AUSTRÁLIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel neměl ve svém týmovém kolegovi soupeře a McLaren nestačil na Red Bull. Petrov na stupních vítězů, Schumacher zklamaný!
Albert Park drží před startem prvního závodu minutu ticha za oběti přírodních nedávných katastrof. Většina jezdců pojede na měkkých pneumatikách. Zahřívací kolo je bez problémů a je tu start!Vettel si bez problémů drží první místo. Na Hamiltona útočí Webber, ale není příliš agresivní a zůstává třetí. Výborně odstartoval Petrov - dostal se až na 4. místo! Pomohl mu i Button, který postrčil Alonsa a způsobil mu propad na 8. místo.Výlet mimo trať si v první zatáčce udělal Barrichello. Před Buttonem je i Massa a britský pilot se hned od prvního kola snaží nevydařený start ze všech sil napravit, ale Massa s pomocí KERS a otevíratelného zadního křídla odolává. Po prvním kole jedou s poškozenými vozy do boxů Algersuari a Schumacher.Po pěti kolech máme pořadí: Vettel, Hamilton, Webber, Petrov, Massa, Button, Alonso, Rosberg, Kobajajaši, Di Resta, Buemi, Sutil, Heidfeld, Perez, Barrichello, Maldonado, Kovalainen, Trulli, D'Ambrosio, Glock, Alguersuari, Schumacher.Startovní pole se rychle roztahuje - Vettel ujíždí dvojici Hamilton - Webber, s těmi dávno ztratil kontakt Petrov a velmi pomalý, pozici před Buttonem bránící Massa dělá další velkou propast. Alonso se mezi tím dostal přes Rosberga a již dýchá na záda Buttonovi.
Massa je upozorněn týmem na přehřívající se brzdy, Buttona ale stále bez problémů drží za sebou. V 10. kole na dlouhé rovince za první zatáčkou je již Button celým vozem vedle Massy, ale ten znovu nedělá chybu a pozici si hlídá.
Hamilton zrychluje, zajíždí nejrychlejší kolo a začíná nepatrně stahovat Vettela, Webber ztrácí už 6 sec. V 11. kole je Button znovu vedle Massy před rychlou dvojicí zatáček 11 - 12, raději šikanu projíždí rovně, ale Massu před sebe po zkrácení trati nepouští - incident je vyšetřován komisaři!Webber jako první přezouvá pneumatiky - volí tvrdou směs. O kolo později přezouvá i Alonso a zůstává na měkkých pneu. Vettel na rozdíl od svého kolegy zůstává po zastávce také na měkkých pneu.Po své zastávce je Vettel těsně za Buttonem a hravě se dostává před něj. Alonso se propadl až na 9. místo a hned začíná zlepšovat nejrychlejší kolo závodu. A na měkkých zůstává i Hamilton.Z top 10 je Button v 16. kole jediným, kdo v ještě nepřezouval. A Button dostává penalizaci průjezd boxy za zkrácení trati při předjetí Massy - penalizaci si vybírá v 17. kole. K regulerní zastávce zajíždí až v 19. kole a zařazuje se na 11. místo, těsně před Di Restu.Ze závodu pro technickou závadu odstupuje Kovalainen. Barrichello ve 3. zatáčce tvrdě vybrzdil Kobajašiho a je na 9. místě. A ve 22. zajíždí do boxů a opouští vůz Schumacher - pravděpodobně v důsledku nehody v prvním kole.O kolo později chce Barrichello předjet i Rosberga, ale zkouší to hodně předčasně a Rosberga ránou vyřazuje ze závodu. Sám po hodinách pokračuje, ale musí k mechanikům pro nové křídlo. Incident je vyšetřován.Button na cílové rovince dokonale využívá KERS i DRS a hravě předjíždí Kobajašiho. Barrichello dostává za nehodu s Rosbergem penalizaci v podobě průjezdu boxy.
Webber vůbec nedrží krok s Vettelem, před druhou zastávkou ztrácí už více než 20 sec. Hamilton má poškozenou podlahu, možná v důsledku menší chyby, kdy přejel přes obrubník do trávy.Vettel jede na druhé sadě pneumatik hodně dlouho - podruhé přezouvá až v 35. kole. Volí tvrdou směs a měl by na ní vydržet až do konce závodu. Ihned po něm přijíždí do boxů také Hamilton, jedoucí dnes se stejnou strategií. V 37. kole přezouvá také Button.Po druhých zastávkách jezdci krouží v pořadí Vettel, Hamilton, Petrov, Alonso, Webber, Massa, Button, Perez, Kobayashi, Buemi, Sutil, Di Resta, Heidfeld, Alguersuari, Barrichello, Trulli, D'Ambrosio, Glock.Na konci 47. kola je Button těsně za Massou, znovu využívá všech pomůcek a tentokrát se dostává před něj. Po své poslední zastávce se Massa propadá na 10. místo a s lehkým vozem a novými pneumatikami hned zlepšuje nejrychlejší kolo.Massa se chce vrátit na bodované pozice, pět kol před cílem bojuje s Buemim. Alonso je už pouze 4 sec za třetím Petrovem, další 2 sec ztrácí Webber. Massa se v první zatáčce 55. kola konečně dostává před Buemiho. Alonso se dál rychle blíží Petrovovi, v nájezdu do předposledního kola ztrácí 1,5 sec.Bezkonkurenční Vettel bez problémů příjíždí do cíle a jasně vítězí ve Velké ceně Austrálie! Hamilton dokázal poškozený vůz přivézt do cíle a je druhý. Petrov uhájil pozici před Alonsem a je na bedně! Pátý přijíždí zklamaný Webber a hned za cílovou čarou zastavuje, zatímco se kouří od jeho zadního kola.
Aktualizace: Sauber po závodě diskvalifikován, více zde.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.