BRAZÍLIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel využil start a po celý závod se udržel před Webberem, Red Bull má pohár konstruktérů. Alonso ze svého Ferrari nevytěžil více než 3. místo, ale zůstává ve vedení a drama se stupňuje!
Před startem je trať suchá, na rozdíl od kvalifikace se déšť neočekává. Jezdci stojí na startovním roštu, Klien odstartuje z pit-lane poté, co se jeho monopost nedojel na start.Start se skvěle vydařil Vettelovi, který se posunuje dočela a okamžitě ujíždí Hülkenbergovi, který brzdí Webbera a ostatní soupeře. Krásný souboj předvádí Alonso s Hamiltonem. Alonso jej po pěti pokusech předjíždí ve čtvrté zatáčce 2. kola, po lehkém Hamiltonově smyku. Stejným způsobem ve stejném místě se Webber dostal před Hülkenberga a Red Bull drží první dvě místa.Red Bully ujíždí a Alonso se už ve 3. kole snaží předjet Hülkenberga, ale ten jede defenzivní stopu velmi zkušeně a těsně za Alonsem už jsou znovu ostatní jezdci. Po pěti kolech vede Vettel o 3 sec před Webberem, další 3s ztrácí Hülkenberg.V 6. kole Alonso konečně předjíždí Hülkenberga a vydává se na stíhací jízdu za Webberem, zatímco Hülkenberg za zády drží pro změnu Hamiltona. Stíhací jízda se Alonsovi moc nedaří, oba vozy Red Bull jsou zatím rychlejší. Hamilton stále zkouší Hülkenberga, dokonce jeho McLarenu zvyšují maximální otáčky, ale problém má především s pneumatikami.Button v 11. kole přezouvá na tvrdé pneumatiky, Hamilton zatím zůstává. Button je po návratu na trať až 18. Pneumatiky přezouvá také Massa, na trať vjíždí těsně před Buttonem a ten jej krátce na to předjíždí. U mechaniků se pro problémy dlouho zdržel Barrichello, nedařilo se nasadit pravé zadní kolo. Massa zajíždí k mechanikům po jednom kole znovu, zřejmě pro problém s uchycením pravého předního kola.Ve 14. kole přezouvá Hülkenberg, zatímco Hamilton se snaží pokračovat a udělat si náskok. Webber přestal ztrácet na Vettela, po patnácti kolech je stále 2,5 sec za ním. Hamilton si stále stěžuje na špatnou přilnavost pneumatik, na Alonsa ztrácí už 11 sec.V 18. kole máme pořadí: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Schumacher, Rosberg, Kobayashi, Buemi, Sutil, Button, Petrov, Hülkenberg, Kubica, Heidfeld, Alguersuari, Barrichello, Liuzzi, Massa, di Grassi, Senna, Kovalainen, Glock, Klien. Z první desítky přezouval pouze Button.Hamilton konečně přezouvá ve 20. kole, na trať se vrací 6., 2 sec před Buttonem. Alonso kolem 20. začíná držet tempo s McLareny, na Webbera ztrácí 10 sec. Ve 24. Alonso míří k mechanikům, ti na tvrdé pneumatiky přezouvají rychle a Alonso se stihá vrátit na 3. místě před Rosbergem.
O kolo později jede do boxů Vettel, jeho mechanici jsou o trochu pomalejší, ale na druhém místě je bezpečně. O kolo později mění pneumatiky také Webber, je zpět za Vettelem. Hamilton na konci cílové rovinky na brzdy předjíždí Kobayashiho v boji o 5. místo. Za ním jedoucí Button se s Kobayashim trápí mnohem déle, daří se mu jej předjet až ve 30. kole.
Barrichello se snažil v Senna-S předjet vnějškem Alguersuariho, ale vozy o sebe zavadily a Barrichello musí pomalu dojet pro nové křídlo a levou přední pneumatiku. Po 40. kole jede Webber stále 2 sec za Vettelem, další rozestupy až po 8. Sutila se pohybují kolem 10 sec. Za Sutilem jede vláček až po 15. Massu.
Třetí Alonso projíždí cílem
Di Grassi podruhé zastavuje u mechaniků a tentokrát se nechává zatlačit do garáže, ale zůstává v kokpitu, zatímco se na jeho voze pracuje. Na trať se vrací po pěti ztracených kolech. Webber se během předjíždění opozdilců dostal už na 1,5s za Vettela, ale po uvolnění tratě začíná znovu mírně ztrácet.Webberovi se začíná přehřívat motor! V poslední zatáčce Senna-S havaruje Liuzzi, stojí na vnějším obrubníku a na trať vjíždí safety-car - to nemusí Webberovu motoru udělat vůbec dobře. Do boxů pro novou sadu pneumatik honem zajíždí Hamilton, o kolo později Button - a ten si jako jeden z mála nechává na závěr závodu měkké pneumatiky.
Závod je restartován v 55. kole. Mezi předními jezdci jsou zamícháni opozdilci, takže souboj po letném startu se nekoná. Velmi neochotně před sebe rychlejší vozy pouští Alguersuari, který se bojí útoku od Kobayashiho - dlouho zdržel Webbera i Alonsa.Massa předjíždí Sutila a posunuje se na 13. příčku. Button jede od restartu těsně za 4. Hamiltonem. Massa má lehkou kolizi s 12. Buemim, oba pokračují, Massa se ztrátou třech míst. Sutil se před Buemiho dostal, ale také jeho monopost trochu obouchal.
V posledních deseti kolech začíná Vettel finišovat, zvýšil náskok před Webberem na 4,5 sec, další 3 sec ztrácí Alonso. Dvě kola před cílem začína Vettel počítat a trochu zvolňuje, zatímco Alonso se tlačí na Webbera a ztrácí už jen 2 sec.Do cíle se již nic nemění, do cíle přijíždí první tři jezdci v přesně opačném pořadí, než jaké je průběžné, címž se šampionát před posledním závodem dokonale vyrovnává! Vettel a Webber mohou slavit double, stáj Red Bull tak získává pohár konstruktérů! Třetí Alonso zůstává v čele průběžného pořadí, ale jeho náskok se zmenšuje na 8 bodů. McLareny dojíždí až na 4. a 5. místě, za nimi Mercedesy - a Rosberg před Schumacherem. Vítěz kvalifikace Hülkenberg nakonec uhájil "jen" 8. místo.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.