ABÚ ZABÍ - ZÁVOD; Sebastian Vettel odjel skvělý závod, Alonso nedokázal špatnou strategii napravit ani na trati. Favorité Alonso a Webber jsou velmi smutní, titul bere Vettel!
Rozjezd do zahřívacího kola se podařil bez problémů. První desítka startuje na měkkých pneumatikách. Ostrý start se nevydařil Alonsovi, předjel jej Button a navíc je těsně za ním Webber.
Hned v prvním kole dochází k nebezpečné nehodě - Schumacher dostává hodiny a do neovladatel- ného Mercedesu naráží Liuzzi. Jeho monopost přes přední kolo vyjel na Schumacherův vůz, jen s velkým štěstím nebyl Schumacher těžce zraněn. Na trať vjíždí safety car, několik jezdců míří do boxů, většina pokračuje na původních pneumatikách.
Safety-car vodí startovní pole v pořadí Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Webber, Massa, Barrichello, Kobajaši, Sutil, Kubica, Heidfeld, Buemi, Hülkenberg, Kovalainen, Trulli, Glock, Rosberg, Petrov, Alguersuari, di Grassi, Senna, Klien. Závod je restartován po pěti kolech, nedochází ke změně pořadí.
Button jde hned po startu před Alonsa
Kobajaši předjíždí Barrichella, ale následně je moc široký a vrací se za něj. Webber chybuje na výjezdu ze zatáčky, pravým zadním kolem brousí svodidla. Zatím se zdá, že nedošlo k poškození vozu, ale Massa je stále těsně za ním. Rosberg, který už má zastávku za sebou, se snaží dostat na bodované pozice - úspěšně útočí na Hülkenberga a už je 13.
Ve 12. kole přezouvá pneumatiky Webber, u Ferrari mechanici vyčkávají. Webber ustál smyk na výjezdu z pit-lane (větší než ostatní) a zařadil se až na 16. místo. Ferrari znovu přehodnotilo strategii a mechanici se připravují, přijíždí Massa. Na trať se vrací za Webberem, který připravuje útok na Alguersuariho. Ten se mu po dvou kolech daří a Webber je 15.
Závod po čtrnácti kolech stále vede Vettel a Hamilton je pouhou sekundu za ním, další 3s ztrácí dvojice Button - Alonso. Alonso udělal podobnou chybu jako před několika koly Webber, ale svodidel se nedotkl. Je však na cestě do boxů, zastávku má rychlou, ale na trať překvapivě vjíždí jen těsně před Webberem. Za nimi stále svádí souboj Alguersuari s Massou.Vettel s Hamiltonem pokračují na měkkých pneumatikách a snaží se vybudovat dostatečný náskok pro zastávku před 5. Kubicou (ve 20. kole jsou 20s před ním). Alonso a Webber mezi tím ztrácejí za 10. Petrovem. Alonso dostává jasnou zprávu z pit-wall: "V každém případě se musíš dostat před Petrova!"Alonso udělal odvážný pokus o předjetí Petrova, ale příliš riskoval a naštěstí situaci ustál. Z vedoucí dvojice jako první přezouvá Hamilton ve 23. kole, je za Kubicou. O kolo později jej následuje Vettel a stihá to, je před Kubicou i Kobajašim (který ještě nebyl v boxech). Po chvilce se Kubica dostává před Kobajašiho a o toho již usiluje i Hamilton.Ve 27. kole je Hamilton před Kobajašim. Vettel zlepšuje nejrychlejší kolo závodu. Aktuálně je 15s za vedoucím Buttonem, který je stále na měkkých pneumatikách. Hamilton zkouší útoky na Kubicu, ale bezúspěšně. Alonso ve snaze dostat se těsně za Petrova využívá betonovou únikovou zónu, naštěstí příliš neztratil a Webber toho nemohl využít.
V 33. kole konečně zastavuje v boxech Kobajaši, zatímco vedoucí Button jede stále bez problémů na měkkých pneumatikách. Přitom Hamilton, který se marně snaží předjet Kubicu, si už stěžuje na opotřebení svých tvrdých - před deseti koly obutých pneumatik.Button přezouvá na tvrdou směs až v 39. kole. Na trať vjíždí hned za Hamiltonem na 4. místě. Po zahřátí pneumatik je rychlý, zlepšuje nejrychlejší kolo závodu. Alonso má ovšem problém nejen s Petrovem - Kubica a Hamilton jsou příliš rychlý a vypadá to, že Kubica se i po zastávce v boxech, kterou dosud neabsolvoval, dokáže vrátit před Alonsem - to by mohlo znamenat titul pro vedoucího Vettela!Glock dělá chybu a končí v bariéře. Kubica mezi tím míří do boxů, na trať se vrací před Petrovem a Alonsem! V boxech již byli všichni, 7 kol před cílem máme pořadí Vettel, Hamilton, Button, Rosberg, Kubica, Petrov, Alonso, Webber, Alguersuari, Massa, Heidfeld, Barrichello, Sutil, Kobajaši, Buemi, Hülkenberg, Kovalainen, di Grassi, Senna, Klien, Trulli.Alonso začíná riskovat, před Petrova se dostat musí - ale stále se mu nedaří a ještě dělá drobné chyby. Závod už nedokončí Trulli - jeho Lotusu odpadlo zadní křídlo. Vettel vjíždí do posledního kola s bezpečným desetisekundovým náskokem a může přejít do režimu opatrného příjezdu pro titul!Vettel už nechybuje a je v cíli, za ním spolu přijíždí oba McLareny, Rosberg, Kubica - a tím je to jasné, Sebastian Vettel je nejmladším mistrem světa Formule 1 v historii! Alonso zůstal až do konce závodu za Petrovem, ani Webber už nic nezkusil. Bodují ještě Alguersuari a Massa.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.