SINGAPUR - ZÁVOD; Fernando Alonso a Sebastian Vettel odjeli perfektní závod na hranici možností svých vozů, ostatní hráli druhou ligu.
Na startu se neděje žádné drama. Alonso musí po startu dávat pozor na Vettela, ale v první zatáčce útoku předešel. Barrichello se propadl za Rosberga a Kubicu. Heidfeld má poškozené přední křídlo, musí do boxů. K mechanikům jede i Massa - přezouvá na tvrdé pneumatiky.Liuzzi má patrně problém se zavěšením - vůz odstavuje mimo trať, avšak v nebezpečném místě - na trať je vyslán safety car. Do boxů rychle míří většina jezdců pro tvrdé pneumatiky, včetně Webbera. Ostatní z první desítky však zůstávají na trati.Při restartu závodu po třech kolech se nic nemění. V 7. kole se Webber po mnoha pokusech dostává před Kobayashiho. Další tři kola se připravuje na Schumachera, a je úspěšný. Alonso se velmi pomalu vzdaluje Vettelovi, celkově mezi prvními šesti jezdci nejsou velké rozestupy, až 7. Barrichello má před sebou dlouhou mezeru a brzdí Webbera.Sutil se v 15. kole na brzdy dostává před Glocka na 11. místo. Glock se v zápětí po chybě na obrubníku propadá i za Hülkenberga a Massu. Ve třetině závodu už mají jezdci mezi sebou několikavteřinové rozestupy, závod je až nezdravě klidný.McLareny s blížící se polovinou závodu začínají rychle ztrácet - během několika kol narostla Hamiltonova ztráta na Vettela o 10s, přitom Button je stále stejně daleko za Hamiltonem. Vettel se stále drží 3s za Alonsem, zatímco Webber nemůže zdolat Barrichella.Hamilton přezouvá pneumatiky v 28. kole. Vettel zrychluje, přiblížil se k Alonsovi na méně než 2s a oba jdou současně do boxů, pořadí mezi nimi se nemění - možná i proto, že Vettel se omylem rozjíždí na dvojku. Button mění pneumatiky v dalším kole, je zpět za Hamiltonem.Schumacher musí hájit 9. příčku před Kobayashim, nevzdává se, dochází ke kolizi a Schumacher se odráží od levého zadního kola Kobayashiho vozu, následně naráží do zdi a je mimo hru! V závodě dlouho nepokračuje ani Kobayashi - možná i v důsledku kolize s Schumacherem dostává smyk a končí ve svodidlech. Stojícího vozu se po výjezdu ze zetáčky zalekl a "parkuje" vedle něj!Na trati je podruhé safety-car. Ze závodu v garáži odstupuje také Klien. Závod je znovu restartován v 34. kole. Alonsovi se letmý start nepodařil, ale Vettel nedokázal chybu využít. Vozy o kolo zpět se zamíchaly mezi vedoucí jezdce.Hamilton zkouší vnějškem předjet Webbera, je téměř celým vozem před ním, ale dostává ránu do levého zadního kola a za následující zatáčkou končí! Poškozené přední křídlo má Schumacher, v bariéře končí Heidfeld - opakovaný záběr ukazuje vzájemnou kolizi obou pilotů. Schumacher se s vozem snaží dojet do boxů.Vettel se v 44. kole dotáhl už na vteřinu za Alonsa, ale na útok zatím nemá. Kubica předvádí pěkný souboj o 11. místo s Buemim, zatím bez změny pořadí. Až po dlouhých deseti kolech se Kubicovi zadaří a má před sebou Petrova, kterého když předjede, bude bodovat.Petrov nedělá Kubicovi problémy a polský pilot v zápětí úspěšně útočí na Massu. Kubica je k nezastavení, během dalších třech kol je před Sutilem a Hülkenbergem. Vedoucí dvojice Alonso-Vettel stále doslova letí s vteřinovým rozestupem, Webberova ztráta roste o vteřinu v každém kole.Kovalainenovi hoří vůz, pilot jej odstavuje na startovní rovince, z pit-wall dostává hasící přístroj a vůz si hasí. Alonso vjíždí do posledního kola s Vettelem těsně za zády.Alonso poslední kolo zvládl stejně dobře jako celý závod a vítězí i v Singapuru, Vettel je po skvěle odjetém závodě v cíli druhý. Button se v závěru závodu dostal těsně za Webbera, ale na útok nedošlo a Buttonovi zůstává 4. místo.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.