BRAZÍLIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel využil start a po celý závod se udržel před Webberem, Red Bull má pohár konstruktérů. Alonso ze svého Ferrari nevytěžil více než 3. místo, ale zůstává ve vedení a drama se stupňuje!
Před startem je trať suchá, na rozdíl od kvalifikace se déšť neočekává. Jezdci stojí na startovním roštu, Klien odstartuje z pit-lane poté, co se jeho monopost nedojel na start.Start se skvěle vydařil Vettelovi, který se posunuje dočela a okamžitě ujíždí Hülkenbergovi, který brzdí Webbera a ostatní soupeře. Krásný souboj předvádí Alonso s Hamiltonem. Alonso jej po pěti pokusech předjíždí ve čtvrté zatáčce 2. kola, po lehkém Hamiltonově smyku. Stejným způsobem ve stejném místě se Webber dostal před Hülkenberga a Red Bull drží první dvě místa.Red Bully ujíždí a Alonso se už ve 3. kole snaží předjet Hülkenberga, ale ten jede defenzivní stopu velmi zkušeně a těsně za Alonsem už jsou znovu ostatní jezdci. Po pěti kolech vede Vettel o 3 sec před Webberem, další 3s ztrácí Hülkenberg.V 6. kole Alonso konečně předjíždí Hülkenberga a vydává se na stíhací jízdu za Webberem, zatímco Hülkenberg za zády drží pro změnu Hamiltona. Stíhací jízda se Alonsovi moc nedaří, oba vozy Red Bull jsou zatím rychlejší. Hamilton stále zkouší Hülkenberga, dokonce jeho McLarenu zvyšují maximální otáčky, ale problém má především s pneumatikami.Button v 11. kole přezouvá na tvrdé pneumatiky, Hamilton zatím zůstává. Button je po návratu na trať až 18. Pneumatiky přezouvá také Massa, na trať vjíždí těsně před Buttonem a ten jej krátce na to předjíždí. U mechaniků se pro problémy dlouho zdržel Barrichello, nedařilo se nasadit pravé zadní kolo. Massa zajíždí k mechanikům po jednom kole znovu, zřejmě pro problém s uchycením pravého předního kola.Ve 14. kole přezouvá Hülkenberg, zatímco Hamilton se snaží pokračovat a udělat si náskok. Webber přestal ztrácet na Vettela, po patnácti kolech je stále 2,5 sec za ním. Hamilton si stále stěžuje na špatnou přilnavost pneumatik, na Alonsa ztrácí už 11 sec.V 18. kole máme pořadí: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Schumacher, Rosberg, Kobayashi, Buemi, Sutil, Button, Petrov, Hülkenberg, Kubica, Heidfeld, Alguersuari, Barrichello, Liuzzi, Massa, di Grassi, Senna, Kovalainen, Glock, Klien. Z první desítky přezouval pouze Button.Hamilton konečně přezouvá ve 20. kole, na trať se vrací 6., 2 sec před Buttonem. Alonso kolem 20. začíná držet tempo s McLareny, na Webbera ztrácí 10 sec. Ve 24. Alonso míří k mechanikům, ti na tvrdé pneumatiky přezouvají rychle a Alonso se stihá vrátit na 3. místě před Rosbergem.
O kolo později jede do boxů Vettel, jeho mechanici jsou o trochu pomalejší, ale na druhém místě je bezpečně. O kolo později mění pneumatiky také Webber, je zpět za Vettelem. Hamilton na konci cílové rovinky na brzdy předjíždí Kobayashiho v boji o 5. místo. Za ním jedoucí Button se s Kobayashim trápí mnohem déle, daří se mu jej předjet až ve 30. kole.
Barrichello se snažil v Senna-S předjet vnějškem Alguersuariho, ale vozy o sebe zavadily a Barrichello musí pomalu dojet pro nové křídlo a levou přední pneumatiku. Po 40. kole jede Webber stále 2 sec za Vettelem, další rozestupy až po 8. Sutila se pohybují kolem 10 sec. Za Sutilem jede vláček až po 15. Massu.
Třetí Alonso projíždí cílem
Di Grassi podruhé zastavuje u mechaniků a tentokrát se nechává zatlačit do garáže, ale zůstává v kokpitu, zatímco se na jeho voze pracuje. Na trať se vrací po pěti ztracených kolech. Webber se během předjíždění opozdilců dostal už na 1,5s za Vettela, ale po uvolnění tratě začíná znovu mírně ztrácet.Webberovi se začíná přehřívat motor! V poslední zatáčce Senna-S havaruje Liuzzi, stojí na vnějším obrubníku a na trať vjíždí safety-car - to nemusí Webberovu motoru udělat vůbec dobře. Do boxů pro novou sadu pneumatik honem zajíždí Hamilton, o kolo později Button - a ten si jako jeden z mála nechává na závěr závodu měkké pneumatiky.
Závod je restartován v 55. kole. Mezi předními jezdci jsou zamícháni opozdilci, takže souboj po letném startu se nekoná. Velmi neochotně před sebe rychlejší vozy pouští Alguersuari, který se bojí útoku od Kobayashiho - dlouho zdržel Webbera i Alonsa.Massa předjíždí Sutila a posunuje se na 13. příčku. Button jede od restartu těsně za 4. Hamiltonem. Massa má lehkou kolizi s 12. Buemim, oba pokračují, Massa se ztrátou třech míst. Sutil se před Buemiho dostal, ale také jeho monopost trochu obouchal.
V posledních deseti kolech začíná Vettel finišovat, zvýšil náskok před Webberem na 4,5 sec, další 3 sec ztrácí Alonso. Dvě kola před cílem začína Vettel počítat a trochu zvolňuje, zatímco Alonso se tlačí na Webbera a ztrácí už jen 2 sec.Do cíle se již nic nemění, do cíle přijíždí první tři jezdci v přesně opačném pořadí, než jaké je průběžné, címž se šampionát před posledním závodem dokonale vyrovnává! Vettel a Webber mohou slavit double, stáj Red Bull tak získává pohár konstruktérů! Třetí Alonso zůstává v čele průběžného pořadí, ale jeho náskok se zmenšuje na 8 bodů. McLareny dojíždí až na 4. a 5. místě, za nimi Mercedesy - a Rosberg před Schumacherem. Vítěz kvalifikace Hülkenberg nakonec uhájil "jen" 8. místo.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.