Ani v hektické Velké ceně Monaka se nikomu nepodařilo porazit lídra šampionátu Sebastiana Vettela. Přes vlnu karambolů a bláznivou strategii získává těsné vítězství před Alonsem a Buttonem.
Nejprestižnější závod F1 je na spadnutí. Jezdci jsou seřazeni na startu ve stejném pořadí, jak tomu bylo včera po kvalifikaci, jen s tím rozdílem, že pozice Sergia Péreze je prázdná. Hamilton jako jediný z první desítky startuje na tvrdší sadě.
Ihned po startu Sebastian Vettel vyletěl kupředu a není nikoho, kdo by jej ohrozil v získání první pozice. Žádná kolize (až na pár karbonových střepů) se nekoná – všichni jezdci si jsou vědomi nebezpečí úzkých monackých uliček a spořádaně se seřazují za sebe do vláčku.
Velký propad zaznamenává Schumacher – jen těžko se odlepuje od startovního roštu a z pátého místa se ocitá až na devátém. O jednu příčku se propadá Webber, který před sebe na třetí místo pouští Alonsa. Vettel si okamžitě vytváří náskok a během tří kol má náskok více než tří sekund. Hamilton vysílá zprávu týmu o špatné kondici svých pneumatik.
V 10. kole se Hamilton dostává před Schumachera, který si v tu chvíli také stěžuje na pnaumatiky. Těsně na to jede Němec jako první do boxů.
Jedno nejrychlejší kolo za druhým zajíždí Alonsko, který se dotahuje na Buttona. Po třinácti kolech na něj ztrácí méně než 1,5 sekundy.
Mezitím mezi sebou zuřivě bojuje Massa s Rosbergem, až z toho kousky předních křídel létají. Rosberg v zápalu boje nakonec přišel o dvě pozice, kdy se před něj dostal jak Massa, tak i Maldonado. Těsně na to zajíždí do boxů.
Kolem 15. kola se to začíná v boxech míhat, Webber si svou zastávku oproti ostatním o něco prodloužil. Nejlépe vyšla strategie Buttonovi, který se po zastávce dostal na první místo před Vettela a okamžitě zajíždí nejrychlejší kolo závodu! Mezi nimi je více než sedmisekundová propast. Na třetím místě se drží Alonso s třísekundovou ztrátou na Vettela.
I přesto, jak si Hamilton stěžoval na špatný stav pnaumatik, navštěvuje boxy až v 23.kole. Mechaniky tím lehce překvapil a zastávka byla delší. Dostává od týmu super měkké pneumatiky a řadí se za Webbera (12. místo), nicméně okamžitě jej předjíždí rozjetý Trulli, který ještě nebyl v boxech.
Pro nové křídlo si jede do boxů Paul Di Resta po kontaktu s Buemim. V boxech je také Maldonado, který se vrací na 13. místě. Mezitím Button dál ujíždí Vettelovi. Rozdíl mezi nimi je v 28. kole kolem čtrnácti sekund.
Po 30 odjetých kolech ještě několik jezdců stále nebylo v boxech. Dlouhý první stint zajíždí Barrichello, Kobajaši, Sutil, Heidfeld (zaujímali 4.-7.místo), dále Buemi a Liuzzi.
V 33. kole odstupuje Timo Glock s poškozeným zadním kolem. Kolo na to havaruje v tunelu Massa a na trať vyjíždí Safety car. Stalo se tak těsně po boji s Hamiltonem, kdy se o sebe navzájem otřeli. Stejně tak končí i Schumacher, který zastavil těsně před boxovou uličkou, kam se mu nedaří ani dojet. Toho využívají někteří jezdci a zajíždějí k pit stopu.
Díky výjezdu Safety caru se sjíždí celé pole, které vede s jednou zastávkou Vettel. Těsně za ním je Button, ten stihl druhou zastávku těsně před vyjetím Safety caru. Restart závodu začíná v 39. kole.
