SINGAPUR - ZÁVOD; Fernando Alonso a Sebastian Vettel odjeli perfektní závod na hranici možností svých vozů, ostatní hráli druhou ligu.
Na startu se neděje žádné drama. Alonso musí po startu dávat pozor na Vettela, ale v první zatáčce útoku předešel. Barrichello se propadl za Rosberga a Kubicu. Heidfeld má poškozené přední křídlo, musí do boxů. K mechanikům jede i Massa - přezouvá na tvrdé pneumatiky.Liuzzi má patrně problém se zavěšením - vůz odstavuje mimo trať, avšak v nebezpečném místě - na trať je vyslán safety car. Do boxů rychle míří většina jezdců pro tvrdé pneumatiky, včetně Webbera. Ostatní z první desítky však zůstávají na trati.Při restartu závodu po třech kolech se nic nemění. V 7. kole se Webber po mnoha pokusech dostává před Kobayashiho. Další tři kola se připravuje na Schumachera, a je úspěšný. Alonso se velmi pomalu vzdaluje Vettelovi, celkově mezi prvními šesti jezdci nejsou velké rozestupy, až 7. Barrichello má před sebou dlouhou mezeru a brzdí Webbera.Sutil se v 15. kole na brzdy dostává před Glocka na 11. místo. Glock se v zápětí po chybě na obrubníku propadá i za Hülkenberga a Massu. Ve třetině závodu už mají jezdci mezi sebou několikavteřinové rozestupy, závod je až nezdravě klidný.McLareny s blížící se polovinou závodu začínají rychle ztrácet - během několika kol narostla Hamiltonova ztráta na Vettela o 10s, přitom Button je stále stejně daleko za Hamiltonem. Vettel se stále drží 3s za Alonsem, zatímco Webber nemůže zdolat Barrichella.Hamilton přezouvá pneumatiky v 28. kole. Vettel zrychluje, přiblížil se k Alonsovi na méně než 2s a oba jdou současně do boxů, pořadí mezi nimi se nemění - možná i proto, že Vettel se omylem rozjíždí na dvojku. Button mění pneumatiky v dalším kole, je zpět za Hamiltonem.Schumacher musí hájit 9. příčku před Kobayashim, nevzdává se, dochází ke kolizi a Schumacher se odráží od levého zadního kola Kobayashiho vozu, následně naráží do zdi a je mimo hru! V závodě dlouho nepokračuje ani Kobayashi - možná i v důsledku kolize s Schumacherem dostává smyk a končí ve svodidlech. Stojícího vozu se po výjezdu ze zetáčky zalekl a "parkuje" vedle něj!Na trati je podruhé safety-car. Ze závodu v garáži odstupuje také Klien. Závod je znovu restartován v 34. kole. Alonsovi se letmý start nepodařil, ale Vettel nedokázal chybu využít. Vozy o kolo zpět se zamíchaly mezi vedoucí jezdce.Hamilton zkouší vnějškem předjet Webbera, je téměř celým vozem před ním, ale dostává ránu do levého zadního kola a za následující zatáčkou končí! Poškozené přední křídlo má Schumacher, v bariéře končí Heidfeld - opakovaný záběr ukazuje vzájemnou kolizi obou pilotů. Schumacher se s vozem snaží dojet do boxů.Vettel se v 44. kole dotáhl už na vteřinu za Alonsa, ale na útok zatím nemá. Kubica předvádí pěkný souboj o 11. místo s Buemim, zatím bez změny pořadí. Až po dlouhých deseti kolech se Kubicovi zadaří a má před sebou Petrova, kterého když předjede, bude bodovat.Petrov nedělá Kubicovi problémy a polský pilot v zápětí úspěšně útočí na Massu. Kubica je k nezastavení, během dalších třech kol je před Sutilem a Hülkenbergem. Vedoucí dvojice Alonso-Vettel stále doslova letí s vteřinovým rozestupem, Webberova ztráta roste o vteřinu v každém kole.Kovalainenovi hoří vůz, pilot jej odstavuje na startovní rovince, z pit-wall dostává hasící přístroj a vůz si hasí. Alonso vjíždí do posledního kola s Vettelem těsně za zády.Alonso poslední kolo zvládl stejně dobře jako celý závod a vítězí i v Singapuru, Vettel je po skvěle odjetém závodě v cíli druhý. Button se v závěru závodu dostal těsně za Webbera, ale na útok nedošlo a Buttonovi zůstává 4. místo.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.