ČÍNA - ZÁVOD; Lewis Hamilton přes několik skvělých soubojů dokázal ušetřit pneumatiky do velkého finále proti Vettelovi. Mark Webber se z chvostu pole probojoval na stupně vítězů!
Prvních deset jezdů startuje na měkkých pneumatikách, 18. Webber má obuty tvrdé. Start se moc nevydařil Vettelovi, okamžitě se propadá za Buttona, na brzdy i za Hamiltona a navíc se vedle něj tlačí Rosberg.Rosberg svádí s Vettelem vyrovnaný souboj v dalších čtyřech zatáčkách, kde se ale mění situace a Rosberg za sebou musí držet obě Ferrari, kde prvním z nich je Massa. Na startu se moc kupředu neposunul Webber, po prvním kole je 17.Do první desítky se posunuli Sutil a Schumacher. Naopak na startu vůbec neuspěl Perez, propadl se až za Barrichella, navíc jej po dvou kolech předjíždí Webber.Do 4. kola jezdci vjíždí v pořadí Button, Hamilton, Vettel, Rosberg, Massa, Alonso, Di Resta, Sutil, Schumacher, Kobayashi, Alguersuari, Petrov, Buemi, Heidfeld, Webber, Barrichello, Perez, Maldonado, Kovalainen, Trulli, Glock, D'Ambrosio, Liuzzi, Karhikeyan.Webber v 6. kole předjíždí Barrichella, ještě má těsně před sebou Heidfelda a Buemiho. Tuhý souboj svádí oba jezdci Toro Rosso. Vettel dál jede v Hamiltonově závěsu, útok nezkouší.Heidfeld v 9. kole předjíždí Buemiho. Alguersuari v zápětí jede do boxů a Heidfeld je 5s za Petrovem. Rosberg za sebou stále drží obě Ferrari - všichti tři jedou v jedné půlsekundě.Začínají zastávky v boxech - mezi prvními přezouvají oba Mercedesy a také Webber. Ve 14. Vettel předjíždí Hamiltona a v zápětí jede do boxů současně s Buttonem.A v boxech je to zajímavé - Button omylem zastavuje u mechaniků Red Bullu, za ním přitom čeká Vettel. Mechanicí posílají Buttona pryč směrem k McLarenu, oba týmy přezouvají a na výjezdu z pit-lane je nakonec Vettel před Buttonem!Zastávky míchají pořadím. Závod vede Rosberg, přestože už byl v boxech! Button se zatím drží těsně za Vettelem. Přezuto už mají i oba jezdci Ferrari, přitom Massa je 4., Alonso až 7. Hamilton se propadl za Massu, Schumacher za sebou drží Alonsa.V 19. kole, po prvních zastávkách: Rosberg, Vettel, Button, Massa, Hamilton, Schumacher, Alonso, Di Resta, Heidfeld, Sutil, Kobayashi, Webber, Petrov, Kovalainen, Perez, Trulli, Barrichello, Maldonado, D'Ambrosio, Buemi, Karthikeyan, Glock, Liuzzi, Alguersuari.Rosberg se drží v čele, má náskok 5s a Vettel se přibližuje maxímálně o 0,5s na kolo. Alonso zkouší útoky na Schumachera, ale ten se nenechává zaskočit. Button je ve 23. kole podruhé v boxech, propadá se za Hamiltona.V 25. kole podruhé přezouvají také Rosberg a Hamilton. Alonso se konečně dostává před Schumachera, Hamilton předjíždí Di Restu. Závod vede Vettel, za ním obě Ferrari, ale tito první tři zatím jen jednou přezouvali.Webber dál bojuje v druhé desítce, předjíždí Barrichella. Rosberg má na kontě o zastávku víc než Vettel, ale ztrácí pouze 11s a přibližuje se o více než sekundu v každém kole! Podobně Massa na druhém kole přezouval jen jednou, ale Vettelův náskok už zcela smazal!Ve 30. kole je Vettel pomalejší než Rosberg už o 2,5! Nejde to jinak, Vettel musí do boxů, na trať vjíždí za Hamiltonem. Dostal tvrdé pneumatiky, chystá se na nich vydržet do cíle. Pneumatiky přezouvá Alonso, o kolo později Massa.
Vettel je po Massově zastávce znovu před ním. Hamilton předjíždí Buttona, ten už musí potřetí do boxů. O kolo později přezouvá potřetí i Hamilton, stihá se vrátit před Buttonem.Ve 41. kole hlásí Rosberg problémy s palivem, možná začíná šetřit - Hamilton jej krátce na to předjíždí. Trápí se Alonso - na Buttona ztrácí už 15s, a to přezouval pouze dvakrát.Na konci 42. máme pořadí Vettel, Massa, Hamilton, Rosberg, Button, Alonso, Webber, Schumacher, Di Resta, Kobayashi, Sutil, Petrov, Heidfeld, Perez, Barrichello, Buemi, Kovalainen, Trulli, Maldonado, D'Ambrosio, Karthikeyan, Liuzzi, Glock.Petrov svádí souboj s Heidfeldem. Hamilton začíná útočit na Massu, na cílové rovince se dostává před něj. Alonsovi se dál nedaří, předjel ho Webber. Button se dostal před Rosberga, oba brzdí Massa.Perez dostává penalizaci (průjezd pit-lane) za nehodu se Sutilem. Hamilton 8 kol před koncem už ztrácí pouze 1,5s na Vettela! Button a Rosberg jedou stále těsně za Massou.Button konečně předjíždí Massu, Rosberg připravuje útok. Hamilton už útočí na Vettela. Rosberg je v poslední zatáčce vedle Massy, ten dělá chybu Rosberg je čtvrtý.Hamilton po několika pokusech předjíždí Vettela a vede závod! Massu předjel i Webber a už je těsně za Rosbergem. A po dvou kolech je Webber i před Rosbergem. Webber je už pouhou sekundu za Buttonem a může zkusit útok na stupně vítězů!Webber se dotáhl a má více než jedno celé kolo k útoku na Buttona. A útok je úspěšný, Webber třetí, pouze 3s za Vettelem!Hamilton si užívá snadný příjezd do boxů daleko před Vettelem! Ten se naopak musí divit, co to vidí ve zpětném zrcátku - Webber jej z 18. místa na startu stáhl na pouhé 2s v cíli - třízastávková strategie se zde ukázala jako jednoznačně rozumnější. Button je na konci zklamaný, stupně vítězů neuhájil. Massa dnes porazil Alonsa.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.