JAPONSKO - ZÁVOD; Sebastian Vettel porazil opatrného Marka Webbera, společně vybojovali double pro Red Bull. Alonso na Ferrari ani piloti McLarenu dnes na Red Bull nestačili.
Jezdci přijíždějí na startovní rošt před zahřívacím kolem a di Grassi se již postaral o první překvapení - nezvládl průjezd zatáčkou 130R a po nárazu do bariéry je jasné, že nebude startovat.Skvěle odstartoval Kubica a posunul se na druhé místo před Webbera, vedení udržel Vettel. Ještě lépe se start podařil Hamiltonovi, je šestý hned za Buttonem.Na startu dochází ke dvěma nepříjemným nehodám. Petrov se příliš brzy zařadil před Hülkenberga, zavadil o jeho přední kola a byl katapultován doleva mimo trať, Hülkenberg odstavuje vůz o chvíli později. V první zatáčce končí Massa, který na vnitřku uhýbal Liuzzi až za obrubník, ztratil kontrolu nad vozem a jeho klouzající se Ferrari smetlo z trati i Liuzziho Force India.Na trať po prvním kole vjíždí safety-car, za kterým jezdci krouží v pořadí Vettel, Kubica, Webber, Alonso, Button, Hamilton, Barrichello, Schumacher, Heidfeld, Sutil, Alguersuari, Kobayashi, Buemi, Rosberg, Kovalainen, Yamamoto, Trulli, Senna, Glock.Kubica nekaně za safety-carem ztrácí pravé zadní kolo a odstavuje auto - závod znovu vede dvojice redbullů. Závod je restartován po pěti kolech, o předjetí při letmém startu se nikdo nepokusil. Na konci kola se současně pokoušejí o předjetí pilot Mercedesu - Schumacher uspěl na Barrichella, Rosberg je rád, že ustál výlet mimo trať po neúspěšném útoku na Buemiho ve 130R.Redbully pomalu ujíždějí Alonsovi. Ten si udržuje dvouvteřinový náskok před Buttonem, na kterého hodně tlačí Hamilton. Kobayahsi útočí na Alguersuariho vnitřkem v nájezdu do vracečky, ovšem v době, kdy soupeř je na dostřel, ale ne na předjetí. Naštěstí jej nesestřelil, pouze trochu odstrčil a povedlo se mu dostat dopředu na 10. místo.Trulli se po dlouhém snažení a Yamamotově chybě dostává před něj. Kobayashi zkouší ve vracečce na Sutila stejný útok jako na Alguersuariho. Sutil je překvapený a raději nechává dost místa, Kobayashi postupuje. Kolem 20. kola probíhají první výměny pneumatik. Na konci 21. kola mění pneumatiky první z vedoucích jezdců - Hamilton. Po návratu na trať jej zdržuje Kobayashi. O dvě kola později přezouvají Vettel a Alonso.Schumacher je po své zastávce těsně za týmovým kolegou Rosbergem a vychutnává si letošní první příležitost "dát mu za vyučenou", ale během třech kol se mu ani jeden útok nedaří dotáhnout do konce a souboj Rosbergovi se daří trochu poodjet.Button je v 32. kole posledním z pětice kandidátů na titul, který ještě nepřezouval - čekají jej měkké pneumatiky. Vede závod, ale soupeři se rychle přibližují, oba piloti stáje Red Bull jsou těsně za ním, i pátý Hamilton ztrácí pouze 13s a dál se přibližuje - je jasné, že Button se po své zastávce propadne za něj.Button přezouvá až v 38. kole a je jasné, že z první pětice bude zdaleka poslední. Hamilton odjel poslední kolo pomaleji a hlásí týmu, že nemůže použít třetí rychlostní stupeň. Po třech kolech je Button jednoduše před Hamiltonem, ten se bude snažit dojet na 5. místě.Kobayashi je po zastávkách v boxech znovu za Alguersuarim a Sutilem. Aluersuariho se znovu pokouší předjet ve vracečce, ale tentokár vnějškem. Alguarsuari to neunesl a na výjezdu do Kobayashiho zcela nepochopitelně naráží. Kobayashi pokračuje s lehkým poškozením bočnice, Alguarsuari jede do boxů pro nové křídlo.Mezi tím Sutilův kouřící motor uvolňuje Kobayashimu cestu za body z domácího závodu. A Kobayashi je během chvilky před Bueemim a Barrichellem! Rosberg po hodinách končí v bariéře, pravděpodobně v důsledku nějakého problému na zadní nápravě.Vettel a Webber přijíždějí do cíle pro double za velké vítězství v Japonsku. Alonsovi se je nepodařilo překonat, ale porazil oba mclareny. Hamilton tentokrát doplatil na technické potíže, Button na podivnou strategii. Nejlepší závod odjeli šestý Schumacher a sedmý Kobayashi!
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.