JAPONSKO - ZÁVOD; Sebastian Vettel porazil opatrného Marka Webbera, společně vybojovali double pro Red Bull. Alonso na Ferrari ani piloti McLarenu dnes na Red Bull nestačili.
Jezdci přijíždějí na startovní rošt před zahřívacím kolem a di Grassi se již postaral o první překvapení - nezvládl průjezd zatáčkou 130R a po nárazu do bariéry je jasné, že nebude startovat.Skvěle odstartoval Kubica a posunul se na druhé místo před Webbera, vedení udržel Vettel. Ještě lépe se start podařil Hamiltonovi, je šestý hned za Buttonem.Na startu dochází ke dvěma nepříjemným nehodám. Petrov se příliš brzy zařadil před Hülkenberga, zavadil o jeho přední kola a byl katapultován doleva mimo trať, Hülkenberg odstavuje vůz o chvíli později. V první zatáčce končí Massa, který na vnitřku uhýbal Liuzzi až za obrubník, ztratil kontrolu nad vozem a jeho klouzající se Ferrari smetlo z trati i Liuzziho Force India.Na trať po prvním kole vjíždí safety-car, za kterým jezdci krouží v pořadí Vettel, Kubica, Webber, Alonso, Button, Hamilton, Barrichello, Schumacher, Heidfeld, Sutil, Alguersuari, Kobayashi, Buemi, Rosberg, Kovalainen, Yamamoto, Trulli, Senna, Glock.Kubica nekaně za safety-carem ztrácí pravé zadní kolo a odstavuje auto - závod znovu vede dvojice redbullů. Závod je restartován po pěti kolech, o předjetí při letmém startu se nikdo nepokusil. Na konci kola se současně pokoušejí o předjetí pilot Mercedesu - Schumacher uspěl na Barrichella, Rosberg je rád, že ustál výlet mimo trať po neúspěšném útoku na Buemiho ve 130R.Redbully pomalu ujíždějí Alonsovi. Ten si udržuje dvouvteřinový náskok před Buttonem, na kterého hodně tlačí Hamilton. Kobayahsi útočí na Alguersuariho vnitřkem v nájezdu do vracečky, ovšem v době, kdy soupeř je na dostřel, ale ne na předjetí. Naštěstí jej nesestřelil, pouze trochu odstrčil a povedlo se mu dostat dopředu na 10. místo.Trulli se po dlouhém snažení a Yamamotově chybě dostává před něj. Kobayashi zkouší ve vracečce na Sutila stejný útok jako na Alguersuariho. Sutil je překvapený a raději nechává dost místa, Kobayashi postupuje. Kolem 20. kola probíhají první výměny pneumatik. Na konci 21. kola mění pneumatiky první z vedoucích jezdců - Hamilton. Po návratu na trať jej zdržuje Kobayashi. O dvě kola později přezouvají Vettel a Alonso.Schumacher je po své zastávce těsně za týmovým kolegou Rosbergem a vychutnává si letošní první příležitost "dát mu za vyučenou", ale během třech kol se mu ani jeden útok nedaří dotáhnout do konce a souboj Rosbergovi se daří trochu poodjet.Button je v 32. kole posledním z pětice kandidátů na titul, který ještě nepřezouval - čekají jej měkké pneumatiky. Vede závod, ale soupeři se rychle přibližují, oba piloti stáje Red Bull jsou těsně za ním, i pátý Hamilton ztrácí pouze 13s a dál se přibližuje - je jasné, že Button se po své zastávce propadne za něj.Button přezouvá až v 38. kole a je jasné, že z první pětice bude zdaleka poslední. Hamilton odjel poslední kolo pomaleji a hlásí týmu, že nemůže použít třetí rychlostní stupeň. Po třech kolech je Button jednoduše před Hamiltonem, ten se bude snažit dojet na 5. místě.Kobayashi je po zastávkách v boxech znovu za Alguersuarim a Sutilem. Aluersuariho se znovu pokouší předjet ve vracečce, ale tentokár vnějškem. Alguarsuari to neunesl a na výjezdu do Kobayashiho zcela nepochopitelně naráží. Kobayashi pokračuje s lehkým poškozením bočnice, Alguarsuari jede do boxů pro nové křídlo.Mezi tím Sutilův kouřící motor uvolňuje Kobayashimu cestu za body z domácího závodu. A Kobayashi je během chvilky před Bueemim a Barrichellem! Rosberg po hodinách končí v bariéře, pravděpodobně v důsledku nějakého problému na zadní nápravě.Vettel a Webber přijíždějí do cíle pro double za velké vítězství v Japonsku. Alonsovi se je nepodařilo překonat, ale porazil oba mclareny. Hamilton tentokrát doplatil na technické potíže, Button na podivnou strategii. Nejlepší závod odjeli šestý Schumacher a sedmý Kobayashi!
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.