BRAZÍLIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel využil start a po celý závod se udržel před Webberem, Red Bull má pohár konstruktérů. Alonso ze svého Ferrari nevytěžil více než 3. místo, ale zůstává ve vedení a drama se stupňuje!
Před startem je trať suchá, na rozdíl od kvalifikace se déšť neočekává. Jezdci stojí na startovním roštu, Klien odstartuje z pit-lane poté, co se jeho monopost nedojel na start.Start se skvěle vydařil Vettelovi, který se posunuje dočela a okamžitě ujíždí Hülkenbergovi, který brzdí Webbera a ostatní soupeře. Krásný souboj předvádí Alonso s Hamiltonem. Alonso jej po pěti pokusech předjíždí ve čtvrté zatáčce 2. kola, po lehkém Hamiltonově smyku. Stejným způsobem ve stejném místě se Webber dostal před Hülkenberga a Red Bull drží první dvě místa.Red Bully ujíždí a Alonso se už ve 3. kole snaží předjet Hülkenberga, ale ten jede defenzivní stopu velmi zkušeně a těsně za Alonsem už jsou znovu ostatní jezdci. Po pěti kolech vede Vettel o 3 sec před Webberem, další 3s ztrácí Hülkenberg.V 6. kole Alonso konečně předjíždí Hülkenberga a vydává se na stíhací jízdu za Webberem, zatímco Hülkenberg za zády drží pro změnu Hamiltona. Stíhací jízda se Alonsovi moc nedaří, oba vozy Red Bull jsou zatím rychlejší. Hamilton stále zkouší Hülkenberga, dokonce jeho McLarenu zvyšují maximální otáčky, ale problém má především s pneumatikami.Button v 11. kole přezouvá na tvrdé pneumatiky, Hamilton zatím zůstává. Button je po návratu na trať až 18. Pneumatiky přezouvá také Massa, na trať vjíždí těsně před Buttonem a ten jej krátce na to předjíždí. U mechaniků se pro problémy dlouho zdržel Barrichello, nedařilo se nasadit pravé zadní kolo. Massa zajíždí k mechanikům po jednom kole znovu, zřejmě pro problém s uchycením pravého předního kola.Ve 14. kole přezouvá Hülkenberg, zatímco Hamilton se snaží pokračovat a udělat si náskok. Webber přestal ztrácet na Vettela, po patnácti kolech je stále 2,5 sec za ním. Hamilton si stále stěžuje na špatnou přilnavost pneumatik, na Alonsa ztrácí už 11 sec.V 18. kole máme pořadí: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Schumacher, Rosberg, Kobayashi, Buemi, Sutil, Button, Petrov, Hülkenberg, Kubica, Heidfeld, Alguersuari, Barrichello, Liuzzi, Massa, di Grassi, Senna, Kovalainen, Glock, Klien. Z první desítky přezouval pouze Button.Hamilton konečně přezouvá ve 20. kole, na trať se vrací 6., 2 sec před Buttonem. Alonso kolem 20. začíná držet tempo s McLareny, na Webbera ztrácí 10 sec. Ve 24. Alonso míří k mechanikům, ti na tvrdé pneumatiky přezouvají rychle a Alonso se stihá vrátit na 3. místě před Rosbergem.
O kolo později jede do boxů Vettel, jeho mechanici jsou o trochu pomalejší, ale na druhém místě je bezpečně. O kolo později mění pneumatiky také Webber, je zpět za Vettelem. Hamilton na konci cílové rovinky na brzdy předjíždí Kobayashiho v boji o 5. místo. Za ním jedoucí Button se s Kobayashim trápí mnohem déle, daří se mu jej předjet až ve 30. kole.
Barrichello se snažil v Senna-S předjet vnějškem Alguersuariho, ale vozy o sebe zavadily a Barrichello musí pomalu dojet pro nové křídlo a levou přední pneumatiku. Po 40. kole jede Webber stále 2 sec za Vettelem, další rozestupy až po 8. Sutila se pohybují kolem 10 sec. Za Sutilem jede vláček až po 15. Massu.
Třetí Alonso projíždí cílem
Di Grassi podruhé zastavuje u mechaniků a tentokrát se nechává zatlačit do garáže, ale zůstává v kokpitu, zatímco se na jeho voze pracuje. Na trať se vrací po pěti ztracených kolech. Webber se během předjíždění opozdilců dostal už na 1,5s za Vettela, ale po uvolnění tratě začíná znovu mírně ztrácet.Webberovi se začíná přehřívat motor! V poslední zatáčce Senna-S havaruje Liuzzi, stojí na vnějším obrubníku a na trať vjíždí safety-car - to nemusí Webberovu motoru udělat vůbec dobře. Do boxů pro novou sadu pneumatik honem zajíždí Hamilton, o kolo později Button - a ten si jako jeden z mála nechává na závěr závodu měkké pneumatiky.
Závod je restartován v 55. kole. Mezi předními jezdci jsou zamícháni opozdilci, takže souboj po letném startu se nekoná. Velmi neochotně před sebe rychlejší vozy pouští Alguersuari, který se bojí útoku od Kobayashiho - dlouho zdržel Webbera i Alonsa.Massa předjíždí Sutila a posunuje se na 13. příčku. Button jede od restartu těsně za 4. Hamiltonem. Massa má lehkou kolizi s 12. Buemim, oba pokračují, Massa se ztrátou třech míst. Sutil se před Buemiho dostal, ale také jeho monopost trochu obouchal.
V posledních deseti kolech začíná Vettel finišovat, zvýšil náskok před Webberem na 4,5 sec, další 3 sec ztrácí Alonso. Dvě kola před cílem začína Vettel počítat a trochu zvolňuje, zatímco Alonso se tlačí na Webbera a ztrácí už jen 2 sec.Do cíle se již nic nemění, do cíle přijíždí první tři jezdci v přesně opačném pořadí, než jaké je průběžné, címž se šampionát před posledním závodem dokonale vyrovnává! Vettel a Webber mohou slavit double, stáj Red Bull tak získává pohár konstruktérů! Třetí Alonso zůstává v čele průběžného pořadí, ale jeho náskok se zmenšuje na 8 bodů. McLareny dojíždí až na 4. a 5. místě, za nimi Mercedesy - a Rosberg před Schumacherem. Vítěz kvalifikace Hülkenberg nakonec uhájil "jen" 8. místo.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.