BELGIE - ZÁVOD; Lewis Hamilton vytěžil i přes lehkou nehodu nejvíce z deštivého závodu. Webber se dokázal vrátit před Kubicu a je druhý, Kubica třetí. Polovina favoritů mimo hru.
Před startem je trať suchá, ale očekávají se lehké dešťové přeháňky. Na konci zahřívacího kola hlásí jezdci první kapky. Webber na startu doslova zaspal a jdou před něj oba mclareny, Kubica s Renaultem i týmový kolega Vettel. Na prvních několika stech metrech se navíc propadá za Massu a Sutila.Závod po prvním kole vede Hamilton před Kubicou a Buttonem. V nájezdu do šikany Bus-Stop je mokro a téměř všichni jezdci využívají únikovou zónu, Barrichello naráží do Alonsa a je mimo trať, Alonso jde do boxů, stejně jako de la Rosa, Kovalainen, Senna, Glock a Buemi. Webber předjíždí Massu.Na některých částech trati hustě prší, na trať vjíždí po dvou kolech safety-car a vede celé pole v pořadí Hamilton, Button, Kubica, Vettel, Webber, Massa, Hülkenberg, Sutil, Liuzzi, Rosberg, Petrov, Kobayashi, Schumacher, Alguersuari, Trulli, di Grassi, Yamamoto, Senna, de la Rosa, Alonso, Kovalainen, Glock.Safety-car opouští trať po dvou kolech. Z první desítky nikdo kromě Alonsa do boxů nejel. Sutil se po restartu dostává před Hülkenberga. Trať je téměř suchá, ale hrozí další déšť. Button má lehce poškozené přední křídlo, ale zřejmě jej to příliš neomezuje. Podle zpráv stáje McLaren po pěti kolech nemá znovu pršet.Hamilton si buduje náskok, v 9. kole vede už 6s před Buttonem, který za sebou musí držet Vettela, Kubicu, Webbera a Massu. Podle dalších zpráv má pršet zhruba za 20 minut. Petrov útočí na Rosberga, ten je široký a dostává se před něj i Schumacher. V dalším kolem Rosberg neúspěšně vrací útok Schumacherovi.Na konci 16. kola je Vettel v Buttonově závěsu, snaží se jej vybrzdit v nájezdu do Bus-Stop, ale dostává smyk na vlhké trati mimo ideální stopu a naráží do Buttona! Vettel jede pro nové křídlo a na trať se vrací jako 12., Button končí. Nehoda je vyšetřována traťovými komisaři a Vettel dostává penalizaci průjezdu pit-lane.Kubica v té době ztrácí na Hamiltona 10s a ztrátu začíná pomalu stahovat. Hamilton zrychlil a náskok si kontroluje. Sutil je na výjezdu z Eau Rouge výrazně rychlejší než Schumacher a jde před něj. Vettel má po kontaktu s Liuzzim poškozeno pravou zadní pneumatiku a musí pomalu dojet do boxů.Deset kol před koncem začíná znovu lehce pršet a podle předpovědi má pršet až do konce závodu. Hamiltonovi a Webberovi to hodně klouže, ale pokračují v závodě i v 34. kole. Hamilton dostává smyk a musí projet kačírkem, dokonce se lehce dotkl bariéry. Většina jezdců jede do boxů pro přechodné pneumatiky už ve 34. kole, první trojka až o kolo později. Webber se při zastávkách dostává před Kubicu.Komisaři vyšetřují incident v pit-lane mezi Alonsem a Vettelem. Mezi tím Alonso dostává hodiny po smyku na obrubníku, naráží do bariéry a zůstává stát na trati - na trať musí safety car. Vettel stihl přezout na mokré pneumatiky. Po restartu se v čele nic nemění, ale Rosberg předjíždí Kobayashiho i Schumachera.
V závěru závodu se už nic významného neděje - Hamilton přijíždí s bezpečně kontrolovaným odstupem před Webberem do cíle, Kubica se může radovat ze 3. místa. Massa dnes nebyl moc vidět, ale přiváží pro Ferrari důležité 4. místo po smůle Alonsa. Výborný závod odjel Sutil, mercedesy dojely na 6. a 7. místě, znovu je nakonec vpředu Rosberg.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.