EVROPA - ZÁVOD; V honu na Vettela se střídali Alonso a Webber, ale ani jeden recept nenašel. McLaren dnes nebojoval ani o stupně vítězů. Do cíle přijelo všech 24 jezdců.
Ve Valencii je jasno a teplo, povrch trati se ohřál už na 47°C. Do zahřívacího kola odjeli všichni bez problémů.
Vettel s Webberem si na startu hlídají pozice, ale opět výborně odstartovala obě Ferrari, Alonso i Massa jsou před Hamiltonem. Massa byl dokonce v prvních dvou zatáčkách před Alonsem. Rozestupy mezi Vettelem, Webberem a Alonsem pomalu narůstají.
Od 3. kola je povolono využívání DRS. Hamilton se drží těsně za Massou, Button za Rosbergem. Button po několika pokusech předjíždí Rosberga a začíná zmenšovat ztrátu na Hamiltona, která narostla už na 6s. Webber ztrácí 2s na Vettela, za ním jsou rozestupy zhruba vteřinové.
Pořadí na konci 5. kola: Vettel, Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg, Button, Schumacher, Sutil, Heidfeld, Di Resta, Barrichello, Kobajaši, Buemi, Alguersuari, Petrov, Perez, Kovalainen, Trulli, Maldonado, Glock, Liuzzi, D'Ambrosio, Karthikeyan.
Maldonado v 11. jako první přezouvá pneumatiky. Vzdálenosti mezi jezdci se zvětšují, Vettel poodjel o další sekundu, Alonso se stále drží dostatečně blízko za Webberem k využití DRS. Naopak Massa udělal chybu a musí si dávat pozor na Hamiltona.
Nejtěsnější souboj aktuálně svádí trojice Kobajaši - Buemi - Alguersuari. Hamilton a Rosberg jako první z top 10 přezouvají ve 12 kole. O kolo později jede k mechanikům i Webber, zatímco Vettel pokračuje, ale jeho pneumatiky už zřejmě nejsou v nejlepší kondici.
Start závodu (foto: Pirelli)
Ve 14. kole jsou v boxech současně Vettel s Alonsem, pořadí mezi nimi se nemění. Po návratu na trať je mezi nimi znovu Webber. Už přezuli i piloti McLarenu a Mercedesu, Hamilton je před Massou. Schumacher dostal navíc nové přední křídlo, původní si poškodil o zadní kolo Petrovova Renaultu.
Webber z kokpitu hrozí Karthikeyanovi, za kterým se zdržel celé kolo. Heidfeld s Perezem bojují doslova kolo na kolo, Perez se nakonec propadá i za Barrichella. Alonso zlepšuje nejrychlejší kolo závodu a dostává se znovu pod sekundu za Webbera, se kterým při zastávkách ztratil kontakt.
Ve 20. kole již mají všichni jednou přezuto, pouze Perez pokračuje na původních pneumatikách. Pořadí: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Massa, Button, Rosberg, Sutil, Heidfeld, Barrichello, Di Resta, Perez, Alguersuari, Buemi, Kobajaši, Petrov, Maldonado, Schumacher, Kovalainen, Trulli, Glock, Liuzzi, D'Ambrosio, Karthikeyan.
Ve 21. kole Alonso na brzdy předjíždí Webbera! Incident mezi Schumacherem a Petrovem prostudovali komisaři, žádné tresty nebudou. Hamilton ve 24. kole podruhé přezouvá, ostatní pokračují. Vettel jede rychle, Alonso začal znovu mírně ztrácet, jede 3-4 sekundy za Vettelem, Webber ztrácí další 2s.
Webber podruhé přezouvá až ve 28. kole. O kolo později jej následuje Alonso, ale Webber využil čerstvých pneumatik a je znovu před Alonsem. Oba navíc brzy dohnali Massu, přes kterého se hravě dostal Webber, ale Alonso asi vteřinu ztratil, dokud odbočil Massa do pit-lane. A v boxech se zdržel - jeho mechanikům se nedařilo připevnit levé zadní kolo.
Vettel dál kontroluje dvousekundový náskok před Webberem, na kterého se znovu snaží dotáhnout Alonso. Čtvrtý Hamilton je už dlouhých 20s za Alonsem. Button hlásí, že jeho KERS je definitivně mimo provoz. Všichni piloti Red Bullu, Ferrari a McLarenu už 2x přezouvali.
Pořadí na koncí 37. kola: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Massa, Button, Alguersuari, Rosberg, Sutil, Heidfeld, Di Resta, Barrichello, Buemi, Petrov, Perez, Kobajaši, Schumacher, Maldonado, Kovalainen, Trulli, Glock, D'Ambrosio, Liuzzi, Karthikeyan.
Rosberg se po druhé zastávce nestihl vrátit před Alguarsuarim, který jede stále na druhé sadě pneumatik. Rosberg se za ním trápil až do 40. kola, kdy jej dokázal předjet, ale na Buttona ztrácí už půl minuty.
Webber přezouvá opět jako první - vydržel pouze do 41. kola, stejně jako Hamilton, oba volí na závěr závodu tvrdé pneumatiky. Webber se vrací na 3. místě. Webberova zastávka pravděpodobně ještě nebyla na programu, ale pilot dostal smyk v poslední zatáčce, využil vjezd do pit-lane jako únikovou zónu a tým se proto hbitě rozhodl přezout pneumatiky.
Vettel vede už 6s před Alonsem, který jede ve 45. kole k mechanikům pro nové pneumatiky. A na trati je opět před Webberem. Vettel přezouvá o dvě kola později, bezpečně zůstává v čele. Alonso je rychlejší, ale především si musí dávat pozor na Webbera, který ztrácí stále méně než sekundu a může tak využít DRS.
Alonso se po třetích zastávkách pokusil stáhnout Vettela, ale nedaří se mu - stále ztrácí téměř 9s. Tempo však nedokázal držet Webber, který navíc chyboval a je už 2,5 s za Alonsem. Webber má navíc problém s převodovkou, musí dříve řadit nahoru.
Vettel se dnes nenechal zaskočit a přijíždí si pro další vítězství, a s velkým náskokem. Jeho největším soupeřem dnes nebyl Webber, ani piloti McLarenu, ale Alonso. Sutil se do posledního kola snažil předjet Alguersuariho, ten si však 8. místo ubránil.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.