O páté místo se perou hned čtyři jezdci – ve vláčku za sebou jedou Sutil, Kobajaši, Webber a Hamilton. Všichni mají na svém kontě jednu zastávku. Na prvního Vettela dotírá Button, doslova se mu lepí na zadní křídlo. Vettel dostává zprávu, že musí Buttona za sebou držet do 52. kola, kdy pojede pravděpodobně do boxů.
Hamilton dostal za zaviněnou kolizi s Massou penalizaci průjezdu boxy. Okamžitě si ji odbývá a vrací se na devátém místě. Mezitím si Di Resta opět utrhne něco málo ze svého křídla, tentokrát po dotyku s D’Ambrosiem.
Potřetí v dnešním závodě zajíždí do boxů Button a vrací se na třetím místě za Vettela (na kontě 1 zastávku) a Alonsa (2 zastávky). Hned za ním jede opětovně do boxů Hamilton, tentokrát ne kvůli trestu, ale pro výměnu pneumatik – podaří se mu vrátit na devátém místě a do konce závodu pojede na tvrdší sadě. Za ním už mají všichni jezdci ztrátu jednoho kola, počínaje Heidfeldem (10. místo), dále jede Buemi, Barrichello, Algersuari, Rosberg, Di Resta, Kovalainen, D’Ambrosio, Trulli a Liuzzi (ten už má ztrátu dvou kol). Poslední jede Karthikeyan s tříkolovou ztrátou.
Alonso dojíždí Vettela, rozdíl mezi nimi je jedna sekunda! Zbývá dvacet kol do cíle a Vettel má za sebou pouze jednu zastávku v boxech a více než čtyřicet kol na stejných gumách. Od Alonsovy poslední zastávky už uběhlo také více než dvacet kol. Pojedou oba ještě tankovat nebo dojedou na starých pneumatikách až do konce? Situace se zdá být nejpříznivější pro třetího Buttona. Jeho odstup na Vettela je 2,6 s.
Webber se dostává na 5. místo před Sutila. Těsně za Sutilem jede Petrov, Maldonado a Hamilton. Tuhle skupinku dojíždí o kolo první trojice jezdců a nastává totální chaos! 69. kolo se stává osudným pro Petrova a Alguersuariho. Vše rozpoutal prvním smykem Sutil, který znervóznil ostatní jezdce a spustil tak řetězovou reakci. Na trať dnes podruhé vyjíždí Safety car a k Vitalimu Petrovovi přijíždí ambulance, těsně na to je závod zastaven. Čelo závodu zůstává nezměněno. Se silně poškozeným zadním křídlem dojíždí do boxů Lewis Hamilton, ostatní se seřazují na startovní rovince pro případ, kdyby byl závod ještě restartován.
Petrov si stěžuje na bolest a odmítá vylézt bez pomoci z auta. Eric Boullier okamžitě podává zprávu o stavu Petrova. Utrpěl pohmoždiny nohou a je lékaři odvezen na kontrolu, aby se ujistili, že neutrpěl žádnou zlomeninu. Jinak se zdá být v pořádku.
McLaren využívá desetiminutové pauzy k opravě zadního křídla Lewise Hamiltona. Restart je nahlášen na 16.04. Před námi je sprint na pět kol.
Po restartu se Fernando Alonso snaží udržet Sebastiana Vettela, ale ke změně pořadí nedochází. Oprava Hamiltonova vozu byla neúspěšná – Hamilton havaruje a s sebou strhává také Maldonada. Hamilton se z kolize otřepe, Maldonado nikoli – jeho vůz je bleskově z tratě odklizen.
Alonso zajíždí prozatimní nejrychlejší kolo závodu, ale Vettel není o moc pomalejší a svou pozici si drží zuby nehty. Webberovi se daří předjet Kobajašiho.
Na čele závodu se do cíle už nic nemění. Vettel dokázal vyhrát po nekonečném maratonu jízdy na měkčí sadě pneumatik, druhý dojíždí Alonso, třetí Button a na čtvrtém místě Webber. Australanovi se na poslední chvíli podařilo ukořistit nejrychlejší kolo závodu.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.