MALAJSIE - ZÁVOD: Sebastian Vettel neudělal chybu a znovu jel rychle, soupeřům nezbylo než závodit o druhou příčku. Webber a Hamilton se trápili s pneumatikami, třetí místo vybojoval Heidfeld.
Před startem závodu byl zaznamenán slabý déšť, startovat se však bude opět na suchu, ale pod zataženou oblohou. Většina jezdců startuje na měkkých pneuamtikách - v první desítce všichni. Webberovi se ostrý start vůbec nevydařil, možná mu selhal KERS, je až 9.! Zato excelentně odstartoval Heidfeld, posunul se na třetí místo a v první zatáčce předjíždí i druhého Hamiltona, kterého si uhlídal i ve třetí zatáčce. Toho ihned využívá Vettel a buduje si náskok.V tlačenici před první zatáčkou se navíc Massa dostal před Alonsa. Zajímavý start měli i u Mercedesu - Schumacher je 8., Rosberg se propadl na 13. příčku. Barrichello má už ve druhém kole defekt pneumatiky a musí pomalu přijet do boxů, čímž se propadá na poslední místo, až za vozy HRT.
Přes Petrova se ve třetím kole dostává Massa, o kolo později - po Petrovově chybě - i Alonso, a začíná na něm pracovat Schumacher. Vettel dostává varování, že na trať mohou padat první kapky. Webber je stále 9. a má problémy s Kobayashim - ten jde po několika pokusech před něj.Po pěti kolech máme pořadí Vettel, Heidfeld, Hamilton, Button, Massa, Alonso, Petrov, Schumacher, Webber, Alguersuari, Buemi, Rosberg, Di Resta, Perez, Maldonado, Kovalainen, Trulli, Glock, D'Ambrosio, Liuzzi, Karthikeyan, Sutil, Barrichello.Vettel ujíždí Heidfeldovi s Hamiltonem téměř o sekundu v každém kole. Kupodivu Button s uvedenou dvojicí rychlost nedrží a ztrácí další 4s. Webber dál bojuje s Kobayashim o 9. místo, několikrát si vyměňují pořadí. Díky tomu se za nimi stále drží dvojice vozů Toro Rosso.V 11. kole jede do boxů jako první Webber - a přezouvá znovu na měkké pneumatiky. Kobayashi se tím definitivně zbavil Webbera a jede v těsném závěsu Schumachera, kterému dávno ujel Petrov.Jako druhý vyměňuje pneumatiky Hamilton, na výjezdu z boxů musí vybojovat místo před Alguersuarim. Button stahuje Heidfelda na 2s, ale obě Ferrari jedou stále těsně za ním. Nad okruhem je temno a v některých částech trati už lehce prší. Přitom i další jezdci přezouvají na suché měkké pneumatiky - Vettel, Button, Massa a další.Mokrá trať asi zatím velký vliv nemá - Webber na nových pneumatikách zajíždí nové nejrychlejší kolo. Velmi zajímavý souboj předvádí Buemi, Button a Schumacher - před poslední zatáčkou jedou ve třech vedle sebe, nakonec Schumacher souboj vzdává - jede do boxů - a Button předjíždí Buemiho. Alonso ve čtvrté zatáčce předjíždí Buttona, který se marně snaží odpovědět. Buemi dostává penalizaci 10s Stop & Go za překročení rychlosti v pit-lane.Po prvních zastávkách v boxech jsou jezdci seřazeni v pořadí Vettel, Hamilton, Alonso, Button, Heidfeld, Webber, Massa, Petrov, Di Resta, Schumacher, Kobayashi, Buemi, Rosberg, Alguersuari, Perez, Sutil, Kovalainen, Glock, Trulli, D'Ambrosio, Liuzzi, Barrichello.Hamilton pomalu stahuje Vettela, v 22. kole ztrácí už je 4s, další 3s za ním je Alonso, i čtvrtý Button zrychluje, ale jede podruhé do boxů, stejně jako Webber. Pneumatiky přezouvají i další jezdci, včetně Alonsa, Vettela a Hamiltona.Vettel v první zatáčce předjíždí Massu, který se chystá přezouvat až mezi posledními, a dostává se tím znovu do vedení. Soubojem s Massou se trochu zdržel a Hamilton už ztrácí méně než 4., Button je pouhé 2s za ním.Vettel dostává od týmu zákaz využívání KERS - stejný problém jako u Webbera? Ten mezi tím jako první potřetí přezouvá, tentokrát na tvrdou směs. Vettel však zrychluje, Hamiltonovi s Buttonem ujel už na 7s. Button je pouhou sekundu za Hamiltonem, dostane se před něj?Potřetí přezouvají i jezdci McLarenu, a při této příležitosti si vyměňují pořadí. Hamilton je navíc těsně před Webberem, který připravuje útok. Button je po několik prvních kol po výměně pneumatik o mnoho rychlejší než Hamilton - zhruba o sekundu na kolo. Vettel a Alonso přezouvají mezi posledními.Po zastávkách vede dál Vettel, ale druhý už je Button se ztrátou 9s. Těsně za třetím Hamiltonem je stále Webber a dá se očekávat útok, těsně za nimi je i Alonso. Ale z Webberova útoku asi nic nebude - Webber je počtvrté v boxech.Alonso se rychle dostal těsně za Hamiltona a ve 44. kole zkouší první útok, zatím neúspěšný. Ze závodu odstupuje Di Ambrosio. Alonso je v poslední zatáčce méně než sekundu za Hamiltonem, ale bohužel mu nefunguje DRS. Za první šikanou je znovu blízko a vybočuje k předjetí Hamiltona, ale manévr dělá pozdě a o Hamiltonovo zadní kolo si poškozuje přítlačné křídlo!Alonso ihned ztrácí rychlost a musí do boxů pro nové křídlo. Zastávka je velmi rychlá, ale i tak je po návratu na trať až 7., daleko za Webberem. Webber zato dohnal Massu a pracuje na jeho předjetí.Webber to zkouší ve 49. kole, souboj "kolo na kolo" v prvních třech zatáčkách je velmi těsný a nakonec je Webber před Massou, 5s za Heidfeldem. Heidfeld se však soustředí spíše na před ním jedoucího Hamiltona, kterého už stáhl na méně než sekundu.
Na čele jede i 5 kol před cílem Vettel. Druhý Button se přibližuje, ale Vettel už může využívat šestisekundový náskok k opatrnějšímu dojezdu. A Heidfeld předjíždí Hamiltona v boji o třetí místo!
Hamilton má problém s pneumatikami, jede tři kola před cílem počtvrté do boxů a je až 8. Petrov dělá chybu a po velkém skoku v únikové zóně odstupuje ze závodu s poškozeným vozem. Webber se dotáhl za Heidfelda a dvě kola k vybojování stupňů vítězů.Vettel ani v posledním kole nezpomaluje a po perfektně odjetém závodě si přijíždí se svým Red Bullem pro druhé vítězství v letošní sezóně! Druhý je opět McLaren, ale tentokrát s Buttonem za volantem. Třetí místo uhlídal Heidfeld před Webberem. Massa tentokrát "nepochopil" a Alonso přijíždí pouhé dvě desetiny za ním.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.