MAĎARSKO - ZÁVOD; Vettel přišel o vítězství díky penalizaci, vítězství získává Webber. Ferrari potvrdilo formu, ale na Red Bull nemělo. Hamilton doplatil na selhání techniky, Button byl daleko.
Před startem je trať suchá a rozpálená v letním počasí - jasno a teplota 28°C. Na startu si Vettel pohlídal první místo, když odrazil Alonsův útok vnějškem. Alonso se bez problémů hned po startu dostal přes Webbera. Výborně odstaroval Petrov a především dokázal využít první zatáčku - je 5. před Hamiltonem. Start se naopak nevydařil Buttonovi, ztratil 4 místa a po prvním kole je 15.Alguersuari odstupuje ze závodu s kouřícím vozem už na konci prvního kola. Vettel začíná okamžitě ujíždět Alonsovi, kterého Webber nutí místy volit defenzivnější stopu. Ve 3. kole Hamilton zatlačil na Petrova v první zatáčce, tomu se s neklidným vozem nevydařil výjezd a Hamilton jej předjíždí vnějškem ve druhé zatáčce. Schumacher na 13. místě má problémy s brzdami a brzdí Buttona.Po deseti kolech jezdci krouží v pořadí Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Petrov, Rosberg, Kubica, Barrichello, Hülkenberg, de la Rosa, Sutil, Schumacher, Button, Kobayashi, Liuzzi, Buemi, Trulli, di Grassi, Kovalainen, Glock, Senna, Yamamoto. Vettel stále ujíždí téměř o sekundu na kolo.Na trati se objevují trosky, pravděpodobně z vozu Liuzziho, který si nechává vyměnit přední křídlo. Na trať je vyslán safety-car a jezdci rychle přezouvají pneumatiky - z první desítky všichni kromě Webbera. Mechanici nejsou připraveni v pit-lane je zmatek - Kubica je vypuštěn přímo do cesty přijíždějícího Sutila a vozy kolidují přímo mezi mechanikami! Kubicův vůz je provozuschopný, Sutilův nikoliv. Rosberg zase odjíždí se špatně upevněným kolem, o které přichází asi po dvaceti metrech.Závod je restartován v 17. kole s pořadím Webber (nepřezouval), Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Barrichello, Petrov, Hülkenberg, de la Rosa, Button, Schumacher, Kobayashi, Buemi, Trulli, Kovalainen, Glock, Senna, Kubica, Yamamoto, di Grassi.Webber po restartu využívá zahřátých měkkých pneumatik, každým kolem zajíždí nové nejrychlejší kolo a rychle ujíždí Vettelovi, ale i ten si buduje náskok před Alonsem. Kubica dostává penalizaci 10s stop&go za nehodu se v pit-lane. Hamilton zpomaluje a odstupuje ze závodu pro technické potíže! Kubica si vybírá penalizaci a dvě kola poté odstavuje vůz v garáži, pravděpodobně pro následky nehody se Sutilem.Vettel je vyšetřován pro podezření z nedodržení předepsané vzdálenosti mezi voz za safety-carem. Ve stejné době začíná výrazně zrychlovat, zlepšovat nejrychlejší kolo a blížit se Webberovi. Vettel dostává penalizaci v podobě průjezdu boxy - za safety-carem jel chvíli příliš daleko za Webberem. Penalizaci absolvuje po dvou kolech a na trať se vrací sekundu před Massou.Webber stále na měkkých pneumatikách neustále zrychluje a v 37. kole vede už o 20s před Alonsem - má šanci zůstat po přezutí pneumatik na prvním místě! Na Alonsa se dotahuje Vettel dokáže se vrátit před něj? Webber přezouvá až ve 43. kole a na trať vjíždí bezpečně daleko před Alonsem, který už má v těsném závěsu Vettela.Vettel vymýšlí útok na Alonsa, ale při těsném přiblížení má velké problémy se ztrátou přítlaku. Barrichello přezouvá jako poslední - až v 56. kole. Na 5. místo se tím dostává Petrov a Barrichello se po zahřátí pneumatik snaží předjet Schumachera a sebrat mu tím bod za 10. místo.Barrichello předjíždí Schumachera na cílové rovince v 65. kole, ale Schumacher svému bývalému "nosiči vody" nedaruje ani o centimetr dráhy, resp. trávy víc než musí - tlačí jej těsně ke zdi mezi startovním roštem a boxovou uličkou. Barrichello nepovoluje, jde před Schumachera, a komisaři okamžitě ohlašují vyšetřování incidentu.V posledních kolech se již nic nemění, Webber si v pohodě přijíždí pro 4. letošní vítězství. Alonso za sebou udržel Vettela, 4. Massa dnes na Alonsa neměl. Svého nejlepšího umístění dosáhli Petrov a Hülkenberg, Button se prokousal na 8. místo.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.