VELKÁ BRITÁNIE - ZÁVOD; Zajímavý závod s dramatickým koncem a několika chybami mechaniků proměnil ve vítězství vynikající Fernando Alonso. Hamilton musel šetřit benzín, Red Bull přistoupil k týmové režii.
Před startem na okruhu pršelo, jezdci nakonec zvolili přechodné pneumatiky. V první zatáčce je Vettel před Webberem. Webber navíc musí bránit pozici před Alonsem. Dobře začínají oba mclareny - Button předjel Massu, Hamilton je 6. za Di Restou.Massa ve 2. kole odpovídá a vrací se před Buttona. Hamilton se rychle dostal před Di Restu a na první pokus předjíždí i Buttona. Dobrý start měl také Schumacher, po druhém kole je 9. Kovalainen je v boxech, pravděpodobně odstupuje ze závodu.Pořadí na konci 3. kola: Vettel, Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Button, Di Resta, Kobajaši, Schumacher, Maldonado, Sutil, Rosberg, Perez, Heidfeld, Petrov, Alguersuari, Buemi, Barrichello, Glock, Trulli, Liuzzi, D'Ambrosio, Ricciardo.Hamilton je příliš široký, po smyku musí využít betonovou únikovou zónu, ale zůstává na 5. místě - Button je již příliš daleko. Vettel ujíždí Webberovi, o více než sekundu v každém kole, také rozestupy mezi dalšími jezdci v první desítce se zvětšují. Pouze Button za sebou drží Di Restu a Kobajašiho.
Je povoleno využívání DRS. Rosberg rychle předjíždí Maldonada, ale nedaří se mu stahovat Sutila a Schumachera. Naopak, musí si dávat pozor na Pereze. Trať osychá a Alonso se přibližuje pod sekundu za Webbera, podobně Hamilton se s velmi opotřebovanými pneumatikami dotahuje na Massu. ¨Schumacher poslal Kobajašiho do hodin, musí pro nové přítlačné křídlo. Kamuj se propadl za Sutila. Incident vyšetřují traťoví komisaři. Hamilton zkouší první útoky na Massu. Už se dostal před něj, ale po nezvládnuté zatáčce je zpět.Téměř všichni jezdci už přezouvají na suché pneumatiky. Mechanici stáje Sauber předčasně vypustili Kobajašiho, který se dostává do střetu s jedním z Williamsů a při úhybném manévru navíc projíždí nářadím sousedních mechaniků.Jako poslední přezouvají Vettel s Massou. Vettel zůstává na prvním místě, Massa je znovu těsně před Buttonem, který je na suchých pneumatikách výrazně rychlejší. Oba jsou velmi tvrdí, dlouho bojují kolo na kolo, Button je nakonec úspěšný.V podobné situaci je Alonso před Hamiltonem, také dlouho odolává, ale i zde nakonec vítězí McLaren nad Ferrari. Trulli odstupuje ze závodu.Pořadí v 15. kole: Vettel, Webber, Hamilton, Alonso, Button, Massa, Di Resta, Sutil, Schumacher, Rosberg, Perez, Kobajaši, Heidfeld, Alguarsuari, Maldonado, Buemi, Petrov, Barrichello, Glock, Liuzzi, D'Ambrosio, Ricciardo.Schumacher dostává penalizaci 10s stop&go za nehodu s Kobajašim a hned si jede trest odpykat, po návratu na trať je 17., těsně za Petrovem. Webberovi se na suchu daří, dotahuje se těsně za Vettela.Alonso se nevzdává a drží se zhruba sekundu za Hamiltonem. Vettel znovu našel ztracené tempo a opět si buduje náskok před Webberem, ke kterému se teď rychle blíží Hamilton s Alonsem.Kobajaši dostává stejný trest jako Schumacher - 10s stop&go - za nebezpečný manévr v pit-lane. Schumacher se konečně dostal dostatečně blízko k Petrovovi, předjíždí ho na startovní rovince.Alonso několikrát zlepšil nejrychlejší kolo závodu a znovu začíná ohrožovat Hamiltona. A je to tu, Alonso s využitím DRS a KERSu s předjíždí Hamiltona, znovu je třetí a pouhé 3s za Webberem.Hamilton zahajuje druhé zastávky v boxech v 25. kole. Jako druhý přijíždí k mechanikům Di Resta, ale nejsou pro něj připraveny pneumatiky, musí čekat a opouští první desítku. Kobajaši má další problém a tentokrát definitivní - zastavuje a z jeho motoru se kouří.Přezouvají také Webber, Button a Massa, zatím pokračují Vettel s Alonsem. Buemi dostává ránu od Di Resty a s prasklou zadní pneumatikou odstupuje. Alonso a Vettel přezouvají až ve 27. kole, ale Vettel se dlouho zdržel kvůli upevnění zadního kola a je až za Hamiltonem, vede Alonso!Pořadí na čele po druhých zastávkách: Alonso, Hamilton, Vettel, Webber, Button, Massa, ... Většina ostatních pilotů zatím pokračuje s původními suchými pneumatikami. Vettel je teď rychlejší než Hamilton, chystá útok. Alonso už má náskok 7s.Vettel se snaží předjet Hamiltona, ale ten nedělá chyby a Vettel viditelně nechce příliš riskovat. Nakonec jede Vettel ve 36. kole přezout pneumatiky. Alonso v tu dobu vede už o 10s.
Hamilton přezouvá o 2 kola později než Vettel a je za ním, Vettel teď útočí na Massu, který na starých pneumatikách nemá šanci. Ve 40. kole absolvuje poslední plánovanou zastávku také Alonso.
Button končí na výjezdu z pit-lane - má špatně přidělané pravé přední kolo! Závod pro něj končí a ještě to budou vyšetřovat komisaři. Massa dělá chybu a je za Hamiltonem. Alonso znovu zlepšuje nejrychlejší kolo a vede už 12,5s před Vettelem.Pořadí na čele po 3. zastávkách: Alonso, Vettel, Hamilton, Webber, Massa, ... Zbytek startovního pole stále vede Rosberg a většina jezdců opět odkládá třetí zastávku na později než Ferrari, Red Bull a McLaren.Hamilton dostává zprávu, že bude muset šetřit benzín. To je dobré pro Webbera, který jede pouze sekundu za ním. Webberovi najednou stačí dvě kola, aby se před Hamiltona dostal. Příležitost cítí i Ferrari - Massa dostává za úkol stáhnout Hamiltona.Webber dohonil Vettela a v nájezdu do posledního kola ho zkouší předjet, ale zatím marně! A Massovi se opravdu podařilo stáhnout Hamiltonův náskok. Webber v posledním kole zkouší předjet Vettela i pomocí DRS, ale od týmu dostává zákaz!Fernando Alonso přijíždí s pohodlným náskokem do cíle a poprvé letos vítězí Ferrari! Hamilton s Massou svádí velmi tvrdý souboj do posledního kola, už do sebe začínají i strkat a nakonec Hamilton pozici uhájil, zatímco Massa přijíždí na cílovou rovinku po trávě.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.