MALAJSIE - ZÁVOD: Sebastian Vettel neudělal chybu a znovu jel rychle, soupeřům nezbylo než závodit o druhou příčku. Webber a Hamilton se trápili s pneumatikami, třetí místo vybojoval Heidfeld.
Před startem závodu byl zaznamenán slabý déšť, startovat se však bude opět na suchu, ale pod zataženou oblohou. Většina jezdců startuje na měkkých pneuamtikách - v první desítce všichni. Webberovi se ostrý start vůbec nevydařil, možná mu selhal KERS, je až 9.! Zato excelentně odstartoval Heidfeld, posunul se na třetí místo a v první zatáčce předjíždí i druhého Hamiltona, kterého si uhlídal i ve třetí zatáčce. Toho ihned využívá Vettel a buduje si náskok.V tlačenici před první zatáčkou se navíc Massa dostal před Alonsa. Zajímavý start měli i u Mercedesu - Schumacher je 8., Rosberg se propadl na 13. příčku. Barrichello má už ve druhém kole defekt pneumatiky a musí pomalu přijet do boxů, čímž se propadá na poslední místo, až za vozy HRT.
Přes Petrova se ve třetím kole dostává Massa, o kolo později - po Petrovově chybě - i Alonso, a začíná na něm pracovat Schumacher. Vettel dostává varování, že na trať mohou padat první kapky. Webber je stále 9. a má problémy s Kobayashim - ten jde po několika pokusech před něj.Po pěti kolech máme pořadí Vettel, Heidfeld, Hamilton, Button, Massa, Alonso, Petrov, Schumacher, Webber, Alguersuari, Buemi, Rosberg, Di Resta, Perez, Maldonado, Kovalainen, Trulli, Glock, D'Ambrosio, Liuzzi, Karthikeyan, Sutil, Barrichello.Vettel ujíždí Heidfeldovi s Hamiltonem téměř o sekundu v každém kole. Kupodivu Button s uvedenou dvojicí rychlost nedrží a ztrácí další 4s. Webber dál bojuje s Kobayashim o 9. místo, několikrát si vyměňují pořadí. Díky tomu se za nimi stále drží dvojice vozů Toro Rosso.V 11. kole jede do boxů jako první Webber - a přezouvá znovu na měkké pneumatiky. Kobayashi se tím definitivně zbavil Webbera a jede v těsném závěsu Schumachera, kterému dávno ujel Petrov.Jako druhý vyměňuje pneumatiky Hamilton, na výjezdu z boxů musí vybojovat místo před Alguersuarim. Button stahuje Heidfelda na 2s, ale obě Ferrari jedou stále těsně za ním. Nad okruhem je temno a v některých částech trati už lehce prší. Přitom i další jezdci přezouvají na suché měkké pneumatiky - Vettel, Button, Massa a další.Mokrá trať asi zatím velký vliv nemá - Webber na nových pneumatikách zajíždí nové nejrychlejší kolo. Velmi zajímavý souboj předvádí Buemi, Button a Schumacher - před poslední zatáčkou jedou ve třech vedle sebe, nakonec Schumacher souboj vzdává - jede do boxů - a Button předjíždí Buemiho. Alonso ve čtvrté zatáčce předjíždí Buttona, který se marně snaží odpovědět. Buemi dostává penalizaci 10s Stop & Go za překročení rychlosti v pit-lane.Po prvních zastávkách v boxech jsou jezdci seřazeni v pořadí Vettel, Hamilton, Alonso, Button, Heidfeld, Webber, Massa, Petrov, Di Resta, Schumacher, Kobayashi, Buemi, Rosberg, Alguersuari, Perez, Sutil, Kovalainen, Glock, Trulli, D'Ambrosio, Liuzzi, Barrichello.Hamilton pomalu stahuje Vettela, v 22. kole ztrácí už je 4s, další 3s za ním je Alonso, i čtvrtý Button zrychluje, ale jede podruhé do boxů, stejně jako Webber. Pneumatiky přezouvají i další jezdci, včetně Alonsa, Vettela a Hamiltona.Vettel v první zatáčce předjíždí Massu, který se chystá přezouvat až mezi posledními, a dostává se tím znovu do vedení. Soubojem s Massou se trochu zdržel a Hamilton už ztrácí méně než 4., Button je pouhé 2s za ním.Vettel dostává od týmu zákaz využívání KERS - stejný problém jako u Webbera? Ten mezi tím jako první potřetí přezouvá, tentokrát na tvrdou směs. Vettel však zrychluje, Hamiltonovi s Buttonem ujel už na 7s. Button je pouhou sekundu za Hamiltonem, dostane se před něj?Potřetí přezouvají i jezdci McLarenu, a při této příležitosti si vyměňují pořadí. Hamilton je navíc těsně před Webberem, který připravuje útok. Button je po několik prvních kol po výměně pneumatik o mnoho rychlejší než Hamilton - zhruba o sekundu na kolo. Vettel a Alonso přezouvají mezi posledními.Po zastávkách vede dál Vettel, ale druhý už je Button se ztrátou 9s. Těsně za třetím Hamiltonem je stále Webber a dá se očekávat útok, těsně za nimi je i Alonso. Ale z Webberova útoku asi nic nebude - Webber je počtvrté v boxech.Alonso se rychle dostal těsně za Hamiltona a ve 44. kole zkouší první útok, zatím neúspěšný. Ze závodu odstupuje Di Ambrosio. Alonso je v poslední zatáčce méně než sekundu za Hamiltonem, ale bohužel mu nefunguje DRS. Za první šikanou je znovu blízko a vybočuje k předjetí Hamiltona, ale manévr dělá pozdě a o Hamiltonovo zadní kolo si poškozuje přítlačné křídlo!Alonso ihned ztrácí rychlost a musí do boxů pro nové křídlo. Zastávka je velmi rychlá, ale i tak je po návratu na trať až 7., daleko za Webberem. Webber zato dohnal Massu a pracuje na jeho předjetí.Webber to zkouší ve 49. kole, souboj "kolo na kolo" v prvních třech zatáčkách je velmi těsný a nakonec je Webber před Massou, 5s za Heidfeldem. Heidfeld se však soustředí spíše na před ním jedoucího Hamiltona, kterého už stáhl na méně než sekundu.
Na čele jede i 5 kol před cílem Vettel. Druhý Button se přibližuje, ale Vettel už může využívat šestisekundový náskok k opatrnějšímu dojezdu. A Heidfeld předjíždí Hamiltona v boji o třetí místo!
Hamilton má problém s pneumatikami, jede tři kola před cílem počtvrté do boxů a je až 8. Petrov dělá chybu a po velkém skoku v únikové zóně odstupuje ze závodu s poškozeným vozem. Webber se dotáhl za Heidfelda a dvě kola k vybojování stupňů vítězů.Vettel ani v posledním kole nezpomaluje a po perfektně odjetém závodě si přijíždí se svým Red Bullem pro druhé vítězství v letošní sezóně! Druhý je opět McLaren, ale tentokrát s Buttonem za volantem. Třetí místo uhlídal Heidfeld před Webberem. Massa tentokrát "nepochopil" a Alonso přijíždí pouhé dvě desetiny za ním.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.