BELGIE - ZÁVOD; Lewis Hamilton vytěžil i přes lehkou nehodu nejvíce z deštivého závodu. Webber se dokázal vrátit před Kubicu a je druhý, Kubica třetí. Polovina favoritů mimo hru.
Před startem je trať suchá, ale očekávají se lehké dešťové přeháňky. Na konci zahřívacího kola hlásí jezdci první kapky. Webber na startu doslova zaspal a jdou před něj oba mclareny, Kubica s Renaultem i týmový kolega Vettel. Na prvních několika stech metrech se navíc propadá za Massu a Sutila.Závod po prvním kole vede Hamilton před Kubicou a Buttonem. V nájezdu do šikany Bus-Stop je mokro a téměř všichni jezdci využívají únikovou zónu, Barrichello naráží do Alonsa a je mimo trať, Alonso jde do boxů, stejně jako de la Rosa, Kovalainen, Senna, Glock a Buemi. Webber předjíždí Massu.Na některých částech trati hustě prší, na trať vjíždí po dvou kolech safety-car a vede celé pole v pořadí Hamilton, Button, Kubica, Vettel, Webber, Massa, Hülkenberg, Sutil, Liuzzi, Rosberg, Petrov, Kobayashi, Schumacher, Alguersuari, Trulli, di Grassi, Yamamoto, Senna, de la Rosa, Alonso, Kovalainen, Glock.Safety-car opouští trať po dvou kolech. Z první desítky nikdo kromě Alonsa do boxů nejel. Sutil se po restartu dostává před Hülkenberga. Trať je téměř suchá, ale hrozí další déšť. Button má lehce poškozené přední křídlo, ale zřejmě jej to příliš neomezuje. Podle zpráv stáje McLaren po pěti kolech nemá znovu pršet.Hamilton si buduje náskok, v 9. kole vede už 6s před Buttonem, který za sebou musí držet Vettela, Kubicu, Webbera a Massu. Podle dalších zpráv má pršet zhruba za 20 minut. Petrov útočí na Rosberga, ten je široký a dostává se před něj i Schumacher. V dalším kolem Rosberg neúspěšně vrací útok Schumacherovi.Na konci 16. kola je Vettel v Buttonově závěsu, snaží se jej vybrzdit v nájezdu do Bus-Stop, ale dostává smyk na vlhké trati mimo ideální stopu a naráží do Buttona! Vettel jede pro nové křídlo a na trať se vrací jako 12., Button končí. Nehoda je vyšetřována traťovými komisaři a Vettel dostává penalizaci průjezdu pit-lane.Kubica v té době ztrácí na Hamiltona 10s a ztrátu začíná pomalu stahovat. Hamilton zrychlil a náskok si kontroluje. Sutil je na výjezdu z Eau Rouge výrazně rychlejší než Schumacher a jde před něj. Vettel má po kontaktu s Liuzzim poškozeno pravou zadní pneumatiku a musí pomalu dojet do boxů.Deset kol před koncem začíná znovu lehce pršet a podle předpovědi má pršet až do konce závodu. Hamiltonovi a Webberovi to hodně klouže, ale pokračují v závodě i v 34. kole. Hamilton dostává smyk a musí projet kačírkem, dokonce se lehce dotkl bariéry. Většina jezdců jede do boxů pro přechodné pneumatiky už ve 34. kole, první trojka až o kolo později. Webber se při zastávkách dostává před Kubicu.Komisaři vyšetřují incident v pit-lane mezi Alonsem a Vettelem. Mezi tím Alonso dostává hodiny po smyku na obrubníku, naráží do bariéry a zůstává stát na trati - na trať musí safety car. Vettel stihl přezout na mokré pneumatiky. Po restartu se v čele nic nemění, ale Rosberg předjíždí Kobayashiho i Schumachera.
V závěru závodu se už nic významného neděje - Hamilton přijíždí s bezpečně kontrolovaným odstupem před Webberem do cíle, Kubica se může radovat ze 3. místa. Massa dnes nebyl moc vidět, ale přiváží pro Ferrari důležité 4. místo po smůle Alonsa. Výborný závod odjel Sutil, mercedesy dojely na 6. a 7. místě, znovu je nakonec vpředu Rosberg.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.