SINGAPUR - ZÁVOD; Fernando Alonso a Sebastian Vettel odjeli perfektní závod na hranici možností svých vozů, ostatní hráli druhou ligu.
Na startu se neděje žádné drama. Alonso musí po startu dávat pozor na Vettela, ale v první zatáčce útoku předešel. Barrichello se propadl za Rosberga a Kubicu. Heidfeld má poškozené přední křídlo, musí do boxů. K mechanikům jede i Massa - přezouvá na tvrdé pneumatiky.Liuzzi má patrně problém se zavěšením - vůz odstavuje mimo trať, avšak v nebezpečném místě - na trať je vyslán safety car. Do boxů rychle míří většina jezdců pro tvrdé pneumatiky, včetně Webbera. Ostatní z první desítky však zůstávají na trati.Při restartu závodu po třech kolech se nic nemění. V 7. kole se Webber po mnoha pokusech dostává před Kobayashiho. Další tři kola se připravuje na Schumachera, a je úspěšný. Alonso se velmi pomalu vzdaluje Vettelovi, celkově mezi prvními šesti jezdci nejsou velké rozestupy, až 7. Barrichello má před sebou dlouhou mezeru a brzdí Webbera.Sutil se v 15. kole na brzdy dostává před Glocka na 11. místo. Glock se v zápětí po chybě na obrubníku propadá i za Hülkenberga a Massu. Ve třetině závodu už mají jezdci mezi sebou několikavteřinové rozestupy, závod je až nezdravě klidný.McLareny s blížící se polovinou závodu začínají rychle ztrácet - během několika kol narostla Hamiltonova ztráta na Vettela o 10s, přitom Button je stále stejně daleko za Hamiltonem. Vettel se stále drží 3s za Alonsem, zatímco Webber nemůže zdolat Barrichella.Hamilton přezouvá pneumatiky v 28. kole. Vettel zrychluje, přiblížil se k Alonsovi na méně než 2s a oba jdou současně do boxů, pořadí mezi nimi se nemění - možná i proto, že Vettel se omylem rozjíždí na dvojku. Button mění pneumatiky v dalším kole, je zpět za Hamiltonem.Schumacher musí hájit 9. příčku před Kobayashim, nevzdává se, dochází ke kolizi a Schumacher se odráží od levého zadního kola Kobayashiho vozu, následně naráží do zdi a je mimo hru! V závodě dlouho nepokračuje ani Kobayashi - možná i v důsledku kolize s Schumacherem dostává smyk a končí ve svodidlech. Stojícího vozu se po výjezdu ze zetáčky zalekl a "parkuje" vedle něj!Na trati je podruhé safety-car. Ze závodu v garáži odstupuje také Klien. Závod je znovu restartován v 34. kole. Alonsovi se letmý start nepodařil, ale Vettel nedokázal chybu využít. Vozy o kolo zpět se zamíchaly mezi vedoucí jezdce.Hamilton zkouší vnějškem předjet Webbera, je téměř celým vozem před ním, ale dostává ránu do levého zadního kola a za následující zatáčkou končí! Poškozené přední křídlo má Schumacher, v bariéře končí Heidfeld - opakovaný záběr ukazuje vzájemnou kolizi obou pilotů. Schumacher se s vozem snaží dojet do boxů.Vettel se v 44. kole dotáhl už na vteřinu za Alonsa, ale na útok zatím nemá. Kubica předvádí pěkný souboj o 11. místo s Buemim, zatím bez změny pořadí. Až po dlouhých deseti kolech se Kubicovi zadaří a má před sebou Petrova, kterého když předjede, bude bodovat.Petrov nedělá Kubicovi problémy a polský pilot v zápětí úspěšně útočí na Massu. Kubica je k nezastavení, během dalších třech kol je před Sutilem a Hülkenbergem. Vedoucí dvojice Alonso-Vettel stále doslova letí s vteřinovým rozestupem, Webberova ztráta roste o vteřinu v každém kole.Kovalainenovi hoří vůz, pilot jej odstavuje na startovní rovince, z pit-wall dostává hasící přístroj a vůz si hasí. Alonso vjíždí do posledního kola s Vettelem těsně za zády.Alonso poslední kolo zvládl stejně dobře jako celý závod a vítězí i v Singapuru, Vettel je po skvěle odjetém závodě v cíli druhý. Button se v závěru závodu dostal těsně za Webbera, ale na útok nedošlo a Buttonovi zůstává 4. místo.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.