ŠPANĚLSKO - ZÁVOD; Sebastian Vettel se nenechal zaskočit ani Barcelonou a v cíli za sebou udržel Hamiltona. Button a Webber hráli druhé housle, Alonsovi nepomohl ani skvělý start.
Jezdci jsou na startu, většinou je očekávána třízastávková strategie, která se může, stejně jako minule, změnit ve čtyřzastávkovou. Red Bull a McLaren mají výhodu, ušetřili jednu sadu měkkých pneumatik v kvalifikaci.Vettel se v první zatáčce dostává před Webbera, ale i přesto prohrává v těsném souboji s Alonsem! Velmi dobře odstartovaly oba Mercedesy, Schumacher navíc zabojoval a dostal se před Rosberga. Start vůbec nevyšel Buttonovi, zejména nebyl dost tvrdý v první zatáčce, a propadl se na 10. místo a bojuje s Buemim. Po prvním kole jede do boxů pro novou pneumatiku po defektu Kobayashi. V 5. kole se Button konečně dostává před Buemiho díky mnohem lepší přilnavosti ve 4. zatáčce. Alonso asi neujede, oba piloti Red Bullu i Hamilton jsou stále ve dvou sekundách.Na konci 5. kola máme pořadí: Alonso, Vettel, Webber, Hamilton, Petrov, Schumacher, Rosberg, Massa, Button, Buemi, Perez, Alguersuari, Maldonado, Di Resta, Trulli, Kovalainen, Heidfeld, Sutil, Barrichello, Liuzzi, Glock, D'Ambrosio, Karthikeyan, Kobayashi.Liuzzi zahajuje zastávky v boxech a po návratu na trať předvádí pěkný souboj s Perezem. Z vedoucí čtyřky, která má náskok před Petrovem v 9. kole už více než 10s, přezouvá jako první Vettel. Vettel dostal znovu měkkou směs a během prvního kola po výjezdu z boxů hravě předjíždí Buttona i Massu.V 10. kole přezouvají Alonso i Webber, také zůstávají na měkkých pneumatikách. Button předjíží Massu, přes kterého se v zápětí přežene i Webber na čerstvých pneumatikách. O kolo později přezouvá i Massa. Během prvních zastávek si Alonso udržel vedoucí pozici, Hamilton přeskočil Webbera.Button pokračuje na původní sadě a je těsně za Webberem, ale mnohem pomalejší - ve 14. kole už musí přezouvat také. Petrov se během zastávek dostal před Rosberga, kterého nyní brzdí a Schumacher si může budovat náskok - už jej však dohnal Button a na první pokus jej předjíždí ve 3. zatáčce.Pořadí po prvních zastávkách: Alonso, Vettel, Hamilton, Webber, Button, Schumacher, Rosberg, Petrov, Massa, Buemi, Maldonado, Alguersuari, Heidfeld, Di Resta, Kovalainen, Perez, Trulli, Kobayashi, Sutil, Barrichello, Liuzzi, Glock, D'Ambrosio, Kartikeyan.Button zlepšuje nejrychlejší kolo závodu, po své zastávce v boxech však ztrácí už 23s na vedoucího Alonsa. První čtyřka se stále vejde do tří sekund, ale už v 18. kole podruhé přezouvá Vettel, znovu na měkké. Rosberg se dotáhl těsně za Schumachera a připravuje útok.O kolo později jedou do boxů společně Alonso a Webber, pořadí mezi nimi se nemění, ale jsou za Vettelem! Závod nyní vede Hamilton a jede velmi rychle - může po přezutí zůstat před Alonsem, na Vettela to stačit nebude. Hamilton dokázal druhou zastávku odložit až do 23. kola, je před Alonsem a Webberem!Zbytek startovního pole zatím stále přezouval většinou jen jednou. Hamiltonovi se daří držet rychlé tempo, pomalu se blíží Vettelovi. Přední jezdci přezouvají už potřetí kolem 30. kola. Webber zastavuje opět současně s Alonsem, ale opět zůstává za ním.Hamilton je v 35. kole už sekundu za Vettelem. Webber intenzivně zkouší předjet Alonsa, ale ten odolává s klidnou hlavou. Zato se zezadu nebezpečně přibližuje Button. A Button předjíždí Webbera! Massa udělal chybu ve 12. zatáčce, ztrácí několik vteřin, zatím jede na 8. místě.Rosberg se už od startu závodu snaží předjet Schumachera na trati i v boxech, ale stále se mu to nedaří, ani při třetích zastávkách. Vettel má opět problém s KERSem. Webber, Alonso i Vettel přezouvají ve 47. a 48. kole už počtvrté - závod vede znovu Hamilton, Webber je před Alonsem.Většina pilotů si až na poslední zastávku nechala tvrdou směs. Ve 49. kole přezouvá i Hamilton a je znovu za Vettelem - oba na tvrdých pneumatikách. Kovalainen dělá chybu a končí v bariéře z pneumatik. Vettel dostává zprávu, že může znovu využívat KERS.Pořadí 10 kol před cílem: Vettel, Hamilton, Button, Webber, Alonso, Schumacher, Rosberg, Massa, Petrov, Perez, Kobayashi, Heidfeld, Di Resta, Buemi, Sutil, Maldonado, Alguersuari, Barrichello, Trulli, Glock, D'Ambrosio, Karthikeyan, Kovalainen, Liuzzi.Alonso v posledním stintu nestačí na své soupeře, na Webbera ztrácí i 3s na kolo. Hamilton se dostává pod sekundu za Vettela, bude moci začít využívat DRS. Button má za sebou stále jen 3 zastávky - jako většina jezdců, na rozdíl od Vettela, Hamiltona, Webbera a Alonsa.Hamilton zkouší první útoky na Vettela, zatím neúspěšně. Button chce patrně vystačit se třetí sadou, ale Webber na něj ztrácí už jen 3s. Massa ztrácí rychlost, během jednoho kola se před něj dostávají Perez i Heidfeld - a Massa v zápětí odstupuje za závodu.Heidfeld se v zápětí dostává díky DRS i před Pereze, zatímco jeho týmový kolega Petrov už vypadl z první desítky. Vettel dostává situaci pod kontrolu a s Hamiltonovými útoky je konec, ale Vettelovi znovu přestává fungovat KERS. Naopak Webber přestává stačit na Button, během dvou kol ztratil 3s.Vettel už do konce chybu neudělal a přijíždí si pro své čtvrté letošní vítězství! Hamilton těsně za ním, o půl minuty později i Button. Čtvrtý Webber ztratil v posledních dvou kolech na Buttona dalších 6s! Alonso se nakonec musí spokojit s 5. příčkou. Schumacher těsně porazil Rosberga!
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.