ABÚ ZABÍ - ZÁVOD; Sebastian Vettel odjel skvělý závod, Alonso nedokázal špatnou strategii napravit ani na trati. Favorité Alonso a Webber jsou velmi smutní, titul bere Vettel!
Rozjezd do zahřívacího kola se podařil bez problémů. První desítka startuje na měkkých pneumatikách. Ostrý start se nevydařil Alonsovi, předjel jej Button a navíc je těsně za ním Webber.
Hned v prvním kole dochází k nebezpečné nehodě - Schumacher dostává hodiny a do neovladatel- ného Mercedesu naráží Liuzzi. Jeho monopost přes přední kolo vyjel na Schumacherův vůz, jen s velkým štěstím nebyl Schumacher těžce zraněn. Na trať vjíždí safety car, několik jezdců míří do boxů, většina pokračuje na původních pneumatikách.
Safety-car vodí startovní pole v pořadí Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Webber, Massa, Barrichello, Kobajaši, Sutil, Kubica, Heidfeld, Buemi, Hülkenberg, Kovalainen, Trulli, Glock, Rosberg, Petrov, Alguersuari, di Grassi, Senna, Klien. Závod je restartován po pěti kolech, nedochází ke změně pořadí.
Button jde hned po startu před Alonsa
Kobajaši předjíždí Barrichella, ale následně je moc široký a vrací se za něj. Webber chybuje na výjezdu ze zatáčky, pravým zadním kolem brousí svodidla. Zatím se zdá, že nedošlo k poškození vozu, ale Massa je stále těsně za ním. Rosberg, který už má zastávku za sebou, se snaží dostat na bodované pozice - úspěšně útočí na Hülkenberga a už je 13.
Ve 12. kole přezouvá pneumatiky Webber, u Ferrari mechanici vyčkávají. Webber ustál smyk na výjezdu z pit-lane (větší než ostatní) a zařadil se až na 16. místo. Ferrari znovu přehodnotilo strategii a mechanici se připravují, přijíždí Massa. Na trať se vrací za Webberem, který připravuje útok na Alguersuariho. Ten se mu po dvou kolech daří a Webber je 15.
Závod po čtrnácti kolech stále vede Vettel a Hamilton je pouhou sekundu za ním, další 3s ztrácí dvojice Button - Alonso. Alonso udělal podobnou chybu jako před několika koly Webber, ale svodidel se nedotkl. Je však na cestě do boxů, zastávku má rychlou, ale na trať překvapivě vjíždí jen těsně před Webberem. Za nimi stále svádí souboj Alguersuari s Massou.Vettel s Hamiltonem pokračují na měkkých pneumatikách a snaží se vybudovat dostatečný náskok pro zastávku před 5. Kubicou (ve 20. kole jsou 20s před ním). Alonso a Webber mezi tím ztrácejí za 10. Petrovem. Alonso dostává jasnou zprávu z pit-wall: "V každém případě se musíš dostat před Petrova!"Alonso udělal odvážný pokus o předjetí Petrova, ale příliš riskoval a naštěstí situaci ustál. Z vedoucí dvojice jako první přezouvá Hamilton ve 23. kole, je za Kubicou. O kolo později jej následuje Vettel a stihá to, je před Kubicou i Kobajašim (který ještě nebyl v boxech). Po chvilce se Kubica dostává před Kobajašiho a o toho již usiluje i Hamilton.Ve 27. kole je Hamilton před Kobajašim. Vettel zlepšuje nejrychlejší kolo závodu. Aktuálně je 15s za vedoucím Buttonem, který je stále na měkkých pneumatikách. Hamilton zkouší útoky na Kubicu, ale bezúspěšně. Alonso ve snaze dostat se těsně za Petrova využívá betonovou únikovou zónu, naštěstí příliš neztratil a Webber toho nemohl využít.
V 33. kole konečně zastavuje v boxech Kobajaši, zatímco vedoucí Button jede stále bez problémů na měkkých pneumatikách. Přitom Hamilton, který se marně snaží předjet Kubicu, si už stěžuje na opotřebení svých tvrdých - před deseti koly obutých pneumatik.Button přezouvá na tvrdou směs až v 39. kole. Na trať vjíždí hned za Hamiltonem na 4. místě. Po zahřátí pneumatik je rychlý, zlepšuje nejrychlejší kolo závodu. Alonso má ovšem problém nejen s Petrovem - Kubica a Hamilton jsou příliš rychlý a vypadá to, že Kubica se i po zastávce v boxech, kterou dosud neabsolvoval, dokáže vrátit před Alonsem - to by mohlo znamenat titul pro vedoucího Vettela!Glock dělá chybu a končí v bariéře. Kubica mezi tím míří do boxů, na trať se vrací před Petrovem a Alonsem! V boxech již byli všichni, 7 kol před cílem máme pořadí Vettel, Hamilton, Button, Rosberg, Kubica, Petrov, Alonso, Webber, Alguersuari, Massa, Heidfeld, Barrichello, Sutil, Kobajaši, Buemi, Hülkenberg, Kovalainen, di Grassi, Senna, Klien, Trulli.Alonso začíná riskovat, před Petrova se dostat musí - ale stále se mu nedaří a ještě dělá drobné chyby. Závod už nedokončí Trulli - jeho Lotusu odpadlo zadní křídlo. Vettel vjíždí do posledního kola s bezpečným desetisekundovým náskokem a může přejít do režimu opatrného příjezdu pro titul!Vettel už nechybuje a je v cíli, za ním spolu přijíždí oba McLareny, Rosberg, Kubica - a tím je to jasné, Sebastian Vettel je nejmladším mistrem světa Formule 1 v historii! Alonso zůstal až do konce závodu za Petrovem, ani Webber už nic nezkusil. Bodují ještě Alguersuari a Massa.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.