga. Heidfeld a Di Resta postupují, jsou už na 18. a 19. místě. Buttonovi se nedaří předjet Petrova.V 8. kole zkusil Alonso vybrzdit Vettela v první zatáčce a je třetí! A Vettel krátce na to dělá hodiny, ale stihá se vrátit na trať těsně před Rosbergem a Massou. Heidfeld se na rovince dostává vnějškem vedle Buemiho, který jej ale nevidí a nenechává mu místo - Heidfeld končí v kačírku, Buemi jede pro novou pneumatiku.Rosberg je hodně pomalý při vjezdu na cílovou rovinku v 11. kole a Massa jede vedle něj - v první zatáčce je to těsné, ale Rosberg předešel kolizi a Massa je před ním. Podobně se Webber dostává do vedení po Hamiltonově chybě v šikaně, ale Hamilton zachovává klid a zkušeně se vrací před Webbera na cílové rovince.Těsně za dvojicí Hamilton - Webber už jede Alonso a zkouší na Webbera první útok v 13. kole. Ve 14. kole jako první přezouvá Webber. Button dál zkouší útoky na Petrova, ale ten nedělá chybu. Di Resta se prokousal už na 15. místo.Webber jede na nových pneumatikách rychle, předjel Sutila a na cílové rovince neúspěšně útočí na Massu. Mezi tím vedle nich z boxu vyjíždí Hamilton s Alonsem, ale pořadí se nemění a oba zůstávají za Massou a Webberem.Massa jede do boxů pro nové pneumatiky, závod vede Webber těsně před Hamiltonem a Alonsem. Na trať znovu padají kapky. Button konečně předjel Petrova a stahuje Sutilův pětisekundový náskok.Massa se po výměně pneumatik zařadil před Vettela a oba teď brzdí Kobajaši, který ještě nepřezouval. Kobajaši zamířil do boxů a Massa s Vettelem teď visí za Petrovem. Petrov je za sebou udržel jen jedno kolo a musí odolávat Rosbergovi, za kterým už jede Schumacher.V 23. kole Rosberg a Schumacher společně předjíždějí Petrova a hned potom svádějí vzájemný souboj, ale Schumacher chybuje a propadá se na 11. místo. Před ním jedoucí Petrov a Alguersuari však jedou do boxů.
Pořadí na konci 24. kola: Webber, Hamilton, Alonso, Massa, Button, Vettel, Rosberg, Sutil, Schumacher, Kobajaši, Maldonado, Perez, Petrov, Alguersuari, Kovalainen, Di Resta, Buemi, D'Ambrosio, Glock, Liuzzi, Ricciardo, Chandhok.
Button je těsně za Massou, ale musí jako jeden z posledních přezouvat - zůstává na měkké směsi. Krátce po výjezdu z pit-lane dohání Sutila, ale opět se mu nedaří najít prostor pro předjetí.Webber asi začíná mít problém s peneumatikami a Hamilton s Alonsem se nebezpečně přibližují. Australan a Hamilton přezouvají v 30. a 31. kole, vracejí se na trať před Massou a vpředu je Hamilton! Webber zkusil útok, ale Hamilton odolal. Závod vede Alonso.Alonso přezouvá o kolo později a stihl se vrátit na trať před Hamiltonem, ten ale útočí ve druhé zatáčce a je úspěšný! Alonso na studených pneumatikách navíc odolává Webberovi a Hamilton si zatím buduje náskok.Button předjel Sutila a o několik kol později i Rosberga, jenže o kolo později má problém s hydraulikou a musí vůz odstavit v garáži. Mezi vedoucí trojicí se zvětšují rozestupy - jsou zhruba třísekundové.Rosberg zkouší na cílové rovince předjet Kobajaši, ale volí vnější stopu a Japonec jej v první zatáčce vytlačil, Rosberg musel ustoupit. O kolo později to zkusil vnitřkem a už je úspěšný.Alonso přestal ztrácet a drží se do 3 sec za Hamiltonem, Webber ztrácí dalších 5 sec. Vettelevi se nepodařilo přiblížit k Massovi a už musí znovu do boxů, zatímco Massa zůstává na trati.Massa přezul o kolo později a vrátil se před Vettelem, ale Vettel už má zahřáté pneumatiky a snaží se jich využít k útoku, ale Massa situaci ustál. Vettel to zkouší dlouho, ale nedaří se mu na Massu najít recept.
Pořadí v 50. kole: Hamilton, Alonso, Webber, Massa, Vettel, Rosberg, Sutil, Schumacher, Di Resta, Kobajaši, Petrov, Perez, Alguersuari, Maldonado, Buemi, Kovalainen, Glock, D'Ambrosio, Chandhok.
Alonso se znovu přibližuje k Hamiltonovi, v 51. kole ztrácí jen 2s a Hamilton jede do boxů - musí obout tvrdé pneumatiky. Alonso vydržel na měkkých pneumatikách o dvě kola déle, ale na Hamiltona to nestačí a Alonso zůstává za ním.
Vettel je v 56. kole znovu těsně za Massou, ale opatrně vyčkává na bezpečnou příležitost. Teprve 4 kola před cílem přezouvá Webber, ale taktika nestačila a Webber je znovu 3. za Hamiltonem i Alonsem, mezi jezdci jsou navíc několikasekundové rozestupy.Mezi Massou a Vettelem se rozhodne při zastávce až v posledním kole! A mechanici Red Bullu jsou mnohem rychlejší a posunují na 4. místo Vettela před Massu!
Lewis Hamilton přijíždí do cíle před Alonsem, až za nimi je Webber. Massa už na souboj rezignoval a Vettel je v cíli daleko před ním. Velmi dobrý závod odjel Sutil a v cíli je před Rosbergem - dnes je "best of the rest". Schumacher je 10s za Rosbergem - těch 10s, které ztratil při nehodě. Alonso odstavil Ferrari po průjezdu cílem, aby v nádrži zbylo předepsané minimální množství paliva - španělského pilota veze do tiskového střediska na svém monopostu Webber.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.