AUSTRÁLIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel neměl ve svém týmovém kolegovi soupeře a McLaren nestačil na Red Bull. Petrov na stupních vítězů, Schumacher zklamaný!
Albert Park drží před startem prvního závodu minutu ticha za oběti přírodních nedávných katastrof. Většina jezdců pojede na měkkých pneumatikách. Zahřívací kolo je bez problémů a je tu start!Vettel si bez problémů drží první místo. Na Hamiltona útočí Webber, ale není příliš agresivní a zůstává třetí. Výborně odstartoval Petrov - dostal se až na 4. místo! Pomohl mu i Button, který postrčil Alonsa a způsobil mu propad na 8. místo.Výlet mimo trať si v první zatáčce udělal Barrichello. Před Buttonem je i Massa a britský pilot se hned od prvního kola snaží nevydařený start ze všech sil napravit, ale Massa s pomocí KERS a otevíratelného zadního křídla odolává. Po prvním kole jedou s poškozenými vozy do boxů Algersuari a Schumacher.Po pěti kolech máme pořadí: Vettel, Hamilton, Webber, Petrov, Massa, Button, Alonso, Rosberg, Kobajajaši, Di Resta, Buemi, Sutil, Heidfeld, Perez, Barrichello, Maldonado, Kovalainen, Trulli, D'Ambrosio, Glock, Alguersuari, Schumacher.Startovní pole se rychle roztahuje - Vettel ujíždí dvojici Hamilton - Webber, s těmi dávno ztratil kontakt Petrov a velmi pomalý, pozici před Buttonem bránící Massa dělá další velkou propast. Alonso se mezi tím dostal přes Rosberga a již dýchá na záda Buttonovi.
Massa je upozorněn týmem na přehřívající se brzdy, Buttona ale stále bez problémů drží za sebou. V 10. kole na dlouhé rovince za první zatáčkou je již Button celým vozem vedle Massy, ale ten znovu nedělá chybu a pozici si hlídá.
Hamilton zrychluje, zajíždí nejrychlejší kolo a začíná nepatrně stahovat Vettela, Webber ztrácí už 6 sec. V 11. kole je Button znovu vedle Massy před rychlou dvojicí zatáček 11 - 12, raději šikanu projíždí rovně, ale Massu před sebe po zkrácení trati nepouští - incident je vyšetřován komisaři!Webber jako první přezouvá pneumatiky - volí tvrdou směs. O kolo později přezouvá i Alonso a zůstává na měkkých pneu. Vettel na rozdíl od svého kolegy zůstává po zastávce také na měkkých pneu.Po své zastávce je Vettel těsně za Buttonem a hravě se dostává před něj. Alonso se propadl až na 9. místo a hned začíná zlepšovat nejrychlejší kolo závodu. A na měkkých zůstává i Hamilton.Z top 10 je Button v 16. kole jediným, kdo v ještě nepřezouval. A Button dostává penalizaci průjezd boxy za zkrácení trati při předjetí Massy - penalizaci si vybírá v 17. kole. K regulerní zastávce zajíždí až v 19. kole a zařazuje se na 11. místo, těsně před Di Restu.Ze závodu pro technickou závadu odstupuje Kovalainen. Barrichello ve 3. zatáčce tvrdě vybrzdil Kobajašiho a je na 9. místě. A ve 22. zajíždí do boxů a opouští vůz Schumacher - pravděpodobně v důsledku nehody v prvním kole.O kolo později chce Barrichello předjet i Rosberga, ale zkouší to hodně předčasně a Rosberga ránou vyřazuje ze závodu. Sám po hodinách pokračuje, ale musí k mechanikům pro nové křídlo. Incident je vyšetřován.Button na cílové rovince dokonale využívá KERS i DRS a hravě předjíždí Kobajašiho. Barrichello dostává za nehodu s Rosbergem penalizaci v podobě průjezdu boxy.
Webber vůbec nedrží krok s Vettelem, před druhou zastávkou ztrácí už více než 20 sec. Hamilton má poškozenou podlahu, možná v důsledku menší chyby, kdy přejel přes obrubník do trávy.Vettel jede na druhé sadě pneumatik hodně dlouho - podruhé přezouvá až v 35. kole. Volí tvrdou směs a měl by na ní vydržet až do konce závodu. Ihned po něm přijíždí do boxů také Hamilton, jedoucí dnes se stejnou strategií. V 37. kole přezouvá také Button.Po druhých zastávkách jezdci krouží v pořadí Vettel, Hamilton, Petrov, Alonso, Webber, Massa, Button, Perez, Kobayashi, Buemi, Sutil, Di Resta, Heidfeld, Alguersuari, Barrichello, Trulli, D'Ambrosio, Glock.Na konci 47. kola je Button těsně za Massou, znovu využívá všech pomůcek a tentokrát se dostává před něj. Po své poslední zastávce se Massa propadá na 10. místo a s lehkým vozem a novými pneumatikami hned zlepšuje nejrychlejší kolo.Massa se chce vrátit na bodované pozice, pět kol před cílem bojuje s Buemim. Alonso je už pouze 4 sec za třetím Petrovem, další 2 sec ztrácí Webber. Massa se v první zatáčce 55. kola konečně dostává před Buemiho. Alonso se dál rychle blíží Petrovovi, v nájezdu do předposledního kola ztrácí 1,5 sec.Bezkonkurenční Vettel bez problémů příjíždí do cíle a jasně vítězí ve Velké ceně Austrálie! Hamilton dokázal poškozený vůz přivézt do cíle a je druhý. Petrov uhájil pozici před Alonsem a je na bedně! Pátý přijíždí zklamaný Webber a hned za cílovou čarou zastavuje, zatímco se kouří od jeho zadního kola.
Aktualizace: Sauber po závodě diskvalifikován, více zde.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.