ČÍNA - ZÁVOD; Lewis Hamilton přes několik skvělých soubojů dokázal ušetřit pneumatiky do velkého finále proti Vettelovi. Mark Webber se z chvostu pole probojoval na stupně vítězů!
Prvních deset jezdů startuje na měkkých pneumatikách, 18. Webber má obuty tvrdé. Start se moc nevydařil Vettelovi, okamžitě se propadá za Buttona, na brzdy i za Hamiltona a navíc se vedle něj tlačí Rosberg.Rosberg svádí s Vettelem vyrovnaný souboj v dalších čtyřech zatáčkách, kde se ale mění situace a Rosberg za sebou musí držet obě Ferrari, kde prvním z nich je Massa. Na startu se moc kupředu neposunul Webber, po prvním kole je 17.Do první desítky se posunuli Sutil a Schumacher. Naopak na startu vůbec neuspěl Perez, propadl se až za Barrichella, navíc jej po dvou kolech předjíždí Webber.Do 4. kola jezdci vjíždí v pořadí Button, Hamilton, Vettel, Rosberg, Massa, Alonso, Di Resta, Sutil, Schumacher, Kobayashi, Alguersuari, Petrov, Buemi, Heidfeld, Webber, Barrichello, Perez, Maldonado, Kovalainen, Trulli, Glock, D'Ambrosio, Liuzzi, Karhikeyan.Webber v 6. kole předjíždí Barrichella, ještě má těsně před sebou Heidfelda a Buemiho. Tuhý souboj svádí oba jezdci Toro Rosso. Vettel dál jede v Hamiltonově závěsu, útok nezkouší.Heidfeld v 9. kole předjíždí Buemiho. Alguersuari v zápětí jede do boxů a Heidfeld je 5s za Petrovem. Rosberg za sebou stále drží obě Ferrari - všichti tři jedou v jedné půlsekundě.Začínají zastávky v boxech - mezi prvními přezouvají oba Mercedesy a také Webber. Ve 14. Vettel předjíždí Hamiltona a v zápětí jede do boxů současně s Buttonem.A v boxech je to zajímavé - Button omylem zastavuje u mechaniků Red Bullu, za ním přitom čeká Vettel. Mechanicí posílají Buttona pryč směrem k McLarenu, oba týmy přezouvají a na výjezdu z pit-lane je nakonec Vettel před Buttonem!Zastávky míchají pořadím. Závod vede Rosberg, přestože už byl v boxech! Button se zatím drží těsně za Vettelem. Přezuto už mají i oba jezdci Ferrari, přitom Massa je 4., Alonso až 7. Hamilton se propadl za Massu, Schumacher za sebou drží Alonsa.V 19. kole, po prvních zastávkách: Rosberg, Vettel, Button, Massa, Hamilton, Schumacher, Alonso, Di Resta, Heidfeld, Sutil, Kobayashi, Webber, Petrov, Kovalainen, Perez, Trulli, Barrichello, Maldonado, D'Ambrosio, Buemi, Karthikeyan, Glock, Liuzzi, Alguersuari.Rosberg se drží v čele, má náskok 5s a Vettel se přibližuje maxímálně o 0,5s na kolo. Alonso zkouší útoky na Schumachera, ale ten se nenechává zaskočit. Button je ve 23. kole podruhé v boxech, propadá se za Hamiltona.V 25. kole podruhé přezouvají také Rosberg a Hamilton. Alonso se konečně dostává před Schumachera, Hamilton předjíždí Di Restu. Závod vede Vettel, za ním obě Ferrari, ale tito první tři zatím jen jednou přezouvali.Webber dál bojuje v druhé desítce, předjíždí Barrichella. Rosberg má na kontě o zastávku víc než Vettel, ale ztrácí pouze 11s a přibližuje se o více než sekundu v každém kole! Podobně Massa na druhém kole přezouval jen jednou, ale Vettelův náskok už zcela smazal!Ve 30. kole je Vettel pomalejší než Rosberg už o 2,5! Nejde to jinak, Vettel musí do boxů, na trať vjíždí za Hamiltonem. Dostal tvrdé pneumatiky, chystá se na nich vydržet do cíle. Pneumatiky přezouvá Alonso, o kolo později Massa.
Vettel je po Massově zastávce znovu před ním. Hamilton předjíždí Buttona, ten už musí potřetí do boxů. O kolo později přezouvá potřetí i Hamilton, stihá se vrátit před Buttonem.Ve 41. kole hlásí Rosberg problémy s palivem, možná začíná šetřit - Hamilton jej krátce na to předjíždí. Trápí se Alonso - na Buttona ztrácí už 15s, a to přezouval pouze dvakrát.Na konci 42. máme pořadí Vettel, Massa, Hamilton, Rosberg, Button, Alonso, Webber, Schumacher, Di Resta, Kobayashi, Sutil, Petrov, Heidfeld, Perez, Barrichello, Buemi, Kovalainen, Trulli, Maldonado, D'Ambrosio, Karthikeyan, Liuzzi, Glock.Petrov svádí souboj s Heidfeldem. Hamilton začíná útočit na Massu, na cílové rovince se dostává před něj. Alonsovi se dál nedaří, předjel ho Webber. Button se dostal před Rosberga, oba brzdí Massa.Perez dostává penalizaci (průjezd pit-lane) za nehodu se Sutilem. Hamilton 8 kol před koncem už ztrácí pouze 1,5s na Vettela! Button a Rosberg jedou stále těsně za Massou.Button konečně předjíždí Massu, Rosberg připravuje útok. Hamilton už útočí na Vettela. Rosberg je v poslední zatáčce vedle Massy, ten dělá chybu Rosberg je čtvrtý.Hamilton po několika pokusech předjíždí Vettela a vede závod! Massu předjel i Webber a už je těsně za Rosbergem. A po dvou kolech je Webber i před Rosbergem. Webber je už pouhou sekundu za Buttonem a může zkusit útok na stupně vítězů!Webber se dotáhl a má více než jedno celé kolo k útoku na Buttona. A útok je úspěšný, Webber třetí, pouze 3s za Vettelem!Hamilton si užívá snadný příjezd do boxů daleko před Vettelem! Ten se naopak musí divit, co to vidí ve zpětném zrcátku - Webber jej z 18. místa na startu stáhl na pouhé 2s v cíli - třízastávková strategie se zde ukázala jako jednoznačně rozumnější. Button je na konci zklamaný, stupně vítězů neuhájil. Massa dnes porazil Alonsa.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.